![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Dat is hard he: vaststellen dat kennis niet gebaseerd is op het petje dat het ventje draagt maar op basis van feiten en logisch redeneren. Dat uw simpele mede-forummers uw top-autoriteit in een hoek kunnen zetten waar hij niet meer uit kan. Wel, ik vind het ook onwaarschijnlijk dat een zogenaamde top-wetenschapper dit soort wetenschappelijke onzin vertelt. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat hij een andere agenda heeft en het virus liefst zo lang mogelijk in de spotlights wil houden. Kwestie van voldoende financien naar het virologisch domein te laten vloeien. Perfect menselijk en veel gemakkelijker te plaatsen dan de wetenschappelijke nonsens die hij hier uitkraamt. Laatst gewijzigd door alpina : 22 november 2021 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#183 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat je begrijpt dat het totaal onzinnig is om de ene groep moordenaars te noemen en de anderen de "redders van het vaderland" als we spreken over een factor 1,5. ![]() Laatst gewijzigd door alpina : 22 november 2021 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot nu toe gaf u nul argumentatie dat Piots stelling kan onderbouwen dat het zorgpersoneel gevaccineerd MOET worden omwille van de veiligheid van de patiënt. Meer zelfs, u gaf toe dat vaccinatie besmetting niet tegenhoudt. Dus, vertel nu eventjes hoe je de patiënt beschermt als de gevaccineerde zorgwerker ongemerkt het virus kan binnenbrengen. Leg mij dat nu eventjes uit. Tot nu toe bevatten uw reacties geen spetter inhoud. Wel veel gedaas en geblaas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog concreter: wat moet de niet-COVID-patiënt wel vrezen bij een ongevaccineerde verpleegster? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben gevaccineerd. Ik heb niks tegen vaccinatie. Ik vind dat iedereen zelf moet kiezen of hij wel of niet gevaccineerd wilt worden. Ik raad iedere ouder of kwetsbaar iemand aan om zich te laten vaccineren. Ik had verplichte vaccinatie wel nuttig gevonden moest er wetenschappelijke evidentie zijn dat dit corona zou kunnen uitroeien. Die evidentie is er niet. Wat wel evident is dat is dat we als maatschappij kotsbare tijd, energie en geld aan het verknoeien zijn met een discussie (gevaccineerd vs niet-gevaccineerd) die beter gespendeerd was aan het opschalen van onze zorg. De collateral damage daarbij is gigantisch, men creert een 2-deling in de maatschappij die nergens voor nodig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U begint de pedalen te verliezen, beste man. U begint wild om u heen te wieken als een wildeman en gaat daarbij volledig voorbij aan de inhoud. Uit armoede begint u met een rondje persoonlijk uithalen. "Antivaxer" dit en "antivaxer" dat. Etiketten kan iedereen kleven. Inhoud brengen, is niet iets moeilijker. Dus vraag ik u nogmaals de gegrondheid van Piots stelling eens te onderbouwen. Dat heeft u tot nu toe NIET gedaan. Geen argument hebt u gegeven waarom zijn stelling gegrond is en iedere ongevaccineerde verpleger daardoor een potentiële moordenaar is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is overduidelijk dat vaccins zeer goed tegen ziekenhuisopnames werken en zeer zeer goed tegen IC opnames. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 november 2021 om 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaat het over. En daar weet quercus overduidelijk geen weg mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Parlementslid
|
![]() Ik kan me ook voorstellen dat ongevaccineerden (uit onverschilligheid of uit diepe overtuiging of als systeem bestrijder) vaker ook niet wakker liggen van testen. Besmettingscijfers gaan dan ook minder zeggen dan ziekenhuis en IC opname om de effectiviteit van het vaccin te duiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar... welke motivatie heeft een gevaccineerde eigenlijk om zich te laten testen? Hij gaat er immers van uit - zoals het mediafabeltje luidt - dat hij sedert de inenting volkomen veilig is. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 23 november 2021 om 00:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen van beiden is correct/incorrect zonder verder onderzoek dus moeten we de cijfers nemen voor wat we zijn: in de groep van volwassenen doen vaccins bijna niets om besmetting tegen te gaan. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien, maar dat doet er weinig toe, want quercus' laatste bijdragen zijn een uithaal naar de kritiek op Piots stelling dat zorgpersoneel gevaccineerd moet worden. Jammer genoeg zonder argumentatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Meerderheid van de Belgen staat nog achter de coronamaatregelen. Vaccinatie and testing is daar onderdeel van en de gevaccineerden weten dat het vaccin geen 100% garantie biedt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Piot staat alvast niet achter testing. Eens het zorgpersoneel gevaccineerd acht hij het onwenselijk om dan systematische testen uit te voeren. Hij gaat er dus foutief van uit dat gevaccineerden het virus niet meer kunnen oplopen... Of althans: dat is zijn discours naar de buitenwereld. Om nog eens de ongevaccineerden te stigmatiseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Piot staat alvast niet achter testing. Eens het zorgpersoneel gevaccineerd acht hij het onwenselijk om dan systematische testen uit te voeren. Hij gaat er dus foutief van uit dat gevaccineerden het virus niet meer kunnen oplopen... Of althans: dat is zijn discours naar de buitenwereld. Om nog eens de ongevaccineerden te stigmatiseren. |
|
![]() |
![]() |