Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2021, 09:59   #21
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jambon herhaalde die eis van "alle gemeenschappen", omdat de Geldverbrander die enkele dagen daarvoor afgewezen had.
Nope. Dat is de fantasie van Het Laagste Nieuws. Het federaal niveau heeft zelfs geen bevoegdheid in vaccinatie prioriteiten voor onderwijs. Hierover is nooit politieke onenigheid geweest. Weliswaar vertraagde de orde van geneesheren de boel maar dit was steeds met unanieme politieke zege.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 december 2021 om 10:01.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 14:38   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Nope. Dat is de fantasie van Het Laagste Nieuws. Het federaal niveau heeft zelfs geen bevoegdheid in vaccinatie prioriteiten voor onderwijs. Hierover is nooit politieke onenigheid geweest. Weliswaar vertraagde de orde van geneesheren de boel maar dit was steeds met unanieme politieke zege.
Dat betwijfel ik.
Onderwijs op zich, sensu stricto, is een gemeenschapsbevoegdheid.
Preventieve geneeskunde ook.

Maar rampen- en pandemie-bestrijding enz. niet.
Wie kocht de vaccins? Wie bepaalde wel of niet of zekere doelgroepen wel prioritair werden, als vb. flikken, brandweer, militairen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 15:14   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jan Jambon heeft in het middagjournaal van VTM nochtans wel aangegeven dat de sfeer heel gespannen was en dat het er luid aan toegegaan, maar hij "was niet bij de roepers".

Ik vraag me trouwens af hoe u ertoe komt om deze berichtgeving verticaal te klasseren en boudweg te verklaren dat het fantasie is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 15:15   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat betwijfel ik.

Wie kocht de vaccins? Wie bepaalde wel of niet of zekere doelgroepen wel prioritair werden, als vb. flikken, brandweer, militairen?
De prioriteiten van het vaccinatiebeleid zijn geen gemeenschapsbevoegdheid. Bijgevolg de leraren aan het begin van het lijstje zetten om gevaccineerd te worden, hangt niet af van het ministerie van Onderwijs.
Oud 5 december 2021, 15:17   #25
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat betwijfel ik.

Onderwijs is een taak van de ouders.
Oud 5 december 2021, 16:49   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jan Jambon heeft in het middagjournaal van VTM nochtans wel aangegeven dat de sfeer heel gespannen was en dat het er luid aan toegegaan, maar hij "was niet bij de roepers".

Ik vraag me trouwens af hoe u ertoe komt om deze berichtgeving verticaal te klasseren en boudweg te verklaren dat het fantasie is.
Gaat Jan Jambon een meetoo doen omdat hij het slachtoffer was van verbaal geweld tijdens het overlegcomité ? Hij wenste naar het schijnt enkel een virtueel overlegcomité omdat hij schrik had van de fysieke aanwezigheid van medepolitici.

Het zou me niet verbazen dat Jan Jambon zat te doddelen en er amper een een grammaticaal correcte zin kon afmaken. Die gast, opgegroeid met spraakgebrek in een onderwijzersfamilie en getrouwd geweest met een onderwijzeres, is niet eens iets staat een kerstverhaaltje of weet-ik-veel voor te dragen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 december 2021 om 16:50.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 16:50   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Onderwijs is een taak van de ouders.
Is dat zo?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 16:53   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat Jan Jambon een meetoo doen omdat hij het slachtoffer was van verbaal geweld tijdens het overlegcomité ? Hij wenste naar het schijnt enkel een virtueel overlegcomité omdat hij schrik had van de fysieke aanwezigheid van medepolitici.

Het zou me niet verbazen dat Jan Jambon zat te doddelen en er amper een een grammaticaal correcte zin kon afmaken. Die gast, opgegroeid met spraakgebrek in een onderwijzersfamilie en getrouwd geweest met een onderwijzeres, is niet eens iets staat een kerstverhaaltje of weet-ik-veel voor te dragen.
Ik laat u met uw gedachten die er blijkbaar alleen maar zijn om aan zelfovertuiging te doen.
Oud 5 december 2021, 16:53   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
Daar er in België leerplicht is en geen schoolplicht, wordt de verantwoordelijkheid hier duidelijk bij de ouders gelegd. En zijn de onderwijsverstrekkers de facilitatoren van deze plicht.
Oud 5 december 2021, 17:01   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat een laag niveau stelt u hier weeral tentoon.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 17:04   #31
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoe durft gij dat in vraag stellen ? Zijn dat geen professionele politici die hun vak kennen ? Weet gij het beter misschien ? Hebt gij een diploma van minister ?
Wasdadde? Daar zijn geen diploma's voor nodig . Daar zijn alleen grote ego's, dikke nekken, grote monden voor nodig. Plus enkele zaken die ge er zeker niet moogt voor hebben en dat is eergevoel , schaamte en eerlijkheid.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 17:08   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Allez, heeft hij niet geroepen: Da gade gij niet bepalen?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 17:10   #33
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bij het lezen van sommige van uw commentaren vraag ik me af om welke absurde reden een hoog intelligent mens, hier op een forum van senioren, zijn voor het land kostbare tijd aan het verspillen is?
Kunt ge "nog" dieper zakken Vive;;;????
Ga ik nu gebanned worden?
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 17:14   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zou er een journalist met haar op zijn (metoo: haar, zen ...) tanden zijn die aan de Geldverbrander gaat vragen of hij zich boos gemaakt heeft op het veiligheidsoverleg?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 17:15   #35
edwinp
Banneling

Standaard

Gelukkig heeft Frank hier nog enkele symphatisanten, kiezers heeft hij iig niet
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 17:15   #36
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zo?
Ja. Dat is zo.
Oud 5 december 2021, 18:19   #37
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ja. Dat is zo.
Ik weet dat het onderwijs van nu slecht te verdedigen valt door debilisering, maar in principe moet goed onderwijs, ingericht onder staatstoezicht, kinderen beschermen tegen de willekeur van de ouders wat de onderwijsinhoud betreft (het idee van 'vrijheid van onderwijs' staat daarmee op gespannen voet: er bestaat niets zoiets als een 'recht' om jongeren met waanzin op te voeden) en de vermaatschappelijking van de kinderen verzekeren, alsook - eveneens in functie van de meest vruchtbare synergie - de selectie van kinderen voor toekomstige posities op basis van verdienste (net géén nivellering dus in naam van 'de democratisering', want dat leidt net tot het omgekeerde) in plaats van op basis van kapitaal, 'connecties' etc. doorvoeren.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 5 december 2021 om 18:20.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 18:22   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik weet dat het onderwijs van nu slecht te verdedigen valt door debilisering, maar in principe moet goed onderwijs, ingericht onder staatstoezicht, kinderen beschermen tegen de willekeur van de ouders wat de onderwijsinhoud betreft (het idee van 'vrijheid van onderwijs' staat daarmee op gespannen voet: er bestaat niets zoiets als een 'recht' om jongeren met waanzin op te voeden) en de vermaatschappelijking van de kinderen verzekeren, alsook - eveneens in functie van de meest vruchtbare synergie - de selectie van kinderen voor toekomstige posities op basis van verdienste (net géén nivellering dus in naam van 'de democratisering', want dat leidt net tot het omgekeerde) in plaats van op basis van kapitaal, 'connecties' etc. doorvoeren.
Moeten de burgers dan ook niet beschermd worden tegen de willekeur van de overheid, ook op vlak van ideologische propaganda door een van staatswege gesteund onderwijs?
Oud 5 december 2021, 18:27   #39
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeten de burgers dan ook niet beschermd worden tegen de willekeur van de overheid, ook op vlak van ideologische propaganda door een van staatswege gesteund onderwijs?
Ik ben voor een sterke autonomie voor leraren, zolang godsdienst (behalve vanuit 'documentair' oogpunt) en regelrecht anti-wetenschappelijke visies (zoals creationisme) uitgesloten zijn van het leerplan. Opnieuw zoals in de goede oude tijd toen leraars intellectuele persoonlijkheden waren die zich dan ook niet gauw achter een 'ideologische' kar laten spannen, laat staan allemaal achter dezelfde.
Oud 5 december 2021, 18:36   #40
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoorde hem donderdag bezig over alles wat er moest gebeuren.
Het zal voor hem een ferme teleurstelling geweest zijn.

Mijn vriend, die niet wist wie er bezig was, vroeg: "Welke pastoor is daar aan het preken?".
Die leeft al een jaar of 25 op een andere planeet of zo ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be