Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2021, 11:06   #101
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dan maakt alpina geen deel uit van het probleem.
ik blijkbaar wel. ondanks dat ik corona gehad heb, mijn immuniteit beter is dan die van een gevaccineerde, en alle wetenschappelijke data die dat aantonen

jaja, het gaat em om gezondheid
Oud 28 december 2021, 11:18   #102
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat betreft uw argument nr. 2 : in verhouding tot hun aantal in de samenleving komen er veel meer ongevaccineerden in het ziekenhuis terecht en zijn er ook voor een langer aantal dagen bedlegerig. De overheid en de de zorgsector zijn tot op heden nog steeds zo braaf en plichtsbewust dat ze dergelijke toegang aan ongevaccineerden niet weigeren. Maar de prijs die de overheid dan wel van jullie vraagt en niet van de gevaccineerden is zeer billijk. Voor wat hoort wat

Er komen veel en veel meer 65 plussers in de klinieken terecht dan ongevaccineerden. Als je dus effectief een sanitaire pas wenst in te voeren dan isoleer je die groep.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 11:24   #103
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ikke? Die van mijn
gezond verstand aka mijne portemonee.
Call me stupid.
Uw portemonnee is (lijkt me toch?) afhankelijk van een goed draaiende economie.
Onderschat niet het effect van de samenleving waar we op af stevenen (pasjesmaatschappij; social credits; ...) op een economie.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 11:36   #104
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik geloof jouw bron niet, dat die een audit zou gevoerd hebben in de ziekenhuizen.
Iemand is jou aan het belazeren.
bron ? die was niet gegeven...

Het was enkel een soundbite.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 11:37   #105
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat was in de jaren 30 ook zo he. Repressie tegen iedereen die het oneens was met de jodenvervolging.
Maar jongen toch... besef je nu echt niet dat je, met jouw lichtzinnige vergelijking, hetgeen de Joden onder het nazisme overkomen is volkomen banaliseert? In feite is dat een affront tegenover de Joden en tegelijkertijd ben je de hinder van de huidige anti-covid maatregelen tot belachelijke proporties aan het opblazen. Stel je toch zo niet aan zeg!
Oud 28 december 2021, 11:49   #106
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik blijkbaar wel. ondanks dat ik corona gehad heb, mijn immuniteit beter is dan die van een gevaccineerde, en alle wetenschappelijke data die dat aantonen

jaja, het gaat em om gezondheid
Willen we ooit collectief afraken van het 'gemaatregel' dan moet er een algemene vaccinatie komen. Eén systeem, en iedereen erdoor. Anders blijft het jojo-circus draaien.
Of dat met een formele verplichting dient te gebeuren, of via een veralgemeende 1G CST pas is een technische discussie.
Oud 28 december 2021, 11:56   #107
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar jongen toch... besef je nu echt niet dat je, met jouw lichtzinnige vergelijking, hetgeen de Joden onder het nazisme overkomen is volkomen banaliseert? In feite is dat een affront tegenover de Joden en tegelijkertijd ben je de hinder van de huidige anti-covid maatregelen tot belachelijke proporties aan het opblazen. Stel je toch zo niet aan zeg!
natuurlijk is dat geen lichtzinnige vergelijking. In de jaren 30 begon het ook met kleine pestmaatregelen. U probeert te stellen dat ik het heb over de jaren 40, maar dat is natuurlijk belachelijk. Ik stel duidelijk dat het om de jaren 30 gaat. Toen werden Joden ook "gewoon" als inferieur bestempeld en werden hen ook gewoon een aantal rechten ontzegd. Dat is helemaal niet anders dan het discours van Pandareus naar niet gevaccineerden toe.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 28 december 2021, 11:59   #108
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Willen we ooit collectief afraken van het 'gemaatregel' dan moet er een algemene vaccinatie komen. Eén systeem, en iedereen erdoor. Anders blijft het jojo-circus draaien.
Of dat met een formele verplichting dient te gebeuren, of via een veralgemeende 1G CST pas is een technische discussie.
Natuurlijk moet dat niet. Met 1 pennetrek kan het gemaatregel stoppen. De regering kan dat simpelweg beslissen.
Oud 28 december 2021, 12:05   #109
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Inderdaad. Ze zijn daar compleet de weg kwijt. Een beetje zoals Pandareus die zich ook een liberaal noemt maar wat corona betreft volledig het tegenovergestelde predikt.
Dat OVLD zich achter de vaccinatiepas schaart maakt mij niet bepaald gelukkig.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 12:05   #110
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
natuurlijk is dat geen lichtzinnige vergelijking. In de jaren 30 begon het ook met kleine pestmaatregelen. U probeert te stellen dat ik het heb over de jaren 40, maar dat is natuurlijk belachelijk. Ik stel duidelijk dat het om de jaren 30 gaat. Toen werden Joden ook "gewoon" als inferieur bestempeld en werden hen ook gewoon een aantal rechten ontzegd. Dat is helemaal niet anders dan het discours van Pandareus naar niet gevaccineerden toe.
Ja.
Wat ik hier ergens ook zei gisteren of eergisteren.
Moest dit 40-45 zijn, waren we na onze eerste post opgepakt geweest. Of die was zelfs onderschept geweest voor publicatie.
En dan geven de laffe collaborateurs hier daarop de kritiek dat het geen oorlog is, er geen deportaties en concentratiekampen zijn.
Jawadde.
Van die sujetten mogen we pas met nazi's en joden vergelijken als we in de isoleercel in 't kamp zitten in afwachting van een gedwongen zyklon-B kuur.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 12:12   #111
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat OVLD zich achter de vaccinatiepas schaart maakt mij niet bepaald gelukkig.
VLD is sinds 20 (?) jaar een voortdurend verder door de kiezer afgestrafte partij geweest.
Gewoonlijk beginnen afgestrafte partijen groter geworden partijen wat meer kritiek te geven / wat minder mee samen te werken.
Maar die 'sfeer' ligt ver achter ons he.
Van de eerste "regenboog" tot de huidige "vivaldi" (de naamskeuze alleen al bewijst het) zijn het allen tegen 1 monsterkartels geweest. Elke tentakel van het monster is nodig om het monster te maken / houden. In zo een situatie, is het gegeven dat een tentakel zich schaart bij het monster, niet echt verrassend he?
Je ontdekt hier gewoon dat je jezelf wat wijs maakte.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 12:18   #112
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Dat zou nog eens een goed idee zijn. Anti-vaxxers zijn toch achterlijk, waarom dan hen nog het recht geven om te stemmen.
Liever niet Eduard. Want dan gaan ze zich nog meer gaan vergelijken met de Duitse Joden in de jaren dertig. Ze doen zo al belachelijk genoeg, de zieligaards.
Oud 28 december 2021, 12:30   #113
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liever niet Eduard. Want dan gaan ze zich nog meer gaan vergelijken met de Duitse Joden in de jaren dertig. Ze doen zo al belachelijk genoeg, de zieligaards.
Jij wenst anderen minder rechten toe te kennen zodat je zelf je verantwoordelijkheid niet hoeft te nemen. Dat was ook zo in de jaren 30. De joden als zondebok voor alles wat fout liep. Ik begrijp wel dat het pijn doet om die spiegel voor je gezicht te krijgen en dat je daarom maar wat begint te schelden.
Oud 28 december 2021, 12:38   #114
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stoor u daar niet aan, gewoon stoppen met verder lezen en in fictieve vuilbak gooien. Ik heb een paar keer vroeger gereageerd maar het is nutteloos tegen Godwin adepten te reageren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 12:43   #115
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op welk punt mag je wel vergelijken? Ik heb geen zin om te wachten op de uitroeiingskampen om te beginnen vergelijken.

En waar ben je wanneer ze nog eens het VB vergelijken met de jaren '30, dat is net hetzelfde.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 12:47   #116
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik geloof jouw bron niet, dat die een audit zou gevoerd hebben in de ziekenhuizen.
Iemand is jou aan het belazeren.
Hiersé makker:

https://covid-19.sciensano.be/sites/...e%20update.pdf

613 bedden op IC bezet vandaag. 1/4 van de capaciteit.

Iemand jaagt u schrik aan.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 28 december 2021 om 12:48.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 12:57   #117
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Op welk punt mag je wel vergelijken? Ik heb geen zin om te wachten op de uitroeiingskampen om te beginnen vergelijken.

En waar ben je wanneer ze nog eens het VB vergelijken met de jaren '30, dat is net hetzelfde.
Een neo-nazipartij vergelijken met het beleid om maximaal in te zetten op vaccinatie in plaats van mee te stappen in irrationele angst voor de prik...

Djeezes...
Oud 28 december 2021, 13:18   #118
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een neo-nazipartij vergelijken met het beleid om maximaal in te zetten op vaccinatie in plaats van mee te stappen in irrationele angst voor de prik...

Djeezes...
Schrik voor die prik is uiteraard irrationeel maar die mensen doen daar niks verkeerd mee. Het is echter even irrationeel om maximaal in te zetten op die prik en het is ronduit fascistisch om mensen die het niet doen als minderwaardig te beschouwen.
Oud 28 december 2021, 13:19   #119
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Stoor u daar niet aan, gewoon stoppen met verder lezen en in fictieve vuilbak gooien. Ik heb een paar keer vroeger gereageerd maar het is nutteloos tegen Godwin adepten te reageren.
Ik begrijp dat het pijn doet om een spiegel voorgehouden te krijgen.
Oud 28 december 2021, 13:26   #120
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Djeezes...
Het doel is niet deel van de vergelijking, wel de manier om daar te geraken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be