Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2021, 13:38   #21
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, die spuitjes in februari en maart hebben ook wel geholpen tegen de alfa golf he. Die nadien waren een beetje zinloos, dat wel. En ja, men had in september gewoon de risico patienten moeten herspuiten.

En in februari opnieuw he.
welke alfa golf?

vorig jaar in oktober/november hadden we een golf, en dit jaar in oktober/november hebben terug een golf. al de rest waren wat onbeduidende rimpels, vooral veroorzaakt door de maatregelen.

zoals al iedere keer moet men gewoon hetzelfde doen als men voor de haast identieke ziekte griep doet. maar alleen mag men dat niet zeggen, want dan zijn de mensen niet bang genoeg ofzo.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 13:42   #22
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat lijkt een grove leugen, na 2 weken geforceerde beademing verlies je 80% van je spieren, een skelet die nog 2 jaar revalidatie nodig heeft. Letterlijk niemand zal dan zo’n uitspraak doen, je moet zelfs grotendeels opnieuw leren spreken. Het verhaal lijkt me aangedikt voor de ‘goeie zaak’.
Ik heb vorige week een ex-collega bezocht die net 6 maand UZ Gent achter de rug heeft waaronder 1 maand coma.

Corona.

Die mens is nog fysiek en mentaal de helft van wat hij vroeger was, maar spreken kon hij prima.
Stappen ging, maar zeer moeilijk. Geheugen is ook deels weg.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 13:46   #23
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik heb vorige week een ex-collega bezocht die net 6 maand UZ Gent achter de rug heeft waaronder 1 maand coma.

Corona.

Die mens is nog fysiek en mentaal de helft van wat hij vroeger was, maar spreken kon hij prima.
Stappen ging, maar zeer moeilijk. Geheugen is ook deels weg.
Moest ik ooit op IC belanden omwille van Corona mogen ze mij gewoon laten vertrekken. Ik heb nooit begrepen waarom men tegenwoordig zo veel moeite doet om iedereen koste wat het kost in leven te laten.

Voor mij is zo lang mogelijk leven totaal irrelevant. Ik wil zo goed mogelijk leven, vanaf het moment dat die kwaliteit er niet meer is mag het stoppen voor mij. Vandaar dat ik ook niet begrjip dat onze zorg is zo toespitst op levens verlengen. Dat brengt de maatschappij nauwelijks iets bij en het kost massa's geld.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 13:53   #24
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Uit het artikel :

“Het extreemste geval was iemand die wekenlang op zijn buik had gelegen op intensieve en wekenlang was beademd. Toen hij eindelijk naar een gewone kamer kon, was zijn eerste reactie: ‘Zie je wel dat ik me niet moest laten vaccineren. Ik ben er toch door geraakt?’ De artsen en de verplegers vonden dat toen verschrikkelijk en vroegen zich af: ‘Wat doen wij hier eigenlijk?’ Ik bewonder echt hoe ze daarna toch weer alle patiënten, gevaccineerd en ongevaccineerd, zijn blijven verzorgen.”

Vreemd dat je die dingen nooit hoort zeggen over rokers of morbide obese diabeten.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 13:56   #25
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Moest ik ooit op IC belanden omwille van Corona mogen ze mij gewoon laten vertrekken. Ik heb nooit begrepen waarom men tegenwoordig zo veel moeite doet om iedereen koste wat het kost in leven te laten.

Voor mij is zo lang mogelijk leven totaal irrelevant. Ik wil zo goed mogelijk leven, vanaf het moment dat die kwaliteit er niet meer is mag het stoppen voor mij. Vandaar dat ik ook niet begrjip dat onze zorg is zo toespitst op levens verlengen. Dat brengt de maatschappij nauwelijks iets bij en het kost massa's geld.
Dat kan goed zijn maar dat kan jij niet beslissen voor anderen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 20 november 2021 om 13:56.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 13:57   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Vreemd dat je die dingen nooit hoort zeggen over rokers of morbide obese diabeten.
Sigaretten brengen geld op hé, net zoals vaccins.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 13:59   #27
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hoeveel IC bedden heeft UZ Gent ?
In artikel
https://www.pzc.nl/gent/ook-maria-mi...uwen~a9404ab3/
staat:
Citaat:
In het UZ Gent lagen er vrijdag 29 coronapatiënten, waarvan 8 op intensieve zorgen. Dat is heel wat minder dan een kwart van alle IC-bedden. Maar bij het AZ Maria Middelares is de situatie helemaal anders. Daar zijn 7 van de 22 IC-bedden ingenomen door coronapatiënten, wat meer is dan een kwart.
"heel wat minder dan een kwart" is dan "heel wat meer dan 32".
Ze hebben volgens database "Dolfijn" in totaal 1049 bedden die "erkend" zijn.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 14:00   #28
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat kan goed zijn maar dat kan jij niet beslissen voor anderen.
Natuurlijk niet. Maar in ons land is het een soort van zelfsprekendheid om mensen zo lang mogelijk in leven te houden. Als daarbij mensen wekenlang op IC gelegd worden dan wordt dat gedaan. In Nederland bv is men zo fanatiek niet. Daar houdt men de mensen langer thuis en laat men ze ook veel sneller thuis inslapen. Dat lijkt me een veel aangenamer vooruitzicht dan wekenlang in een ziekenhuis te liggen aan een baxter.

Wat introspectie van de medische wereld en een publiekelijk debat hierover lijkt me niet ongepast.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 14:05   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
welke alfa golf?

vorig jaar in oktober/november hadden we een golf, en dit jaar in oktober/november hebben terug een golf. al de rest waren wat onbeduidende rimpels, vooral veroorzaakt door de maatregelen.
Welnee, er is wel degelijk een alfa golf geweest, he. Die is wel, inderdaad, nogal onderdrukt door de verse vaccinatie van risico personen.

Van maart tot mei-juni he.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(10).png‎
Bekeken: 1165
Grootte:  252,3 KB
ID: 115226  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(11).png‎
Bekeken: 1175
Grootte:  349,9 KB
ID: 115227  

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 14:10   #30
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Welnee, er is wel degelijk een alfa golf geweest, he. Die is wel, inderdaad, nogal onderdrukt door de verse vaccinatie van risico personen.

Van maart tot mei-juni he.
als je die vergelijkt met de golf van vorig jaar en vandaag is dat maar een rimpeltje, hooguit een kleine opflakkering.

het enige wat daar vreemd aan was was het aantal IC bezettingen. die komen totaal niet overeen met het aantal besmettingen en het aantal doden.
Oud 20 november 2021, 14:13   #31
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Uit het artikel :

“Het extreemste geval was iemand die wekenlang op zijn buik had gelegen op intensieve en wekenlang was beademd. Toen hij eindelijk naar een gewone kamer kon, was zijn eerste reactie: ‘Zie je wel dat ik me niet moest laten vaccineren. Ik ben er toch door geraakt?’ De artsen en de verplegers vonden dat toen verschrikkelijk en vroegen zich af: ‘Wat doen wij hier eigenlijk?’ Ik bewonder echt hoe ze daarna toch weer alle patiënten, gevaccineerd en ongevaccineerd, zijn blijven verzorgen.”

10% van het BBP gaat naar gezondheidszorg. En dan doen artsen en verplegers raar als ze iemand moeten verzorgen? De arts of verpleger die zo'n uitspraak doet, is geen arts of een verpleger, maar een luilak.
Oud 20 november 2021, 14:15   #32
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er liggen momenteel 45 covid patiënten in zowat het grootste ziekenhuis van Vlaanderen zijnde het UZ van Gent. Een goede 20 liggen op IC. Eigenlijk verschoot ik me er een beetje van want ik had gedacht dat daar wel minstens 200 covid patiënten zouden liggen.

Ik persoonlijk vind dat nu toch zo geen verschrikkelijk aantal ? Zou dat zoveel minder zijn mochten er 9 miljoen volwassenen zijn gevaccineerd ipv 8 miljoen ?

Volgens mij zouden er bij een zwaar bus ongeval meer mensen in het ziekenhuis belanden

Vind het allemaal toch zeer bizar. Een goede griepepidemie liggen daar toch zeker evenveel mensen als het er al niet meer zijn ??

https://www.demorgen.be/nieuws/zelfs...xers~bb03b2ef/
Het enige belangrijke cijfer blijft achterwege : van die 20 covid patiënten op IC, hoeveel liggen daar terecht (gevaccineerden) en hoeveel parasieten liggen daar ook (anti-vaxxers)
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 14:17   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het enige belangrijke cijfer blijft achterwege : van die 20 covid patiënten op IC, hoeveel liggen daar terecht (gevaccineerden) en hoeveel parasieten liggen daar ook (anti-vaxxers)
Waarom die indeling, en niet de indeling gepensioneerden / niet-gepensioneerden ?

(maar wees maar gerust, op landelijk niveau is de meerderheid gevaccineerd, en in Vlaanderen nog een beetje meer he)
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 16:47   #34
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom die indeling, en niet de indeling gepensioneerden / niet-gepensioneerden ?
Ik vermoed dat ouderen die indeling maken omdat ze zich dan zelf niet hoeven aangesproken voelen.

Het is gewoon het niet kunnen aanvaarden van de werkelijkheid, en daarom een externe oorzaak zoeken.
Oud 20 november 2021, 16:51   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
In artikel
https://www.pzc.nl/gent/ook-maria-mi...uwen~a9404ab3/
staat:

"heel wat minder dan een kwart" is dan "heel wat meer dan 32".
Ze hebben volgens database "Dolfijn" in totaal 1049 bedden die "erkend" zijn.
ok, bedankt.
Oud 20 november 2021, 16:54   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tenzij ik het verkeerd begrepen heb, maar hooguit een paar weken geleden (bij de start van de huidige golf) heeft de directie van het UZ Gent expliciet verklaard dat zij niet zinnens zijn zich te houden aan de richtlijnen voor het reserveren van een door de overheid opgelegde fractie bedden ten behoeve van corona-patienten.
Bij dat nieuws merkte ik al eerder op: "Wat levert die stoere praat nu in de praktijk eigenlijk op?" Worden bepaalde COVID-patiënten niet meer geholpen of zo?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 16:56   #37
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Polariseren heeft geen zin. Ik zou eerder de vraag stellen hoeveel van de niet-gevaccineerden er 65+ zijn. Die verdienen een klets tegen hun oren.
Oud 20 november 2021, 16:57   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terecht? Parasieten?

Artikel 442bis van het Belgisch strafwetboek.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 17:01   #39
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden niet-gevaccineerden grotere "parasieten" zijn dan rokers of obesen met type-2 diabetes?

Overigens, als de niet gevaccineerden illegale vreemdelingen zijn, zijn ze dan nog steeds parasiet?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 20 november 2021 om 17:02.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 17:08   #40
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij dat nieuws merkte ik al eerder op: "Wat levert die stoere praat nu in de praktijk eigenlijk op?" Worden bepaalde COVID-patiënten niet meer geholpen of zo?
Wat levert het op om geen bedden te reserveren voor één bepaalde subgroep van je patiënten? Minder lege bedden, meer hulp voor de patiënten uit alle andere subgroepen - en een betere benutting van schaarse middelen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be