![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nva heeft iets met "verantwoordelijkheid". Daarom o.a. heb ik er een lidkaart.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We horen ondertussen op de radio dat in ieder geval de politie al aangekondigd heeft dat er in het Brusselse toch zal opgetreden worden...
Zo hebben de ambtenaren van Binnenlandse Zaken handig de lokale politici die dachten "populair" te doen te drogen gehangen....Die gaan nu zelf al hun woorden,warm of koud,mogen inslikken..... Los van het sanitaire onnut (!!)is er eerder het risico dat eenmaal delen van de staatsdiensten orders van de regering niet opvolgen een boze geest uit een fles kan ontsnappen die daar NIET meer in terug raakt.... BDW heeft blijkbaar beslist dat dit niet zal gebeuren waar hij er iets in te zeggen heeft.... Laatst gewijzigd door kelt : 27 december 2021 om 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan voor of tegen een maatregel zijn, ze niet opvolgen kan een boete opleveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een politieker en al zeker geen politieke partij is voor iets verantwoordelijk. Een CEO is ook voor niks verantwoordelijk. Als de boel in het slop draait pakt die zijn biezen en miljoenen en gaat op een andere CEO stoel zitten. Alleen de simpele duiven dragen verantwoordelijkheid. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 december 2021 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echte verantwoordelijkheid nemen bestaat erin om nutteloos volk af te maken, maar daar hoor je ze niet over piepen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
doet mij (en mss anderen) teveel denken aan 'enerzijds en anderzijds'. Ben ik de enige die op meer virale tegenwringerij hoop? Soit, off topic.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raad van State schorst de sluiting van de cultuursector :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/12...cultuursector/
![]() |
#29 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat een covid pas een soort rode lijn is. De massale meerderheid van mensen is bereid zich te vaccineren en naar de normen te schikken en voordelen die de pas hen bied.
Psychologisch heeft de regering een flater geslagen. Men geeft de mensen eerst een sleutel die alle deuren opent en dan zegt men opeens: met uw sleutel kunt ge niet meer die en die deur openen. Wij hebben besloten die dicht te houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als complete onzinmaatregel kon dit tellen, Frand VDB en Jan J hebben hiermee het weinige krediet dat ze nog hadden verspeeld . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de lange duur zou men beter naar een echte lockdown gaan van alle publieke evenementen, dan heeft er niemand reden om zich geviseerd te voelen.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Politici die beweren dat die maatregel op de wetenschap en/of het advies van experten steunt zwanzen. Het was een onzinmaatregel en dat is nu ook vastgesteld door de RvS. Frank VDB is op zijn plaats gezet. Het werd tijd. Laatst gewijzigd door parcifal : 28 december 2021 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben ondertussen al 4 golven achter de rug en we weten dat maatregelen pas nemen als de besmettingen stijgen te laat is. Omicron + feestdagen was een explosieve situatie. Trouwens de ons omringende landen hebben ook pro-actief maatregelen genomen.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 december 2021 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Politieke koehandel en die met de zwakste lobbyclub verloor het pleit. Meer onzinnig dan dit kan het bijna niet worden, enkel de schoolsluitingen, dat komt in de buurt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.demorgen.be/nieuws/mag-d...reet~bf0653c6/ Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoera voor de cultuur.
Een mokerslag voor de vaccinzeloten.
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Letterlijk: het arrest van de Raad van State De Raad van State schorst de maatregel tot sluiting van de binnenruimtes van inrichtingen die tot de culturele sector behoren, die opgelegd is bij het koninklijk besluit van 23 december 2021 houdende wijziging van het koninklijk besluit van 28 oktober 2021 houdende de nodige maatregelen van bestuurlijke politie teneinde de gevolgen voor de volksgezondheid van de afgekondigde epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19 pandemie te voorkomen of te beperken. De Raad heeft immers voorlopig geoordeeld dat die maatregel disproportioneel is en dat de bestreden handeling niet steunt op adequate motieven waaruit opgemaakt zou kunnen worden waarom het bezoeken van culturele voorstellingen bijzonder gevaarlijk zou zijn voor de volksgezondheid. Bron: VRT NWS |
|
![]() |
![]() |