Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2021, 16:06   #41
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Bwa die gasten doen dat niet slecht op Petit Paris, en voor 15 euro ben ik er vanaf.
Niet met een scheermes je baard laten af doen, dat is vragen voor hepatitis. Tenzij ze een vers mesje gebruiken bij elke klant.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 16:10   #42
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Misschien vinden sommige mensen het ook een beetje spannend om het risico op te zoeken en even rebels te zijn. Daar is in onze complexe, vaak overgereguleerde samenleving van vandaag de dag soms weinig gelegenheid toe. Een gezonde reflex om wat weerstand te bieden tegen regels waar men niet akkoord mee is. Mensen als Anuna lijken er alle pret mee te hebben, dat stemt wellicht anderen tot nadenken.

Pas toch maar op. Je krijgt misschien de smaak te pakken en dan is het hek van de dam. Voor je er erg in hebt, begin je misschien de vuilniszakken vroeger buiten te zetten dan toegelaten. Wie weet waar dat eindigt, met lang haar, mogelijk als lid van een motorbende, in een regen van kogels?
Ik vind het niet spannender dan voor maart 2020. Ik liep toen ook het risico om dood te gaan en na maart 2020 is dat risico niet significant groter geworden. Wat er dus rebels is om gewoon hetzelfde leven te willen leiden als daarvoor, is voor mij een compleet raadsel.

Trouwens, wat is er rebels aan het feit dat ik geen enkele, maar dan ook geen enkele waarde hecht aan het oordeel van Frank Vandenbroucke? Ik word verplicht om te luisteren naar een corrupte klojo die geen enkele stem gehaald heeft tijdens de verkiezingen. Er is niets rebels aan het weigeren om die man enige legitimiteit toe te kennen. Net zoals ik niets te zeggen heb aan zijn doen en laten, hoort hij niets te zeggen te hebben over mijn doen en laten. Dat heeft niets te maken met rebelsheid, maar alles met democratische legitimiteit. Hij heeft geen mandaat gekregen van ons, de kiezer en het feit dat hij het gekregen heeft van een nitwit van een partijvoorzitter maakt het al niet veel beter.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 27 oktober 2021 om 16:14.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 16:16   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe zit dat eigenlijk met terrassen binnenin shopping centra en winkelgalerijen ? Zo zijn erin die grote shopping centra niet zelden tavernes en restaurants waar je echt binnen kunt zitten maar ook weer buiten terwijl je binnen zit ? Wat is het verschil als je door een winkelgalerij wandelt of je gaat er even zitten om een koffie te drinken ?
Een terras in een winkelgalerij.
Goeie vraag, maar ik weet het niet zeker.
Ik vermoed dat het terras in een winkelgalerij wordt beschouwd als "binnen in de horeca".
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 16:26   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een terras in een winkelgalerij.
Goeie vraag, maar ik weet het niet zeker.
Ik vermoed dat het terras in een winkelgalerij wordt beschouwd als "binnen in de horeca".
Is dat niet binnen in een winkelgalerij ? Je zit dan toch gewoon binnen in een winkelgalerij ? In zulke galerijen staan niet zelden zitbanken ....mag je daar dan ook niet even zitten zonder je pas te laten zien ? Stel je koopt daar een ijsje of je hebt uw thermos mee ? Mag je dat daar dan nuttigen zonder uw pas te laten zien ?

Let op he Rudy dit zijn zeer ernstige vragen he....bestaan daar geen apps voor of speciale data ? Misschien een specifiek platform ? Mijn gezondheid ? Helena Mag ook of misschien beter Cozo ?
Of toch gewoon de vraag stellen aan onze horeca corona experts

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 oktober 2021 om 16:30.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 16:32   #45
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vind het niet spannender dan voor maart 2020. Ik liep toen ook het risico om dood te gaan en na maart 2020 is dat risico niet significant groter geworden. Wat er dus rebels is om gewoon hetzelfde leven te willen leiden als daarvoor, is voor mij een compleet raadsel.

Trouwens, wat is er rebels aan het feit dat ik geen enkele, maar dan ook geen enkele waarde hecht aan het oordeel van Frank Vandenbroucke? Ik word verplicht om te luisteren naar een corrupte klojo die geen enkele stem gehaald heeft tijdens de verkiezingen. Er is niets rebels aan het weigeren om die man enige legitimiteit toe te kennen. Net zoals ik niets te zeggen heb aan zijn doen en laten, hoort hij niets te zeggen te hebben over mijn doen en laten. Dat heeft niets te maken met rebelsheid, maar alles met democratische legitimiteit. Hij heeft geen mandaat gekregen van ons, de kiezer en het feit dat hij het gekregen heeft van een nitwit van een partijvoorzitter maakt het al niet veel beter.
Zijt ge ne fox of een duif?
Oud 27 oktober 2021, 16:53   #46
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Niet met een scheermes je baard laten af doen, dat is vragen voor hepatitis. Tenzij ze een vers mesje gebruiken bij elke klant.
Scheren doe ik zelf, dagelijks, met zo'n Pamolive stick zeep, een kwast, en Gilette met 5 mesjes.
Oud 27 oktober 2021, 18:16   #47
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In mijn geval tot het aantonen van een negatieve test niet meer hoeft.
maar u bent gevaccineerd, u hoeft zich behalve voor reizen naar sommige landen nu al nergens meer te laten testen voor zover ik weet.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 19:34   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
maar u bent gevaccineerd, u hoeft zich behalve voor reizen naar sommige landen nu al nergens meer te laten testen voor zover ik weet.
Vergeet dat maar. Ik heb een collega die zijn studerende zoon in London wil bezoeken. Wel, die is natuurlijk gevaccineerd, maar die moet ginder testen bij aankomen, en testen bij vertrek. En ook eens 2 dagen na zijn aankomen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 19:36   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat heeft niets te maken met rebelsheid, maar alles met democratische legitimiteit. Hij heeft geen mandaat gekregen van ons, de kiezer en het feit dat hij het gekregen heeft van een nitwit van een partijvoorzitter maakt het al niet veel beter.
Het is trouwens zo dat geen een van die klojo's enig mandaat van enige kiezer heeft gekregen om een pandemie aan te pakken. Dat stond in geen enkel verkiezingsprogramma.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 19:50   #50
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Dit is nu eens een coronamaatregel dat volstrekt nutteloos is.

Mondmaskers, 1/2 meter afstand, ontsmetten, ventilatie, vaccinatie van kinderen onder 12 jaar, 3de prik voor iedereen beschikbaar. Dat zijn maatregelen die echt zullen helpen tegen het virus.

Niet een pasje in een gebied dat bijna 90% vaccinatie heeft. Bovendien kunnen mensen met zo een pasje evengoed nog anderen besmetten. Het geeft een vals gevoel van veiligheid.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 19:54   #51
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dit is nu eens een coronamaatregel dat volstrekt nutteloos is.

Mondmaskers, 1/2 meter afstand, ontsmetten, ventilatie, vaccinatie van kinderen onder 12 jaar, 3de prik voor iedereen beschikbaar. Dat zijn maatregelen die echt zullen helpen tegen het virus.

Niet een pasje in een gebied dat bijna 90% vaccinatie heeft. Bovendien kunnen mensen met zo een pasje evengoed nog anderen besmetten. Het geeft een vals gevoel van veiligheid.
Echt?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 19:56   #52
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vergeet dat maar. Ik heb een collega die zijn studerende zoon in London wil bezoeken. Wel, die is natuurlijk gevaccineerd, maar die moet ginder testen bij aankomen, en testen bij vertrek. En ook eens 2 dagen na zijn aankomen.
Elk land heeft andere regels wat niet belet dat een covid pass op zijn minst in EU het meest aanvaard wordt. UK is natuurlijk geen EU meer en daar dragen ze nu de zure gevolgen van. Lege winkelrekken en ze zitten op hun knieën om chauffeurs terug te halen die ze eerst buiten gegooid hebben. Er komt zonder twijfel een wereld standaard in de vorm, misschien met aanpassingen, van de huidige covid pass.
Wie hoopt dat die pass in de nabije toekomst verdwijnt heeft een naïeve droom.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 19:59   #53
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Echt?
Niet tegen deze golf helaas niet meer, maar wel op lange termijn is dit de maatregel die misschien nog het meest gaat helpen. De meeste epidemieën starten in de scholen en verspreiden zich zo naar de rest van de samenleving. Zo gaat het bij verkoudheden en griep ook zo.

Het middelbaar is al goed gevaccineerd, nu het lager nog.

In China gaat men zelfs kinderen vanaf 3 jaar vaccineren, op termijn moeten we daar ook naar toe.

Oud 27 oktober 2021, 20:02   #54
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet tegen deze golf helaas niet meer, maar wel op lange termijn is dit de maatregel die misschien nog het meest gaat helpen. De meeste epidemieën starten in de scholen en verspreiden zich zo naar de rest van de samenleving. Zo gaat het bij verkoudheden en griep ook zo.

Het middelbaar is al goed gevaccineerd, nu het lager nog.

In China gaat men zelfs kinderen vanaf 3 jaar vaccineren, op termijn moeten we daar ook naar toe.
Dat leek vorig jaar toch helemaal niet het geval te zijn.

Dat het nu lijkt of dat de kinderen meer besmet zijn, is omdat ze nu ook bijna enkel de kinderen massaal testen. Wie van de ouderen wordt nu nog getest? Maar wonder boven wonder stromen de ziekenhuizen weer vol met oudjes.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 20:06   #55
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Scheren doe ik zelf, dagelijks, met zo'n Pamolive stick zeep, een kwast, en Gilette met 5 mesjes.
The best a man can get !
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 20:37   #56
Max van Dietschland

Standaard

Dewever/Jambon kon kiezen tussen een Covid Save Ticket of mondmaskerplicht in de horeca opgelegd door het federale niveau.

Ik had als NVA de tweede optie gekozen. Strategisch de beste optie voor NVA, zeker voor hun achterban. Dan konden ze echt verwijzen naar de federale pandemiewet.

En virologisch was mondmaskerplicht + eventueel andere maatregelen in de horeca een stuk nuttiger geweest, dan een pasje te tonen, dat 0,0 virus tegen houdt.

Oud 27 oktober 2021, 20:41   #57
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dewever/Jambon kon kiezen tussen een Covid Save Ticket of mondmaskerplicht in de horeca opgelegd door het federale niveau.

Ik had als NVA de tweede optie gekozen. Strategisch de beste optie voor NVA, zeker voor hun achterban. Dan konden ze echt verwijzen naar de federale pandemiewet.

En virologisch was mondmaskerplicht + eventueel andere maatregelen in de horeca een stuk nuttiger geweest, dan een pasje te tonen, dat 0,0 virus tegen houdt.
Hoe werkt zo'n mondmasker juist in de horeca? Drink je je pint dan via dat masker? En de frieten worden zodanig fijn gemalen dat ze door het masker kunnen als een soort van frietwolk?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 20:48   #58
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Hoe werkt zo'n mondmasker juist in de horeca? Drink je je pint dan via dat masker? En de frieten worden zodanig fijn gemalen dat ze door het masker kunnen als een soort van frietwolk?
De klant in de horeca draagt geen mondmasker.
Oud 27 oktober 2021, 21:00   #59
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Echt?
Die brede vaccinatie is al verkeerd, zwakkeren vaccineren, rest vrij laten, virus muteert zo naar onschuldig virus.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 21:07   #60
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De klant in de horeca draagt geen mondmasker.
Een doodgewone app is in ieder geval gemakkelijker dan met een masker rond te lopen. Dat men in een vliegtuig beiden eist kan ik nog begrijpen.
En dan nog het is wat het is zoals in oorlog situaties past men zich aan. Zitten zeiken zoals een Calimero gaat niet veel veranderen.

Vind ik een masker leuk, neen. Vind ik een vaccin leuk, neen. Fantaseren over een opstand is achterlijk. Zeiken over proberen te frauderen met idiote doorzichtige trucs is pathetisch. Ik wil alleen zonder teveel kleerscheuren hier doorkomen en op zijn minst een stukje vrijheid terug te hebben die ik vroeger had. Moet ik daarvoor mijn broek afsteken en mijn anus in volle glorie laten zien dan doe ik het.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be