Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2021, 12:14   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Knokke heeft veel rijke gepensioneerden met een rechtstreekse verbinding naar de gemeenteraad. Covid maatregelen zijn pure politiek, altijd geweest.
Dat wil ik best geloven.
Doch, in die binnenhuisevenementen, daar zitten toch ook rijke gepensioneerden bij, of de kinderen van.
Ik denk dat de burgemeester annex gemeenteraad iets te vlug heeft beslist.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 12:20   #22
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat wil ik best geloven.
Doch, in die binnenhuisevenementen, daar zitten toch ook rijke gepensioneerden bij, of de kinderen van.
Ik heb er wat ervaring mee, die oudjes zitten constant te kakken op het uitgaansleven en jongeren. Zeker als die dan nog buitenstaanders zou aantrekken, dat was al voor de Corona het geval.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 13:44   #23
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik heb er wat ervaring mee, die oudjes zitten constant te kakken op het uitgaansleven en jongeren. Zeker als die dan nog buitenstaanders zou aantrekken, dat was al voor de Corona het geval.
Tiens dat is raar daar heb ik geen weet van, of u moest bedoelen op die hangjongeren die van Nederland en Brussel de boel komen verzieken voor de andere normaal gedragende jongeren. Tja dan......
Maar die hangjongeren zijn die alleen maar in Knokke ongewenst?
Het is een beetje de prijs van het succes, Knokke is heel het jaar open terwijl je in Blankenberge bv. buiten het seizoen in je blote reet op straat kan lopen.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 8 november 2021 om 13:45.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 15:22   #24
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voor de non believers. De eerste lockdown light is een feit en nog wel in Knokke.
Ik veronderstel dat de meeste mensen zowat 92 % daar zijn gevaccineerd.

https://www.demorgen.be/nieuws/live-...vaar~bef52bf0/
Geen flikker van gemerkt afgelopen weekend. Op 't Van Bunnenplein minstens 350 terrasgangers, met dekentjes en terrasverwarmers als anti-cofascisme maatregelen. Lippenslaan minder druk, maar Zoutelaan dan weer "normaal."
Oud 8 november 2021, 15:27   #25
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Tiens dat is raar daar heb ik geen weet van, of u moest bedoelen op die hangjongeren die van Nederland en Brussel de boel komen verzieken voor de andere normaal gedragende jongeren. Tja dan......
Maar die hangjongeren zijn die alleen maar in Knokke ongewenst?
Het is een beetje de prijs van het succes, Knokke is heel het jaar open terwijl je in Blankenberge bv. buiten het seizoen in je blote reet op straat kan lopen.
Het is ook maar in Knokke dat de geriatrie een rode telefoon heeft met de burgemeester.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 16:50   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Ik ga niet naar Knokke wegens te veel dikke nekken.
Oud 8 november 2021, 16:52   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga niet naar Knokke wegens te veel dikke nekken.
Het blaaskaken gehalte is ook mij daar iets te hoog.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 17:03   #28
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het blaaskaken gehalte is ook mij daar iets te hoog.
Zoals in veel mondaine badsteden zijn er veel strontvliegen die doen of ze rijk zijn. Dat zijn doorgaans de grootste snobs. Dat wil niet zeggen dat iedereen zo is. Veel echte rijken stoppen zich weg.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 17:59   #29
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Dat wil ik best geloven.
Het lijkt toch dat mensen een kort geheugen hebben en vaak missen waar de macht echt zit. De burgemeester van Knokke heeft deze maatregel alleen kunnen nemen in samenspraak met de gouverneur van West-Vlaanderen.

Dat is de vorige weken toch uitgebreid en vergezeld van geruzie tussen partijen en bestuursniveaus in de pers aan bod gekomen? Als de gouverneur had gezegd "Geen sprake van", dan had die burgemeester die beslissing wellicht niet aangedurfd.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 18:07   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Het lijkt toch dat mensen een kort geheugen hebben en vaak missen waar de macht echt zit. De burgemeester van Knokke heeft deze maatregel alleen kunnen nemen in samenspraak met de gouverneur van West-Vlaanderen.

Dat is de vorige weken toch uitgebreid en vergezeld van geruzie tussen partijen en bestuursniveaus in de pers aan bod gekomen? Als de gouverneur had gezegd "Geen sprake van", dan had die burgemeester die beslissing wellicht niet aangedurfd.
Dat zou kunnen. Ik weet het niet.
Nochtans hoorde ik gisteren (of eergisteren) gouverneur Decaluwe op de radio vertellen dat hij geen voorstander is van de beslissing in Knokke. En hij is ondertussen niet de enige.
Oud 8 november 2021, 18:16   #31
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Nochtans hoorde ik gisteren (of eergisteren) gouverneur Decaluwe op de radio vertellen dat hij geen voorstander is van de beslissing in Knokke. En hij is ondertussen niet de enige.
Zei hij ook waarom hij geen voorstander is? Ik denk, omdat het makkelijker voor iedereen is als dat federaal beslist wordt. De meeste Europese landen hebben vorig jaar gemerkt dat lokale lock-downs niet werken.
Oud 8 november 2021, 18:34   #32
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Is dit nu het nieuwe normaal? De samenleving moet zich aanpassen aan de bezetting van de ziekenhuizen? Zelfs op micro-niveau? Omdat er 9 man op intensieve ligt in 1 bepaald ziekenhuis?

Wat is het volgende: rantsoenering van vrijheid afhankelijk van de bezetting van de ziekenhuizen?
- "deze winter kan u niet gaan skieen want 80% van de ziekenhuisbedden zijn gevuld"
- "Vandaag kan maar 10% van de cafees opengaan want 70% van de IC ligt vol"

Men is van het paadje af.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 18:34   #33
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door alpina : 8 november 2021 om 18:35.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 18:38   #34
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Vandaag zegt Decaluwé in De Standaard toch iets helemaal anders, de gouverneur lijkt voor micromanagement en tegen federale maatregelen te zijn:

Gouverneur Decaluwé: ‘Burgemeesters van Knokke en Houthulst hebben onderbouwde beslissing genomen’

Viroloog Marc Van Ranst vindt het niet goed dat er nu een versnipperd coronabeleid ontstaat. ‘Als men extra maatregelen wil nemen, denk ik dat men die beter federaal zou nemen of in ieder geval in een groter gebied dan in één gemeente’, zei de viroloog zondagavond in VTM Nieuws. Gouverneur Decaluwé gaat niet akkoord. ‘We krijgen vanuit de federale regering net een toolbox om zelf maatregelen te nemen. Ofwel doe je daarmee aan micromanagement in de gemeenten waar dat nodig is, ofwel doe je niets tot het te laat is’, besluit hij.
Oud 8 november 2021, 18:43   #35
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Is dit nu het nieuwe normaal? De samenleving moet zich aanpassen aan de bezetting van de ziekenhuizen? Zelfs op micro-niveau? Omdat er 9 man op intensieve ligt in 1 bepaald ziekenhuis?

Wat is het volgende: rantsoenering van vrijheid afhankelijk van de bezetting van de ziekenhuizen?
- "deze winter kan u niet gaan skieen want 80% van de ziekenhuisbedden zijn gevuld"

https://www.youtube.com/watch?v=pschauvzxWw

"De Nieuwe Orde (Episode 1/19) : De Kleine Dictators"
Oud 8 november 2021, 18:49   #36
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht

Raar dat die burgemeester niet meteen al het verkeer zijn gemeente verbiedt. 1 zwaar verkeersongeval kan immers voor meer IC belasting zorgen dan die 2 corona gevallen die er nu zijn.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 18:54   #37
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=AwLxg-yvEmc

"Disturbed - Voices"

Zeg, er is een vaccin. Hé.

Oud 8 november 2021, 19:06   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Vandaag zegt Decaluwé in De Standaard toch iets helemaal anders, de gouverneur lijkt voor micromanagement en tegen federale maatregelen te zijn:

Gouverneur Decaluwé: ‘Burgemeesters van Knokke en Houthulst hebben onderbouwde beslissing genomen’

Viroloog Marc Van Ranst vindt het niet goed dat er nu een versnipperd coronabeleid ontstaat. ‘Als men extra maatregelen wil nemen, denk ik dat men die beter federaal zou nemen of in ieder geval in een groter gebied dan in één gemeente’, zei de viroloog zondagavond in VTM Nieuws. Gouverneur Decaluwé gaat niet akkoord. ‘We krijgen vanuit de federale regering net een toolbox om zelf maatregelen te nemen. Ofwel doe je daarmee aan micromanagement in de gemeenten waar dat nodig is, ofwel doe je niets tot het te laat is’, besluit hij.
Ok.
Oud 8 november 2021, 19:24   #39
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zelfs onze geliefde mega-virus-expert Mr Van Ranst moet toch een beetje lachen met die gasten in Knokke...

Dat mag toch wel iets betekenen....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2021, 07:53   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De lockdowns komen stilaan dichterbij. Goei vaccins heel goei vaccins

Coronavirus. Mogelijk verstrengingen na 19 november

Ik zou voor alle zekerheid toch nog eens naar de kapper gaan want anders zou je haar weer eens heel lang kunnen worden

https://www.demorgen.be/nieuws/live-...mber~bef52bf0/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 november 2021 om 07:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be