Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2021, 23:29   #121
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In Frankrijk is de verhouding bij de ziekenhuisopnames 66% gevaccineerden - 44% ongevaccineerden (geconsolideerde cijfers voor oktober 2021) en voor de IZ 49% versus 51%.
Ja, in Frankrijk eerder verhouding 26 wel - 23 niet gevaccineerden nieuwe icu klanten per dag. Ligt toch kort bijeen daar waar 75% gevaccineerd zijn.

link

Engeland, Nederland en Duitsland hebben volgens mij wel meer ongevaccineerden op ICU.

België heeft andere cijfers voor ICU.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 23:40   #122
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dit soort reacties maakt het reageren op dit forum niet zeer zinvol en eerder tijdverlies, discussie om discussie, zeveren om te zeveren. Tussen 0% en 100% liggen honderd verschillende mogelijkheden. Wist ik veel deze week hoeveel procent ik nog overhad van mijn 2 AZ als ik mijn booster kreeg. Heb ik nu een mathematische zekerheid dat ik geen corona besmetting kan hebben? NEEN!!! Gaat ge nu zeveren waarom k een booster laat zetten??? OMDAT IK HOOP DAT IK MINDER KANS MAAK OP EEN CORONABESMETTING TE KRIJGEN! Ben ik daar zeker van? NEEN!!!
Vanaf nu zal je nog van niks zeker kunnen zijn, zeker met de nieuwe varianten op komst, waardoor 'het rijk der vrijheid' een na te streven maar nooit bereikbare utopie zal blijken en uw autonome beslissingsrecht tot een 'gunst van overheidswege' zal verworden:

"There will be, in the next generation or so, a pharmacological method of making people love their servitude, and producing dictatorship without tears, so to speak, producing a kind of painless concentration camp for entire societies, so that people will in fact have their liberties taken away from them, but will rather enjoy it, because they will be distracted from any desire to rebel by propaganda or brainwashing, or brainwashing enhanced by pharmacological methods. And this seems to be the final revolution." Aldous Huxley, 1961

https://leftlockdownsceptics.com/202...45904541015625

Welkom in 1984.
Oud 27 november 2021, 02:50   #123
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik ken enkel gevaccinneerden.

Ik ga niet om met tuig van de richel.
Dus alle ongevaccineerden zijn tuig. Geen enkele ervan heeft logische argumenten of goede redenen. Je bent echt wel de trappers kwijt
Oud 27 november 2021, 05:03   #124
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Daarstraks op het VRT journaal probeerde men duidelijk uit te leggen dat het vaccin zeer strek is afgenomen. En een derde prik zeker nu nodig is.
Wel, dat is wat hier al enkele keren werd gezegd: door alle kwakzalverij over die vaccins zit men nu in de bijzonder moeilijke positie om:

a) aan niet-gevaccineerden wijs te maken dat de vaccins super goed werken en het een schandaal is dat ze die niet nemen

b) aan de gevaccineerden wijs te maken dat hun vaccin niet meer werkt en dat ze rap rap rap een booster moeten pakken.

Daarvoor hebt ge heel gekwiekste canape verkopers nodig he

De realiteit is gewoon dat het vaccin enkele maanden goed werkt, en dan nogal rap uitpetert. Dat ge dus eigenlijk een spuitje om de 4 maanden nodig hebt als ge blijvend een bescherming wilt, maar dat geen kat weet wat het doet als ge dat geregeld neemt.

En spijtig genoeg heeft men al 1 keer enorm zitten lullen hierover, dus wordt het nu bijzonder moeilijk om nog een klein beetje geloofwaardig te zijn.

Vooral met de vaststelling dat het Brave Vlaanderen en het Stoute Brussel een ander effect hebben dan men dacht en heeft aangesmeerd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2021, 10:56   #125
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Mijn beide ouders (85 en 84, onlangs booster gehad) zijn de voorbije weken flink verkouden geweest. Getest en het was geen corona. Wat het wel was hebben ze niet nagegaan maar wellicht een doodgewone verkoudheid.
Ik ken er zo verschillende, een week na de spuit een flinke verkoudheid maar geen covid.

Het is natuurlijk het verkoudheidsseizoen maar ik denk dat de extreem hoge aantallen vaccin-antistoffen tegen Covid de antistoffen tegen andere virale ziektes in de war sturen. Dat in combinatie met onze verminderde weerstand tegen verkoudheden omdat we een jaar hebben overgeslaan.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2021, 11:00   #126
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Prachtig
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2021, 11:10   #127
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dus alle ongevaccineerden zijn tuig. Geen enkele ervan heeft logische argumenten of goede redenen. Je bent echt wel de trappers kwijt
Laat het er ons gewoon op houden dat elke 40 plusser die niet om medische redenen ongevaccineerd is, achterlijk is en de graad van achterlijkheid stijgt daarbij met de leeftijd.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2021, 11:17   #128
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Laat het er ons gewoon op houden dat elke 40 plusser die niet om medische redenen ongevaccineerd is, achterlijk is en de graad van achterlijkheid stijgt daarbij met de leeftijd.
Juist. En ik zou zelfs nog een uitzondering maken voor mensen die het al gehad hebben. Het kan zijn dat vaccins nadien daarbij helpen, maar het is niet duidelijk.

Ik heb nog nooit geweten dat mensen die een ziekte hebben doorgemaakt, zich nadien tegen een oudere versie van die ziekte vaccineerden, maar kom, dat was geneeskunde van het oude regime.
Oud 27 november 2021, 11:41   #129
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Man is zijn longen zo goed als kwijt, maar mevrouw is nog altijd niet overtuigd. Als ze het doet is het om haar man te 'beschermen' ... lol .

vrt

Citaat:
Valentins vrouw zit tijdens het interview in een zetel naast zijn bed. Zij liep samen met Valentin corona op en herstelt nu verder. Ze is minder zwaar getroffen dan haar man, maar ondervindt toch zware gevolgen. Desondanks is ze nog altijd niet overtuigd van een coronaprik. "Als ik me in de toekomst laat vaccineren, dan doe ik het voor mijn man, om hem te beschermen. Maar het zal met tegenzin zijn." Pas de volgende weken en maanden zal blijken of haar lichaam eventueel blijvende schade heeft opgelopen.
Oud 27 november 2021, 11:47   #130
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Man is zijn longen zo goed als kwijt, maar mevrouw is nog altijd niet overtuigd. Als ze het doet is het om haar man te 'beschermen' ... lol .

vrt
Ja, kijk. Dat is volledig irrationeel dat soort dingen. Maar dat zal er altijd zijn. Eigenlijk is dit soort toestanden zoveel aandacht niet waard. Het is een beetje de Jambers journalistiek.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2021, 11:54   #131
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol. Ze had toch al een mondmasker op, dat is al winst.

En nu gaan ze die ongevaccineerde problemenzoeker, duidelijk niet het scherpste potloot in de doos net als zijn vrouw overigens, nog een longtransplantatie "Cadeau Doen", grotendeels op kosten van de Belgische belastingsbetaler dus.

Domheid wordt dus beloond.

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 november 2021 om 11:55.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2021, 12:00   #132
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En nu gaan ze die ongevaccineerde problemenzoeker, duidelijk niet het scherpste potloot in de doos net als zijn vrouw overigens, nog een longtransplantatie "Cadeau Doen", grotendeels op kosten van de Belgische belastingsbetaler dus.

Van een niet meer zo nieuwe auto dient men af en toe dit of dat te vervangen. Nu eens de banden, dan weer de remschijven of de batterij ... Dat is bij de mensen ook zo. Dat is geen domheid!
Oud 27 november 2021, 12:03   #133
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Van een niet meer zo nieuwe auto dient men af en toe dit of dat te vervangen. Nu eens de banden, dan weer de remschijven of de batterij ... Dat is bij de mensen ook zo. Dat is geen domheid!
Mja, vanaf een bepaald moment kunt ge beter een nieuwe auto kopen in plaats van eindeloze kosten te maken aan een versleten auto die bovendien veel minder performant en comfortabel is dan de nieuwe auto.

Er wordt veel te veel geinvesteerd in eindeloze reparaties in onze medische wereld.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2021, 12:49   #134
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Middelen zijn eindig en je moet ze op een zo goed mogelijke manier inzetten. Die man heeft zijn eigen longen verkloot en je kan die beter aan iemand geven die wel respect voor zijn lichaam heeft.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2021, 13:32   #135
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Dokters die zich vragen beginnen te stellen...
Wooha, de complotdenkers!
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2021, 13:47   #136
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb nog nooit geweten dat mensen die een ziekte hebben doorgemaakt, zich nadien tegen een oudere versie van die ziekte vaccineerden, maar kom, dat was geneeskunde van het oude regime.
Een passende uitleg zou kunnen zijn dat ze de pandemie gaande willen houden, langduriger, om hun maatregelen binnen de sfeer van het als normaal ervarene te krijgen.
Het Nieuwe Normaal, hun eigen woorden.
Hun Nooit Meer Zoals Het Was.
En dat was reeds vorige zomer.
Ze keken daar dus ferm vooruit, blijkbaar.
Dat is wat mensen die plannen doen, vooruitkijken.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2021, 14:11   #137
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Hybrid immunity zou toch een grotere bescherming bieden.

Dat er nooit vaccinatie na infectie gebeurd is niet waar. Bij HPV infectie wordt er wel degelijk vaccinatie aangeraden. Het vaccin beschermt tegen meer stammen dan deze van de lopende besmetting.

Het wordt ook aanbevolen aan kinderen vanaf 9 jaar. Dus 'lang' voor ze ook maar enige kans hebben om besmet te worden, en nog langer voor ze er ziek van kunnen worden.
Oud 27 november 2021, 14:20   #138
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hybrid immunity zou toch een grotere bescherming bieden.

Dat er nooit vaccinatie na infectie gebeurd is niet waar. Bij HPV infectie wordt er wel degelijk vaccinatie aangeraden. Het vaccin beschermt tegen meer stammen dan deze van de lopende besmetting.
Dat kan men bezwaarlijk zeggen van deze vaccins he Die vaccineren U tegen een virus dat niet meer bestaat !

Je hebt gelijk, maar dan kan je niet zeggen dat je gevaccineerd werd nadat je ziek geworden was TEGEN DIE ZIEKTE he, maar gewoon tegen een andere.

Zoals je uiteraard een (ander) griepspuitje neemt zelfs al heb je ooit al eens griep gehad.

Kortom, dit is een semantisch spelletje. Nooit worden vaccins gegeven tegen een ziekte waartegen je al een besmetting had ; maar eventueel wel tegen andere ziektes van dezelfde familie tegen wie die besmetting geen kruis immuniteit geeft.

Citaat:
Het wordt ook aanbevolen aan kinderen vanaf 9 jaar. Dus 'lang' voor ze ook maar enige kans hebben om besmet te worden, en nog langer voor ze er ziek van kunnen worden.
Ja, dat is het idee meestal van een vaccin: VOOR besmetting, niet ERNA.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 november 2021 om 14:20.
Oud 27 november 2021, 14:21   #139
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Afpersen, geweld, chanteren, liegen, bedriegen en stelen loont ook.
Want dat doen de voorbeeldfuncties voornamelijk op deze wereld.
Oud 27 november 2021, 14:25   #140
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat kan men bezwaarlijk zeggen van deze vaccins he Die vaccineren U tegen een virus dat niet meer bestaat !
Vaccins werden ontwikkeld voor Delta en vaccins (booster) beschermen tegen Delta.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be