Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2021, 15:39   #101
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Correctie, je hebt gelijk Fred, niet gevaccineerde Oostenrijkers mogen dus enkel beperkt hun woning verlaten. Sorry Fred.

Bron: VRT NWS
Inwoners die niet tegen het coronavirus zijn ingeënt en ouder zijn dan twaalf jaar, mogen hun huis enkel verlaten om essentiële inkopen te doen, te gaan werken, een dokter te bezoeken of een luchtje te scheppen.

T'ja wat kunnen die momenteel dan meer doen ? café en restaurant zijn toch al verboden terrein net als alle andere evenementen.

Dus ik begrijp niet goed wanneer een agent gaat bepalen dat je al dan niet een luchtje bent aan het scheppen of onderweg bent naar den Aldi ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 15:40   #102
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Door mij te laten vaccineren heb ik mij solidair getoond. Nu is het aan jullie omdat ook te doen. Antivaxxers zijn asociale gluiperds. Ze rekenen er heimelijk op dat als er rondom hen zoveel mogelijk gevaccineerden vertoeven zij dan automatisch ook minder gevaar lopen.
Vaxxers zijn asociale gluiperds. Ze rekenen er heimelijk op dat als er rondom hen zoveel mogelijk gevaccineerden vertoeven zij dan automatisch ook minder gevaar lopen.
Citaat:
En dat zonder dat zij de stap naar vaccinatie hebben moeten zetten. “Lekker van de anderen geprofiteerd…”
En hoe profiteren die 'antivaxers' van de anderen? Zegt u nu dat er het voordeel is om niet gevaccineerd te zijn? Financieel alleszins niet. Op gezondheidsvlak dan?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 15:40   #103
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bij U ook ? Mijn grootonkel die rijk geworden is met voor de Duitsers te werken, was direct ook bij de weerstand
Ja hilarisch is dat toch allemaal.
Oud 15 november 2021, 15:42   #104
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus ik begrijp niet goed wanneer een agent gaat bepalen dat je al dan niet een luchtje bent aan het scheppen of onderweg bent naar den Aldi ?
Als dat is zoals in Frankrijk, moet je een formulier invullen op je appje met de "aanvraag" om naar den Aldi te gaan, het uur invullen van uw vertrek bij U thuis.

Je moet dan, als je gecontroleerd wordt, aangeven dat je wel degelijk op het traject bent naar den Aldi. Een half uur later zal dat niet lukken he. Of anders, uw kassa ticket tonen op de terugweg. De agent schat of uw tijdsgebruik schappelijk is, en beslist op basis daarvan van U een boete te geven of niet.

Zelfde met "een luchtje scheppen" dat je maar 1 keer per dag kan doen, op minder dan 1 km van uw domicilie.

Het punt is dat je dat niet rap kan invullen net voor een controle, dat gaat niet lukken. En als je het op voorhand hebt ingevuld, wel, dan heb je je "kans voor die dag" gebruikt he.

Het punt is dat ze dat nu invoeren voor niet-gevaccineerden, en binnen 3 weken voor iedereen he, omdat het uiteraard geen enkel effect gaat hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 november 2021 om 15:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 15:52   #105
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:

Inderdaad, wat dus inderdaad het gros van de bevolking lijkt te zijn...
Dat lijkt toch vooral de oudere bevolking te zijn.

Bij 20 en 30'ers merk ik vooral heel veel weerstand tegen de waanzin. Het zijn vooral de bejaarden die oproepen tot meer fascisme en waanzin.

Het is jammer dat corona niet echt dodelijk is. Een miljoen bejaarden minder zou een mooie zaak voor de maatschappij geweest zijn.

Laatst gewijzigd door denkimi : 15 november 2021 om 15:56.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 15:56   #106
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat is zoals in Frankrijk, moet je een formulier invullen op je appje met de "aanvraag" om naar den Aldi te gaan, het uur invullen van uw vertrek bij U thuis.

Je moet dan, als je gecontroleerd wordt, aangeven dat je wel degelijk op het traject bent naar den Aldi. Een half uur later zal dat niet lukken he. Of anders, uw kassa ticket tonen op de terugweg. De agent schat of uw tijdsgebruik schappelijk is, en beslist op basis daarvan van U een boete te geven of niet.

Zelfde met "een luchtje scheppen" dat je maar 1 keer per dag kan doen, op minder dan 1 km van uw domicilie.

Het punt is dat je dat niet rap kan invullen net voor een controle, dat gaat niet lukken. En als je het op voorhand hebt ingevuld, wel, dan heb je je "kans voor die dag" gebruikt he.

Het punt is dat ze dat nu invoeren voor niet-gevaccineerden, en binnen 3 weken voor iedereen he, omdat het uiteraard geen enkel effect gaat hebben.
Ja maar hier zal dat voorlopig niet lukken. De politie gaat de volgende weken vooral staken

Maar even ernstig.....zal beetje zijn zoals tijdens de eerste lockdown....overal zaten in het park bij mij groepjes mensen gezellig te picknicken.....de politie reed voorbij en keek ernaar of nee vooral keken ze eerder naar hun smartphones

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 november 2021 om 15:58.
Oud 15 november 2021, 16:00   #107
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

Bij 20 en 30'ers merk ik vooral heel veel weerstand tegen de waanzin. Het zijn vooral de bejaarden die oproepen tot meer fascisme en waanzin.

Het is jammer dat corona niet echt dodelijk is. Een miljoen bejaarden minder zou een mooie zaak voor de maatschappij geweest zijn.
Ik zou daar echt geen leeftijd willen op plakken. Ik ken heel wat jongeren die heel paniekerig handelen hoor en ik ken ook oudjes die er helemaal en aan alles hun lap wrijven.
Oud 15 november 2021, 16:05   #108
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Bij 20 en 30'ers merk ik vooral heel veel weerstand tegen de waanzin.
bedoel je dan met 'weerstand':
  1. Erover klagen op smoelboek en tiktok, en verder gewoon meedoen?
  2. Hun gat vegen aan de regels - zolang er niemand kijkt?
  3. Of effectief proberen - op welke manier dan ook - om iets aan de regels te veranderen?
Oud 15 november 2021, 16:12   #109
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat ben ik maar ik zie daar geen enkel vorm van solidair zijn in. Ik heb dat zoals iedereen gedaan met het idee om mezelf te beschermen.
De grootste egoïsten hebben zich ook laten vaccineren hoor en dat is niet opdat die opeens enig medeleven voelen.
Wel dan ???
In het zich laten vaccineren zit er, naast bescherming van jezelf (waar jij een soort egoïstische draai aan geeft) wel degelijk een stuk solidariteit:
1) door het feit dat je minder kans maakt om met zware covid in een ziekenhuis terecht te komen help je de zware druk op de ziekenhuizen te verminderen;
2) door het feit dat indien je, ondanks de vaccinatie, toch nog besmet geraakt kan door die vaccinatie uw “virale lading” niet zo sterk ontwikkelt waardoor de kans dat je anderen besmet kleiner wordt (tenminste als je niet opzettelijk anderen gaat besmetten). De grootste virale lading komt er bij niet gevaccineerde besmette personen.

Laatst gewijzigd door quercus : 15 november 2021 om 16:13.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 16:13   #110
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

kjk hier he Thierry Baudet mailt dit naar alle leden, ben lid Forum voor Democratie

Zal OOstenrijk dan eerste EU land worden met gaskamers voor alle niet gevaccineerden?? Laatste Europese gaskamers werden toch in 1945 gesloten??

Terwijl het toch een hard medisch wetenschappelijk feit is dat gevaccineerden NU juist de verspreiders en dragers zijn van de huidige gemuteerde Delta varianten van de covid19 virus beestjes.

PUUR ZONDEBOKKEN politiek, beleid faalt dus moeten er koppen rollen.

------------------------------------- kopie hele mail aan mij heden

> FVD Update---------- Oorspronkelijk bericht ----------
> Van: Thierry Baudet <[email protected]>
> Aan: Waldo Dewanand <waldo@>
> Datum: 14 november 2021 om 21:44
> Onderwerp: De nieuwe Joden
>
>
>
> Beste Waldo Dewanand D,
>
>
>
> Ik heb lang nagedacht of ik dit moest zeggen. Maar ik ga het zeggen. Het is de waarheid: we zijn in oorlog en deze oorlog lijkt op de vorige. De "ongevaccineerden" zijn de nieuwe Joden.
>
>
>
> En natuurlijk is het uiterst gevaarlijk om het ene met het andere te vergelijken. Tegelijkertijd is het uiterst gevaarlijk om géén lessen te trekken, niét te vergelijken. Wat we weten uit het verleden, is dat het extreem gevaarlijk is om mensen aan te wijzen als zondebok, bron van ziekte of profiteur - zeker wanneer die kwalificaties gepaard gaan met repressieve overheidsmaatregelen. Dat leert de geschiedenis ons, met als meest aangrijpende voorbeeld het lot van de Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog.
>
>
>
> De parallellen tussen die verschrikkelijke tijd en nu zijn niet langer te ontkennen, vindt ook Nederlands bekendste opiniepeiler, Maurice de Hond. De afkondiging van het 2G-beleid was voor De Hond (van Joodse komaf) zelfs aanleiding om vandaag geen opiniepeiling te publiceren, iets wat hij al 17 jaar vrijwel elke zondag doet.
>
>
>
> De schokkende parallellen met WO2

-----------------------------------

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 16:24   #111
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wel dan ???
In het zich laten vaccineren zit er, naast bescherming van jezelf (waar jij een soort egoïstische draai aan geeft) wel degelijk een stuk solidariteit:
1) door het feit dat je minder kans maakt om met zware covid in een ziekenhuis terecht te komen help je de zware druk op de ziekenhuizen te verminderen;
2) door het feit dat indien je, ondanks de vaccinatie, toch nog besmet geraakt kan door die vaccinatie uw “virale lading” niet zo sterk ontwikkelt waardoor de kans dat je anderen besmet kleiner wordt (tenminste als je niet opzettelijk anderen gaat besmetten). De grootste virale lading komt er bij niet gevaccineerde besmette personen.
Punt 1 is een mooie uitleg voor 'egoïsme'
Punt 2 is een mooie leugen
Oud 15 november 2021, 16:43   #112
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vandaag de dag zitten we met nieuwe uitkomsten betreffende de resultaten van de gedane vaccinaties.

Het zou iedereen sieren om ze ook te gebruiken.

De meesten hier verkondigen nog steeds de wetenschap van voor de lancering, toen er nog geen resultaat was.

Een toekomst prognose is geen vaststelling he?

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 november 2021 om 16:46.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 16:48   #113
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel dan ???
Heeft allemaal niks te maken met solidariteit maar wel met eigenbelang. Als u in dat vaccinatiecentrum buiten kwam was jij in de eerste plaats net als ik blij voor jezelf. Geen haar op mijn hoofd dacht toen he wat ben ik blij ik anderen niet meer ga besmetten ( zo had men ons toch wijsgemaakt )

En stilaan wordt die theorie van die vaccins ook doorprikt. In West-Vlaanderen zitten ze momenteel het meest in de shit. Daar waar de meesten zijn gevaccineerd. Straks moeten ze hun zieken transfereren naar het stoute Brussel waar amper de helft is gevaccineerd.
Het ziet er belabberd uit gevaccineerd of niet.....veel verschil lijkt het allemaal niet uit te maken. In Portugal lijkt het ook weer omhoog te schieten....dat waren nochtans De kampioenen.

https://www.demorgen.be/nieuws/west-...hand~bb42b513/

Ik herhaal als je echt solidair wil zijn met de samenleving stel je kandidatuur als proefpersoon om nieuwe medicijnen en of vaccins op je te laten uit testen. Dat is pas een geste om de wetenschap vooruit te helpen en ziekenhuizen in een later stadium te ontlasten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 november 2021 om 16:53.
Oud 15 november 2021, 16:49   #114
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou daar echt geen leeftijd willen op plakken. Ik ken heel wat jongeren die heel paniekerig handelen hoor en ik ken ook oudjes die er helemaal en aan alles hun lap wrijven.
Kijk hier op het forum, wie verdedigt er de waanzin? Bejaarden.
Lees eens wat reacties op hln of Facebook, wie verdedigt er daar de waanzin? Bejaarden.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar de waanzin wordt naar mijn inziens haast volledig veroorzaakt en gedragen door oude mensen.

Wat aan de ene kant natuurlijk begrijpelijk is, want zij zijn ook de enigen die een, zij het dan miniem, risico lopen. Het probleem is alleen dat ze in hun door angst veroorzaakte waanzin en egoisme ook de rest van de maatschappij meesleuren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
  3. Of effectief proberen - op welke manier dan ook - om iets aan de regels te veranderen?
Weerstand als in er niet mee akkoord gaan. De voeten vegen aan de regels.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 16:51   #115
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel dan ???
Haha, ja, natuurlijk. Ik neem aan dat jij dacht "dat IK zwaar ziek word, dat vind ik niet erg, maar ocharme die ziekenhuizen toch, die mij zouden moeten opnemen. Laten we solidair zijn, en vermijden dat ik die mensen zou moeten lastig vallen, want voor mij hoeft het niet natuurlijk".

Citaat:
Dat is allang tegengesproken in de wetenschappelijke literatuur. Dat was al fout sinds de delta variant er is (ttz, begin van de zomer). Bij de delta variant is vastgesteld dat gevaccineerden die ziek worden, een even grote virale belasting hebben dan de niet-gevaccineerden. Maar laat U vooral niet tegenhouden om het omgekeerde blijven te beweren.

(dat is al HEEL LANG GELEDEN vastgesteld, dat werd hier besproken vele maanden geleden, maar toen was dat allemaal fake news zogezegd).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 17:00   #116
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk hier op het forum, wie verdedigt er de waanzin? Bejaarden.
Lees eens wat reacties op hln of Facebook, wie verdedigt er daar de waanzin? Bejaarden.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar de waanzin wordt naar mijn inziens haast volledig veroorzaakt en gedragen door oude mensen.
Ik zou dit forum niet direct als representatief nemen voor de algehele samenleving.
En wat betreft reacties op kranten artikels heb ik geen weet of daar de leeftijd van de mensen staat bij vermeld.

Verder heb ik niet de indruk dat onze beleidsmensen nu echt allemaal oude zakken zijn ? Een Rousseau is een snotneus....De Croo is nu toch ook geen oude zak.....net als een Lachaert of een Bouchez.....dat zijn jonge mensen. De oudste is volgens mij FVDB.....en dat is nu geen jong veulen meer maar toch ook nog geen bejaarde.
Bij de virologen zijn het toch ook niet echt oude zakken of het moet zijn dat je iedereen ouder dan 30 aanziet als een ouwe sloef.

En ik weet niet of jij af en toe naar een bejaardentehuis moet ? Welik alle weken op bezoek bij mijn tante. Ik kan je enkel meegeven dat ik daar totaal maar dan ook totaal geen paniek merk bij die mensen ...integendeel ze doe maar zoals het hun uitkomt en lijken er zich geen fluit van aan te trekken. Als ik dan wat voorzichtig wil zijn zegt mijn tante kom zenne pak me maar is goed vast met al die zever

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 november 2021 om 17:05.
Oud 15 november 2021, 17:02   #117
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Wat kan je aan de regels proberen veranderen als zelfs het parlement zijn macht uit handen geeft aan 2 personen die zelfs niet opkomen tijdens verkiezingen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 17:59   #118
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Ik frequenteer het forum niet meer zo vaak. Alles is al gezegd.

Den Adolf en zijn gedachtengoed hebben Oostenrijk nooit verlaten.
Oud 15 november 2021, 18:09   #119
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou dit forum niet direct als representatief nemen voor de algehele samenleving.
En wat betreft reacties op kranten artikels heb ik geen weet of daar de leeftijd van de mensen staat bij vermeld.

Verder heb ik niet de indruk dat onze beleidsmensen nu echt allemaal oude zakken zijn ? Een Rousseau is een snotneus....De Croo is nu toch ook geen oude zak.....net als een Lachaert of een Bouchez.....dat zijn jonge mensen. De oudste is volgens mij FVDB.....en dat is nu geen jong veulen meer maar toch ook nog geen bejaarde.
Bij de virologen zijn het toch ook niet echt oude zakken of het moet zijn dat je iedereen ouder dan 30 aanziet als een ouwe sloef.

En ik weet niet of jij af en toe naar een bejaardentehuis moet ? Welik alle weken op bezoek bij mijn tante. Ik kan je enkel meegeven dat ik daar totaal maar dan ook totaal geen paniek merk bij die mensen ...integendeel ze doe maar zoals het hun uitkomt en lijken er zich geen fluit van aan te trekken. Als ik dan wat voorzichtig wil zijn zegt mijn tante kom zenne pak me maar is goed vast met al die zever
2
Mss dat ouderen wat positiever staan tegenover het gemaatregel, maar zij zijn daar niet de veroorzaker of zelfs katalysator van.
Wat er nu gebeurt is een samenkomst van emergenties mbt de politieke, medische en mediatieke wereld , klasse, zeg maar.
Indien de mortaliteit van covid 19 niet de normale mortaliteit had gevolgd (zoals bij de Spaanse griep), maar bvb jonge mensen had 'geviseerd', was het resultaat mbt het 'gemaatregel' hetzelfde of mss nog erger geweest .
Ouderen zijn geen machtsfactor - ondanks hun kapitaalkrachtige positie om onze maatschappij die waanzin op te solferen.
Ondanks de enkele ouderen op politics.be.
Het is belangrijk om de vijand te kennen, dat zijn politici, bepaalde medici vnl en mss persoonlijkheden uit de journalistieke wereld.

Laatst gewijzigd door stab : 15 november 2021 om 18:09.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 18:14   #120
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
2
Mss dat ouderen wat positiever staan tegenover het gemaatregel, maar zij zijn daar niet de veroorzaker of zelfs katalysator van.
Wat er nu gebeurt is een samenkomst van emergenties mbt de politieke, medische en mediatieke wereld , klasse, zeg maar.
Indien de mortaliteit van covid 19 niet de normale mortaliteit had gevolgd (zoals bij de Spaanse griep), maar bvb jonge mensen had 'geviseerd', was het resultaat mbt het 'gemaatregel' hetzelfde of mss nog erger geweest .
Ouderen zijn geen machtsfactor - ondanks hun kapitaalkrachtige positie om onze maatschappij die waanzin op te solferen.
Ondanks de enkele ouderen op politics.be.
Het is belangrijk om de vijand te kennen, dat zijn politici, bepaalde medici vnl en mss persoonlijkheden uit de journalistieke wereld.
incompetente raadgevers die onbekwame politici adviseren, die moeten geviseerd worden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be