Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2021, 14:38   #61
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Phylograms presented in preprint form (1) depict the origin of Omicron independently of any other variant, with an origin close to the common early branchpoint with Alpha and Lambda in the PGII group of variants. This variant has been evolving undetected for many months, producing not only a large of number of mutations, but a substantial variety between the two sub-species as well. Relative to the reference sequence designated by NCBI as NC_045512, there are 21 amino acid changes in Alpha (B.1.17 plus E484K), 49 in BA.1 and 51 in BA.2. I derived the above list list from the Stanford Variant graphic (2). Eight common substitutions are found throughout the genome between Alpha and BA.1, and six in BA.2. These provide a general Alpha-related roadmap to Omicron. They include the 3 amino acid deletion on nsp6, the RDRP P323L, the S del69-70 in BA.1, the S del144-145 in BA.1, the S E484K/A, S N501Y, S D614G, SP681H, and the trinucleotide substitution that yields N R203K and N G204K (the real purpose of which is to duplicate the ACGAAC splice acceptor site and a novel mRNA for the N2 region of N (3). These markers are sufficient to establish an Alpha like progenitor, even though the Alpha and Omicron lineages have a preponderant number of unique mutations indicating divergent evolution since early 2020.
https://virological.org/t/omicron-is...any-months/775
Alpha als progenitor zou kunnen verklaren waarom omicron een milder ziektebeeld geeft dan delta
Oud 15 december 2021, 14:50   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
https://virological.org/t/omicron-is...any-months/775
Alpha als progenitor zou kunnen verklaren waarom omicron een milder ziektebeeld geeft dan delta
Corona begint griep-trukken te ontdekken dan, door te recombineren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 15:01   #63
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Je zei iets over "uit vrije wil".

Misschien als je ze eerst allemaal een slag van de molen geeft.
Tja, echt weten doe ik het natuurlijk niet want het ligt in de toekomst. Maar ik vermoed dat uiteindelijk iedereen zich zal laten vaccineren. De mensen die nu nog weigeren, doen aan achterhoedegevechten.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 15:02   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik loop nu al bijna 2 jaar ongevaccineerd tussen al die "zieken" zonder er last van gehad te hebben.

Zo erg lijkt het mij dus niet te zijn.

Volgens mij geven ze er een draai aan.
Oud 15 december 2021, 15:10   #65
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik loop nu al bijna 2 jaar ongevaccineerd tussen al die "zieken" zonder er last van gehad te hebben.

Zo erg lijkt het mij dus niet te zijn.

Volgens mij geven ze er een draai aan.
Ik hoop voor u dat het zo blijft.
Oud 15 december 2021, 15:18   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Tja, echt weten doe ik het natuurlijk niet want het ligt in de toekomst. Maar ik vermoed dat uiteindelijk iedereen zich zal laten vaccineren. De mensen die nu nog weigeren, doen aan achterhoedegevechten.
Geef dan eens één steekhoudende reden waarom een persoon die zich nu niet laat vaccineren dat dan wel zou laten doen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 15:19   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop voor u dat het zo blijft.
Dezelfde hoop geldt ook voor gevaccineerden, want ook gevaccineerden komen in het ziekenhuis terecht.
Oud 15 december 2021, 15:22   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe zich laten vaccineren ? Wat bedoelt U daarmee ? Ik ben gevaccineerd maar moet na drie maanden al weer worden gevaccineerd en alvorens ik nogmaals wordt gevaccineerd zijn ze al daar met de volgende ?? En dat allemaal op nog geen 6 maanden

Wanneer zal iedereen dan eigenlijk gevaccineerd zijn ? Volgens mij nooit.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 december 2021 om 15:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 15:25   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dezelfde hoop geldt ook voor gevaccineerden, want ook gevaccineerden komen in het ziekenhuis terecht.
En niet zo'n beetje.
Oud 15 december 2021, 15:29   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb eerder het vermoeden dat vele mensen die zich nu hebben laten overhalen om zich te vaccineren, en gezien hebben in welke mate men hen zever heeft wijsgemaakt, mochten ze nog vrije keuze hebben, dat gevaccineer gaan laten vallen. Ik zou zelfs denken dat hoe langer hoe meer mensen die herhaaldelijk besmet zullen geraken ondanks gevaccineer, dat nadien niet meer zullen blijven doen.

Maar natuurlijk gaat men hoe langer hoe meer dwang uitoefenen om toch maar te blijven prikken, wat ervoor kan zorgen dat het aantal bijprikkers toch vrij hoog zal blijven, al ware het maar om niet in een of ander exterminatie kamp terecht te komen voor niet-27-keer-geprikten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 15:30   #71
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb eerder het vermoeden dat vele mensen die zich nu hebben laten overhalen om zich te vaccineren, en gezien hebben in welke mate men hen zever heeft wijsgemaakt, mochten ze nog vrije keuze hebben, dat gevaccineer gaan laten vallen. Ik zou zelfs denken dat hoe langer hoe meer mensen die herhaaldelijk besmet zullen geraken ondanks gevaccineer, dat nadien niet meer zullen blijven doen.

Maar natuurlijk gaat men hoe langer hoe meer dwang uitoefenen om toch maar te blijven prikken, wat ervoor kan zorgen dat het aantal bijprikkers toch vrij hoog zal blijven, al ware het maar om niet in een of ander exterminatie kamp terecht te komen voor niet-27-keer-geprikten.
Klopt. Moest heel dat CST gedoe er niet zijn, dan zou ik mijn 3de prik waarschijnlijk niet laten zetten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 15:41   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In Duitsland laat men mensen op het OV nog alleen onder 2G toe. Dat betekent zo'n enorme druk op ongevaccineerden dat ze er in veel gevallen gewoon niet meer onderuit kunnen. Veel mensen maken gebruikt van het OV om dagelijks naar hun werk te gaan. Dit is gewoon pure dwang.
Oud 15 december 2021, 15:43   #73
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef dan eens één steekhoudende reden waarom een persoon die zich nu niet laat vaccineren dat dan wel zou laten doen.
Omdat ik denk dat er op dit punt nog heel wat virusinfectie op ons afkomt in de komende tijd. En dat heel wat van deze mensen uiteindelijk toch maar zullen besluiten zich te laten vaccineren. Laat ons hopen dat deze infecties langzaam maar zeker wegebben. Maar volgens de virologen zit dat er nog niet in voor de onmiddellijke toekomst. Het gaat met vlagen die nooit lijken op te houden.
Edoch...ooit zal het ophouden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 december 2021 om 15:46.
Oud 15 december 2021, 15:47   #74
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ik denk dat er op dit punt nog heel wat virusinfectie op ons afkomt in de komende tijd. En dat heel wat van deze mensen uiteindelijk toch maar zullen besluiten zich te laten vaccineren. Laat ons hopen dat deze infecties langzaam maar zeker wegebben. Maar volgens de virologen zit dat er nog niet in voor de onmiddellijke toekomst. Het gaat met vlagen die l nooit lijken op te houden.
Ik vrees dat indien we ons iedere 3 maanden gaan moeten laten vaccineren er veel mensen de tel gaan kwijt geraken.

En waarom zou het dan ooit ophouden ? Wat zou er dan ooit veranderen ?

We vaccineren toch ook al decennia tegen de griep ....wat is daar dan aan veranderd ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 december 2021 om 15:50.
Oud 15 december 2021, 15:51   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ik denk dat er op dit punt nog heel wat virusinfectie op ons afkomt in de komende tijd. En dat heel wat van deze mensen uiteindelijk toch maar zullen besluiten zich te laten vaccineren. Laat ons hopen dat deze infecties langzaam maar zeker wegebben. Maar volgens de virologen zit dat er nog niet in voor de onmiddellijke toekomst. Het gaat met vlagen die nooit lijken op te houden.
Uw redenering is dus als volgt: uw buurman rechts en links van u kopen een auto. De verkoper heeft hen die wagen aangeraden als iets schitterend. U hebt er echter geen. Buurman A en B zijn de eerste dagen vol lof. Daarna begint het bergaf te gaan en kampen ze voortdurend met problemen. Soms blijft hun auto dagenlang op de oprit staan door technische problemen. Het blijft maar aanmodderen met die auto...

En dan zegt u: "Ik ga ook zo'n auto kopen".

U wil dus dat mensen een vaccin laten zetten waarvan gebleken is dat het maar een flauwe afspiegeling is van wat de makers ervan beloofden...
Oud 15 december 2021, 15:52   #76
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Klopt. Moest heel dat CST gedoe er niet zijn, dan zou ik mijn 3de prik waarschijnlijk niet laten zetten.
Of gewoon niet op café gaan? En het is sowieso nog even geldig.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 december 2021 om 15:52.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 15:52   #77
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vrees dat indien we ons iedere 3 maanden gaan moeten laten vaccineren er veel mensen de tel gaan kwijt geraken.

En waarom zou het dan ooit ophouden ?
Wat zou er dan ooit veranderen ?
Als we de geschiedenis op dit vlak nagaan, ebben alle epidemieën op de duur weg of beperken ze zich tot een sluimerend bestaan die voor mensen niet echt hinderlijk is. En zo zal het vermoedelijk ook gaan met deze epidemie.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 december 2021 om 15:54.
Oud 15 december 2021, 15:52   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

En waarom zou het dan ooit ophouden ? Wat zou er dan ooit veranderen ?

We vaccineren toch ook al decennia tegen de griep ....wat is daar dan aan veranderd ?
Wordt er om de drie maanden een griepvaccin gezet? Wordt er ook naar dwangmiddelen gegrepen om mensen over te laten zich tegen de griep te laten vaccineren?
Oud 15 december 2021, 15:53   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we de geschiedenis op dit vlak nagaan, ebben alle epidemieën op de duur weg of beperken ze zich tot een sluimerend bestaan die voor mensen niet echt hinderlijk is. En zo zal het ook vermoedelijk ook gaan met deze epidemie.
De pest verdween ook. Zonder... vaccin.

Wat nu?
Oud 15 december 2021, 15:55   #80
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De pest verdween ook. Zonder... vaccin.

Wat nu?

Ja, maar met een geweldig aantal doden. Net zoals de Spaanse griep.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be