Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2021, 13:24   #13561
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Nu in Nederland:

LIVESTREAM Rechtszaak Opheffing Lockdown, 28-12-2021 LIVE vanaf 11:30 op blckbx.tv.

https://www.youtube.com/watch?v=P7vKZqhywY0
Oud 28 december 2021, 13:36   #13562
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Nu in Nederland:

LIVESTREAM Rechtszaak Opheffing Lockdown, 28-12-2021 LIVE vanaf 11:30 op blckbx.tv.

https://www.youtube.com/watch?v=P7vKZqhywY0
Beetje een warrig vertoon momenteel, het zal niet veel doen vrees ik.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 14:02   #13563
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Beetje een warrig vertoon momenteel, het zal niet veel doen vrees ik.
Mja, op 5 januari gaat de zitting verder, nadat de landsadvocaat de recentste omicroncijfers heeft van het RIVM.
Oud 28 december 2021, 15:27   #13564
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In de middeleeuwen duurde de pest 5 jaar...
Met of zonder dwingelanden.
Naar wat ik las was de propaganda van de nazi's toendertijd dat het een straf van hun God was en dat je jezelf moest geselen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 16:33   #13565
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Naar wat ik las was de propaganda van de nazi's toendertijd dat het een straf van hun God was en dat je jezelf moest geselen.
Veel geld aan de kerk geven, hielp naar't schijnt ook enorm.
Oud 29 december 2021, 10:22   #13566
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Niet overdrijven, over een klein half jaar wellicht, en kan je dan de vierde nemen zonder de derde of hoe zit dat?

En wat als VDBossche nu TOCH gelijk heeft, en er ontstaat een gevaarlijke variant? Is er nu echt GEEN ENKEL zinnig argument voor die booster?
Maar ik zie totaal niet in waarom er niet nog eens een paar gevaarlijke varianten zouden komen he. Denken dat omicron nu de laatste is, of dat ze allemaal zo mild zouden zijn, is toch even naief als denken dat het vorig jaar na de vaccinatie campagne gedaan zou zijn, nee ?

Ik zie trouwens niet in waarom er niet een nieuwe variant nu aan het broeden is ergens, die we nog niet vast hebben, en die voor de golf van maart-april zal zorgen, he. Zeker is dat allemaal niet. Misschien komt er een pauze. Maar waarom zou die er komen ?

De enige vraag die nog open blijft maar waar we toch binnen een zekere tijd een antwoord zullen op krijgen is: maken die boosters het erger of helpen ze ?

We weten dat gewoon niet. Het spreekt volgens mij vanzelf dat nog een booster met Wuhan dinges niet meer zal werken he. Maar gaan er nieuwe boosters komen, gaan die werken, en gaan die op tijd komen ? Volgens mij is dat alles behalve zeker he.

Gaat een booster met een omicron variant helpen tegen de nieuwe variant die misschien veel dodelijker is, in, zeg maar, maart of april ? Gaat die werken op mensen die al 3 keer Wuhan gehad hebben ? Gaat die op tijd komen ?

Of gaat de nieuwe, dodelijke variant van maart-april (hypothese he) totaal zijn voeten vegen aan enige omicron booster ? En is de tijd dat we nodig hebben om zo een totaal nieuwe spuit te maken gewoon te lang, en is de dodelijke golf al voorbij voor de eerste spuitjes gezet worden ? En werken die als men al Wuhan + Omicron geboost is ? Of werken die dingen tegen ?

Nee, het enige dat omicron toont is wat ik al een jaar geleden stelde: de tijd tussen ontdekking en epidemische piek is minder dan 3 maanden, en daar kan men met vaccins niks tegen doen. Enkel als "oude" vaccins nog wat soelaas bieden lukt dat, maar hoe lang gaat dat blijven lukken ? En zijn die oude vaccins een zegen of een vloek ?

Het is pas als we meerdere keren "een nieuwe golf" met variabele dodelijkheid hebben meegemaakt, dat we daar een kijk zullen op krijgen he. Dus ergens tegen volgende zomer denk ik.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 december 2021 om 10:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 00:00   #13567
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

https://www.thelancet.com/journals/l...069-0/fulltext
Oud 30 december 2021, 06:58   #13568
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar ik zie totaal niet in waarom er niet nog eens een paar gevaarlijke varianten zouden komen he. Denken dat omicron nu de laatste is, of dat ze allemaal zo mild zouden zijn, is toch even naief als denken dat het vorig jaar na de vaccinatie campagne gedaan zou zijn, nee ?

Ik zie trouwens niet in waarom er niet een nieuwe variant nu aan het broeden is ergens, die we nog niet vast hebben, en die voor de golf van maart-april zal zorgen, he. Zeker is dat allemaal niet. Misschien komt er een pauze. Maar waarom zou die er komen ?

De enige vraag die nog open blijft maar waar we toch binnen een zekere tijd een antwoord zullen op krijgen is: maken die boosters het erger of helpen ze ?

We weten dat gewoon niet. Het spreekt volgens mij vanzelf dat nog een booster met Wuhan dinges niet meer zal werken he. Maar gaan er nieuwe boosters komen, gaan die werken, en gaan die op tijd komen ? Volgens mij is dat alles behalve zeker he.

Gaat een booster met een omicron variant helpen tegen de nieuwe variant die misschien veel dodelijker is, in, zeg maar, maart of april ? Gaat die werken op mensen die al 3 keer Wuhan gehad hebben ? Gaat die op tijd komen ?

Of gaat de nieuwe, dodelijke variant van maart-april (hypothese he) totaal zijn voeten vegen aan enige omicron booster ? En is de tijd dat we nodig hebben om zo een totaal nieuwe spuit te maken gewoon te lang, en is de dodelijke golf al voorbij voor de eerste spuitjes gezet worden ? En werken die als men al Wuhan + Omicron geboost is ? Of werken die dingen tegen ?

Nee, het enige dat omicron toont is wat ik al een jaar geleden stelde: de tijd tussen ontdekking en epidemische piek is minder dan 3 maanden, en daar kan men met vaccins niks tegen doen. Enkel als "oude" vaccins nog wat soelaas bieden lukt dat, maar hoe lang gaat dat blijven lukken ? En zijn die oude vaccins een zegen of een vloek ?

Het is pas als we meerdere keren "een nieuwe golf" met variabele dodelijkheid hebben meegemaakt, dat we daar een kijk zullen op krijgen he. Dus ergens tegen volgende zomer denk ik.
Dit is sowieso eigen aan het beestje, onafhankelijk van vaccinatie of natuurlijk besmettingen, echter vaccinatie kan eventueel beter beschermen dan natuurlijk besmetting in deze.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 07:03   #13569
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit is sowieso eigen aan het beestje, onafhankelijk van vaccinatie of natuurlijk besmettingen, echter vaccinatie kan eventueel beter beschermen dan natuurlijk besmetting in deze.
Dat laatste is nu ondertussen toch wel een bijzonder zotte uitspraak he

De totale afgang van dat sprookje is nu toch wel geconsumeerd zou ik denken.
Oud 30 december 2021, 07:10   #13570
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
De geest van dat artikel gaat in dezelfde zin als mijn voorstel om gewoon iedereen op IC af te maken. Door iedereen op IC af te maken, VERHOOG ik MARGINAAL de dodelijkheid van corona, zoals het vaccin de dodelijkheid van corona MARGINAAL in absolute termen verlaagt in dat artikel.

Maar het voordeel van mijn aanpak is, dat we voor die kleine verhoging van absoluut risico, de belasting op IC volledig en permanent hebben weggewerkt, en de pandemie wet kan opgeborgen worden.
Oud 31 december 2021, 10:44   #13571
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De geest van dat artikel gaat in dezelfde zin als mijn voorstel om gewoon iedereen op IC af te maken. Door iedereen op IC af te maken, VERHOOG ik MARGINAAL de dodelijkheid van corona, zoals het vaccin de dodelijkheid van corona MARGINAAL in absolute termen verlaagt in dat artikel.

Maar het voordeel van mijn aanpak is, dat we voor die kleine verhoging van absoluut risico, de belasting op IC volledig en permanent hebben weggewerkt, en de pandemie wet kan opgeborgen worden.
Er zit een panel daar op de banken van nazi headquarters, dat precies jouw ideeen heeft, maar met de inverterende streep van de binaire logica erboven.
Oud 31 december 2021, 11:00   #13572
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zit een panel daar op de banken van nazi headquarters, dat precies jouw ideeen heeft, maar met de inverterende streep van de binaire logica erboven.
Korter gezegd : een 'tilde'.
Oud 31 december 2021, 11:32   #13573
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Korter gezegd : een 'tilde'.
Eh nee, een horizontale rechte streep boven parameters:
https://www.electronics-tutorials.ws...an/bool_3.html
Oud 31 december 2021, 11:51   #13574
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eh nee, een horizontale rechte streep boven parameters:
https://www.electronics-tutorials.ws...an/bool_3.html
tilde heeft blijkbaar al naar gelang het geval versch betekenissen:
ongeveer gelijk aan
equivalent aan

maar ik dacht ook 'niet' :
tilde p : niet p of p met uw streepje erboven
Oud 1 januari 2022, 07:59   #13575
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zou hier zelfs aan willen toevoegen: door geen IC toegang meer te geven voor "pandemie" slachtoffers (en die heel barmhartig uit hun lijden te verlossen dus, als ze dat willen), gaan we ALTIJD een heel kleine marginale verhoging van het aantal doden hebben WELKE OOK de dodelijkheid is van de ziekte, heel eenvoudig omdat IC wat er ook gebeure, maar een piepklein deeltje van de bevolking kan bedienen. Er zal dus altijd ten hoogste dat piepkleine deeltje afgemaakt worden door geen IC toegang te geven.

Het heeft het voordeel van de pandemie wet buiten werking te zetten.
Oud 2 januari 2022, 08:46   #13576
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

In de economie zien mensen soms een gat in de markt.
Ze merken of voorzien een vraag is, waarop geen aanbod is of zal zijn.
Hier gaat het over covid-19 behandeling.
De nazi's leggen hun terreur uit met te stellen dat het is om HUN covid-19 behandelplaatsen niet te overbelasten.
Die uitleg, IMPLICEERT dat er een tekort is, of dreigt.
Dat is, dat gat in de markt.
Het lijkt me dan vanzelfsprekend / legaal datiemand, of een groep mensen, zegt van kijk, we gaan ons geld investeren, en ons gebouw daar inrichten voor covid-19 (en gelijkaardige aandoeningen) behandelingen, en we gaan daar die prijs op plakken.
Dus niks subsidies, niks terugbetalingen van prijs, niks vergunningen, niks erkenningen als.. , geen diplomavereisten, niks dit en dat, overheid moeit zich TOTAAL niet.
Mensen die daar behandeld willen worden, de prijs willen en kunnen betalen, zijn dan de klanten.
Daar kunnen de nazi's, gezien de implicatie die hun terreur heeft, toch geen probleem van maken?
Oud 2 januari 2022, 11:02   #13577
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt me dan vanzelfsprekend / legaal datiemand, of een groep mensen, zegt van kijk, we gaan ons geld investeren, en ons gebouw daar inrichten voor covid-19 (en gelijkaardige aandoeningen) behandelingen, en we gaan daar die prijs op plakken.
Men zou inderdaad kunnen denken aan volop geautomatiseerde IC bedden, want uiteindelijk moet er niet veel gebeuren met een IC patient, behalve die geregeld omdraaien en zo, dat nu met veel "dure" zorgarbeid moet gebeuren.
Oud 2 januari 2022, 13:37   #13578
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Merkwaardig artikel:

https://www.medrxiv.org/content/10.1...481v1.full.pdf

Het blijkt dat bescherming van gevaccineerden tegen omicron het beste is, als die een eerdere doorbraak infectie hebben gehad. Maagdelijk gevaccineerden staan in hun slip, als het ware, maar gevaccineerden die nadien toch een doorbraak infectie hebben gehad, zijn vrij goed beschermd tegen omicron.

En nu komt het:

Citaat:
Positive correlation between cross-neutralization activity against SARS-CoV-2 variants and interval150
between vaccination and breakthrough infection
Hoe MEER tijd er was tussen vaccinatie en de doorbraak infectie, hoe BETER de bescherming tegen omicron. Maw, het lijkt erop dat het vaccin "een beetje moet vergeten worden" om U een goeie natuurlijke cross immuniteit te geven.

Als dat waar is, dan is het waanzinnig boosten dus eigenlijk een soort van rem op het goed ontwikkelen van een natuurlijke immuniteit...

Citaat:
ntriguingly, in both pseudovirus-based and live-virus assays, the neutralizing activity against the ancestral155
virus and each variant, including Omicron, increased as the time between vaccination and breakthrough156
infection increased (Figure 3A–3K). Notably, the degree of correlation between neutralizing activity and157
the vaccination-to-infection interval tended to be stronger for Beta and Omicron variants, which were158
antigenically shifted from the ancestral virus (Figure 3C, 3E, 3H, 3J, and 3K).
Citaat:
Furthermore, a longer interval between vaccination and201
breakthrough infection was favorable for better antibody responses against the Omicron variant in serum202
from individuals who had non-Omicron variant breakthrough infections.

Kortom, vaccinatie remt het goed ontwikkelen van een natuurlijke immuniteit, maar die rem neemt af met de tijd. Als we ons lang genoeg niet vaccineren, zullen we waarschijnlijk een deftige immuniteit kunnen opdoen

Dat is hoopgevend voor de vaccin fabrikanten: het volstaat van mensen te dwingen tot heel regelmatig vaccineren, en men kan ze afhankelijk houden. De nachtmerrie moet zijn dat men te lang niet bijgeprikt wordt, dan zou er wel eens natuurlijke resistentie in het volk kunnen ontstaan, en zouden de corona golven wel eens kunnen ophouden. Blijven prikken is dus noodzakelijk als we corona golven willen blijven krijgen, maar het is mogelijk. Oef !

Het is ook een beetje het einde van mijn vrees, dat die corona vaccins U op lange termijn zullen inlocken. Blijkbaar gaat dat enkel maar als men voldoende bijprikt. Als men een tijdje wacht met bij te vaccineren, komt alles weer redelijk in orde. Dat moet vermeden worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 januari 2022 om 13:44.
Oud 2 januari 2022, 19:06   #13579
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

In Sri Lanka zitten ze al met de kater, door Corona-maatregelen is het land bankroet en nu al 500.000 armen erbij en zware inflatie, “Er is geen geld meer”.

https://www.theguardian.com/world/20...ic-food-prices
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2022, 19:08   #13580
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
In Sri Lanka zitten ze al met de kater, door Corona-maatregelen is het land bankroet en nu al 500.000 armen erbij en zware inflatie, “Er is geen geld meer”.

https://www.theguardian.com/world/20...ic-food-prices
Die kunnen al vroeger beginnen met hun "built back better".
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be