Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2021, 17:30   #1
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard Hoe navigeer je als ongelovige tussen covid-fanatici?

Het is zeer duidelijk dat “de maatregelen” geen enkele wetenschappelijke grond of basis meer hebben. Hoewel je 20 maanden geleden nog zou kunnen geargumenteerd hebben, “better safe than sorry” houdt dat nu géén steek meer.

Dat brengt uiteraard wél een zeer belangrijke overpeinzing met zich mee; als covid geen wetenschap is, wat is het dan wél?

Is de huidige situatie dan een toevallige samenloop van omstandigheden, waar handige verkopers hun slag uit slaan, of is dit opgezet spel?

De manier waarop we in december 2021 zijn aangekomen, doet mij besluiten, dat naast christendom, judaïsme, islam, boeddhisme, etc, er een nieuwe eredienst is. Ofwel ontstaan ofwel ingevoerd. Dat laat ik in het midden.

U als ongelovige tussen gelovigen begeven is echter niet zonder risico. Immers, religie, geloof, brengt onvrijwillig bekeringsdrang met zich mee. In streng islamitische oorden in bikini op straat lopen is quasi gelijk aan zelfmoord. Je moet en zal de burka of nikab dragen, ook al geloof je de koran niet.

“Het is goed dat ik geloof, maar iedereen moet hetzelfde geloven als ik. De infideel moet dood.”

Ik heb er mij bij neergelegd.

Maar, hoe ver kan en moet je meegaan met deze nieuwe religie? Het is duidelijk dat de zeloten van uw leven een hel op aarde kunnen maken. Denk aan oostenrijk, australië etc.

Dus, de vraag stelt zich, hoe ver wilt u meegaan in de rituelen van de covidreligie om toch nog wat levenskwaliteit te hebben, en ten tweede, als het niet meer leefbaar is, waar trekt u heen?
Oud 12 december 2021, 17:39   #2
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er weinig last van, ik laat iedereen gerust en zij mij ook.

Het probleem wordt ook wel heel erg opgeklopt door de media, ik zie het niet zo zeer in de dag dagelijksheid.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 12 december 2021 om 17:43.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 17:48   #3
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ik heb het geluk dat ik in de ruime beslotenheid van mijn woning en tuin een heel mooi en zelfstandig leven kan leiden.

Van de meeste vrienden en vriendinnen ben ik intussen vervreemd, ze houden er voor mij abjecte standpunten op na (verplichte vaccinatie), of ze maken nogal enthousiast gebruik van hun 'verworven vrijheid' (QR-code) ... Steeds minder behoefte om mensen te zien.

Als ze het mij lappen dat ik dat vaccin MOET nemen, en ik er ook niet aan uit kan middels een redelijke boete, dan geef ik ontslag op mijn werk. Ik zie mezelf dan niet meer functioneren binnen de 'samenleving'. Financieel geen probleem, ook geen kinderen waar ik zorg moet voor dragen, wel een lieve hond, heb er al veel over nagedacht.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 19:44   #4
Reverberation
Minister-President

Standaard

https://www.hln.be/binnenland/de-gro...n-br~a7cfccf2/

Wat een krant toch... smullen!

Citaat:
68% van de gevaccineerde Belgen ziet er geen graten in om de toegang tot het publieke leven voor ongevaccineerde burgers te limiteren. De visie verschilt relatief weinig tussen Vlaanderen, Wallonië en Brussel. Van elke partij is de meerderheid van de kiezers pro.
rene de smet
6 minuten geleden
Er dient geen eperking in de samenleving te gebeuren, doch wel in de ziekenhuisopname. Gevaccineerden voorrang en ook de kosten voor intensive zouden voor niet gevaccineerden te worden gedragen door de gemeenschap. Ze hebben niet alle voorzorgen genomen om het risico te beperken
Jacques Mertens
6 minuten geleden
Als dat vaccin echt werkt, waar hebben de gevaccineerden dan schrik van? Kunnen ze dat uitleggen?
Jan Bakx
7 minuten geleden
200% terecht. Als je kiest om niet gevaccineerd te worden ben je associaal. Dan moet je niet deelnemen aan een sociaal gebeuren en blijf je maar overal buiten. Daarbij wil ik als gevaccineerde geen contact met een associaal en gevaarlijk en mogelijk besmet individu.
Peeters Gerd
7 minuten geleden
Ik vind ook dat antivaccers minder vrijheden moeten krijgen dan gevaccineerden, zij willen hun niet laten vaccineren, dan moeten ze maar de gevolgen ervan dragen ook. Wij hebben onze plicht gedaan. Bij ons in de fitness is dat al zo, niet gevaccineerden komen er niet in.
Ninneke Langa
7 minuten geleden
Dat is toch niet meer dan logisch dat asociaal gedrag van niet gevaccineerden bestraft word met uitsluiting van het sociaal leven !
Liliane Vleminckx
10 minuten geleden
Volledig akkoord
Lies Jansen
10 minuten geleden
Vaccinatieplicht onmiddelijk invoeren voor iedereen!! Enkel zo krijgen we onze vrijheid terug!!
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Oud 12 december 2021, 19:49   #5
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/de-gro...n-br~a7cfccf2/

Wat een krant toch... smullen!

rene de smet
6 minuten geleden
Er dient geen eperking in de samenleving te gebeuren, doch wel in de ziekenhuisopname. Gevaccineerden voorrang en ook de kosten voor intensive zouden voor niet gevaccineerden te worden gedragen door de gemeenschap. Ze hebben niet alle voorzorgen genomen om het risico te beperken
Jacques Mertens
6 minuten geleden
Als dat vaccin echt werkt, waar hebben de gevaccineerden dan schrik van? Kunnen ze dat uitleggen?
Jan Bakx
7 minuten geleden
200% terecht. Als je kiest om niet gevaccineerd te worden ben je associaal. Dan moet je niet deelnemen aan een sociaal gebeuren en blijf je maar overal buiten. Daarbij wil ik als gevaccineerde geen contact met een associaal en gevaarlijk en mogelijk besmet individu.
Peeters Gerd
7 minuten geleden
Ik vind ook dat antivaccers minder vrijheden moeten krijgen dan gevaccineerden, zij willen hun niet laten vaccineren, dan moeten ze maar de gevolgen ervan dragen ook. Wij hebben onze plicht gedaan. Bij ons in de fitness is dat al zo, niet gevaccineerden komen er niet in.
Ninneke Langa
7 minuten geleden
Dat is toch niet meer dan logisch dat asociaal gedrag van niet gevaccineerden bestraft word met uitsluiting van het sociaal leven !
Liliane Vleminckx
10 minuten geleden
Volledig akkoord
Lies Jansen
10 minuten geleden
Vaccinatieplicht onmiddelijk invoeren voor iedereen!! Enkel zo krijgen we onze vrijheid terug!!
Gehard door snelle, flitsende beelden?
Oud 12 december 2021, 19:51   #6
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Gehard door snelle, flitsende beelden?
Nope, gehynotiseerd, meegesleurd in massavorming.
Tis intriest.
Oud 12 december 2021, 20:01   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Doe waar je zin in hebt zonder tegen de rechterarm van de wet te botsen.
Maar, stop met zeveren Gunther. Alles is al duizend keren gezegd.

Laatst gewijzigd door Rudy : 12 december 2021 om 20:03.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 20:03   #8
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Nope, gehynotiseerd, meegesleurd in massavorming.
Tis intriest.
Was het ooit anders?
Oud 12 december 2021, 20:09   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Een zeverdraad.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 20:28   #10
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een zeverdraad.
Ik kan alleen uit jouw bijdragen afleiden wie je bent, rudy, en waar je voor staat.

Niet iedereen heeft een “leef en laat leven” attitude.

Mijn bezorgdheid is oprecht, en ik neem er aanstoot aan dat jij dat “zeverdraad” vindt.
Oud 12 december 2021, 20:28   #11
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht

Maar, hoe ver kan en moet je meegaan met deze nieuwe religie? Het is duidelijk dat de zeloten van uw leven een hel op aarde kunnen maken. Denk aan oostenrijk, australië etc.

Dus, de vraag stelt zich, hoe ver wilt u meegaan in de rituelen van de covidreligie om toch nog wat levenskwaliteit te hebben, en ten tweede, als het niet meer leefbaar is, waar trekt u heen?
Mooi verwoord eigenlijk. Het is ook echt een nieuwe religie. Voor mij wordt een religie gekenmerkt doordat diens aanhangers in hun overtuiging geen enkele grip meer hebben op de werkelijkheid. De werkelijkheid die momenteel bewijst dat de vaccins helemaal niet werken. Zeggen dat de vaccins niet werken is zoals tegen een moslim zeggen dat Allah het universum niet geschapen heeft, of dat "profeet" Mohammed een pedofiel was. De geloofsaanhangers krijgen onmiddellijk kortsluiting.

Momenteel verberg ik het feit dat ik een covid atheist ben zo veel mogelijk door er niet over te spreken wanneer het niet veilig is. Ik ben ook blij dat ik mijn keuze vaak kan verbergen, doordat er nog geen sprake is van een soort kledij die 24/7 mijn keuze openbaar maakt.

Ik heb kort geprobeerd om mij in anonimiteit onder de religieuzen te begeven bij een café. Een krantenartikel vermeldde dat je als ongevaccineerde buiten op een terras mag zitten in het uitgaansleven. Je mag ook de WC gebruiken mits het dragen van een masker, en je mag binnen betalen/bestellen mits het dragen van een masker.

De ervaring is me heel slecht bevallen. Ik werd na 3 meter intrede in de covidmoskee al lastig gevallen door een fanatieke imam die onmiddellijk eiste mijn QR code te scannen. Zelfs bestellen mocht niet. Ik zei dat ik mijn iPhone niet bij had en ging onmiddellijk naar buiten. De imam was ook boos, verhefte onmiddelijk haar stem.

Ik ken wel plekken waar men toleranter is tegen ongevaccineerden. Ik vraag het ook gewoon, en als het antwoord me niet bevalt kom ik er gewoon nooit meer. Verder ben ik van plan om meer vrienden thuis uit te nodigen. Om gelijkgezinden te zoeken op facebook. We maken groeperingen, geven tuinfeesten bij elkaar zodat we in vrijheid kunnen leven.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 12 december 2021 om 20:30.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 20:40   #12
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Mooi verwoord eigenlijk. Het is ook echt een nieuwe religie. Voor mij wordt een religie gekenmerkt doordat diens aanhangers in hun overtuiging geen enkele grip meer hebben op de werkelijkheid. De werkelijkheid die momenteel bewijst dat de vaccins helemaal niet werken. Zeggen dat de vaccins niet werken is zoals tegen een moslim zeggen dat Allah het universum niet geschapen heeft, of dat "profeet" Mohammed een pedofiel was. De geloofsaanhangers krijgen onmiddellijk kortsluiting.

Momenteel verberg ik het feit dat ik een covid atheist ben zo veel mogelijk door er niet over te spreken wanneer het niet veilig is. Ik ben ook blij dat ik mijn keuze vaak kan verbergen, doordat er nog geen sprake is van een soort kledij die 24/7 mijn keuze openbaar maakt.

Ik heb kort geprobeerd om mij in anonimiteit onder de religieuzen te begeven bij een café. Een krantenartikel vermeldde dat je als ongevaccineerde buiten op een terras mag zitten in het uitgaansleven. Je mag ook de WC gebruiken mits het dragen van een masker, en je mag binnen betalen/bestellen mits het dragen van een masker.

De ervaring is me heel slecht bevallen. Ik werd na 3 meter intrede in de covidmoskee al lastig gevallen door een fanatieke imam die onmiddellijk eiste mijn QR code te scannen. Zelfs bestellen mocht niet. Ik zei dat ik mijn iPhone niet bij had en ging onmiddellijk naar buiten. De imam was ook boos, verhefte onmiddelijk haar stem.

Ik ken wel plekken waar men toleranter is tegen ongevaccineerden. Ik vraag het ook gewoon, en als het antwoord me niet bevalt kom ik er gewoon nooit meer. Verder ben ik van plan om meer vrienden thuis uit te nodigen. Om gelijkgezinden te zoeken op facebook. We maken groeperingen, geven tuinfeesten bij elkaar zodat we in vrijheid kunnen leven.
Inderdaad.

Wij zijn hier nu al 20 maanden bezig met argumentatie, waarom de covid-god niet bestaat.
In elke religie wordt de bron van angst nooit bewezen, niet in christendom, judaisme, islam. Maar bang moeten we allemaal zijn, zonder uitzondering. Er is nog geen religie uitgevonden die ons leert niet bang te zijn.

Dus ik herhaal, het heeft geen zin te trachten de gelovige te overtuigen dat zijn god niet bestaat.

We zijn er aan voor de moeite.

En wat nu?
Oud 12 december 2021, 21:00   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een zeverdraad.
Waarom dan wel? Is het niet juist heel interessant om te weten hoe ongevaccineerden zich een weg zoeken door een samenleving waar het grootste deel van de bevolking gevaccineerd is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 21:00   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Wij zijn hier nu al 20 maanden bezig met argumentatie, waarom de covid-god niet bestaat.
In elke religie wordt de bron van angst nooit bewezen, niet in christendom, judaisme, islam. Maar bang moeten we allemaal zijn, zonder uitzondering. Er is nog geen religie uitgevonden die ons leert niet bang te zijn.

Dus ik herhaal, het heeft geen zin te trachten de gelovige te overtuigen dat zijn god niet bestaat.

We zijn er aan voor de moeite.

En wat nu?
In het christendom is er geen bron van angst, maar vertrekt men van Gods verlangen om Zich deelachtig te maken aan Zijn schepselen.
Oud 12 december 2021, 21:09   #15
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In het christendom is er geen bron van angst, maar vertrekt men van Gods verlangen om Zich deelachtig te maken aan Zijn schepselen.
Hemel en hel.
Oud 12 december 2021, 21:10   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hemel en hel.
Als christen word ik niet bewogen door schrik. Heel de prediking van Jezus is juist op de omgekeerde pool gebaseerd, en vormt de afwijzing van God een zeker maar veel minder belicht element.
Oud 12 december 2021, 21:27   #17
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Ook Adolf Hitler heeft dit concept heel goed begrepen.
Totale controle is het einddoel, in religies maar ook in politieke ideologieën zoals het fascisme. Angst is het middel. Ook nu, 80 jaar later

Zij die niet angstig zijn voor corona, zijn een bedreiging voor het regime en moeten worden uitgeschakeld. De media doen dat massaal door hen in diskrediet te brengen met termen zoals antivaxxer, asociaal, complotdenker..

Oud 12 december 2021, 21:38   #18
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als christen word ik niet bewogen door schrik. Heel de prediking van Jezus is juist op de omgekeerde pool gebaseerd, en vormt de afwijzing van God een zeker maar veel minder belicht element.
Als dat waar was, dan was er geen woord voor satan.

Nope, mr van den berghe, met kleine v en kleine d, christendom bestaat omwille van angst.

Maar uiteraard staat het u vrij iets anders te “geloven.”

Maar dat is niet het onderwerp van het gesprek.

We hebben het over de covidzeloten, en de bedreiging dat ze vormen voor het normale leven.

Tis te zeggen, blijkbaar is de angst voor een snotvalling groter dan de angst voor de hel.

Christendom “pakt” niet meer.

De paus is derhalve een communist.
Oud 12 december 2021, 21:51   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nope, mr van den berghe, met kleine v en kleine d, christendom bestaat omwille van angst.

We hebben het over de covidzeloten, en de bedreiging dat ze vormen voor het normale leven.

Tis te zeggen, blijkbaar is de angst voor een snotvalling groter dan de angst voor de hel.

Als christen neem ik de vrijheid om inderdaad "anders" te geloven, vanuit Jezus' onderricht.

Of christendom niet meer pakt, tja, ga eens naar Oost- en Midden-Europa (met Tsjechië als notoire uitzondering). Of naar de twee Amerika's. De wereld is zoveel groter dan alleen het geseculariseerde en moegeleefde West- en Noord-Europa.
Oud 12 december 2021, 22:04   #20
betabyte
Partijlid

Standaard

Citaat:

Het verschil in deze "religie" is dat het word opgelegd door de staat. De straffen bij het zondigen.

Terwijl kerk en staat in alle andere gevallen gescheiden is.

Maar op u o.p. te antwoorden, Florida.
betabyte is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be