Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2021, 23:24   #181
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jij hebt helemaal geen virologische autoriteit. Hier dan zomaar protserig en met veel branie gaan toeteren dat iemand als Peter Piot “wetenschappelijke nonsens” vertelt is er meer dan ver over. Je zou er goed aan doen eens op het ventiel van uw ego te drukken om wat lucht uit die ballon te laten.
Doet het zeer om vast te stellen dat uw top-autoriteit feitelijke nonsens zitten te vertellen?

Dat is hard he: vaststellen dat kennis niet gebaseerd is op het petje dat het ventje draagt maar op basis van feiten en logisch redeneren. Dat uw simpele mede-forummers uw top-autoriteit in een hoek kunnen zetten waar hij niet meer uit kan.

Wel, ik vind het ook onwaarschijnlijk dat een zogenaamde top-wetenschapper dit soort wetenschappelijke onzin vertelt. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat hij een andere agenda heeft en het virus liefst zo lang mogelijk in de spotlights wil houden. Kwestie van voldoende financien naar het virologisch domein te laten vloeien. Perfect menselijk en veel gemakkelijker te plaatsen dan de wetenschappelijke nonsens die hij hier uitkraamt.

Laatst gewijzigd door alpina : 22 november 2021 om 23:24.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2021, 23:30   #182
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Doet het zeer om vast te stellen dat uw top-autoriteit feitelijke nonsens zitten te vertellen?

Dat is hard he: vaststellen dat kennis niet gebaseerd is op het petje dat het ventje draagt maar op basis van feiten en logisch redeneren. Dat uw simpele mede-forummers uw top-autoriteit in een hoek kunnen zetten waar hij niet meer uit kan.

Wel, ik vind het ook onwaarschijnlijk dat een zogenaamde top-wetenschapper dit soort wetenschappelijke onzin vertelt. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat hij een andere agenda heeft en het virus liefst zo lang mogelijk in de spotlights wil houden. Kwestie van voldoende financien naar het virologisch domein te laten vloeien. Perfect menselijk en veel gemakkelijker te plaatsen dan de wetenschappelijke nonsens die hij hier uitkraamt.
Tja… wat wil je nu bereiken? Jij bent een antivaxxer en bijgevolg is het nogal wiedes dat jij het met Peter Piot niet eens bent. Het omgekeerde zou mij verbaasd hebben.
Oud 22 november 2021, 23:31   #183
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe lang ga je hier nog emmeren? Piot heeft 100% gelijk. Er is geen enkele ziekenhuisdirectie die het met uw visie eens is. Je zult maar eens een niet-covid patiënt zijn die evenzeer dringend moet behandeld worden en die bij de opname te horen krijgt dat het medisch personeel niet gevaccineerd is. Maar kom, mijn conclusie is dat je het gewoon niet wilt begrijpen. Blijf maar rustig verder marineren in uw eigen groot gelijk.
Ik ga slapen.
Jij bent echt blind en doof he. Kijk hieronder naar de voor Belgie geldende cijfers rond besmettingen: rechts het aantal besmettingen per leeftijdsgroep en per vaccinatiestatus in relatieve aantallen (dus de referentiegroepen zijn even groot genomen). In de groep van de volwassenen is het aantal cases voor niet-gevaccineerden 1,5X zo groot als voor gevaccineerden.

Ik hoop dat je begrijpt dat het totaal onzinnig is om de ene groep moordenaars te noemen en de anderen de "redders van het vaderland" als we spreken over een factor 1,5.

Laatst gewijzigd door alpina : 22 november 2021 om 23:31.
Oud 22 november 2021, 23:33   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe lang ga je hier nog emmeren? Piot heeft 100% gelijk. Er is geen enkele ziekenhuisdirectie die het met uw visie eens is. Je zult maar eens een niet-covid patiënt zijn die evenzeer dringend moet behandeld worden en die bij de opname te horen krijgt dat het medisch personeel niet gevaccineerd is. Maar kom, mijn conclusie is dat je het gewoon niet wilt begrijpen. Blijf maar rustig verder marineren in uw eigen groot gelijk.
Ik ga slapen.
Welke conclusie? Je kan maar tot een conclusie komen als je eerst argumentatie geeft.

Tot nu toe gaf u nul argumentatie dat Piots stelling kan onderbouwen dat het zorgpersoneel gevaccineerd MOET worden omwille van de veiligheid van de patiënt.

Meer zelfs, u gaf toe dat vaccinatie besmetting niet tegenhoudt. Dus, vertel nu eventjes hoe je de patiënt beschermt als de gevaccineerde zorgwerker ongemerkt het virus kan binnenbrengen. Leg mij dat nu eventjes uit.

Tot nu toe bevatten uw reacties geen spetter inhoud. Wel veel gedaas en geblaas.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2021, 23:35   #185
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe lang ga je hier nog emmeren? Piot heeft 100% gelijk. Er is geen enkele ziekenhuisdirectie die het met uw visie eens is. Je zult maar eens een niet-covid patiënt zijn die evenzeer dringend moet behandeld worden en die bij de opname te horen krijgt dat het medisch personeel niet gevaccineerd is. (...)
Wel, voor die niet-covid patiënt zijn er twee mogelijkheden:
  1. Oftewel is hij gevaccineerd, en dan is hij er nogal gerust in. Logisch;
  2. Oftewel is hij niet gevaccineerd, om wat voor reden ook, en dan heeft hij niets te eisen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2021, 23:35   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zult maar eens een niet-covid patiënt zijn die evenzeer dringend moet behandeld worden en die bij de opname te horen krijgt dat het medisch personeel niet gevaccineerd is.
En? Wat is het probleem in concreto? De afgelopen maanden worden er zovele niet-COVID-patiënten geholpen door personeel dat niet gevaccineerd was. En ook nu nog is er zorgpersoneel in die afdelingen dat niet gevaccineerd is.

Nog concreter: wat moet de niet-COVID-patiënt wel vrezen bij een ongevaccineerde verpleegster?
Oud 22 november 2021, 23:37   #187
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja… wat wil je nu bereiken? Jij bent een antivaxxer en bijgevolg is het nogal wiedes dat jij het met Peter Piot niet eens bent. Het omgekeerde zou mij verbaasd hebben.
Stop is met dat anti-vax gezever, dat is altijd het ultieme antwoord dat naar boven komt als er geen rationeel weerwerk meer geboden kan worden.

Ik ben gevaccineerd. Ik heb niks tegen vaccinatie. Ik vind dat iedereen zelf moet kiezen of hij wel of niet gevaccineerd wilt worden. Ik raad iedere ouder of kwetsbaar iemand aan om zich te laten vaccineren. Ik had verplichte vaccinatie wel nuttig gevonden moest er wetenschappelijke evidentie zijn dat dit corona zou kunnen uitroeien. Die evidentie is er niet.

Wat wel evident is dat is dat we als maatschappij kotsbare tijd, energie en geld aan het verknoeien zijn met een discussie (gevaccineerd vs niet-gevaccineerd) die beter gespendeerd was aan het opschalen van onze zorg. De collateral damage daarbij is gigantisch, men creert een 2-deling in de maatschappij die nergens voor nodig is.
Oud 22 november 2021, 23:37   #188
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U begint de pedalen te verliezen, beste man. U begint wild om u heen te wieken als een wildeman en gaat daarbij volledig voorbij aan de inhoud. Uit armoede begint u met een rondje persoonlijk uithalen. "Antivaxer" dit en "antivaxer" dat. Etiketten kan iedereen kleven. Inhoud brengen, is niet iets moeilijker. Dus vraag ik u nogmaals de gegrondheid van Piots stelling eens te onderbouwen. Dat heeft u tot nu toe NIET gedaan. Geen argument hebt u gegeven waarom zijn stelling gegrond is en iedere ongevaccineerde verpleger daardoor een potentiële moordenaar is.
Oud 22 november 2021, 23:40   #189
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Jij bent echt blind en doof he. Kijk hieronder naar de voor Belgie geldende cijfers rond besmettingen: rechts het aantal besmettingen per leeftijdsgroep en per vaccinatiestatus in relatieve aantallen (dus de referentiegroepen zijn even groot genomen). In de groep van de volwassenen is het aantal cases voor niet-gevaccineerden 1,5X zo groot als voor gevaccineerden.

Ik hoop dat je begrijpt dat het totaal onzinnig is om de ene groep moordenaars te noemen en de anderen de "redders van het vaderland" als we spreken over een factor 1,5.
Waarom geef je de grafiek van besmettingen als quercus het over ziekenhuisopnames heeft?

Het is overduidelijk dat vaccins zeer goed tegen ziekenhuisopnames werken en zeer zeer goed tegen IC opnames.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 november 2021 om 23:41.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2021, 23:57   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom geef je de grafiek van besmettingen als quercus het over ziekenhuisopnames heeft?

Het is overduidelijk dat vaccins zeer goed tegen ziekenhuisopnames werken en zeer zeer goed tegen IC opnames.
Wat is de relevantie van ziekenhuisopnames als het hier gaat om de stelling van Piot dat je zorgpersoneel MOET vaccineren omwille en terwille van de veiligheid van de patiënt?

Daar gaat het over. En daar weet quercus overduidelijk geen weg mee.
Oud 22 november 2021, 23:58   #191
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Ik kan me ook voorstellen dat ongevaccineerden (uit onverschilligheid of uit diepe overtuiging of als systeem bestrijder) vaker ook niet wakker liggen van testen. Besmettingscijfers gaan dan ook minder zeggen dan ziekenhuis en IC opname om de effectiviteit van het vaccin te duiden.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 00:01   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Ik kan me ook voorstellen dat ongevaccineerden (uit onverschilligheid of uit diepe overtuiging of als systeem bestrijder) vaker ook niet wakker liggen van testen. Besmettingscijfers gaan dan ook minder zeggen dan ziekenhuis en IC opname om de effectiviteit van het vaccin te duiden.
U gaat weer eens uit van valse veronderstellingen. Als ongevaccineerde heb ik mij voor allerlei zaken laten testen. Bijvoorbeeld na onze reis naar Oostenrijk, alhoewel Tirol ondertussen groene zone was. De reden was voor een specifieke gebeurtenis, waar evenwel geen verplichte testing aan verbonden was.

Maar... welke motivatie heeft een gevaccineerde eigenlijk om zich te laten testen? Hij gaat er immers van uit - zoals het mediafabeltje luidt - dat hij sedert de inenting volkomen veilig is.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 23 november 2021 om 00:02.
Oud 23 november 2021, 00:03   #193
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik kan me ook voorstellen dat ongevaccineerden (uit onverschilligheid of uit diepe overtuiging of als systeem bestrijder) vaker ook niet wakker liggen van testen.
Dat kan je ook omdraaien. Ik kan me voorstellen dat gevaccineerden vermoeden dat ze niet besmet kunnen worden omdat hen wijsgemaakt is dat ze goed beschermd zijn en dat testen dus zinloos is. Bijgevolg zijn ze onder-grepresenteerd. Dat is een even plausibele uitleg.

Geen van beiden is correct/incorrect zonder verder onderzoek dus moeten we de cijfers nemen voor wat we zijn: in de groep van volwassenen doen vaccins bijna niets om besmetting tegen te gaan.

Citaat:
Besmettingscijfers gaan dan ook minder zeggen dan ziekenhuis en IC opname om de effectiviteit van het vaccin te duiden.
Dat is een andere dimensie he. Je kan vaccins hebben die belet dat mensen ziek worden en je kan er hebben die ook een significant effect hebben op transmissie. We hebben hier duidelijk een voorbeeld van een vaccin dat transmissie nauwelijks beinvloedt. Dit in tegenstelling tot alle mooie beloftes die men initieel gemaakt heeft (toen men nog in de naiviteit leefde dat het virus niet ging evolueren).
Oud 23 november 2021, 00:05   #194
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is de relevantie van ziekenhuisopnames als het hier gaat om de stelling van Piot dat je zorgpersoneel MOET vaccineren omwille en terwille van de veiligheid van de patiënt?

Daar gaat het over. En daar weet quercus overduidelijk geen weg mee.
Neen, deze draad gaat over het feit dat de Nederlanse burgers het optreden van de politie tegen wappies en antivaxxers waarderen.
Oud 23 november 2021, 00:07   #195
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, deze draad gaat over het feit dat de Nederlanse burgers het optreden van de politie tegen wappies en antivaxxers waarderen.
Misschien, maar dat doet er weinig toe, want quercus' laatste bijdragen zijn een uithaal naar de kritiek op Piots stelling dat zorgpersoneel gevaccineerd moet worden. Jammer genoeg zonder argumentatie.
Oud 23 november 2021, 00:08   #196
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien, …
Niet misschien. Zeker en vast.
Oud 23 november 2021, 00:10   #197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet misschien. Zeker en vast.
Ook dan doet het er eigenlijk weinig toe als je kijkt naar de laatste bladzijden in deze draad. We hebben het over Piot.
Oud 23 november 2021, 00:26   #198
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U gaat weer eens uit van valse veronderstellingen. Als ongevaccineerde heb ik mij voor allerlei zaken laten testen. Bijvoorbeeld na onze reis naar Oostenrijk, alhoewel Tirol ondertussen groene zone was. De reden was voor een specifieke gebeurtenis, waar evenwel geen verplichte testing aan verbonden was.

Maar... welke motivatie heeft een gevaccineerde eigenlijk om zich te laten testen? Hij gaat er immers van uit - zoals het mediafabeltje luidt - dat hij sedert de inenting volkomen veilig is.
Jij dus niet. Ik sprak ook niet over alle niet gevaccineerden.

Meerderheid van de Belgen staat nog achter de coronamaatregelen. Vaccinatie and testing is daar onderdeel van en de gevaccineerden weten dat het vaccin geen 100% garantie biedt.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 00:30   #199
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Meerderheid van de Belgen staat nog achter de coronamaatregelen. Vaccinatie and testing is daar onderdeel van en de gevaccineerden weten dat het vaccin geen 100% garantie biedt.
U sprak niet over "alle" niet-gevaccineerden, maar uw bericht rook wel sterk naar een veralgemening.

Piot staat alvast niet achter testing. Eens het zorgpersoneel gevaccineerd acht hij het onwenselijk om dan systematische testen uit te voeren. Hij gaat er dus foutief van uit dat gevaccineerden het virus niet meer kunnen oplopen... Of althans: dat is zijn discours naar de buitenwereld. Om nog eens de ongevaccineerden te stigmatiseren.
Oud 23 november 2021, 00:30   #200
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U sprak niet over "alle" niet-gevaccineerden, maar uw bericht rook wel sterk naar een veralgemening.

Piot staat alvast niet achter testing. Eens het zorgpersoneel gevaccineerd acht hij het onwenselijk om dan systematische testen uit te voeren. Hij gaat er dus foutief van uit dat gevaccineerden het virus niet meer kunnen oplopen... Of althans: dat is zijn discours naar de buitenwereld. Om nog eens de ongevaccineerden te stigmatiseren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be