Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2021, 21:00   #121
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Mijn eerste windows 11 update binnengekregen. Grappige mix van Engelse en Nederlandstalige boodschappen.

Na heropstarten was de desktop helemaal leeg. Het leek wel een linux/gnome systeem. Zouden ze het expres gedaan hebben ?

De update had alle desktop items gewoon verborgen. Heb zelf even moeten zoeken hoe die terug zichtbaar te maken. Kan me voorstellen dat iemand die de PC gewoon gebruilt zonder veel met settings te foefelen zich zal ergeren.

Knipselprogramma werkt ook niet meer. Dat is wel handig anders. Hopelijk komt het terug.
Oud 7 november 2021, 22:00   #122
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Mijn eerste windows 11 update binnengekregen. Grappige mix van Engelse en Nederlandstalige boodschappen.

Na heropstarten was de desktop helemaal leeg. Het leek wel een linux/gnome systeem. Zouden ze het expres gedaan hebben ?

De update had alle desktop items gewoon verborgen. Heb zelf even moeten zoeken hoe die terug zichtbaar te maken. Kan me voorstellen dat iemand die de PC gewoon gebruilt zonder veel met settings te foefelen zich zal ergeren.

Knipselprogramma werkt ook niet meer. Dat is wel handig anders. Hopelijk komt het terug.
Winkey-Shift-S ?
Er is onlangs iets geweest ivm met een verlopen certificaat, maar dit werd reeds door een update verholpen dacht ik.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 7 november 2021 om 22:00.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 23:19   #123
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hebt ge gene cloud? Die slaat dat allemaal online op en synched alles.
Als ge dan een nieuwe pc koopt, dan zou normaliter hetzelfde bureaublad moeten verschijnen als op uwe vorige.

Maar na een update dus ook.

Laatst gewijzigd door CUFI : 7 november 2021 om 23:23.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 23:40   #124
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als ge dan een nieuwe pc koopt, dan zou normaliter hetzelfde bureaublad moeten verschijnen als op uwe vorige.

Echt?
Gij zijt over 'the narrative' bezig, en dan gaat ge over de cloud beginnen?
Dit is geen hobby, hé jongen, aan de slag ermee!
Thuis een NAS als "cloud" met versleutelde off-site backups.
Chop chop.
Oud 8 november 2021, 00:03   #125
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Echt?
Gij zijt over 'the narrative' bezig, en dan gaat ge over de cloud beginnen?
Dit is geen hobby, hé jongen, aan de slag ermee!
Thuis een NAS als "cloud" met versleutelde off-site backups.
Chop chop.
Ik ben multipolair.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 00:12   #126
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht

Net als ik (tot nu) , wist jij niet dat er een optie is om all desktop iconen te verbergen. Deze update zette dat aan. Surprieze ! Grapje van MS ?

Laatst gewijzigd door Zucht : 8 november 2021 om 00:18.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 08:22   #127
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Net als ik (tot nu) , wist jij niet dat er een optie is om all desktop iconen te verbergen. Deze update zette dat aan. Surprieze ! Grapje van MS ?
Da's in elk geval een klassieker
Screenshot pakken van de desktop en als schermachtergrond instellen, plus de icoontjes verbergen en de taakbalk verplaatsen en verbergen.
Oud 8 november 2021, 09:11   #128
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu al 'aangeboden' gekregen?

Ik dacht dat de uiteindelijke versie maar eerst begin 2022 voor het 'grote' publiek zou verschijnen of is dat de aankoop van ...

Ik hou de regel: "don't change a 'good' working system' toch nog altijd als hoofdregel vast.

Ik heb uiteindelijk die 10 'volledig' naar mijn hand kunnen zetten zodat ik uiteindelijk de vorige versie Win7 naar de eeuwige jacht(velden zou kunnen sturen. (<<-- toch nog niet echt van plan)

Het programma "WhyNotWin11" leerde dan weer dat het enige wat ik niet 'heb' op de Win 10 pc is de 'beveiligingsmodule' TPM 2.0/2.1

Dat is er wel maar dat is even BIOS knoeien.

Ultimate Windows Tweaker 4 for Windows 10 ergens zoeken????

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 november 2021 om 09:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 09:21   #129
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De dag dat ik Windows het "Window" uitgegooid heb was wellicht de mooiste dag van mijn leven.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 09:30   #130
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De dag dat ik Windows het "Window" uitgegooid heb was wellicht de mooiste dag van mijn leven.
Sta mij toe te stellen dat uw leven dan niet veel voorstelt.
Oud 8 november 2021, 13:06   #131
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Nu al 'aangeboden' gekregen?

Ik dacht dat de uiteindelijke versie maar eerst begin 2022 voor het 'grote' publiek zou verschijnen of is dat de aankoop van ...

Ik hou de regel: "don't change a 'good' working system' toch nog altijd als hoofdregel vast.

Ik heb uiteindelijk die 10 'volledig' naar mijn hand kunnen zetten zodat ik uiteindelijk de vorige versie Win7 naar de eeuwige jacht(velden zou kunnen sturen. (<<-- toch nog niet echt van plan)

Het programma "WhyNotWin11" leerde dan weer dat het enige wat ik niet 'heb' op de Win 10 pc is de 'beveiligingsmodule' TPM 2.0/2.1

Dat is er wel maar dat is even BIOS knoeien.

Ultimate Windows Tweaker 4 for Windows 10 ergens zoeken????
Al twee weken geleden aangeboden gekregen op zowel laptop als desktop.
Ik heb het op de laptop geïnstalleerd om uit te proberen. Met de desktop wacht ik nog wel af want daar hangt mijn printer/scanner, kaarlezer en al dat spul aan en die gebruik ik voor serieuze dingen.
Oud 8 november 2021, 13:23   #132
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het op de laptop geïnstalleerd om uit te proberen. Met de desktop wacht ik nog wel af want daar hangt mijn printer/scanner, kaarlezer en al dat spul aan en die gebruik ik voor serieuze dingen.
Ik heb de update naar Win11 aangeboden gekregen.
Ik heb echter geen zin tijd te verliezen om alles terug te herconfigureren. Zolang Win10 perfect stabiel functioneert op mij Acer Laptop zie ik geen reden om een update naar Win11 uit te voeren.

Laatst gewijzigd door Rudy : 8 november 2021 om 13:24.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 13:34   #133
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik heb de update naar Win11 aangeboden gekregen.
Ik heb echter geen zin tijd te verliezen om alles terug te herconfigureren. Zolang Win10 perfect stabiel functioneert op mij Acer Laptop zie ik geen reden om een update naar Win11 uit te voeren.
best wachten tot de "kinderziektes" eruit zijn, want die zullen er zeker inzitten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 13:47   #134
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
best wachten tot de "kinderziektes" eruit zijn, want die zullen er zeker inzitten.
De enige meerwaarde die ik tot nu toe gevonden heb zijn de multipele desktops en simpelere schikking van windows op het scherm. Dat kan handig zijn, maar om daar alleen voor up te graden met alle risico's van dien lijkt me ook niet nodig.
Voor gamers is er een betere ondersteuning voor HDR, en voor touchscreens zijn er ook wat extra functies. Dat kan een motivatie zijn. Voor de normale desktop kan het nog wel even verder met W10.
Oud 8 november 2021, 16:25   #135
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een uit de kluiten gewassen laptop dus waar je minstens het geheugen wat in kan opvoeren.

Ik denk dat ik het ook al wel aangeboden gekregen heb om 'over te schakelen' naar Win 11 maar men maakte melding van het feit dat TPM (2.0/2.1) niet aanwezig was. Ook het programma (WhynotWin11) dat ik al iets eerder doorgaf geeft dat aan.

Het is een test PC die ik zelf in elkaar gestoken heb die op huidig ogenblik perfect draait onder Windows 10 zoals ik het wil dat dier draait niet zoals M-Soft het wil.

Zoals hij nu staat zou ik Win7 kunnen vergeten.

Het is volgens mij géén overdreven optie om er even met te wachten voor u die gaat installeren op uw Desktop.

Af en toe eens een oog werpen op volgende site.

WindowsClub

Of even testen dan maar????

Windows 11 verliest compatibiliteit met VirtualBox

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 november 2021 om 16:27.
Oud 8 november 2021, 16:46   #136
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige meerwaarde die ik tot nu toe gevonden heb zijn de multipele desktops en simpelere schikking van windows op het scherm. Dat kan handig zijn, maar om daar alleen voor up te graden met alle risico's van dien lijkt me ook niet nodig.
Voor gamers is er een betere ondersteuning voor HDR, en voor touchscreens zijn er ook wat extra functies. Dat kan een motivatie zijn. Voor de normale desktop kan het nog wel even verder met W10.
Op mijn Win10 toestel heb ik voor de Win7 look geopteerd.
Die vierkanten op een scherm vind ik maar niets.
Oud 8 november 2021, 16:54   #137
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Wie nog win 8.1 of vroeger draait zal volgend jaar geen OneDrive meer hebben. Wordt afgezet voor alles onder win10 verneem ik juist.

Laatst gewijzigd door Zucht : 8 november 2021 om 16:55.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 16:55   #138
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op mijn Win10 toestel heb ik voor de Win7 look geopteerd.
Die vierkanten op een scherm vind ik maar niets.
De vele tegels bedoelde u?

Ik ben niet zeker maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat men dit in Win 11 aangepakt heeft.

Die tegels kan je vrij gemakkelijk verwijderen. (rechtermuisklik & van start losmaken?)
Oud 8 november 2021, 17:09   #139
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De vele tegels bedoelde u?

Ik ben niet zeker maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat men dit in Win 11 aangepakt heeft.

Die tegels kan je vrij gemakkelijk verwijderen. (rechtermuisklik & van start losmaken?)
Inderdaad, die tegels.
Ergens in "instellingen" kan je opteren voor de "klassieke" stijl. Je hoeft die tegels niet een per een los te maken.

Op mijn Win10 toestel heb ik al sinds enige tijd één probleem: back-up.
De back-up zoals in Win 7 (incrementeel) werkt perfect.
Het nieuwe back-up systeem - bestandsgeschiedenis - werkt langs geen kanten meer.
Bij MS is het probleem gekend. En als ik me niet vergis is de enige oplossing een herstelprocedure opstarten.
Oud 8 november 2021, 23:59   #140
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, die tegels.
Ergens in "instellingen" kan je opteren voor de "klassieke" stijl. Je hoeft die tegels niet een per een los te maken.

Op mijn Win10 toestel heb ik al sinds enige tijd één probleem: back-up.
De back-up zoals in Win 7 (incrementeel) werkt perfect.
Het nieuwe back-up systeem - bestandsgeschiedenis - werkt langs geen kanten meer.
Bij MS is het probleem gekend. En als ik me niet vergis is de enige oplossing een herstelprocedure opstarten.
Daar heb ik géén weet van dat het deel back-ups maken niet werkt of niet meer werkt.

Ik maak af- en toe wel eens een herstelpunt op de Win10 pc omdat daar eigenlijk, op wat spellen na, niet veel anders opstaat.

Bepaalde zaken die u niet wil zien verdwijnen doorsluizen naar een externe usb schijf mocht u bepaalde zaken niet verloren willen zien gaan.

p.s.

Stof om er even op na te lezen, toch niet echt gaan 'prutsen' op PC.

Windows backup not working, failed or did not complete successfully

Om eens te kijken of de Windows wel alles in huis heeft en er géén fouten zijn sfc/scannow als administrator in de opdrachtprompt even laten lopen.

How to use

Daar ik fan ben van de man zijn site en boeken (binnenkort boek over Win 11) toch nog even dit.

SyncBack: back-up maken van persoonlijke gegevens:
wat te doen en hoe dat ook automatisch kan

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 november 2021 om 00:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be