Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2021, 12:07   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Verleden tijd.
De Nederlanders hebben ons onderdrukt, de Fransen, de Spanjaarden, de Duitsers, de Oostenrijkers, de Italianen (noemden zich romeinen in die tijd),….
Historische evoluties zijn als een lamp op onze rug. Werpt geen enkel licht op de weg die voor ons ligt.

Op dit moment zijn echte Vlamingen, niet de volksverraders die de grote overwinning van de Vlaamse strijd willen opgeven, fiere zelfbewuste mensen in België en de wereld. Met een eigen parlement, een eigen regering en een bloeiende eigen cultuur.
Van daaruit kan men aan de toekomst bouwen.

Dat historisch gemijmer is voor ouw peekes in het rusthuis…dat waren nogal eens tijden hee toen den franskiljon ons tegen ons kloten stampte….en juul sisaar zijn paard aan dien boom voor de afspanning vastbond
Het is moeilijk aan de toekomst te bouwen als je financieel uitgezogen wordt door een bijna-communistisch Wallobrux, en als je cultuur dermate geminacht wordt dat de meeste Franstalige ministers geen bakkes Nederlands uitgebraakt krijgen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 12:11   #82
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
En naar de kerk geweest en orgel gespeeld op zondag, dat is daar zowat de geplogenheid op zondag?
Zelf zie ik me dat nooit te doen maar als jullie dat leuk vinden, waarom niet?
Ik zal daar ook nooit een draadje over openen, "ik respecteer" uw manier van leven.

Met alle respect maar wij hebben hier nu echt geen Zeeuw nodig om ons te komen vertellen wat we wel en niet moeten doen.
Wie is eigenlijk 'wij' ?
Ben je nu plots de grote verdediger van België geworden, terwijl je de rest v/h jaar het Vlaams Blok zit te promoten ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 8 november 2021 om 12:12.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 12:13   #83
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik betwijfel of iemand die zich Zeeuw noemt aanspraak kan maken om anderen volksverraders te noemen. De Zeeuws Vlamingen hebben de Belgisch Vlamingen maar mooi in de steek gelaten en geen poot uitgestoken in de ontvoogdingsstrijd van de Belgisch Vlamingen en zich veilig heeft genesteld in de armen van den Ollander zonder nog om te kijken naar dat broedervolk.
Ik vraag me zelfs überhaupt af of een Nederlander het kan maken de boel hier te komen opjutten. Dat ze daar in Holland maar eerst eens zorgen dat ze een nieuwe regering hebben in plaats van hier de les te komen lezen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 november 2021 om 12:16.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 12:18   #84
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is moeilijk aan de toekomst te bouwen als je financieel uitgezogen wordt door een bijna-communistisch Wallobrux, en als je cultuur dermate geminacht wordt dat de meeste Franstalige ministers geen bakkes Nederlands uitgebraakt krijgen.
Bovendien heeft hij het hier onafgebroken op de, in zijn ogen, grote overwinning van de Vlamingen omdat wij een gegarandeerde vertegenwoordiging hebben in het Brussels politiek wereldje. Maar wat kopen wij daarmee? Bovendien werd ons in 1970 de Grendelgrondwet door de strot geramd (met "dank" aan vader Eyskens) die met een resem voetangels en wolfklemmen de Vlaamse meerderheid in dit land doeltreffend politiek ontmand heeft.
Oud 8 november 2021, 12:28   #85
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik vraag me zelfs überhaupt af of een Nederlander het kan maken de boel hier te komen opjutten. Dat ze daar in Holland maar eerst eens zorgen dat ze een nieuwe regering hebben in plaats van hier de les te komen lezen.
Dit forum is een nederlandstalige site die open staat voor alle Nederlandstaligen. En dat zijn niet uitsluitend de Vlamingen.
We hebben hier overigens ook een Duc die er zich op beroemt een Fransman te zijn en zich regelmatig in minder vleiende bewoordingen over de Vlamingen uitlaat. Daarover heb ik u nog nooit weten piepen.
Oud 8 november 2021, 12:34   #86
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dit forum is een nederlandstalige site die open staat voor alle Nederlandstaligen. En dat zijn niet uitsluitend de Vlamingen.
We hebben hier overigens ook een Duc die er zich op beroemt een Fransman te zijn en zich regelmatig in minder vleiende bewoordingen over de Vlamingen uitlaat. Daarover heb ik u nog nooit weten piepen.
Zowat elke draad die de Nederlander 'DeZeeuw' opent, is er een gericht tegen België. Dat is zijn recht natuurlijk, maar geloofwaardiger wordt hij er niet mee. Dat hij maar eens een draad opent over de Friezen en hun belabberde culturele situatie in Nederland tot in de jaren 1950. Dan zou hij op zijn minst wat aan geloofwaardigheid winnen.
Oud 8 november 2021, 12:37   #87
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zowat elke draad die de Nederlander 'eZeeuw' opent, is er een gericht tegen België. Dat is zijn recht natuurlijk, maar geloofwaardiger wordt hij er niet mee. Dat hij maar eens een draad opent over de Friezen en hun belabberde culturele situatie in Nederland tot in de jaren 1950. Dan zou hij op zijn minst wat aan geloofwaardigheid winnen.
De Belgicisten beginnen te spartelen nu ze zien dat er ook Nederlanders zijn die de Vlaamse zaak genegen zijn.

Doe zo voort Zeeuw ,je bent meer dan welkom met Uw bijdragen.

Als er een Fransman op dit forum het Belgicisme mag komen steunen zie ik niet in waarom een Nederlander de Vlaamse zaak niet zou mogen steunen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 12:42   #88
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Belgicisten beginnen te spartelen nu ze zien dat er ook Nederlanders zijn die de Vlaamse zaak genegen zijn.

Doe zo voort Zeeuw ,je bent meer dan welkom met Uw bijdragen.

Als er een Fransman op dit forum het Belgicisme mag komen steunen zie ik niet in waarom een Nederlander de Vlaamse zaak niet zou mogen steunen.
DeZeeuw is gewoon iemand die een unie met Nederland wil promoten. Of dit nu echt in het belang van de Vlamingen zou zijn, is maar zeer de vraag. Met het belang der Vlamingen heeft het maar weinig te maken. Eerder wel met het belang van de Hollanders.

Ik ga niet meer in op de provocatieve posten van DeZeeuw tegen België en zal dus niet meer deelnemen aan zulke discussies. Het is overigens altijd hetzelfde riedeltje bij DeZeeuw. Net als bij uw posten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 november 2021 om 12:49.
Oud 8 november 2021, 12:47   #89
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik vind dat Belgicisten de beste objectieve bondgenoten zijn tegen België. Zeker in deze draad. Dat is een kwestie van perspectief. Mijn wil vrede te nemen met België verdwijnt er alleszins van. Toch vind ik dat we het niet zo laagvloers moeten maken hier. Ik ging al een beetje te ver. Je kan wel degelijk 'te veel' zeggen in een discussie (metadiscussie eigenlijk).

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 november 2021 om 12:50.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 12:55   #90
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
DeZeeuw is gewoon iemand die een unie met Nederland wil promoten. Of dit nu echt in het belang van de Vlamingen zou zijn, is maar zeer de vraag. Met het belang der Vlamingen heeft het maar weinig te maken. Eerder wel met het belang van de Hollanders.
Samen met andere forummers promoot ik hier evenzeer een unie van Vlaanderen met Nederland. Juridisch kan dergelijke unie in diverse vormen uitgevoerd worden. Maar dat Vlaanderen er beter van zou worden staat bij mij als een paal boven water.
Oud 8 november 2021, 14:34   #91
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik doe zelf -en met veel plezier- mijn deel als het aankomt op kakken op holland. Maar dat is nog iets anders dan vanuit de hoogte zitten pontificeren dat een forumlid hier geen spreekrecht of initiatiefrecht voor openen van draadjes zou hebben. Dat is toch van de pot gerukt ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 14:41   #92
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Samen met andere forummers promoot ik hier evenzeer een unie van Vlaanderen met Nederland. Juridisch kan dergelijke unie in diverse vormen uitgevoerd worden. Maar dat Vlaanderen er beter van zou worden staat bij mij als een paal boven water.
Alleen al de havens Rotterdam en Antwerpen zouden van deze unie een socio-economische wereldmacht maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 15:34   #93
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik doe zelf -en met veel plezier- mijn deel als het aankomt op kakken op holland. Maar dat is nog iets anders dan vanuit de hoogte zitten pontificeren dat een forumlid hier geen spreekrecht of initiatiefrecht voor openen van draadjes zou hebben. Dat is toch van de pot gerukt ?
Eigenlijk heeft een niet-Belg maar weinig te maken met de politieke toestand in België. Of hij nu een Franstalige niet-Belg, een Nederlandstalige niet-Belg, of een Engelstalige niet-Belg is. En nog minder dat betreffende personen ons eens even komen voorschrijven hoe het effe moet hier in België. Ik moei mij ook niet met politieke toestanden in Italië en ga de Italianen zeker niet voorschrijven hoe zij hun land moeten regeren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 november 2021 om 15:37.
Oud 8 november 2021, 15:40   #94
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk heeft een niet-Belg maar weinig te maken met de politieke toestand in België. Of hij nu een Franstalige niet-Belg, Nederlandstalige niet-Belg, of een Engelstalige niet-Belg is. En nog minder dat betreffende personen ons eens even komen voorschrijven hoe het effe moet hier in België. Ik moei mij ook niet met politieke toestanden in Italië en ga de Italianen zeker niet voorschrijven hoe zij hun land moeten regeren.
Eigenaardig.

Deze opinie heb je nooit verkondigd toen een Franse Eveline of een Franse Duc zijn of haar mening op dit forum kwamen verkondigen .

Nu er een Nederlander de Vlaamsgezinde mening komt verdedigen is het plots teveel voor onze forum Belgicist.
Oud 8 november 2021, 15:40   #95
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Eigenaardig.

Deze opinie heb je nooit verkondigd toen een Franse Eveline of een Franse Duc zijn of haar mening op dit forum kwamen verkondigen .

Nu er een Nederlander de Vlaamsgezinde mening komt verdedigen is het plots teveel voor onze forum Belgicist.
Kan zijn, maar dan weet u het nu.
Oud 8 november 2021, 16:11   #96
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Wat is dat toch met die Vlaamse Belgicist? Bijna tweehonderd jaar onderdrukking, taal- en cultuurassimilatie en tweederangs burgerschap, en toch buigt hij zijn hoofd voor het roet, etter en bloed. Waarom? Kent de Vlaamse Belgicist de geschiedenis van België dan niet? Of lijdt hij misschien aan het Stockholmsyndroom?
Hij/Ze heeft gewoon iets anders te doen dan zeveren over belachelijke dingen en is tevreden met België zoals ze nu bestaat.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 16:17   #97
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ook een kwestie van perspectief. Nederlanders, zeker zuidelijke Nederlanders, hebben vaak een speciale band met België. Ze horen tot de Lage Landen net als ons. Dat is anders dan Italië. Nederland is niet voor iedere Vlaming buitenland en vice versa. Sommigen slikken dat slecht, maar voor mij is dit ook de dagelijkse realiteit. Ik kom bijvoorbeeld wekelijks in Walcheren (waar DeZeeuw vandaan komt).

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 november 2021 om 16:19.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 16:25   #98
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Eerder aan het Belgicistensyndroom en dat is nog honderd keer erger. Brussel is al gekoloniseerd en de rand heeft het nu zwaar te verduren. In alle Vlaamse steden is het Nederlands stilaan aan het verdwijnen. Ik denk niet dat het Nederlands in Vlaanderen het einde van de eeuw haalt. Alles waar de echte linksen zolang voor gestreden hebben, de verheffing van de boertjes uit de Vlaamse klei, het dreigt langzaamaan terug te verdwijnen. De onderkant van de samenleving groeit en de bovenkant kijkt er harder op neer dan in de 19e eeuw. Schrijnend.
Het Nederlands is helemaal niet stilaan aan het verdwijnen in Vlaanderen. Een deel van de Vlaamse bevolking moet gewoon accepteren dat andere gemeenschappen in Vlaanderen leven en dat ze er dus, naast het Nederlands, andere talen zal horen. Het Nederlands blijft natuurlijk de voertaal van Vlaanderen en het is utopisch te denken dat een Vlaanderen zonder andere gemeenschappen erin zal ontstaan.
Oud 8 november 2021, 16:27   #99
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Maar dat hoeft ook niet, m'n beste. Om de verfransing te stoppen, en dus de Vlaamse cultuur te redden/behouden, is een onafhankelijk Vlaanderen ook prima.
De Vlaamse cultuur bestaat en is niet te "redden" of te "behouden". Waarom zou ze verdwijnen?
Oud 8 november 2021, 16:29   #100
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan zijn, maar dan weet u het nu.
Dat verbaast mij niets.

Selectieve verontwaardiging is altijd al het handelskenmerk van de Belgicisten geweest.

De Walen mogen altijd iets meer dan de Vlamingen in hun ogen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be