![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie in de horica werkt moet immers over een CST beschikken om op zijn werkplaats binnen te mogen. De wet bepaald immers dat NIEMAND zonder een CST zich binnen een horecazaak mag bevinden. Hoe gek het ook klinkt, maar die wet bepaald dus dat ook een kelner van een taverne een CST moet hebben om de taverne binnen te mogen. En deze regel is van toepassing voor ALLE plaatsen waar bezoekers een CST moeten hebben. Een werknemer is immers ook een bezoeker, als is zijn aanwezigheid een beroepsmatige noodzaak. Zelfs een technicus die slechts voor een kleine herstelling op een plaats met CST-verplichting moet zijn, moet over een CST beschikken om de plaats te mogen betreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet zeggen dat mijn "vertrouwen" in die vaccins een enorme deuk heeft gekregen met het totale falen van de delta update. Het feit dat daar geen publicaties over zijn, en dat men doet alsof het "niet nodig was" is bijzonder problematisch. Er zijn 2 mogelijke verklaringen: 1) we zijn al ingelockt en updates werken niet echt (ze boosten de oude immuniteit en we zitten daarin vast) 2) het werkte wel, maar die idioten vonden het "verschil in performantie" OP DELTA de moeite niet om de productie en papierwinkel aan te passen wat BIJZONDER IDIOOT was, want de performantie tegen delta zegde niks tegen de performantie tegen nieuwere varianten. Misschien was een update met delta kifkif voor delta zelf, maar misschien zou het een verschil gemaakt hebben tegen omicron. In dat geval zitten we dus echt in de greep van een bende onnozelaars. De twee mogelijkheden beloven niks goeds voor de toekomst, want als men zo idioot is om te denken dat een update niet voor de toekomst moet gelden, dan kijkt men dus helemaal niet naar "de toekomst" ; en als het daadwerkelijk mislukt is, zitten we in nogal slechte papieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoewel weinig werkgevers het toepassen, is het weldegelijk zo.
Citaat:
Staat toch duidelijke IEDEREEN. Er staat nergens dat dit niet van toepassing is voor werknemers. Citaat:
Staat er ergens bij dat het bezitten van een CST niet verplicht is voor werknemers? Het zou nogal straf zijn als een ongevaccineerde kelner moet gaan nakijken of zijn klanten wel gevaccineerd zijn. Maar je zit natuurlijk met nog een wetgeving. Citaat:
Klanten waaraan hun CST word gevraagd, hebben echter wel het recht om aan de werknemers een gelijkwaardig CST te vragen. De wet bepaald immers dat NIEMAND een toegangsvoorwaarde aan derde kan opleggen, zonder zelf aan die toegangsvoorwaarden te voldoen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enigste cafetaria waar ik nu nog mag komen is die van het rusthuis waar m'n tante zit, nergens controle want het is een open afdeling. Het is te stom om me de toegang te ontzeggen als ik haar wel mee mag nemen naar huis voor een feestje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10...napas-brussel/ Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zelfs elsevier censureert nu al zijn pubmed onder druk van bepaalde belangengroepen .
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8483988/ https://www.youtube.com/watch?v=HXH573bRSZQ&t=40s Laatst gewijzigd door Dade : 24 december 2021 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Lol, blijkt nu dat de ziekenhuizen de oorzaak zijn van de meeste besmettingen.
https://twitter.com/AllisonPearson/s...other-ailments |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kelner moet geen CST hebben, zolang die buiten de taverne blijft. De bepaling is namelijk dat iedereen die de taverne betreed een CST moet hebben. In geval van de ziekenhuizen, word er de bepaling gegeven dat een bezoeker van een patiënt een CST moet hebben en iedere andere betreder van het ziekenhuis is vrijgesteld van die voorwaarde. In het eerste geval mag een inspecteur van de gezondheidsdienst bij een controle achter het CST van iedere aanwezige vragen en iedereen die zich zonder CST binnen de taverne bevindt beboeten. In het tweede geval is enkel wie niet beroepsmatig of om medische reden het ziekenhuis betreed verplicht een CST te bezitten bij controle door een inspecteur van de gezondheidsdienst. Het is inderdaad juridische muggenzifterij, maar binnen de juridische wereld zijn het de kleine letters die alles bepalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wacht maar tot je een zeiker van inspecteur die zijn wetten kent tegen komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 24 december 2021 om 15:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
twee vaccins beschermen niet risicopatienten nog steeds in hoge mate tegen ernstig ziek zijn en hospitalisatie
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moet je de case van Patrick hierbij betrekken? Is die hier dan ooit komen zeggen dat het tegen vaccinatie is? Iemand die tegen maatregelen is, is niet per definitie tegen vaccinatie. Wanneer gaat die stropop nu eindelijk eens losgelaten worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar qua risico's zie ik niet in waarom men weer als een bende hysterici om de booster zit te roepen. Als gezonde mens was het originele virus zonder enig vaccin al zo goed als risicoloos. Wat hebt ge dan te vrezen van het minder virulente Omnikron wetende dat ge al dubbel gevaccineerd zijt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat die vaccin's verslavend werken. Ik lees e-regelmatig dat er al mensen zijn die al in blijde verwachting zijn van de vierde en vijfde spuit.
Wat ook opvalt is de hoe meer spuiten iemand gekregen heeft hoe fanatieker hij word om de volgende te krijgen en hoe minder hij een niet gevaxineerde kan verdragen. Weet er wel iemand wat er feitelijk ingespoten word? Persoonlijk denk ik dat, moesten we het echt weten, we het heel ver zouden weggooien. Mijn idee is dat het vaccin ergen is dan de kwaal die het zou moeten bestrijden maar op een heel ander niveau dan dat we zouden kunnen vermoeden. Feit.. moesten de mensen dezelfde mentaliteit die ze tentoonspreiden voor dat vaccin ook zouden hebben voor het verkeer er nauwelijks nog een ongeval zou gebeuren. Het toont een heel ongebruikelijke manier van discipline voor een Belg die gewoonlijk lak heeft aan regels en reglementen. Verdoken doping? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |