Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2021, 22:17   #101
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
en het was blijkbaar nodig. Die achterlijke anti-vaxxers konden zich weer niet in houden en gingen aan het rellen. Gelukkig is de politie paraat om ze eens goed op hun plaats te zetten.

Wat een crapuul, die anti-vaxxers
Hoe weet u dat het om antivaxxers ging? Ik lees dat het om voetbalhooligans en motorbendes ging. Kan u me ook eens duiden hoeveel procent van de betogers vandaag antivaxxers waren?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 21 november 2021 om 22:18.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 22:19   #102
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De vaccinatiegraad werd inderdaad opgestuwd door het bespelen van de mensen met secundaire redenen... Geen medische redenen. Dan gaat er bij mij toch een alarmsignaal af.
Ik liet mij 'overtuigen' door de emotionele chantage.

Het 'voordeel': ik beschik nu ook over een CST; ik behoor dus tot 'de goeien'.

Het 'nadeel': ik voel me daar absoluut niet 'goed' bij.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 22:19   #103
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Drogredenering.

Ooit was minder dan 1 procent van de 'wetenschappers' de mening toegedaan dat de Aarde niet het centrum van het Heelal was, meer dan 99 procent van de 'wetenschappers' was van mening dat het Heelal rond de Aarde draaide.

Na lange tijd en véél onderzoek bleek dat de 99 procent het bij het verkeerde eind had.

Iets gelijkaardig KAN ook nu nog het geval zijn. Misschien doen we er goed aan nog wat geduld te oefenen.

En ja, ik heb mij ten slotte toch nog laten vaccineren omdat mijn ouders hun 60ste huwelijksverjaardag in Frankrijk wilden vieren, en ik zonder vaccin nergens zou binnen mogen en zo.

Ik wilde de pret niet bederven, maar uiteindelijk werd de huwelijksverjaardag in Nederland gevierd, en NERGENS was er ook maar enige controle.

Het wringt, nog steeds.
Helemaal fout. Dat waren geen wetenschappers. Diegenen die dat geloofden namen de Bijbel als bron van waarheid.
De eerste wetenschappers, die zich op observaties en rationeel denken wilden baseren, moesten een uphill battle vechten tegen dogma, maar uiteindelijk overwon de ratio.
Vaccinatie is nu toch niet meer revolutionair nieuw. Iedereen zou moeten weten hoe dat werkt. Het is onbegrijpelijk dat sommigen liever lockdowns, sluitingen, quarantaine en avondklokken verkiezen om een epidemie tegen te gaan , dan zo een routine spuitje dat iedereen al gehad heeft, tegen griep tetanos, difterie, kinkhoest, mazelen pokken enzovoort.
Onbegrijpelijk. Antivaxxers willen juist een terugkeer naar de voor-wetenschappelijke tijden.

Laatst gewijzigd door Zucht : 21 november 2021 om 22:20.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 22:21   #104
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hoe weet u dat het om antivaxxers ging? Ik lees dat het om voetbalhooligans en motorbendes ging. Kan u me ook eens duiden hoeveel procent van de betogers vandaag antivaxxers waren?
Het zijn wellicht geen anti-vaxxers, voetbalhooligans of motorbendes maar crapuul was het wel.
Oud 21 november 2021, 22:23   #105
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er waren veel collaboratievlaggen te zien, waren dat de amokmakers misschien ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 22:24   #106
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Helemaal fout. Dat waren geen wetenschappers. Diegenen die dat geloofden namen de Bijbel als bron van waarheid.
De eerste wetenschappers, die zich op observaties en rationeel denken wilden baseren, moesten een uphill battle vechten tegen dogma, maar uiteindelijk overwon de ratio.
Vaccinatie is nu toch niet meer revolutionair nieuw. Iedereen zou moeten weten hoe dat werkt. Het is onbegrijpelijk dat sommigen liever lockdowns, sluitingen, quarantaine en avondklokken verkiezen om een epidemie tegen te gaan , dan zo een routine spuitje dat iedereen al gehad heeft, tegen griep tetanos, difterie, kinkhoest, mazelen pokken enzovoort.
Onbegrijpelijk. Antivaxxers willen juist een terugkeer naar de voor-wetenschappelijke tijden.
Dat antivaxxers dwaas zijn om die spuit niet te nemen staat natuurlijk als een paal boven water. Je hebt er zo goed als geen nadeel van en voor de meeste leeftijdscategorieen is het dus voordelig om te doen. Wat echter ook waar is, is dat de vaccinatiegraad in Vlaanderen zodanig groot is, dat het compleet verspilde moeite is om je nog te gaan bezig houden met het restantje aan idioten. Het gaat uiteindelijk niets significant meer veranderen aan de totale ziekenhuisbezetting.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 21 november 2021, 22:26   #107
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb weinig belgische vlaggen gezien op tv tijdens de rellen. Vreemd dat jij die wel gespot hebt.
Oud 21 november 2021, 22:28   #108
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover ik het begrepen heb - en als ik het verkeerd voor heb, word ik graag gecorrigeerd - wordt in de meeste gevallen een nogal tamelijk nieuwe soort vaccin toegediend, waarvan nog niet goed geweten is welke mogelijke gevolgen er op langere termijn van te verwachten vallen.

Ik word niet graag als proefkonijn gebruikt.

Sorry daarvoor

Oud 21 november 2021, 22:32   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ook plotseling nog een hoog percentage "romeo's" bij de rellen, terwijl dat soort types zo goed als afwezig zijn bij de reguliere betoging...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 22:33   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik liet mij 'overtuigen' door de emotionele chantage.

Het 'voordeel': ik beschik nu ook over een CST; ik behoor dus tot 'de goeien'.

Het 'nadeel': ik voel me daar absoluut niet 'goed' bij.

Hoe zit u het vervolg wanneer uw CST zal verlopen en u enkel nog verlenging zal krijgen na de derde prik?
Oud 21 november 2021, 22:35   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit klopt totaal niet. Er waren wel wetenschappers bij. Men heeft indertijd het heliocentrisme met de wetenschappelijke argumenten van die tijd bestreden. Er werd niet geciteerd uit de Bijbel.
Oud 21 november 2021, 22:36   #112
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover ik het begrepen heb - en als ik het verkeerd voor heb, word ik graag gecorrigeerd - wordt in de meeste gevallen een nogal tamelijk nieuwe soort vaccin toegediend, waarvan nog niet goed geweten is welke mogelijke gevolgen er op langere termijn van te verwachten vallen.

Ik word niet graag als proefkonijn gebruikt.

Sorry daarvoor
Had men er zo over gedacht bij het eerste vaccin, dat tegen pokken, dan zouden er nu nog veeele pokkendoden vallen elk jaar.
Niemand wil proefkonijn zijn, maar als je nu even rationeel voor-en-nadelen van de Belgische covid-vaccins tegen elkaar afweegt, lijkt de wijzer toch wel duidelijk over te slaan naar pro-vax.

Laatst gewijzigd door Zucht : 21 november 2021 om 22:37.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 22:38   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vaccins als van Pfizer zijn wel "revolutionair nieuw", waardoor we geen enkel zicht hebben op de langetermijneffecten ervan. De technologie is nieuw en is niet gebruikelijk bij de andere vaccins die u daar opsomt.

Wie bezwaren maakt tegen de coronavaccins, is daarom nog geen "antivaxer". Er zijn immers diverse redenen. Ook over andere aspecten als bijvoorbeeld de problematiek rond vaccinatiedwang.
Oud 21 november 2021, 22:38   #114
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe zit u het vervolg wanneer uw CST zal verlopen en u enkel nog verlenging zal krijgen na de derde prik?
CST verlopen ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 22:40   #115
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen volgende prik.

Toch niet in de komende vijf jaar.

Als mijn ouders hun 65ste huwelijksverjaardag willen vieren op een plaats waar ik zonder 'prik' niet binnen mag, zal ik er nog eens over nadenken.

Oud 21 november 2021, 22:41   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Had men er zo over gedacht bij het eerste vaccin, dat tegen pokken, dan zouden er nu nog veeele pokkendoden vallen elk jaar.
Niemand wil proefkonijn zijn, maar als je nu even rationeel voor-en-nadelen van de Belgische covid-vaccins tegen elkaar afweegt, lijkt de wijzer toch wel duidelijk over te slaan naar pro-vax.
Als u spreekt over het vaccin tegen pokken, moet u toch een beetje voorzichtig zijn. De eerste pogingen dateren al van uit de 18e eeuw en ondertussen heeft de ontwikkeling een heel evolutie doorgemaakt. Als het u echt interesseert, moet u de Engelse Wiki eens daarover lezen. Een berg info.
Oud 21 november 2021, 22:43   #117
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 22:45   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
CST verlopen ???
Natuurlijk, een CST geldt niet voor eeuwig. Op basis van een herstelcertificaat slechts 180 dagen. Na PCR-test slechts 48 of 72 uur, naargelang het evenement waaraan je wil deelnemen. Daar de virologen heel duidelijk hebben toegegeven dat de werkzaamheid van de vaccins in de tijd verminderen, zal het dus op een moment zou zijn dat je CST op basis van vaccinatie niet meer zal gelden. Die termijn is evenwel nu nog niet bepaald.
Oud 21 november 2021, 22:47   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Tijd om u wat bij te werken, beste Henri/Hendrik/Heinrich. Daar u een goede Belg wilt zijn, geef ik de referentie in twee talen:

https://www.vrt.be/vrtnws/fr/2019/08...e-la-collabor/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08...vlaamse-leeuw/
Oud 21 november 2021, 22:49   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen volgende prik.

Toch niet in de komende vijf jaar.

Als mijn ouders hun 65ste huwelijksverjaardag willen vieren op een plaats waar ik zonder 'prik' niet binnen mag, zal ik er nog eens over nadenken.
Ondertussen heb ik hetzelfde al bij meerdere mensen gehoord. Dit is ook een factor die de regering helemaal niet in overweging neemt. Men gaat ervan uit dat gevaccineerden wel in de rij zullen staan voor de volgende inenting.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be