Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2021, 13:53   #321
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

https://www.vroom.be/nl/nieuws/batte...nkosten-23012/

En Tesla zal wel volgen.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 13:56   #322
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Nope, Tesla is niet eenderwie.

Tesla heeft overigens bij CATL besteld, namelijk 45 GWh LFP-cellen.
Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-orde...-model-y-2022/

Tesla places 45 GWh LFP battery order from CATL for 2022 — enough for nearly 800k Model 3 and Model Y
Genoeg voor minstens een volledige jaarproductie en dan enkel voor de instapmodellen.

Tesla maakt zijn batterijcellen ook zelf en heeft nog andere leveranciers, waarvan Panasonic langjarige partner is (sinds de bouw van de eerste batterijfabriek van Tesla).

Overigens uw indirecte bron over BYD is allesbehalve bevestigd:
Citaat:
According to CnEVPost, reports out of China are still being verified, and BYD has yet to comment.

https://electrek.co/2021/10/26/byd-t...aterial-costs/
BYD heeft maar 6,9% van de wereldmarkt. Als die zo dom zijn met hun kosten niet klaar te komen moeten zij weten.

Citaat:
https://www.mining.com/web/ranked-th...manufacturers/

Ranked: The top 10 EV battery manufacturers

Visual Capitalist Elements | September 25, 2021



According to data from SNE Research, the top three battery makers—CATL, LG, and, Panasonic—combine for nearly 70% of the EV battery manufacturing market.

Chinese Dominance

Based in China’s coastal city of Ningde, best known for its tea plantations, Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) has risen in less than 10 years to become the biggest global battery group.
Ik heb nog een andere tabel gevonden waar men de groei ziet in de levering van accucellen 2020, BYD heeft een serieuze daling (-13,6%) tov 2019.


https://seekingalpha.com/article/441...-manufacturers

Laatst gewijzigd door Micele : 30 oktober 2021 om 14:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 16:32   #323
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.404
Standaard

vervolg enkel de Europese batterijfabrieken die tegen 2025 geschatte 460 GWh per jaar gaan maken. En door wie.

De capaciteit staat in de legende, hoe vetter hoe beter.



https://www.cleanenergywire.org/news...battery-expert

Een zekere @ chris k meent plots dat BYD daar invloed op de prijs denkt te gaan hebben volgens voorlopig zwevende geruchten in Chinese taal, hopelijk interpreteerde de vertaler van dienst dat wel correct. lol.

Ik zie ook nergens BYD opduiken in Europa. Raar

Laatst gewijzigd door Micele : 30 oktober 2021 om 16:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 11:45   #324
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.404
Standaard

Beurswaarde Tesla de laatste 11 jaar...

Year Market cap Change

2021 $1.118 T 67.25%
2020 $668.90 B 783.42%
2019 $75.71 B 31.82%
2018 $57.44 B 9.77%
2017 $52.32 B 52.01%
2016 $34.42 B 9.13%
2015 $31.54 B 12.84%
2014 $27.95 B 50.97%
2013 $18.51 B 378.65%
2012 $3.86 B 29.87%
2011 $2.97 B 17.86%
2010 $2.52 B

https://companiesmarketcap.com/tesla/marketcap/

Zelfs Elon Musk zijn "eigen beurs" is nu meer waard dan oliegigant EXXON.
(SpaceX telt ook mee)
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 17:55   #325
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
vervolg enkel de Europese batterijfabrieken die tegen 2025 geschatte 460 GWh per jaar gaan maken. En door wie.

De capaciteit staat in de legende, hoe vetter hoe beter.



https://www.cleanenergywire.org/news...battery-expert

Een zekere @ chris k meent plots dat BYD daar invloed op de prijs denkt te gaan hebben volgens voorlopig zwevende geruchten in Chinese taal, hopelijk interpreteerde de vertaler van dienst dat wel correct. lol.

Ik zie ook nergens BYD opduiken in Europa. Raar
Maken wel batterijen voor andere merken ...Ford Mustang is er een die BYD batterijen heeft .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 18:21   #326
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Maken wel batterijen voor andere merken ...Ford Mustang is er een die - ... - BYD batterijen heeft .
- ook - ontbreekt

Ford krijgt ook batterijcellen van LG Chem en SK Innovation of hun grootste leveranciers. Zie lijst onderaan.

https://www.google.com/search?q=ford...hrome&ie=UTF-8

Citaat:
https://www.automotivelogistics.medi...n%20the%20road.

SK Innovation and LG Chem are the two biggest suppliers of batteries to Ford globally and the companies are working together to secure the battery power necessary to fuel the EVs Ford already has on the road.

9 aug. 2021
Tesla heeft (langjarige) deals met de top 4 (BYD dus helemaal niet, er waren wel geruchten in augustus).
Hun LFP cellen krijgen ze van CATL.

Citaat:
https://electrek.co/2021/10/25/panas...ion-next-year/
25.10.2021

On top of that, Tesla is also partnering with current battery suppliers to deploy their own production of the new 4680 cell.

Panasonic, Tesla’s oldest battery partner, has tentatively announced that it would be deploying a prototype production line for the new battery cell.

Later, Panasonic’s new CEO, Yuki Kusumi, said that it is prepared to make a “large investment” in producing Tesla’s new battery cell if test production proves successful.

Other battery manufacturers, like LG, Samsung, and CATL, have all also indicated that they aim to produce 4680 cells for Tesla.


Nog eens een bevestiging van de 45 GWh deal met CATL:
https://cleantechnica.com/2021/10/30...ies-from-catl/

Enkel de nieuwe Ford Mach E productie in China krijgt BYD batterijcellen (NMC), de prijzen zijn aldaar heel wat anders... (want plaatselijke productie en cellen hebben geen invoertaksen):
Citaat:
https://www.autoevolution.com/news/f...es-172054.html

Ford revealed on October 18 that it has started manufacturing the Mustang Mach-E in China. Produced at Changan Ford’s manufacturing plant in Chongqing, the electric crossover brings a major difference compared to the one made in Mexico: it uses BYD batteries.

The Mach-E manufactured at Ford’s Cuautitlán plant uses cells from LGES (LG Energy Solution), the same supplier with significant issues with Hyundai and GM, respectively, with the Kona Electric and the Chevrolet Bolt EV. Apart from these companies, Volkswagen and Lucid also use LGES ternary cells.

The fact that BYD is a supplier to the Mach-E shows the scale at which the Chinese company is operating. A while ago, there was a rumor that Tesla would buy LFP cells from the competitor to test the structural battery pack it is yet to deliver with its 4680 batteries. However, BYD’s famous LFP cells, called Blade Batteries, are not in Ford’s electric SUV.

The Mach-E uses NMC 811 cells. According to the Chinese website ZHEV, they are of a “specially customized square hard-shell” kind, which gives us the impression that they are prismatic. Depending on the production scale, Ford may start to export the Mach-E for Europe from China, just like Tesla does with the Model 3 and Model Y made in Shanghai. We’d solve those doubts if Ford’s Chinese PR department contacts were available on the company’s website.
Vergeet ook niet dat de cellen een (voornaam) deel uitmaken van het volledige batterij-pack en -management. Niet enkel de cellen bepalen de prijs. Ford gaat mogelijk zelfs Tesla nadoen en Mach E made in China naar Europa verschepen, brengt blijkbaar meer winst op.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 oktober 2021 om 18:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 20:36   #327
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.404
Standaard

Screenshot marktkapitalisatie...



https://t3n.de/news/tesla-wert-vergl...erber-1420185/
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 15:43   #328
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.404
Standaard

Dat Tesla nog meer lithium nodig gaat hebben weet men.

En ze moeten preventief en vooral snel zijn zodat ze verzekerd zijn van interessante prijzen.

Ze hebben nu blijkbaar ook een extra deal tot 2025 met Dangfeng, ook een van de lithiumreuzen.

Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-4680...m-supply-deal/

Tesla's sluit deal met 's werelds beste lithiumbedrijf in voortdurende 4680 batterijpush

1 november 2021

Het in China gevestigde Ganfeng Lithium Co Ltd, dat momenteel het grootste lithiumbedrijf ter wereld is qua marktkapitalisatie, en zijn eenheid, GFL International Co Ltd, hebben onlangs aangekondigd dat ze een leveringsovereenkomst hebben getekend met de Amerikaanse fabrikant van elektrische voertuigen Tesla. Volgens het lithiumbedrijf is de deal bedoeld om lithiumproducten van batterijkwaliteit aan Tesla te leveren voor drie jaar vanaf 2022.

De enorme deal werd maandag formeel aangekondigd door Ganfeng in een aanvraag bij de Shenzhen Stock Exchange. Volgens de aanvraag van het lithiumbedrijf zijn het verkoopbedrag en de waarde van het driejarige Tesla-contract nog in behandeling. De deal zou echter aanzienlijk zijn, aangezien Tesla van plan is om in 2022 een aantal belangrijke projecten in zijn elektrische voertuigactiviteiten te lanceren.

Het bedrijf heeft bijvoorbeeld opgemerkt dat het verwacht dat zijn twee nieuwste fabrieken eind 2021 hun eerste activiteiten zullen starten. Dit suggereert dat Tesla's Gigafactory Berlin en Giga Texas-faciliteiten in 2022 waarschijnlijk een ramp in hun activiteiten zullen zien. Koppel dit aan de feit dat voertuigen zoals de Cybertruck en de Semi - die beide naar verwachting de 4680-cellen van het bedrijf zullen gebruiken - volgend jaar eindelijk wat productie kunnen zien, en het is geen verrassing dat Tesla leveringsovereenkomsten voor de batterijen van zijn producten afsluit.

Tesla's onlangs aangekondigde driejarige leveringsovereenkomst voor lithium met Ganfeng is niet verrassend, aangezien de in China gevestigde leverancier in het verleden al lithiumproducten van batterijkwaliteit heeft geleverd aan de fabrikant van elektrische auto's. Ganfeng heeft ook kunnen profiteren van de opkomst van de beweging van elektrische voertuigen, waarbij de lithiumleverancier dit jaar geweldige inkomsten boekte. Als gevolg van stijgende lithiumprijzen en een sterke vraag stegen de nettowinsten van Ganfeng in het derde kwartaal en de negen maanden met respectievelijk 507% en 648% op jaarbasis.

De agressieve batterijstrategieën van Tesla beginnen duidelijk te worden. Afgezien van de voortdurende ramp van het bedrijf van zijn interne 4680-batterijproductiepilootlijn in zijn Kato Road-faciliteit, plaatst het bedrijf ook massale bestellingen voor batterijen bij zijn leveranciers. Rapporten uit China gaven ook aan dat Tesla een bestelling heeft geplaatst voor 45 GWh aan lithium-ijzerfosfaat (LFP) -batterijen van Contemporary Amperex Technology (CATL), wat genoeg is voor bijna 800.000 Model 3 Standard Range Plus- en Model Y Standard Range-eenheden.

Tesla's batterijpartner in Gigafactory Nevada, het Japanse technologieconglomeraat Panasonic, heeft ook zijn eigen 4680 batterijcellen onthuld. Kazuo Tadanobu, het hoofd van de batterij-eenheid van Panasonic, was optimistisch over de nieuwe batterij en merkte op dat de grotere cel vijf keer de capaciteit van kleinere modellen oplevert. Panasonic merkte ook op dat het van plan is om tegen maart 2022 de testproductie van zijn 4680-cellen in Japan te starten.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2021 om 15:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 19:25   #329
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.456
Standaard

Tesla haalt 1 miljoen kilometer: https://www.ad.nl/auto/deze-tesla-he...ller~ae753b77/

Citaat:
Helemaal zonder slag of stoot ging het allemaal niet. De accu is de tweede, de motor al de vierde - allemaal vervangen onder garantie. Om de 50.000 kilometer moest er een nieuwe set banden komen. Hij weet niet wat zijn avontuur hem tot nu toe heeft gekost, zegt Von Gemmingen. ,,Ik heb dat nog nooit zo nauwkeurig berekend.”
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 20:03   #330
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Euh, uw link is wel 2 jaar oud.

Die Tesla-veelrijder zal er ondertussen wel bijna 1,5 miljoen hebben en deze keer nog altijd met het laatste accupack.

Gewoon twitter op Hansjörg von Gemmingen:
https://www.google.com/search?q=Hans...hrome&ie=UTF-8

Neem: https://twitter.com/gem8mingen
Hansjörg von Gemmingen - Hornberg
@gem8mingen · Oct 31
I hope to use it next year


Foto van 900.000 miles geknakt. (+6 mi)
Bijna 1,45 miljoen km of 1.448.419 km.

Hier nog een foto van tweet 26 oktober waar hij meer toont en de km teller deze keer in kms.
@gem8mingen · Oct 26
Very good, you should try Guiness Book

Zuinige bestuurder.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2021 om 20:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 20:55   #331
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Euh, uw link is wel 2 jaar oud.

Die Tesla-veelrijder zal er ondertussen wel bijna 1,5 miljoen hebben en deze keer nog altijd met het laatste accupack.

Gewoon twitter op Hansjörg von Gemmingen:
https://www.google.com/search?q=Hans...hrome&ie=UTF-8

Neem: https://twitter.com/gem8mingen
Hansjörg von Gemmingen - Hornberg
@gem8mingen · Oct 31
I hope to use it next year


Foto van 900.000 miles geknakt. (+6 mi)
Bijna 1,45 miljoen km of 1.448.419 km.

Hier nog een foto van tweet 26 oktober waar hij meer toont en de km teller deze keer in kms.
@gem8mingen · Oct 26
Very good, you should try Guiness Book

Zuinige bestuurder.
Aan hoeveel motoren zit hij nu?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 3 november 2021 om 20:56.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 20:59   #332
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Aan hoeveel motoren zit hij nu?
Nog altijd de **vierde denk ik. Is sowieso garantie. (auto is van december 2013 en 8 jaar garantie en onbeperkte kms), is ook de Performance versie. 85 kWh batterijpack. Dus model S P85, toen nog enkel achtertractie.


** bron 2019
Citaat:
https://www.auto55.be/nieuws/32158-e...-tesla-model-s

Drie accu’s en vier motoren

Helemaal probleemloos werden die kilometers niet gemaald. De Tesla Model S P85 is inmiddels toe aan z’n derde accu, al telt de eigenaar er maar twee. Von Gemmingen kreeg met de eerste accu problemen toen de teller op 290.000 kilometer stond. Tesla had een half jaar nodig om de batterijset te vervangen, maar het gaf hem wel een wisselaccu waarmee de man meer dan 150.000 kilometer reed en die hij zelf niet meetelt. De tweede accu ging er in bij 470.000km en heeft nog 62kWh van z'n capaciteit over. Von Gemmingen raadt wel aan om zo weinig mogelijk te snelladen.

De Model S met louter achterwielaandrijving, ging over dezelfde periode ook door vier elektromotoren. De eerste drie sneuvelden relatief snel. Maar de motor is inmiddels verbeterd. De jongste houdt het al sinds kilometerstand 680.000 vol. Echt veel maalt de man er trouwens niet om. Alle vervangingen werden gedaan onder garantie. Er was natuurlijk ook nog normaal onderhoud. Remmen gaan lang mee. Banden gemiddeld 50.000km.

De Duitser is nog niet van plan om te stoppen met rijden. Hij wil nu de eerste zijn die met z’n Tesla Model S 1 miljoen mijlen haalt. En daarna: 2 miljoen kilometers.
** bron 2021: bij 1,3 miljoen km
https://teslamag.de/news/jetzt-13000...l-s-2014-35578

Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2021 om 21:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 20:53   #333
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.404
Standaard

Tesla China verkocht 54.391 wagens in oktober, ~75% waren in oktober voor de export.

https://teslamag.de/news/tesla-china...t-export-42761

Echter in oktober werd er 7 dagen niet gewerkt, wegens feestdagen:
https://publicholidays.cn/2021-dates/

Hooggerekend naar 1 jaar maakt Tesla Shanghai dus bijna 830.000 electrische wagens per jaar.

Als ik dat mag vergelijken met VW Wolfsburg die komen amper nog aan 400.000 per jaar in 2021: (wegens chiptekort, 300.000 op 3 kwartalen)
In 2020 was de productie reeds onder 500k gedaald.
https://www.automobilwoche.de/articl...oduktion-seit-

In 2015 was de jaarproductie van VW Wolfsburg nog 815.000 wagens.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 november 2021 om 21:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 17:50   #334
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.404
Standaard

Tesla verkocht (de eerste 3 kwartalen 2021) in de USA meer wagens dan Mercedes in het luxe-segment (definitie onderaan).

Op 1 staat BMW en op 2 Lexus.

1. BMW : 259,237 registrations
2. Lexus : 245,864 registrations
3. Tesla : 230,855 registrations
4. Mercedes-Benz: 213,708 registrations

Citaat:
https://www.autonews.com/retail/tesl...medium=twitter

Tesla beats Mercedes for No. 3 spot in U.S. luxury registrations through Sept.

The EV maker is catching up with No. 2 Lexus and No. 1 BMW.
https://www.teslarati.com/tesla-luxu...mercedes-benz/

https://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_car

Laatst gewijzigd door Micele : 11 november 2021 om 17:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 18:05   #335
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.404
Standaard

Eerste voorseriewagens Tesla model Y made in Europa gespot in Brandenburg:

Dat is pakweg ~21 maand na ~bouwbegin van de nieuwe Giga-fabriek.

Tesla Shanghai deed het in 12 maand of zelfs 11 maand voor de voorserie.

Of het verschil tussen China en Duitsland qua ambetanterikken en ijver.

Giga Berlijn moest eigenlijk in juli 2021 begonnen zijn met de productie, het zal wslk december worden, die 5 maand is te wijten aan het lobbywerk van de concurrentie en meestal false flag via gesponserde milieugroepen die alles mogelijke aanklaagden, en dit vanaf het eerste uur, toen het aangekocht industrieterrein nog een dennenplantage was.

VW, Mercedes, BMW & co hebben dus pakweg een halfjaar mogelijk cadeau gekregen, wat door het chiptekort niet veel opgeleverd heeft.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2021 om 18:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 18:56   #336
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Mercedes zijn EV is al beter dan Tesla ....meer rijbereik ......Michele wist je dat nog niet ?

Komt Amerikaanse bron .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 22:35   #337
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Mercedes zijn EV is al beter dan Tesla ....meer rijbereik ......Michele wist je dat nog niet ?

Komt Amerikaanse bron .
Nee echt? En dan? De nieuwe Mercedes EQS met grootste batterijpack netto 108 kWh, tegen een Tesla mod S met netto 95 kWh pack zeker? Dat is toch bijna evident?

Ook de Lucid met 113 kWh netto batterijpack gaat dan weer meer rijbereik halen dan die Mercedes EQS met 5 kWh minder.
Logisch hé, want die zijn aerodynamica-waarde (Cd*A) is ~idem als die van Mercedes EQS en Tesla model S Long Range.

Als uw dieseltank 15 liter meer inhoud heeft kun je toch ook verder rijden op een volle tank? Wist je dat niet?

De volgende Tesla gaat dan weer veel beter zijn, 1000 km rijbereik. komt Amerikaanse bron. Lol. Ja echt de Roadster 4-zit heeft een 200 kWh accupack, bron Tesla.

Nog vers van de pers:
De Kia EV6 is momenteel de snelste snellader op een afstand van 4.636 km moest slechts 7 uur en 10 minuten aan de snellaadpaal. Gemiddelde laadtijd minder dan 20 minuten.

Lees maar de bron: https://finance.yahoo.com/news/elect...194600609.html

Oud record van Tesla dus heel vlotjes verbroken, maar dat zal niet voor lang zijn, de Lucid met hun 925 Volt accupack zal dat dan wel verbreken.

En dan zal Tesla dat record verbreken, en dan weer iemand anders. Tot in den treure, elk half jaar opnieuw. Spannend hé Chris?

psst Chris, deze topic gaat veel meer over de productieaantallen EV per jaar en vooral wat ze per jaar aan aantallen wereldwijd verkopen.

Geef toch eens de jaarcijfers van de eerste achtervolger op Tesla.
Of beter de leveringscijfers van de verleden 3 kwartalen van 2021.

Ik geef die van Tesla:



https://insideevs.com/news/542182/te...ivery-numbers/

De ganse Volkwagen Group met zijn talrijke merken kwam aan 293.100 over drie kwartalen, jan-sept 2021:

Citaat:
https://www.volkswagenag.com/en/news...in-third-.html

Worldwide deliveries of battery electric vehicles (BEVs) up 138 percent to 293,100 vehicles after nine months

Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2021 om 23:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 11:12   #338
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

https://www.hln.be/drive/heel-wat-te...aker~a94e19be/
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 11:19   #339
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
???
Daarom dat Tesla het aanraadt enkel wanneer je de auto zeker niet nodig hebt de software up to daten. Het beste thuis bij een 100% beveiligde verbinding.
Citaat:
https://www.tesla.com/nl_BE/support/software-updates

Software-updates

Onze auto's ontvangen regelmatig via wifi draadloze software-updates, met nieuwe functies en verbeteringen aan bestaande functionaliteiten.

U kunt controleren of er nieuwe software-updates zijn door het tabblad 'Software' op het touchscreen te openen. Als er een nieuwe update beschikbaar is, krijgt u een melding op het middendisplay van het touchscreen en kunt u de update onmiddellijk installeren of plannen voor later. Verbind uw auto met wifi om software-updates op de snelste en meest betrouwbare manier te ontvangen.

U kunt uw voorkeuren voor software-updates wijzigen door op 'Bediening' > 'Software' > 'Voorkeuren software-updates' te tikken. U kunt kiezen tussen 'GEAVANCEERD' en 'STANDAARD'. Selecteer 'GEAVANCEERD' om software-updates te ontvangen zodra deze beschikbaar zijn voor uw autoconfiguratie en regio. Deze functie is alleen beschikbaar bij software-update 2019.16 of nieuwer.

Veelgestelde vragen
(....)
Idiootproof is dat systeem natuurlijk nooit.
Tesla zal zich wel verontschuldigd hebben.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 november 2021 om 11:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 00:16   #340
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.404
Standaard

Tesla Supercharger nu ook in Alaska:
https://electrek.co/2021/11/19/tesla...all-50-states/
Of boven 60° Noorderbreedte.

Is natuurlijk niets bijzonders want >60% van de Tesla Suc in Noorwegen/Zweden/Finland zullen Noordelijker liggen, zelfs eentje boven 71° NB op ~30 km van Noordkaap. Deze.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 november 2021 om 00:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be