![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#13401 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn maar heel weinig mensen die beide intelligenties combineren he, want ze vereisen radikaal tegengestelde ingesteldheid. De ene moet de waarheid verafschuwen en verkrachten, de andere moet ze boven alles als streefdoel willen houden. |
|
|
|
|
|
|
#13402 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik hoor die mannen dan ook weinig voorspellingen doen op lange termijn, ze bouwen steeds de nodige reserve in en stellen dat ze het verloop moeten opvolgen vooralleer ze uitspraken kunnen doen. Ik denk al bij al dat je het modelleren van de epidemie kun vergelijken met het modelleren van het weer, dit laat ons wel toe voorspellingen te doen maar soms zit men er bonk op, soms zit men er ver naast. Dit betekent niet dat het idioot is om die modellen te bouwen. |
|
|
|
|
|
|
#13403 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13404 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is een beetje als zeggen, ha, om meer geld op mijn rekening te hebben volstaat het naar mijn bankier te bellen en te zeggen dat ik een consumptie lening wil aangaan. Zie eens hoe goed dat werkt ! Als iemand dan zegt: maar ge gaat dat moeten terugbetalen he slimme ! dan is het antwoord: jamaar ik gebruik enkel modellen op korte termijn en ik zie dat daarmee mijn financiele situatie verbetert... |
|
|
|
|
|
|
#13405 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik heb al bedrijven de dieperik zien in gaan die het goed deded omdat ze grootse plannen hadden voor de toekomst maar hun korte termijn cash planning verwaarloosden terwijl ik andere heb zien worstelen en dag per dag overleven om uiteindelijk een treffelijk resultaat neer te zetten. |
|
|
|
|
|
|
#13406 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja dat is waar natuurlijk. Maar dan moet uw bedrijf ook in gevaar zijn. Wat we hier hebben, is dat we een enorme lening hebben aangegaan met heel hoge interest om dure caviaar te kopen voor een van de directeurs die dacht dat hij anders maagpijn ging krijgen. De interest van de lening komt min of meer overeen met de jaarlijkse nieuwe aangeworven hun lonen, en we moeten daarom nu een wervingsstop invoeren.
Laatst gewijzigd door patrickve : 19 december 2021 om 19:26. |
|
|
|
|
|
#13407 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13408 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We hebben het omgekeerde gedaan he. We hebben alle zwakke werknemers behouden en de producerende werknemers zwaar afgestraft, het bedrijf dik in de schulden gestoken, en het probleem is daar nog altijd.
|
|
|
|
|
|
#13409 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Al bij al blijft het een evenwichtsoefening. |
|
|
|
|
|
|
#13410 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Men kan ook problemen hebben die niet echt structureel zijn maar eerder tijdelijk van aard. Terugvoerend op onze maatschappij zou ik kunnen stellen dat onze maatschappij structureel best wel ok is maar dat we nu geconfronteerd worden met dit tijdelijk probleem dat epidemie heet. |
|
|
|
|
|
|
#13411 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is nu al 2 jaar dat onze maatschappij structureel kapot is gemaakt voor een epidemie die nu "terug naar af" is en waar identiek dezelfde waanzinnige paniek als in 2020 opgevoerd wordt. Denk jij nu echt dat het binnen 10 jaar anders zal zijn met deze "epidemie" ? "epidemie" die geen enkel probleem is voor 99% van de mensen ? Heb je niet door dat corona nu structureel deel uitmaakt van onze maatschappij, en het gemaatregel daarbij ook, omdat we dat in een gekke vlaag van paniek beslist hebben, en daar nog steeds mee door gaan ? Dat deze situatie nu permanent is ? Laatst gewijzigd door patrickve : 19 december 2021 om 20:46. |
|
|
|
|
|
|
#13412 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13413 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Il Divo zanger Carlos Marin sterft van Covid-19, hij was volledig gevaccineerd dus gelukkig is erger voorkomen.
https://www.independent.co.uk/arts-e...-b1979081.html ‘Heavy hearts’: Il Divo singer Carlos Marin dies from Covid aged 53 Spanish Il Divo singer Carlos Marin has died in hospital in Manchester a battle with Covid-19, the group has announced. The 53-year-old, who had been vaccinated, fell ill with the virus on 7 December. |
|
|
|
|
|
#13414 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 20 december 2021 om 06:38. |
|
|
|
|
|
|
#13415 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13416 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13417 |
|
Europees Commissaris
|
Het ging over lange vs korte termijn. Als men zou stellen dat de ziekenhuisbezetting vergeleken kan worden met de schuldgraad van een bedrijf, inderdaad.
|
|
|
|
|
|
#13418 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13419 |
|
Minister
|
Er wordt aan onderzoekers gevraagd om worst-case-scenario's uit te denken en de resultaten daarvan gebruiken ze om de samenleving maatregelen op te leggen.
Hier een conversatie met zo een van die onderzoekers https://www.spectator.co.uk/article/...ling-committee "We generally model what we are asked to model. There is a dialogue in which policy teams discuss with the modellers what they need to inform their policy." "Decision-makers are generally on only interested in situations where decisions have to be made." Het zijn geen voorspellingen, maar de scenario's worden gemaakt om beslissingen te ondersteunen. Wel, dan wil men mijn inziens die beslissingen gewoon uitvoeren ongeacht de ernst van de ziekte.. men zorgt er middels 'modellen' wel voor dat de maatregelen tegen de eventueel ernstige ziekte verantwoord zijn. Kortom: het beleid is enkel geïnteresseerd in situaties waarin ze maatregelen kunnen nemen, omdat hun aanwezigheid in alle andere gevallen compleet nutteloos blijkt. En dus vragen ze zulke situaties uit te denken.. handjeklap voor zulks beleid. Hopelijk leven we binnenkort in een samenleving die zich zodanig inricht dat ze zich kan behoeden voor elk mogelijk doem-scenario! Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 20 december 2021 om 13:47. |
|
|
|
|
|
#13420 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Nogthans bevestigt door die Britse onderzoeker die afkwam met ‘6000 doden per dag’
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|