Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2021, 16:09   #61
lancalot
Burgemeester

lancalot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Een warmtepomp 10-15 duizend euro.
Plus het aanleggen van de vloerverwarming
Komt op een verschrikkelijke meerkost van 25-30 duizend euro per nieuwewoning

Als je dat vergelijkt met de 3000 euro voor een ultra-zuinige gasketel en de 3000 voor de radiatoren en de leidingen...
voor die extra 20 000 euro kan men al heel wat jaartjes met gas stoken

Dus Uw tegenargumentatie op het derde punt is weerlegd.
De middenklasseburger (wie anders koopt of zet nog nieuwbouw) is voor zo'n 20 000 euro op extra kosten gejaagd door deze kompleet van de pot gerukte Vlaamse regering.
Tel daar het verlies van de woonbonus bij en de op voorhand voorzienbare stijging van de huizenprijzen daarom...dan kunnen we stellen dat deze Vlaamse regering er eentje voor de superrijken is.
De prijs van een woning komt tot stand door vraag en aanbod.
Als er een woonbonus was, dan steeg de vraag en ging de prijs van de huizen dus stijgen door die woonbonus. Dat is trouwens altijd het geval als er subsidies in het spel zijn. Dat was bvb ook duidelijk bij de zonnepanelen.
Dus de afschaffing van de woonbonus doet het budget dalen, dat klopt dus, maar er zal een nieuw markt evenwicht ontstaan en de prijs van het vastgoed zal wel degelijk dalen. En als het niet daalt, dan zou het met de woonbonus erbij nog meer gestegen zijn.
Dat is een economische realiteit die het gevolg is van de gewone marktwerking en het inspelen van vraag en aanbod in combinatie van de elasticiteit van de vraag en aanbod.

Elektrische wagens zullen gegarandeerd tegen 2027 schat ik aan dezelfde prijs zitten als de diesel en benzinewagens vandaag. Het is eigen aan de introductie van een nieuwe technologie dat die in het begin duurder is. Ook dat zagen we bij de zonnepanelen, maar dat zag je ook bij de smartphones.

Een warmtepomp is bijlange na niet zo duur. De mijne verwarmt mijn veranda in de winter en koelt die in de zomer. Dat is efficienter dan mijn andere elektrische verwarming die ik daarvoor had en die ik nu afgeschakeld heb. Die warmtepomp betaalt zich dus terug. Vloerverwarming is niet per se nodig.
lancalot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 16:14   #62
lancalot
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jup, CO2 neutraliteit is de keuze die gemaakt wordt. Je mag daar tegen zijn en je mag gerust stemmen op een partij die meer CO2 wenst uit te stoten. Good luck jongen.
Die CO2 neutraliteit moet er komen, liefst mondiaal.
Onvermijdelijk.
Dat ontkennen is het licht van de zon ontkennen.
CO2 is nl een broeikasgas.
Verandering moet komen van vele kleintjes of van enkele grote :
- elektrische auto's dus
- de investeringen van Arcelor Mittal

Overigens tijdens mijn studie was mijn leraar chemie begin jaren 90 al bezig over die CO2 uitstoot, terwijl de groenen toen nog enkel aan het fulmineren waren over het doden van zeehondjes.

Laatst gewijzigd door lancalot : 5 november 2021 om 16:16.
Oud 5 november 2021, 16:17   #63
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
Die CO2 neutraliteit moet er komen, liefst mondiaal.
Onvermijdelijk.
Dat ontkennen is het licht van de zon ontkennen.
CO2 is nl een broeikasgas.
Verandering moet komen van vele kleintjes of van enkele grote :
- elektrische auto's dus
- de investeringen van Arcelor Mittal

Overigens tijdens mijn studie was mijn leraar chemie begin jaren 90 al bezig over die CO2 uitstoot, terwijl de groenen toen nog enkel aan het fulmineren waren over het doden van zeehondjes.
Gaat China, Afrika en India daar niet mee lachen?
Oud 5 november 2021, 16:31   #64
lancalot
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Lachen zal India niet meer doen als het onder water loopt.
Afrika is te arm dat geef ik toe en zal hulp nodig hebben.
China ziet het probleem ook wel in hoor.

Mijn persoonlijk gedacht is dat we wel degelijk voorbij die tipping points zullen gaan en een aantal onomkeerbare klimaat veranderingen zullen zien.
Dan gaan we gedwongen zijn om een aantal grote investeringen te doen, zoals hogere dijken, een beter waterbeheer, en we gaan meer natuurrampen zien die uiteraard ook geld kosten.

En dit natuurlijk omdat dit klimaatprobleem niet in Belgie alleen opgelost kan worden. Niet dat het veel uitmaakt want Belgie doet ook niet genoeg.
Wetenschappelijk gezien dan.

Noot ik ben geen groene jongen, maar ook geen klimaat ontkenner. Ik probeer de zaak langs de wetenschappelijke kant te bekijken en met enig realisme.
Oud 5 november 2021, 16:49   #65
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De prijs van een woning komt tot stand door vraag en aanbod.
Als er een woonbonus was, dan steeg de vraag en ging de prijs van de huizen dus stijgen door die woonbonus. Dat is trouwens altijd het geval als er subsidies in het spel zijn. Dat was bvb ook duidelijk bij de zonnepanelen.
Dus de afschaffing van de woonbonus doet het budget dalen, dat klopt dus, maar er zal een nieuw markt evenwicht ontstaan en de prijs van het vastgoed zal wel degelijk dalen. En als het niet daalt, dan zou het met de woonbonus erbij nog meer gestegen zijn.
Dat is een economische realiteit die het gevolg is van de gewone marktwerking en het inspelen van vraag en aanbod in combinatie van de elasticiteit van de vraag en aanbod.

Elektrische wagens zullen gegarandeerd tegen 2027 schat ik aan dezelfde prijs zitten als de diesel en benzinewagens vandaag. Het is eigen aan de introductie van een nieuwe technologie dat die in het begin duurder is. Ook dat zagen we bij de zonnepanelen, maar dat zag je ook bij de smartphones.

Een warmtepomp is bijlange na niet zo duur. De mijne verwarmt mijn veranda in de winter en koelt die in de zomer. Dat is efficienter dan mijn andere elektrische verwarming die ik daarvoor had en die ik nu afgeschakeld heb. Die warmtepomp betaalt zich dus terug. Vloerverwarming is niet per se nodig.
Is dat zo ?

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 17:03   #66
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Tuurlijk gaan die daar mee lachen.
Net zoals met die woonbonus die zogenaamd volgens grote experten de huizenprijs verhoogde.
Toen die, voor de gewone mensen voordelige, woonbonus door de Vlaamse N-VA regering is afgeschaft is de huizenprijs dan ook ingestort...nope dus.
De Vlaamse N-VA regering doet alsof Vlaanderen persoonlijk het klimaat moet redden.
Maar dan gaat de troela-minister wel met het vliegtuig naar de anti-CO2 jamboree.
Vele landen als China, Vietnam, Indië...Brazilë....lachen zich een oog uit voor zoveel Westerse idealisme. Grote hooggeleerden zien die landen al onder water lopen....maar van onze eigen Ardennen hadden ze geen idee dat die ook onder water konden lopen.
Wat een belachelijk gedoe allemaal die klima-onzin.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 5 november 2021 om 17:05.
Oud 5 november 2021, 19:32   #67
lancalot
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Zoals we al weten Als Wever de middenklasse verdedigt, boer pas op uw portemonaie.
En alweer is het vandat.
Ondank hoogdravende uitspraken van de Vlaams nationalistische grote leider :
https://www.hln.be/binnenland/de-wev...asse~a1492fb2/

En wat maakte de Vlaamse regering ervan, met de dol-groene Demir alweer op kop ?
1° Duurdere mobiliteit.
Het einde van een dagje aan zee is in zicht voor een groot deel van Vlaanderen als een mini-autotje van meer dan 20000 € dat niet eens 200 km ver komt het enige dat er nog gekocht zal kunnen worden.
N-VA heeft zijn doel bereikt. De kust exclusief voor rijken die zich een 400 km electrische wagen zullen kunnen veroorloven.

2° Duurder wonen
De middenklasse kinderen zijn nu al in alle gaten gepakt door de afschaffing van de woonbonus die de huizenprijs zou laten zakken (grootste farce aller tijden) Nu wordt het echt onmogelijk om nog een huisje te kopen met die renovatieplicht.
N-VA, de partij voor de rijkenn, bekomt hier weer haar doel. Huisbezit alleen voor de gepriviligeerden met een dikke geldbuidel.

3° Duurder verwarmen.
Alsof een gasketel niet al genoeg kost...het moet een totaal ineffciente warmtepomt worden.
Wie nog dacht aan een eigen nieuw huisje koopt er best een lading dikke wollen truien bij.

Conclusie : Geen enkele van de Vlaamse partijen heeft aan de burger, laat staan aan de middenklasse gedacht. CD&V is heel verweg van de tijd toen ze zichzelf nog familiepartij noemden. Dit gaat electoraal alweer geen goed doen aan de tsjeven.
De O-VLD moeten we als burger niet op rekenen, wordt nog maar eens bewezen.
En de N-VA is een partij voor de rijken en die Demir is gewoon nog groen-zotter dan alle groenen samen. Het lijkt erop dat ze naar Anuna De Wever heeft geluisterd in plaats van naar Bartje met de zelfde naam.

bron : https://www.hln.be/dossier-klimaatak...oord~afb87043/
Citaat:
Is dat zo ?
Neen dus.

Een warmtepomp is 5 keer efficienter dan een gasketel en is dus superefficient vergeleken met het slechte rendement van een gasketel of zowat alle installaties die gebaseerd zijn op verbranding.

https://www.klimaatexpert.com/warmte...p-en-rendement

Laatst gewijzigd door lancalot : 5 november 2021 om 19:38.
Oud 5 november 2021, 19:41   #68
lancalot
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Net zoals met die woonbonus die zogenaamd volgens grote experten de huizenprijs verhoogde.
Toen die, voor de gewone mensen voordelige, woonbonus door de Vlaamse N-VA regering is afgeschaft is de huizenprijs dan ook ingestort...nope dus.
De Vlaamse N-VA regering doet alsof Vlaanderen persoonlijk het klimaat moet redden.
Maar dan gaat de troela-minister wel met het vliegtuig naar de anti-CO2 jamboree.
Vele landen als China, Vietnam, Indië...Brazilë....lachen zich een oog uit voor zoveel Westerse idealisme. Grote hooggeleerden zien die landen al onder water lopen....maar van onze eigen Ardennen hadden ze geen idee dat die ook onder water konden lopen.
Ah een klimaatontkenner.
China moet overigens uit uw lijstje geschrapt worden.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09...060-klimaatne/

Dat de Ardennen onder water lopen door de hevige regenval is wel degelijk een gevolg van de klimaatopwarming en dat gaan we nog meer zien.
Het valt op dat er de laatste 10 jaar meer schade wordt toegebracht door weer fenomenen. Dat valt statistisch wetenschappelijk eenvoudig vast te stellen.

Iemand met wetenschappelijke vorming zou dit moeten weten en niet op een vrij debiele manier ontkennen. En daarvoor hoeft rubrum Anuna niet voor achterna te hollen.

Laatst gewijzigd door lancalot : 5 november 2021 om 19:46.
Oud 5 november 2021, 19:43   #69
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch hebben de mensen op de klimaatconferentie gelijk. Nu maar zien wat er concreto en vooral in de praktijk op termijn gaat worden gerealiseerd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 november 2021 om 19:44.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 20:18   #70
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals we al weten Als Wever de middenklasse verdedigt, boer pas op uw portemonaie.
En alweer is het vandat.
Ondank hoogdravende uitspraken van de Vlaams nationalistische grote leider :
https://www.hln.be/binnenland/de-wev...asse~a1492fb2/

En wat maakte de Vlaamse regering ervan, met de dol-groene Demir alweer op kop ?
1° Duurdere mobiliteit.
Het einde van een dagje aan zee is in zicht voor een groot deel van Vlaanderen als een mini-autotje van meer dan 20000 € dat niet eens 200 km ver komt het enige dat er nog gekocht zal kunnen worden.
N-VA heeft zijn doel bereikt. De kust exclusief voor rijken die zich een 400 km electrische wagen zullen kunnen veroorloven.

2° Duurder wonen
De middenklasse kinderen zijn nu al in alle gaten gepakt door de afschaffing van de woonbonus die de huizenprijs zou laten zakken (grootste farce aller tijden) Nu wordt het echt onmogelijk om nog een huisje te kopen met die renovatieplicht.
N-VA, de partij voor de rijkenn, bekomt hier weer haar doel. Huisbezit alleen voor de gepriviligeerden met een dikke geldbuidel.

3° Duurder verwarmen.
Alsof een gasketel niet al genoeg kost...het moet een totaal ineffciente warmtepomt worden.
Wie nog dacht aan een eigen nieuw huisje koopt er best een lading dikke wollen truien bij.

Conclusie : Geen enkele van de Vlaamse partijen heeft aan de burger, laat staan aan de middenklasse gedacht. CD&V is heel verweg van de tijd toen ze zichzelf nog familiepartij noemden. Dit gaat electoraal alweer geen goed doen aan de tsjeven.
De O-VLD moeten we als burger niet op rekenen, wordt nog maar eens bewezen.
En de N-VA is een partij voor de rijken en die Demir is gewoon nog groen-zotter dan alle groenen samen. Het lijkt erop dat ze naar Anuna De Wever heeft geluisterd in plaats van naar Bartje met de zelfde naam.

bron : https://www.hln.be/dossier-klimaatak...oord~afb87043/

Weer veel gebraak van jou, blijkbaar.

Alles is opgedrongen door de volgende mensen , en je mag er dan de spijbelende Dewever en haar "god" Greta ook bij mee plaatsen.

Ursula von der leyen CDU ( "tjeef" Panda noemt dat eigenlijk "kaloot" en jij moet als "rooie" ook "kaloot" zeggen)
Charles Michel MR (Liberaal, ne blauwe dus)
Frans Timmermans PVDA ( ne "sos" in Nederland, ne "rooie" dus ! )

Citaat:
12/12/2019

Europees klimaatcommissaris Frans Timmermans is niet opgezet met de reactie van Vlaams minister voor Omgeving en Energie Zuhal Demir (N-VA)
op het plan van de Europese Commissie om tegen 2050 klimaatneutraal te zijn.
“Ik weet niet of de doelstellingen haalbaar zijn”, zei Demir na het horen van het voorstel.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191212_04763683
Dus een beetje lullig om op de N-VA te "kappen" in dit hele verhaal....maar tja het zal wel de aard ven het beestje zijn...
Bij het VB willen ze nog altijd uit Europa stappen heb ik horen zeggen... kan je daar je ei kwijt eventueel

PS ik had gezien om de lokale forumpeiling dat je voor de open-VLD zou stemmen, kan je direct een mailtje sturen naar de europese president Michel, die corrigeert jou bouwplannen wel eventjes.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 20:22   #71
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lachen zal India niet meer doen als het onder water loopt.
Afrika is te arm dat geef ik toe en zal hulp nodig hebben.
China ziet het probleem ook wel in hoor.

Mijn persoonlijk gedacht is dat we wel degelijk voorbij die tipping points zullen gaan en een aantal onomkeerbare klimaat veranderingen zullen zien.
Dan gaan we gedwongen zijn om een aantal grote investeringen te doen, zoals hogere dijken, een beter waterbeheer, en we gaan meer natuurrampen zien die uiteraard ook geld kosten.

En dit natuurlijk omdat dit klimaatprobleem niet in Belgie alleen opgelost kan worden. Niet dat het veel uitmaakt want Belgie doet ook niet genoeg.
Wetenschappelijk gezien dan.

Noot ik ben geen groene jongen, maar ook geen klimaat ontkenner. Ik probeer de zaak langs de wetenschappelijke kant te bekijken en met enig realisme.
Daarom dat die nog volop kolengestookte energiecentrales aan het bijbouwen zijn...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 21:06   #72
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Weer veel gebraak van jou, blijkbaar.

Alles is opgedrongen door de volgende mensen , en je mag er dan de spijbelende Dewever en haar "god" Greta ook bij mee plaatsen.

Ursula von der leyen CDU ( "tjeef" Panda noemt dat eigenlijk "kaloot" en jij moet als "rooie" ook "kaloot" zeggen)
Charles Michel MR (Liberaal, ne blauwe dus)
Frans Timmermans PVDA ( ne "sos" in Nederland, ne "rooie" dus ! )

Dus een beetje lullig om op de N-VA te "kappen" in dit hele verhaal....maar tja het zal wel de aard ven het beestje zijn...
Bij het VB willen ze nog altijd uit Europa stappen heb ik horen zeggen... kan je daar je ei kwijt eventueel

PS ik had gezien om de lokale forumpeiling dat je voor de open-VLD zou stemmen, kan je direct een mailtje sturen naar de europese president Michel, die corrigeert jou bouwplannen wel eventjes.
Beseft u nu dat u zegt dat de Vlaams nationalistische N-VA niet eens de ruggengraat heeft om tegen wat kinderen ‘neen’ te zeggen. Dat ze tegen de Vivaldisten niet opkunnen lijkt nog logisch met slappe jan…maar de onzin die u nu uitslaat…..en de EU ? Tja nog zo’n schaamlapje voor het N-VA falen achter weg te steken.

De Vlaamse regering schuift bijna alle kosten voor hun groen idealisme gewoon in de portemonai van de burger. En ja hoor, de N-VA fanaten gaan pavloviaans hun handjes tegen elkaar slaan.

Ik denk dat er niet veel mensen N-VA hebben gestemd om die groene hysterie te mogen betalen. Het ecorealisme is plat op de buik gegaan.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 5 november 2021 om 21:08.
Oud 5 november 2021, 21:07   #73
lancalot
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Daarom dat die nog volop kolengestookte energiecentrales aan het bijbouwen zijn...

Stel uzelf in hun plaats. Moeten ze bevriezen in de winter ?
Oud 5 november 2021, 21:11   #74
lancalot
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Beseft u nu dat u zegt dat de Vlaams nationalistische N-VA niet eens de ruggengraat heeft om tegen wat kinderen ‘neen’ te zeggen. Dat ze tegen de Vivaldisten niet opkunnen lijkt nog logisch met slappe jan…maar de onzin die u nu uitslaat…..en de EU ? Tja nog zo’n schaamlapje voor het N-VA falen achter weg te steken.

De Vlaamse regering schuift bijna alle kosten voor hun groen idealisme gewoon in de portemonai van de burger. En ja hoor, de N-VA fanaten gaan pavloviaans hun handjes tegen elkaar slaan.

Ik denk dat er niet veel mensen N-VA hebben gestemd om die groene hysterie te mogen betalen. Het ecorealisme is plat op de buik gegaan.
Door renteloze leningen ?
Zelfs met leningen met een negatieve rente ?
Man ga toch fietsen of kom met gestaafde argumenten.
Zouden dezelfde maatregelen van de federale komen zou u ze bejubelen.
U redeneert zoals een ameube.
Stop toch met die rubrum prietpraat.

Of stuur een mailtje naar de liberale fractie van de Vlaamse regering dat ze beter hun werk moeten doen.

Noteer ook dat die investeringen zichzelf nogal snel terugbetalen want 9/10 gaan de energieprijzen blijven stijgen of toch op zijn minst duur blijven.

Laatst gewijzigd door lancalot : 5 november 2021 om 21:16.
Oud 5 november 2021, 23:38   #75
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:

zie https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=74
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
Tiocfaidh ár lá
Oud 5 november 2021, 23:38   #76
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Door renteloze leningen ?
Zelfs met leningen met een negatieve rente ?
Man ga toch fietsen of kom met gestaafde argumenten.
Zouden dezelfde maatregelen van de federale komen zou u ze bejubelen.
U redeneert zoals een ameube.
Stop toch met die rubrum prietpraat.

Of stuur een mailtje naar de liberale fractie van de Vlaamse regering dat ze beter hun werk moeten doen.

Noteer ook dat die investeringen zichzelf nogal snel terugbetalen want 9/10 gaan de energieprijzen blijven stijgen of toch op zijn minst duur blijven.
2
dank u
Tiocfaidh ár lá
Oud 5 november 2021, 23:51   #77
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Anders wij dan , ze lachen ons daar vierkant uit .....

Hier mag haast niets meer ,en ginds pompen ze het met miljarden door hun schoorstenen...

Maar Tinneke gaat de zon importeren he....

Allemaal gered dank zij een vlag...

Laatst gewijzigd door Svennies : 5 november 2021 om 23:54.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2021, 00:35   #78
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:

en eventjes een update vers van de pers voor onze blauw rode willem

Citaat:
Minister van Klimaat Khattabi: "Kloof die Vlaanderen laat vallen onoverbrugbaar voor Brussel en Wallonië"
Citaat:
De Vlaamse klimaatplannen om tegen 2030 40 procent minder CO2 uit te stoten maken het voor België onmogelijk om de door Europa vooropgestelde doelstelling van 47 procent reductie te halen. Dat zegt federaal minister van Energie Zakia Khattabi in "Terzake". "De kloof die Vlaanderen laat vallen is onoverbrugbaar door Brussel en Wallonië. Als we emissierechten zullen moeten betalen, zullen we moeten onderhandelen over de verdeling van de factuur."
De franstalige ecofascisten zeggen dat het NIET genoeg is...
Vlaanderen moet meer bijdragen !
Dus jij als vivaldist...... ?

TGV ?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11...s-klimaatplan/
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 6 november 2021 om 00:38.
Oud 6 november 2021, 00:36   #79
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als men dat van ons vraagt moet dat ginder ook kunnen.
Oud 6 november 2021, 00:39   #80
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen dus.

Een warmtepomp is 5 keer efficienter dan een gasketel en is dus superefficient vergeleken met het slechte rendement van een gasketel of zowat alle installaties die gebaseerd zijn op verbranding.

https://www.klimaatexpert.com/warmte...p-en-rendement
Neen. Sorry lancalot. Neen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be