![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar daar draait het eigenlijk niet om. Wel om het feit dat groen de totale uitstap in kernenergie ten laatste in 2025, in het regeerakkoord heeft laten betoneren. Bij de vorming van Vidaldi kon men evengoed beslist hebben om D4/T3 nog 10 of 20 jaren te verlengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#662 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mij ook. Het marktaandeel van Electrabel (Engie) schommelt zowel voor aardgas, als voor electriciteit rond de 40%, dacht ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#664 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#665 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#666 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#667 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correct.
Heb ik ergens iets anders beweerd?
![]() |
#668 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef ze maar ongelijk. De NVA beslist om gascentrales te bouwen en dan schieten ze de gascentrale van Vilvoorde af omwille van een Demir actie die ze tegen het advies van haar eigen administratie doorvoerde.
Rechtszekerheid met de NVA? Vergeet het maar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#669 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen een sterre stille stond?
De kernuitstap, politiek schaken voor gevorderden Kernuitstap: "Lijk dat dood is kan je niet blijven reanimeren" Ik speel zelf al wel eens graag een spelletje schaak maar de bovenstaande spellen (zie de bovenstaande links) die laat ik liever aan anderen over ... schaakmat?? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 10 december 2021 om 00:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#670 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Essentieel is nu natuurlijk dat ENgie/Electrabel het "nucleair passief" betaalt.Minister Verstraeten lijkt daar werk van te maken met het (doen)bepalen van kostenramingen ....Tevens hebben wij allemaal een paar decennia driftig mee helpen betalen met het opbouwen van een miljardenberg onder het beheer van .......
(ja,de zorgvuldigheid van onze bestuurderen van de jaren 2000 is buiten categorie...) DAT is nu de uitdaging natuurlijk.....bij het afbreken van die oude kerncentrales zal de teller snel oplopen en de overheid zal bij de les moeten blijven of we gaan NOG eens betalen.... Bovendien ,meen ik,moeten die terreinen zo snel mogelijk vrij komen,om nieuwe- te kunnen zetten..... Laatst gewijzigd door kelt : 10 december 2021 om 06:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er wel een probleem mee als het spel niet correct gespeeld wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#672 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarschijnlijk gaat Vlaanderen de zwarte piet toegespeeld krijgen.
Gisteren De Vadder gezien op het journaal laat. Weet die man eigenlijk wel waarover het gaat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is wat BDW bedoelt met "omgekocht". Veel geld bieden om te doen wat men achteraf liever niet zou gehad hebben, of beter, te doen alsof men dat liever niet zou gehad hebben en willen te betreuren dat een bedrijf zo handelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij rijst de vraag: speelde men het 'spel' ooit wel correct? ![]() p.s. Na uithaal De Wever: minister Van der Straeten wil miljardenfactuur naar energiereus sturen "We zullen zien zei de blinde tegen de dove en hij liep tegen de deur???"
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 10 december 2021 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Demir zegt dat de gascentrale zijn uitstoot beter moet zuiveren. Maar laten we het eens anders bekijken. In 2000 werd beslist dat de Belgische kerncentrales op 01/01/2025 dicht moeten. Ondertussen zijn we bijna 2022, dus 22 jaar nadat de beslissing is gevallen dat de Belgische kerncentales dicht moeten. Maar nu 2 jaar voor die verplichte sluiting moet men nog beginnen met vergunningen aan te vragen voor de bouw van de vervangingscentrales. Ik weet niet, maar als in 2000 beslist word dat iets moet sluiten, moesten die vergunningen dan niet in 2000 aangevraag zijn en in 2001 zijn uitgereikt? Maar tot 2018 hebben heeft Ecolo/Groen! via SP.a de bouw van fossiele brandstofcentrales verhinderd. Alles moest gezet worden op alternatieve energiewinning, want nieuwe CO2 uitstoot moest vermeden worden. Wat het niet Freya Van den Bossche, Sp.a/Vooruit, die als Federaal minister van Leefmilieu, Consumentenzaken en Duurzame Ontwikkeling 2003/2004 en Vlaams minister van Wonen, Stedenbeleid, Energie en Sociale Economie 2009/2014 ons opzadelde met dure en onbetaalbare groencertificaten om de sluiting van de kerncentrales te kunnen opvangen. Als alles correct was verlopen, zou Zuhal Demir, Vlaams minister van Omgeving, Justitie, Toerisme en Energie sinds 2 oktober 2019 er nu moeten bij staan kijken zonder zelf nog enige invloed te kunnen uitoefenen op de bouw van de vervangingscentrales. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#676 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kennen dat, hebben dat al zo vaak gezien bij andere Multi Nationals die moesten betalen aan de staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#677 |
Europees Commissaris
|
![]() Die kans is inderdaad groot. Maar Tinne is wel de eerste minister in 20 jaar die ten minste probeert om de Synatom-spaarpot terug onder controle te krijgen. Al haar voorgangers hadden een blindelings vertrouwen in Engie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#678 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |