![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Apothekers mogen een coronaprik zetten. | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 56,25% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 25,00% |
Ik weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 18,75% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werken onder "toezicht van een gewettigde"....is schering en inslag.
Bijna allen werken zo.
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondanks het beperkt aantal respondenten lees ik toch dat prikken via de apotheker een optie mag zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zegde het al, sinds enkele jaren, voor corona, was hier in Frankrijk het griepspuitje al gezet door apothekers. Het was immers nogal omslachtig: je kon het griep spuitje bij de apotheker kopen, maar dan moest een dokter U een voorschrift geven waarmee je bij een verpleegster kon gaan die het U dan zette. Als je het spuitje gratis wilde, moest je eerst naar de dokter, die U het voorschrift, zowel voor het spuitje als voor de verpleegster, schreef, ging je dan je (terugbetaalde) spuitje halen bij de apotheker, en kon je naar de verpleegster die het zette. En ja, als je echt wilde kon de dokter het ook zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() Een C4 is wel het minste dat die verkoper dan moet krijgen !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 12 december 2021 om 20:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kunt ge u voorstellen dat een apotheekassistent met 1 jaar opleiding een magistrale bereiding maakt?
Wel dat is schering en inslag. Natuurlijk is de apotheker eindverantwoordelijke, maar het gaat hier soms om een milligram. Vooral met pijnstillers loopt het wel eens fout. PS. ik heb jaren in een groot labo gewerkt, op dat gebied weet ik verdomd goed waarover het gaat. Laatst gewijzigd door Onzijdig : 12 december 2021 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zelfs de JOB van zo een assistent, maar hij volgt dan ook mechanisch de voorgeschreven handelingen. Hij moet dus gewoon alle handelingen (mengen, gieten, filtreren,.... ) kunnen doen - en eerlijk gezegd, ik denk niet dat een BEGINNER dat helemaal op zijn eigen zal mogen zonder toezicht van de apotheker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ervaring is zeer belangrijk , want anders speel je met mensenlevens !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() haha haha heroine spuiters doen aan zelfprikjes he hahah
dus laat de burgers ook corona junk zelfprikkers worden hahah moderne holocaust he je doet de gaskraan zelf open in je luxueuze prive gaskamers na leegpinnen van je banksaldo hahha hitler zou hier jaloers op worden zelfmoord prikjes makkelijk Bill Gates heeft al zijn 1000 miljard US corona kerst ballen binnen |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok dan. ![]() In mijn legerdienst was ik milicien bij de medische dienst. Buiten de korte opleiding daar heb ik helemaal geen medische achtergrond. Ik heb daar honderden tetanosvaccinaties gezet. De dokter deed er in mijn eerste maand een paar voor, legde uit hoe ik dat moest doen, keek toe bij de eerste drie, en ik mocht de rest van de voormiddag in mijn eentje al die vaccins zetten. Er wordt daar veel te schrikachtig over gedaan.
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu wordt over alles schrikachtig gedaan . Als er morgen ergens een snotneus kantelt met zijn driewieler moeten alle snotneuzen direct een helm en beschermend pak gaan dragen op hun driewieler. Er mag niks meer en wat nog mag is verplicht. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 december 2021 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat niet over de prik daad zelf. Die mag een verpleegster ook zetten. Het gaat over de "beslissing" van prikken en de verantwoordelijkheid die daarbij komt kijken. Maar dat is belachelijk nu men de facto toch gedwongen wordt om geprikt te zijn zonder enige medische overweging, en met een zware sociale en eventueel professionele uitsluiting als gevolg van een eventuele medische overweging dat prikken voor U niet noodzakelijk gunstig is.
Aangezien elk lid van de bevolking boven de 12 jaar kapot gepest wordt zonder prik, is er helemaal geen overweging of verantwoordelijkheid meer te nemen voor een "beslissing" die een de facto dwang is geworden he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interactie mogelijke bijwerkingen gebruik ![]() Dit medicijn heeft wisselwerkingen met andere medicijnen. De medicijnen waarmee de belangrijkste wisselwerkingen optreden, zijn de volgende. https://www.apotheek.nl/medicijnen/l...jnen-gebruiken Wat weet een apotheker meer over dit medicijn dan hier staat te lezen ? Destijds ging ik bij een apotheek en die had een medicijnen encyclopedie liggen die hij af en toe raadpleegde wanneer ik hem vroeg naar dit of dat medicijn. Nu vindt je alles op het net en hebben apothekers misschien zelfs een specifieke infobron. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 december 2021 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat die man niet wist dat die zalfjes ook al gewoon klaargemaakt in de handel lagen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 december 2021 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |