![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een ex-klasgenoot van me is zo een Waalse vrouw getrouwd met een Rotterdammer, met drie Vlaamse kinderen.
![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 8 november 2021 om 16:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot voor enige tijd hadden we hier zelfs een francaise, wiens kennis van de nederlandse taal op niveau van een Germanist is. Je hokjesmentaliteit blokkeert je rationeel denken... Citaat:
Daar is uiteraard niets mis mee. Vlaams-nationalisme is een politieke opinie. Als men daar al geen kritiek meer 'mag' op geven, heeft het forum geen zin meer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een praatbarak wil ik evenmin hier. De Belgium subreddit is en het 9lives-forum waren praatbarakken. Verschrikkelijke oorden voor mij.
Laatst gewijzigd door Weyland : 8 november 2021 om 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hij heeft nochtans gelijk. Er bestaat inderdaad nergens een Forza Fiandra. De N-VA - tevoren de VU - het VB hebben al ooit met elkaar samengewerkt.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
VB en N-VA zijn twee kinderen van de Volksunie. En in Grimbergen zit de Forza Flandria in het schepencollege. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 8 november 2021 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat een andere nationaliteit zijn mening er op zegt is aanvaardbaar maar stelselmatig hier negatief komen reutelen als Nederlander lijkt me arrogant. En ja ik ben tegen de transfers maar vooral tegen de verspillig en het mismanagement van België.
![]() |
![]() |
#112 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Witte doe nu eens rustig, we willen allemaal van die transfers vanaf maar we geloven niet allemaal in BDW. Nog minder in een aansluiting met Nederland waar wij terug 2de rangs burgers zouden zijn. Je weet toch waar de Nederlander heen gaat als de wereld vergaat? Naar België daar staan ze nog 50 jaar achter.
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
In Grimbergen zit er helemaal geen "Forza Flandria" in het schepencollege.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En dat zijn we nu niet ofzo? Over tien jaar weten we wellicht veel meer hierover (de Vlaming is nu Nederland aan het ontdekken immers). Toch moet ik me serieus inhouden niet over West-Vlamingen en hun meer authoritaire instellling ontsproten uit een parochiale erfenis wat te schrijven. De manier waarop je geen tegenspraak duldt. Dat is onzin waar ik vandaan kom.
Laatst gewijzigd door Weyland : 8 november 2021 om 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit staat zeker niet gelijk met de aansluiting bij Nederland. Het is een zet van de Belgicisten om de Vlaamse onafhankelijkheid gelijk te stellen met een aansluiting bij Nederland,om de Vlaamse onafhankelijkheid minder aantrekkelijk voor te stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vernieuwing is de Grimbergse plaatselijke lijst van het VB en zij vormen samen met de N-VA en de Open-VLD het schepencollege. Tot spijt van de Belgicisten en razernij van Gwendolyn Rutten toen dit nieuws haar ter ore kwam. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sowieso ben ik wel een voorstander uiteraard. Als ik hiermee bange Vlamingen afschrik en Belgicistischer maak, dan is dat arm Vlaanderen. Angst is een slechte raadgever, altijd. Je moet je eigen idealen hebben. Pas op, dit is ook een les voor mezelf. Ik ben hier ook niet perfect in. Laatst gewijzigd door Weyland : 8 november 2021 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
https://www.knack.be/nieuws/belgie/d...l-1391263.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar slaap gerust verder BW. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mis, ik woon aan de kust maar ben rasechte Gentenaar. Nederland "ontdekte" ik in de jaren 55 reeds als kind en nu "ken" ik het. Nog een Nederlandse onhebbelijkheid. Toen we op vacantie de Franse kanalen doorvoeren met onze boot hadden we regelmatig een Nederlander achter ons. Deze bleef de ganse dag achter ons, zo lag alles klaar voor hem want wij spreken de taal en je moest af en toe wel eens wat regelen daar. Zo een uurtje voordat ze daar stopten 's avonds wilde de Nederlander plots "voor" ons komen varen ....? Dat was omdat tegen 's avonds meestal alles vol lag op de ligplaatsen en zo was hij alvast voor ons als er ergens nog een leuk plaatsje was. Eén keer, de "eerste" keer heb ik me laten vangen, daarna "nooit" meer. .......
![]() |