Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2021, 13:57   #21
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Boosters hebben zeker nut. Zie maar naar aandelenkoers van pfizer etc.

Met belastingsgeld gesponsorde Big Pharma vaccinatie reklame in Liverpool: "get boosted now"...bevel of suggerentie? De lijn wordt dun.

Ondertussen hoor ik berichten uit 'verre' landen dat ze hun boosters niet kwijt geraken. Mensen komen niet opdagen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 14:24   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom is dat geen probleem ? Graag een auto immuunziekte ? Wat vind je zo hip aan een spuitje om de paar maanden dat uw lichaam telkens in "zware ontsteking" alarm brengt ?

Heb je enige studies die aangeven dat dat geen problemen geeft na enkele jaren ? Is immers nog nooit gedaan he.
Met de booster die ik vier dagen geleden kreeg, heb ik weer enkele maanden optimale bescherming tegen zwaar ziek worden. (daar draait het finaal om). Tegen die tijd zal er niet alleen duidelijkheid zijn ivm Omicron & de gevolgen, maar ook al een versie II van het vaccin dat specifiek daarop gericht is + inzicht welke vervolgstrategie men wil volgen voor verdere boosters e.a.

'Hip' heeft er niets mee te maken. Dat een booster om de paar maanden je immuniteitssysteem terug 'op scherp' zet zie ik niet als nadeel, maar net als doel.

Schrik voor auto immuunziektes ? Totaal niet.

En in bredere context : heb ik er een probleem mee om de eerstvolgende jaren pakweg 2x per jaar een injectie te krijgen die mij met redelijke zekerheid kan behoeden voor zwaar ziek te worden ? TOTAAL NIET
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 14:32   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Met de booster die ik vier dagen geleden kreeg, heb ik weer enkele maanden optimale bescherming tegen zwaar ziek worden. (daar draait het finaal om). Tegen die tijd zal er niet alleen duidelijkheid zijn ivm Omicron & de gevolgen, maar ook al een versie II van het vaccin dat specifiek daarop gericht is + inzicht welke vervolgstrategie men wil volgen voor verdere boosters e.a.

'Hip' heeft er niets mee te maken. Dat een booster om de paar maanden je immuniteitssysteem terug 'op scherp' zet zie ik niet als nadeel, maar net als doel.

En in bredere context : heb ik er een probleem mee om de eerstvolgende jaren pakweg 2x per jaar een injectie te krijgen die mij met redelijke zekerheid kan behoeden voor zwaar ziek te worden ? TOTAAL NIET
Jij misschien niet maar de viroloog expert dan weer wel:

Ook boosterprik beschermt al na 10 weken iets minder: “Maar we gaan niet voor altijd blijven prikken”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211227_95231770
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 16:20   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De publicatie daarvan was hier al besproken een paar weken geleden dacht ik.
Euh, dit is toch een artikel dat vandaag online werd gezet bij HN.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 16:24   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Daarnaast moet men ook de vraag eens durven stellen wat de invloed is op een immuunsysteem als je met een dergelijke frequentie vaccins toedient tegen eenzelfde virus. Is er een gelijkaardige vaccinatiecylus bij andere vaccins? Iemand?
Oud 30 december 2021, 16:31   #26
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Met de booster die ik vier dagen geleden kreeg, heb ik weer enkele maanden optimale bescherming tegen zwaar ziek worden. (daar draait het finaal om)
Zwaar ziek worden.. terwijl covid nog zo gevaarlijk is als een stevige verkoudheid. Wie nog zwaar ziek wordt van covid, moet zeer ernstige onderliggende klachten hebben. Van die mensen die 130kg wegen en allerlei comorbiditeiten hebben. Die mensen hebben zichzelf jaren ziek gewreten, en covid of gelijk welke verkoudheid is gewoon de druppel die hun emmer doet overlopen.

Sluit jezelf gerust nog 10 jaar op, maar laat ons allemaal met rust. Ik ga nooit een prik nemen, ook niet bij verplichting. Ik verwacht dat dat alleen maar gaat leiden tot grof geweld, zelfs aanslagen tegen politici.

In Oostenrijk komt er zo’n plicht, die velen zullen negeren. Bij de eerste premier die ze doodschieten, trek ik een fles wijn open
Oud 30 december 2021, 16:33   #27
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daarnaast moet men ook de vraag eens durven stellen wat de invloed is op een immuunsysteem als je met een dergelijke frequentie vaccins toedient tegen eenzelfde virus. Is er een gelijkaardige vaccinatiecylus bij andere vaccins? Iemand?
Het is op basis van die vraag dat ik resoluut weiger en blijf weigeren. Wie mij zonder toestemming probeert te prikken, krijgt de kogel. En ik hoop dat het in Brussel op grote schaal tot geweld zal leiden. Daar kiest de overheid dan zelf voor
Oud 30 december 2021, 16:36   #28
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ook boosterprik beschermt al na 10 weken iets minder: “Maar we gaan niet voor altijd blijven prikken”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211227_95231770
Tussen 'voor altijd' en 'wellicht enkele jaren' is er voldoende bandbreedte hoor.
Oud 30 december 2021, 16:42   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tussen 'voor altijd' en 'wellicht enkele jaren' is er voldoende bandbreedte hoor.
... maar daarmee is de vraag niet beantwoord:

Citaat:
Oud 30 december 2021, 16:45   #30
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu is't maar te hopen dat ge niks anders opdoet dan covid, hé, zo'n echt kwaai virus, want ge zijt heel uw immuunsysteem aan't kapot spuiten.
Oud 30 december 2021, 16:52   #31
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Zwaar ziek worden.. terwijl covid nog zo gevaarlijk is als een stevige verkoudheid. Wie nog zwaar ziek wordt van covid, moet zeer ernstige onderliggende klachten hebben. Van die mensen die 130kg wegen en allerlei comorbiditeiten hebben. Die mensen hebben zichzelf jaren ziek gewreten, en covid of gelijk welke verkoudheid is gewoon de druppel die hun emmer doet overlopen.
Dat Omicron veel minder gevolgen heeft dan bv de eerste versie is zo. Maar denkt er echt iemand dat Omicron het einde van het covid verhaal is ?

Citaat:
Sluit jezelf gerust nog 10 jaar op, maar laat ons allemaal met rust. Ik ga nooit een prik nemen, ook niet bij verplichting.
Mijzelf opsluiten ? Waarom ? Ik mag overal naar toe met mijn CST en heb nergens last van.

Na invoering van een verplichte vaccinering zullen het de rariteiten zijn die blijven tegen spartelen die finaal zullen geïsoleerd worden.

Citaat:
Ik verwacht dat dat alleen maar gaat leiden tot grof geweld, zelfs aanslagen tegen politici.
Amai, Schild & Vrienden-Feniks die aanslagen gaat plegen ? Of dat ros meiske die woordvoerder is ? Of gaat de hollandse dansleraar of de dierenarts dat doen ?

Citaat:
In Oostenrijk komt er zo’n plicht, die velen zullen negeren. Bij de eerste premier die ze doodschieten, trek ik een fles wijn open
Die gaan zich massaal laten prikken, een kleine groep gaat wachten tot ze een zware boete gaat krijgen en dan toegeven, een miniscule groep gaat finaal onderduiken of vluchten.
Niemand gaat doodgeschoten worden. (*)

* misschien wel wat Wappies die met een tranquiliser rifle hun shot gaan krijgen
Oud 30 december 2021, 16:55   #32
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar beschermt die booster prik geen fluit tegen besmettingen. Vraag is of die dan iets bijbrengt voor ziekenhuisopnames ?

Gaan ze nu blijven spuitjes zetten aan de vleet die nutteloos blijken ?

Het wordt nu toch wel erg link allemaal

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211229_97398985
Fred, als je geen booster wilt laat het het dan voor wat het is.
Je bent niets verplicht.
Maar, die tientallen discussies over de efficiëntie van de vaccinatie annex booster beginnen serieus op de zenuwen te werken. Veel van hetzelfde en praat tegen de vaak.
We weten ondertussen dat je geen vertrouwen hebt in vaccinatie. Elk z'n meug.
Je hoeft geen tiental discussies te starten om aan te tonen dat je vaccinatie niet ziet zitten.
Het wordt vervelend.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 16:57   #33
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb daar ook geen probleem mee, er zal wel eens licht aan het einde van de tunnel komen. De labo's gaan wel performanter worden en de ontwikkeling van het virus kort opvolgen. Met een beetje geluk verzwakt de covid zoals men nu al ziet met de Omicron. Nu is het wel belangrijk dat quasi iedereen gevaccineerd wordt en dat men de dwarsliggers het leven zuur maakt op alle gebied.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 16:57   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De publicatie daarvan was hier al besproken een paar weken geleden dacht ik.

Het rare is dat ik nog geen cijfers gezien heb over het enige effect van die boosters dat zinvol kan zijn: zware ziekte. Het enige dat ik tegengekomen ben, is in Zuid Afrika, waar een booster van JANSSEN (dat toch een zwak vaccin was) bij aktief personeel de kans op zware ziekte door twee deelt (zonder booster: kans 3 keer kleiner ; met booster: kans 6 keer kleiner op ziekenhuis opname).

Het zou mij niet verwonderen dat het boosten wat helpt bij bejaarden, en voor de rest grotendeels nutteloos is. Maar 't kan zijn dat er inderdaad een beetje winst is. Veel zal het niet zijn.

Die factor 2 was ook al in Israel vastgesteld bij geboosten tegen delta.
Wie er belang bij heeft zal z'n booster wel laten zetten. Puur opportunisme.
Oud 30 december 2021, 17:36   #35
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Fred, als je geen booster wilt laat het het dan voor wat het is.
Je bent niets verplicht.
Maar, die tientallen discussies over de efficiëntie van de vaccinatie annex booster beginnen serieus op de zenuwen te werken. Veel van hetzelfde en praat tegen de vaak.
We weten ondertussen dat je geen vertrouwen hebt in vaccinatie. Elk z'n meug.
Je hoeft geen tiental discussies te starten om aan te tonen dat je vaccinatie niet ziet zitten.
Het wordt vervelend.
Rudy ik ben waarschijnlijk nog voor U gevaccineerd en geboosterd. Daar gaat het mij niet om. Ik heb nog nooit geschreven dat ik vaccinatie niet zie zitten wel dat ik 4 vaccins per jaar heel link zou vinden net als ik vind dat die vaccins ferm tegenvallen.
En ja het is altijd hetzelfde maar dan moeten we hier maar de rubriek coronacrisis opdoeken.
Dan moeten we eveneens maar de media verbieden van nog te berichten over corona want die doen dat 24 op 24 en 7 op 7. Kortom dan moeten we maar verbieden nog met een woord te reppen over corona.
Rudy indien het gezaag over corona je op de zenuwen werkt wat ik begrijpen kan wel stop dan met actief lezen in deze rubriek. Je bent tot niks verplicht.
Wat een mens niet (meer) boeit vindt hij alleen maar gezaag.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 december 2021 om 17:43.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 17:38   #36
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mbt influenza is dacht ik aangetoond dat herhaaldelijk vaccineren het immuunsysteem eerder verzwakt. "Negative effect on immune response"
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 17:42   #37
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de immuunrespons die u beschermt tegen ernstig ziek worden, t-cellen, werken nog steeds minstens 6 maanden na uw tweede vaccin. ge zijt dus al voldoende beschermd zonder booster. die booster die ge hebt laten zetten was dus nergens voor nodig
Oud 30 december 2021, 17:50   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rudy ik ben waarschijnlijk nog voor U gevaccineerd en geboosterd. Daar gaat het mij niet om.
En ja het is altijd hetzelfde maar dan moeten we hier maar de rubriek coronacrisis opdoeken.
Dan moeten we eveneens maar de media verbieden van nog te berichten over corona want die doen dat 24 op 24 en 7 op 7. Kortom dan moeten we maar verbieden nog met een woord te reppen over corona.
Rudy indien het gezaag over corona je op de zenuwen werkt wat ik begrijpen kan wel stop dan met actief lezen in deze rubriek. Je bent tot niks verplicht.
Juist, ik ben niet verplicht om iets te lezen. Ik ben zelfs niet verplicht dit forum te bezoeken.
En toch doe ik het. Waarom ? Omdat een forum een meerwaarde kan hebben. En dit forum heeft een meerwaarde. Ik ken geen gelijkwaardig forum, tenminste waar we in het Nederlands mogen communiceren.
Er worden echter te veel discussies waarvan meer van hetzelfde gelanceerd. Dan moet je steeds hetzelfde antwoorden.
Ja, boosters hebben een nut, tenminste als ze op tijd en stond worden geprikt. Momenteel is het roeien met de riemen die we hebben.
Oud 30 december 2021, 18:04   #39
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Juist, ik ben niet verplicht om iets te lezen. Ik ben zelfs niet verplicht dit forum te bezoeken.
En toch doe ik het. Waarom ? Omdat een forum een meerwaarde kan hebben. En dit forum heeft een meerwaarde. Ik ken geen gelijkwaardig forum, tenminste waar we in het Nederlands mogen communiceren.
Er worden echter te veel discussies waarvan meer van hetzelfde gelanceerd. Dan moet je steeds hetzelfde antwoorden.
Ja, boosters hebben een nut, tenminste als ze op tijd en stond worden geprikt. Momenteel is het roeien met de riemen die we hebben.
Zeggen ze in de regimepers ondertussen iets nieuws dan?

Ik denk dat op dit forum de algemene consensus is dat voor bepaalde mensen de huidige vaccins nuttig kunnen zijn. De preventie-paradox verhindert ons jammer genoeg te weten te komen wat er zou gebeurd zijn als we niets hadden gedaan. Het zij zo.

De enige logische reactie op deze kennis, is de mensen daar eerlijk over te informeren en menselijk mee om te gaan;

Voor zij die ten alle prijze willen vermijden om besmet te geraken (besmet en ziek is NIET hetzelfde!);
1. Mondmaskers zijn pleisters op houten benen. Ze beschermen misschien een beetje. Maar iedereen heeft het recht ze al dan niet te dragen.
2. Afstand houden kan nuttig zijn om "directe" besmetting te vermijden, dus als je daar ECHT wil van profiteren vermijd je best drukke plaatsen. Maar iedereen kiest zelf welk niveau van bescherming hij wil. Isoleercel, thuis, café, voetbalstadion, sportpaleis....
3. Handgels zijn dikke onzin, want het virus wordt gedragen door aerosols. Maar als het je een beter gevoel geeft, doe maar.
4. Vaccins verhinderen géén besmetting, maar verlagen in het allerbeste geval de symptomen tot niet meer voelbaar, en in het slechtste geval doen ze niets, en wordt je, als je er vatbaar voor bent, en tot de risicogroep hoort goed ziek. Voor de 99,5% van de bevolking leidt NIET vaccineren in ieder geval NIET tot de dood. Ook hier, je kiest ZELF voor het niveau van bescherming dat je wilt.

Maar wat doet de overheid? Ze houdt al 2 jaar de angst in stand. Ze roept al 2 jaar dat als wij niet tot op de letter doen wat zij zeggen, dat wel er allemaal geweest zijn, dat de lijken op straat liggen, dat er duizenden mensen voor het ziekenhuis gaan moeten wachten wegens volzet.

Voor leugens hebben wij onze vrijheid opgegeven, en als wij daar tegenin komen vallen we volgens jouw in herhaling????

Ik zal pas stoppen, als de overheid eerst gestopt is, Rudy. Al moet ik mij nog 20.000 keer herhalen.

STOP DE ANGST, STOP DE REPRESSIE!
Oud 30 december 2021, 18:18   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Zeggen ze in de regimepers ondertussen iets nieuws dan?
(...)
Gunther, zo los je niets op. De connotatie alleen al: regimepers.
Ja het is onnozel en tergend. Dergelijke problemen worden pas opgelost als mondigen met gezag eens het woord kunnen voeren.
Het komt wel. Wees gerust. Maar roepen en tieren in den blet heeft geen zin.
We zullen nog iets meemaken, bij volgende verkiezingen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 30 december 2021 om 18:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be