![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Invaliden, krankzinnigen, doppers, openbare onderstanders, langdurige werklozen, kankerpatienten, invaliden etc moeten allemaal afgemaakt worden. Ze kosten alleen maar geld aan de belastingbetaler en lopen in de weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evil lucionist zekers? Die darwinisten toch..., altijd dezelfde plaat, altijd opnieuw.
I'll never run Laatst gewijzigd door CUFI : 26 november 2021 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De maatregelen zijn absoluut niet streng genoeg om de cijfers snel naar beneden te krijgen, zoveel is wel duidelijk.
Een lockdown zoals november 2020 hadden we moeten doen, op zijn minst. En wanneer de cijfers opnieuw op het basisniveau zijn, opnieuw snel versoepelen. Van alle coronamaatregelen is lockdown met voorsprong de meest effectieve gebleken in de strijd tegen dit virus. Aangezien nieuwe varianten zich razendsnel opvolgen is het niet ondenkbaar dat een herfst/winter lockdown een jaarlijks terugkerend fenomeen zal zijn. Wat we wel moeten voorkomen is dat we een semi lockdown van 6 maand, zoals in de winter en voorjaar van dit jaar hebben gedaan. Dit is dodelijk voor het draagvlak. Veel beter korte, strenge lockdowns afwisselen met periodes van relatieve vrijheid. Het is wel jojo effect, maar ik denk dat het minder zwaar is dan de zeer lange semi lockdown van vorig jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Lockdowns don’t work. https://www.aei.org/articles/lockdowns-dont-work/ Spijtig dat ge hier ook niks van gaat bijleren.., het zij zo.
![]() |
![]() |
#30 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
M.a.w.: een strenge korte lockdown is gewoon de aankondiging van een 2de snelle lockdown. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er ligt geen enkel kind tussen 5 en 12 op de IC. Dat is het enige argument dat er toe doet om de zinloosheid van een vaccin voor die leeftijdsgroep te duiden. Het enige zinvolle dat je kan doen is 65 plussers thuis steken want het zijn die mensen die de IC laten vollopen, niet de kinderen uit de basisschool.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Allé ik ben nog wel heel moe maar ca va. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn er niet veel he. Dan heeft veel minder volk last van corona. Enkel die die dood gaan, en dat is een kleine minderheid. Daarvoor gaan we die die de meerderheid uitmaken hun pret en onderwijs niet verkloten zoals we nu al op schandalige wijze anderhalf jaar hebben gedaan he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij kunnen best voort zonder die die eraan dood gaan (let wel, ik kan daar goed bij zijn, maar op geen enkel moment zou ik ook maar 1 seconde wensen dat gans de maatschappij moeite doet om mij in leven te houden he). Waar maken wij ons eigenlijk druk om ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nadien: boem. Dat was direct mijn eerste reactie in maart 2020: ik dacht "maar beseffen die niet dat als ze lossen, dat gewoon weer vertrekt ?". Maar toen gaf dat een vals beeld omdat het zomer geworden was. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 november 2021 om 04:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig genoeg wel.
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Tiens, waarom zou dat binnen uw ruimere 'visie' een probleem zijn?
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik maak misschien inderdaad de fout te denken dat de rest van de maatschappij over intelligentie beschikt. Want mocht zij over intelligentie beschikken, dan zou de enige manier zijn om aan die maatschappij kunnen te vragen / eisen dat zij zich opoffert om mij nog een beetje langer laten te leven, met die maatschappij ook overeengekomen te zijn dat er een vorm van solidariteit bestaat waar wij allemaal aan mee doen. En dan is de kans veel en veel groter dat zo een afspraak nefast is voor mij, dan voordelig uitdraait. De kans dat ik nadeel zal ondervinden omwille van de afgesproken solidariteit met een of andere kwiebus in gans die groep is veel groter dan de kans dat ik die solidariteit nodig zou hebben. En dan nog om eigenlijk niet veel te redden. Uitgaande dat de meeste leden van die maatschappij op dezelfde wijze zouden denken (ik neem immers aan dat ze intelligent zijn), is er dus geen schijn van kans dat zo een akkoord ooit gesloten wordt, en zelfs mocht die kans bestaan, is dat voor mij essentieel nadelig - behalve in dat redelijk zeldzame geval eerder geschetst. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 november 2021 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() In dat geval zou er ueberhaupt weldra géén maatschappij zijn, maar ik bedoel: je zou NU dan toch kunnen profiteren van de visie van de anderen om er zelf door te komen?
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 27 november 2021 om 08:27. |
![]() |
![]() |