![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Persoonlijk vind ik dat Franstaligen maar de talen leren of niet leren die ze willen. Mij maakt het niet Belgicistischer hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie moet communiceren met Franstaligen gebruikt waarschijnlijk het Engels, of misschien het Frans, als het geen te arrogante Franstaligen betreft. En de rest heeft geen problemen ermee.
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoeft ook niet. Als wij even goed Frans spreken als de Franstaligen Nederlands dan is er “réciprocité” en heeft niemand reden tot klagen. De Franstaligen hebben het met wederkerigheid altijd moeilijk, vandaar hun ingebakken verlangen naar “l’exception française”.
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 6 november 2021 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaan we weer. ![]()
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Talen leren doe je vooral voor jezelf en niet voor een collectief ideaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vind ik ook. Je leert een taal pas wanneer je er echt in geïnteresseerd bent.
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() “Oui, maman était d’origine alostoise”
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de rest vind ik het gezever op deze topic weer een slag in het water. Maar het is ook alweer zeventien jaar terug. De tijden veranderen. Uiteindelijk zal broekzele wel tweetalig worden. Wat is tenslotte een mensenleven? Van de stront die sommigen hier achter laten zal alleen de stank achter blijven. Laatst gewijzigd door werkman : 6 november 2021 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sowieso zal ik Wallonië blijven bezoeken en personen die mij er bevallen wonen er ongetwijfeld ook. Dat is allesbehalve uit enig wat voor nationalisme en indien morgen België ophoudt te bestaan, dan zou ik dat niet erg vinden hoor. Ik ben gewoon nieuwsgierig van aard voor de nabijgelegen culturele rijkdom van mijn leefomgeving en dat is persoonlijk.
En ik ben zeer eerlijk dat ik met Nederlanders een hechtere band heb. "Verhuis dan naar Holland" vertelt men mij en dat zal ik dan ook doen. Al denk ik eerder Zeeland of West-Brabant. ![]() Ik zie dit ook niet als vluchten, maar mijn begeerten navolgen. Laatst gewijzigd door Weyland : 6 november 2021 om 11:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is het vat bijna (bijna) af.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bouchez zal zichzelf moeten dwingen zijn cursus Nederlands met grondige aandacht en eerlijkheid dagelijks te volgen. Ik vraag me af via welk kanaal hij het tracht te leren. Sowieso zou een hooggeplaatst politicus hier intelligent genoeg voor moeten zijn. Master in de Rechten, taalvaardig is hij alleszins wel, meen ik dan.
Hij doet het flink tegen zijn goesting dus en faalt erin. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 6 november 2021 om 11:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb vijf jaar op camping in Robertville vertoefd. Wat betreft de Walen geen enkele klacht. Alleen wat betreft sommige Vlamingen die via hun agressieve honden dachten dat de camping Vlaams grondgebied was. Het enige verschil dat ik gemerkt heb was het feit dat de Walen betere wijn hadden. Mag ook wel eens gezegd worden. Laatst gewijzigd door werkman : 6 november 2021 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe minder ze het leren hoe liever ik het heb. Maar zij moeten mij dan ook niet dwingen met hen samen in één land te blijven leven. Waarom zouden wij één land moeten blijven met mensen die niets van onze taal willen weten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn moeder is een Aalsterse. |
|
![]() |
![]() |