![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En om aan te sluiten bij een eerder discussieonderwerp: bij de Amish word je pas gedoopt eens je, na de rumspringa, definitief voor het christelijk leven kiest zoals het beleefd wordt binnen de Amishgemeenschap. Vanaf dan zal men zich ook onder de "Ordnung" stellen die sociale straffen voorziet voor wie buiten de lijntjes kleurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkele voortreffelijke voorbeelden van rotte appels:
https://en.wikipedia.org/wiki/Bergholz_Community https://www.history.com/this-day-in-...utting-attacks https://amishamerica.com/amish-and-homosexual https://www.lgbtamish.com/news/category/amish https://www.theatlantic.com/national...a-child/273661
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net zoals iedere menselijke gemeenschap zijn ook de Amish onderworpen aan de misdragingen eigen aan de mensen. De Amish is geen hemel op aarde. Net zo min atheïsten allemaal vreedzame en goede mensen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net zoals iedere menselijke gemeenschap zijn ook de Amish onderworpen aan de misdragingen eigen aan de mensen. De Amish is geen hemel op aarde. Net zo min atheïsten allemaal vreedzame en goede mensen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zulke zullen u ALTIJD ongelijk geven , ze rammen hun troep in uw achterwerk ,
goedschiks of kwaadschiks !! Ge moet perse naar hun pijpen dansen , want enkel zij hebben de waarheid in pacht , zij zullen de wereld redden !! De haat die zulke prediken over holebi's , die zit echt blindelings diep !! Ge moogt niet naar concerten , restaurant , cafe's , bioscopen !! Ook de TV & radio moet het bekopen !! En nu iets grappig , ze haten media (dus ook internet) want dat is van den duivel !! Maar het grappige is , ze gebruiken net die media om hun troep te verspreiden !! Zulke veroordelen zowat alles , zelfs gelovige die hun lijn niet (helemaal) volgen !! Zo zijn er al enkele van youtube & facebook afgeflikkerd !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een fanatiekeling interpreteert het geschrift letterlijk. En krijgt minstens 20 jaar les in boek studie. Een gematigde gaat ervan uit dat er misdragingen zijn en respecteert de grondwet. Tevreden?
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha. Omdat ik dus geloof in Gods scheppende kracht, respecteer ik de grondwet niet. Vreemde beschuldiging. Bent u daar zeker van? Kunt u dat ook aantonen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens dat ik weet kleuren sommigen toch nog buiten de regeltjes of gaan ze uiteindelijk toch weg. De druk van de ‘moderne’ wereld blijft hoog. Maar ik kan me indenken dat men best ‘gelukkig’ kan in zo’n gemeenschap. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 december 2021 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar de fanatieke gelovigen het recht om andere te zeggen hoe te leven ??
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongetwijfeld is er uitval, net zoals bij iedere religieuze of non-religieuze groep. Het grootste deel van de jeugd kiest evenwel voor een leven binnen de gemeenschap, ook al hebben ze in vrijheid en volheid genoten van de buitenwereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebt u, als atheïst, dan het recht om te zeggen hoe te leven? U hebt immers de neiging om voortdurend gelovigen aan te vallen en zelfs te beledigen. Vanwaar de aandrang bij u om u steeds aanvallend op te stellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Ik dring mijn levenstijl niet op , ik zeg enkel dat fanatieke gelovige compleet fout bezig zijn en hun tijd verknoeien !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen hebt u nog steeds niet gezegd dat "een fanatieke gelovige" eigenlijk is. Vanuit welke gedachtegang meent u trouwens te kunnen besluiten dat gelovigen "compleet fout bezig zijn en hun tijd verknoeien"? Wat doet u dan met uw tijd en vanuit welke levensvisie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u gelooft dat uw leven geregisseerd wordt door een "oppermacht" bent u een harde determinist. Dan is er geen vrije wil en is het het "plan" volgen wat dat ook mag betekenen. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en andere mist. Semantiek is leuk voor even. Men kan blijven spelen met taal. Uiteindelijk komt er dan na talloze verstrikkingen zo'n mannetje met een stenen tablet genaamd Mozes en die zegt dit zijn de basiswetten.
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is eigenlijk onvoorstelbaar dat ze hun religieuze levenswijze zo lang hebben volhouden. Bewonderswaardig zelfs. En ook hun taal, alhoewel die toch wat verbasterd zal zijn Engels-Amerikaanse invloeden.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 december 2021 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij willen perse dat ge hun volgt , hoe dan ook , anders gaat ge naar hel !! Mochten zulke in de regering zitten , amai m'n kloten !! Dan bestaat plezier zelfs niet meer , iedereen verzuurd !! http://www.faqt.nl/recent/fanatieke-...en-gewelddadig https://www.ad.nl/bizar/te-fanatieke...gezet~a655ef73 Citaat:
Een wereld zonder geloof zou al een hoop minder problemen veroorzaken !!
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er valt daar geen algemene lijn te trekken, daar er onder Amish (en bij uitbreiding de mennonieten in de beide Amerika's) heel veel verschillen bestaan. De ene groep blijft zweren bij oude technologie en blijft onverkort het Duits (in standaardvorm én dialect) gebruiken. Andere accepteren bepaalde of beperkte vormen, en zijn meegegaan in de verengelsing (of hispanisering). Daarnaast zijn er trouwens ook broedergemeenschappen die op Amish lijken, maar een totaal andere oorsprong hebben. Het is een heel interessant gebeuren.
|
![]() |
![]() |