![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#13201 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#13202 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13203 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13204 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, je kan je inderdaad afvragen hoe goed onze kennis van 'de geschiedenis' is die voor een groot deel afhankelijk is van officiële bronnen doorheen de tijd.
![]() |
#13205 | |
Europees Commissaris
|
![]() Data van het Deense Statens Serum Institut.
![]() Bescherming tegen (her)infectie (%) doorheen de tijd. Geel: covid-19 gehad, vaccin gehad Oranje: covid-19 gehad, geen vaccin gehad Groen: geen covid-19 gehad, vaccin gehad Bron: https://files.ssi.dk/covid19/gennemb...ge49-2021-ji88 p. 11 Google Translate vertaling van het onderschift: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is misschien nog een heel klein beetje voorbarig, maar volgens mij is Israel voorbij zijn laatste glorie periode... ik raad een begin van een nieuw golfke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant is dat misschien een groot voordeel: als het zo een wegwerp vaccins zijn, dan kunnen ze hopelijk ook niet veel mispeuteren op termijn op immunologisch vlak. Tenzij ze inderdaad zodanig veel mispeuteren, dat hun geheugenwerking die er wel degelijk is, op den duur niet opkan tegen de brokken die gemaakt werden, da's ook mogelijk natuurlijk. Maar dat zullen we pas weten als de schade bij gevaccineerden significant groter is dan bij niet-gevaccineerden, en voorlopig is daar geen aanwijzing van. Het lijkt er dus eerder op dat die vaccins gewoon "uitpeteren". Wat misschien een goeie zaak is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13208 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat zouden we toch maar doen zonder u, Patrick
![]() |
![]() |
#13209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13210 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw rationele argument was dat zonder gemaatregel het algemene paniek zou zijn, die gans de maatschappij zou kapot maken, terwijl met een lockdown alles ordentelijk en met minimale schade rap in orde zou komen. Wie was er toen totaal mis ? Tot hier toe heb ik in grote lijnen op de meeste vlakken gelijk gehad - ik was hier trouwens verre van de enige. Moeilijk was het niet. Dat moet serieuze mensen die denken dat TV kwakzalvers mensen zijn die het weten, inderdaad zodanig storen dat zij dat niet verder zullen kunnen aanzien. Dat is trouwens het enige punt dat nodig is om het ganse gedoe gemakkelijk kunnen te doorzien: beseffen dat die kwiebussen op TV geen "gezag" hebben. Eens je hun "gezag" opzij zet, en gewoon luistert naar wat ze zeggen, is de larie daarvan zodanig opvallend dat het niet moeilijk is om "gelijk te halen" tegen die zeveraars. Ik blijf erbij: dit is waanzinnige kwakzalverij van in het begin, en als we bijvoorbeeld 1 dag een kind een masker laten opzetten gelijk stellen aan een onbekende bejaarde 1 dag langer laten leven qua "waarde" (en die zou schokkend zijn) dan besef je de gigantische schade die al die onnozelaars veroorzaakt hebben. Want ik zal U de vraag stellen: stel dat een willekeurig kind (een enkel willekeurig uitgekozen kind) en een willekeurig uitgekozen bejaarde genomen wordt, en stel dat die bejaarde telkens een dag blijft leven, als dat kind een mondmasker moet opzetten. De dag dat die kleine dat mondmasker niet meer moet opzetten, gaat die bejaarde de pijp uit. Denk je dat dat zelfs maar BILLIJK is, om een kind dus 20 jaar een mondmasker doen te dragen, opdat die onbekende bejaarde 20 jaar kan leven ? Zouden de meeste mensen vinden dat die onbekende kleine dan maar gans zijn kinderjaren moet doorbrengen met een masker op zijn snoet, zodat een onbekende bejaarde blijft leven ? Is dat zelfs maar redelijk ? Zouden we niet allemaal vinden dat die bejaarde dan maar moet doodgaan, maar dat we zoiets nooit van een willekeurig kind kunnen eisen ? We kunnen dat voor vele dingen doen. Zeggen dat een willekeurige jonge volwassene geen feestje mag vieren met zijn vrienden ; zolang hij geen feestje viert met zijn vrienden, gaat een willekeurige bejaarde blijven leven. De dag dat die jonge volwassene een feestje mag vieren met zijn vrienden, gaat die bejaarde dood. Is het zelfs maar billijk om een willekeurige jongeman of jonge vrouw te veroordelen om 20 jaar niet te feesten met zijn/haar vrienden, opdat 1 enkele onbekende bejaarde in leven zou blijven ? Als we die equivalenties allemaal rationeel door trekken zoals uw serieuze mens wil, dan ga je direct beseffen hoe gigantisch veel schade er gemaakt werd, en omgerekend in "levens" hebben we te maken met een Pol Pot achtig regime. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13212 | |
Europees Commissaris
|
![]() Studie: om één covid-19 besmetting te voorkomen moet je duizend niet-gevaccineerden in lockdown steken.
Evaluating the number of unvaccinated people needed to exclude to prevent SARS-CoV-2 transmissions Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13213 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor mij mag patrick direct de GEMS leiden ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/Journaa...e-zevende-dag/
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks Laatst gewijzigd door Reverberation : 12 december 2021 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13214 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je hebt het soms over het spanningsveld tussen de bejaarden en de jongeren maar dan begin je over de maatregelen die niet werken of de medicijnen die wel werken of de vaccinaties die zinloos zijn, de ecomonie die gaat instorten enz... Soms heb je het over het feit dat het toch zo plezierig zou zoveel mensen de pijp aan Maarten te zien geven. Allemaal je goed recht meer het belet me om je serieus te nemen. Je zou de rationele discussie over dit spanningsveld gerust kunnen houden met de wetenschap dat de maatregelen wel werken, dat vaccinaties wel nuttig zijn, ook voor jongeren en met de erkenning dat Ivermectine gewoon een geneesmiddel is tegen parasieten en eigenlijk weinig bijdraagt tot de genezing van Covid voor mensen die geen parasieten hebben enz... Die discussie over dit spanningsveld is trouwens niet nieuw, Hugo De Ridder heeft daar al een boek over geschreven in 1992 en ze manifesteert zich niet enkel in de huidige Covid situatie maar in de economische macht en politieke macht die deze groep heeft in de samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13215 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heb je een specifiek element die je gezever vond? Nu, ik zou Patrick de GEMS niet echt laten leiden neen, ik denk niet dat hij er veel van zou bakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13216 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks Laatst gewijzigd door Reverberation : 12 december 2021 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13217 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant was de dame die het aankaartte was ook niet consequent. Eerst klaagde ze dat de kinderen moeten gevaccineerd worden, al bij al was het een gewone ziekte en kinderen zijn constant ziek, en nadien klaagde ze dat ze daardoor in quarantaine moet gaan en daardoor inkomensverlies lijdt. Welnu, als ze haar kinderen zou laten vaccineren (althans deze die nog geen Covid gehad hebben) zou de kans op inkomensverlies lager zijn. Terwijl de voordelen van vaccinatie bij volwassenen een no-brainer is voor mijn part is het voor kinderen tss 6 en 12 een moeilijke evenwichtsoefening maar dit wil niet zeggen dat de balans niet kan doorslaan in het voordeel van vaccinatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13218 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En DAT is allemaal pure wetenschap, onafhankelijk van of men nu covid "erg" vond, en dacht dat men daar vanalles moest tegen doen, of juist vond dat vrijheid meer waard was dan de schade die covid veroorzaakte. Zie je, ZELFS voor iemand die vindt dat men alles moest doen om covid tegen te houden, te verzorgen en zo, is het bovenstaande juist lulkoek. Ik heb het inderdaad veel gemakkelijker, omdat ik niet vind dat iets doen tegen covid "nodig" is. Maar zelfs IK vind dat als men met geneesmiddelen mensen had kunnen genezen, dat beter ware geweest, en zelfs IK vind dat men vaccins nuttiger had kunnen aanwenden om minder zwaar zieken en doden te hebben en/of om minder spanning in het ziekenhuis te hebben. De catastrofe van gans het covid gedoe is tweevoudig. Er is enerzijds de enorme schade aan vrijheden die veel groter is dan het aantal slachtoffers dat covid kon maken door VRIJHEIDSBEPERKENDE maatregelen, maar DAARNAAST is er de catastrofe van de kwakzalverij ZELFS mocht men vinden dat men wat vrijheid mag opofferen voor covid slachtoffers, waarbij men juist vanalle dingen gedaan heeft die NIET WERKEN of SLECHT WERKEN en die dus vrijheid verspild hebben ZONDER ENIG COVID RESULTAAT. Lockdowns zijn daar waarschijnlijk het beste voorbeeld van: die werken niet. Maskerdracht buiten ook. Niet willen beschouwen of ivermectine werkte, potentieel ook. En ja, door jongeren te vaccineren heeft men NU meer problemen in de ziekenhuizen, ja. Dus ZELFS voor mensen die willen dat men het spel beheert is men verkeerd bezig geweest. Ik ben hier vrij om te discussieren over de aspecten die ik leuk vind, en soms ga ik uit van mijn "vrijheids" concepten, soms ga ik uit van mijn visie over de dood, en soms ga ik gewoon puur wetenschappelijk brandhout maken van BEWERINGEN van hoe "remedies" wel of niet werken. En soms vertel ik moppen. En soms uit ik een visie van hoe een maatschappij zijn dictators moet lantaarnpalen. Dat jij blijkbaar denkt dat als er daar een visie is die U niet aanstaat en je daarom "onzin" noemt, dat gewoon elk argument van mijn hand op dezelfde hoop gooit, is onnozel, maar blijkbaar heel courant. Het zou ook de normale framing zijn die media zouden toepassen en geregeld toepassen over zekere argumenten waar ze niks kunnen tegen inbrengen, om de boodschapper af te schieten en daarmee het argument niet moeten te beschouwen. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 december 2021 om 18:34. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil nu niet pretentieus doen (haha) maar GELIJK WIE zou er meer van bakken dan die kliek, he. Het volstaat bijvoorbeeld te zwijgen en niks te zeggen. Dan verhoogt de GEMS met een factor 1000 zijn wetenschappelijke houding. Want het gros van wat ze tot nu toe uitgekraamd hebben is gewoon fout gebleken. Hadden ze telkens gezegd "we weten het niet" ze zouden telkens enorm veel dichter bij de werkelijkheid gezeten hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |