Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2021, 11:31   #401
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

vervolg.... , om wachtijden te vermijden bij vakantiebegin/einde (zoals kerstdagen) biedt Tesla gratis snelladen aan tijdens daluren.

Dit bij bepaalde drukbezochte Sucs in 11 US-staten.

Citaat:
Tesla heeft vandaag aangekondigd dat Supercharging vóór 10.00 uur en na 19.00 uur gratis zal zijn. op 76 stations in verschillende staten tussen donderdag 23 december en zondag 26 december.
Citaat:
https://electrek.co/2021/12/18/tesla...-curb-traffic/
Tesla offers free Supercharging in off-peak hours for holidays to help curb traffic

Fred Lambert - Dec. 18th 2021

Tesla announced that it is going to offer free Supercharging during off-peak hours for the holidays in order to help curb traffic at charging stations.

The holidays have been tough stress tests for Tesla’s Supercharger network. It has not always passed with flying colors – especially in California, one of Tesla’s biggest markets per capita and where there’s the largest concentration of Tesla vehicles globally.

After the launch of Model 3, some owners ended up experiencing extreme wait times to get a charge at Supercharger locations that enable long-distance travel on popular routes in California during the Thanksgiving holiday in 2018.

Since then, Tesla has been experimenting with discounted Supercharging rates in order to encourage people to travel during off-peak times.

It has been successful at times, but every now and again, some stations experience long lines and wait times to get a charge, which is a growing pain for the electrification of the auto industry.

Tesla is bringing back its discounted, and now actually free, Supercharging for the holidays.

We reported that Tesla did it in California during the holidays and now it’s expanding the program to more states and charging stations for Christmas travel days.

Tesla announced today that Supercharging is going to be free before 10 a.m. and after 7 p.m. at 76 stations across several states between Thursday, December 23 and Sunday, December 26.

Based on the locations, it looks like Tesla is focusing on travel routes between major centers where there are high concentrations of Tesla owners.

Here’s the whole list of Tesla Supercharger stations that will have free off-peak hour charge:

Laatst gewijzigd door Micele : 20 december 2021 om 11:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 08:50   #402
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
vervolg.... , om wachtijden te vermijden bij vakantiebegin/einde (zoals kerstdagen) biedt Tesla gratis snelladen aan tijdens daluren.

Dit bij bepaalde drukbezochte Sucs in 11 US-staten.
En in ons land en omstreken ?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 10:01   #403
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
En in ons land en omstreken ?
Rijden er nog te weinig Teslas lange afstanden tegelijkertijd, zeker in België.

Dus nog niet nodig. En een Belg die met zijn Tesla naar het verre buitenland rijdt zal sowieso in de regel pas superchargen in het buitenland na minstens 2-3 uur rijden.

Toch niet zoals in Californië waar model 3 en zeker model Y reeds een tijdje de best verkochte automodellen zijn in hun segment, en zelfs tussen de best verkochte ICEs allround staan. Het eerste kwartaal 2021 haalde Tesla zelfs 1,7% van de totale US-automarkt, in California 5,3%. En dat zal de tweede helft van 2021 enkel maar gestegen zijn, navenant stijgen ook het aantal Suc-laadpunten, maar niet genoeg als elke Tesla rijder uit die US-staten meent te moeten Superchargen tijdens de spitsuren op weg naar familiebezoek of h/t kerstweekend, daarom die actie dat superchargen zodanig te spreiden.

Citaat:
https://chargedevs.com/newswire/plug...a-sales-surge/

Tesla had een bijzonder krachtig kwartaal, met een omzetstijging van 12,5% op jaarbasis. De twee nieuwste modellen stonden beide bovenaan in hun verkoopsegment: Model Y was de nummer 1 verkoper in het luxe compacte SUV-segment; Model 3 was #1 in het Near Luxury-segment; en Model S was #4 in luxe en high-end sportwagens. De Telsa Model Y, met 13.786 verkopen, was de derde bestseller van alle lichte voertuigen (ja, inclusief pick-up trucks), achter alleen Toyota's RAV4 (17.266 verkopen) en Camry (15.526).

Volgens de gegevens van CNCDA had Tesla in het eerste kwartaal een aandeel van 5,3% in de totale Californische markt en een indrukwekkend aandeel van 1,7% in de totale Amerikaanse markt.

Plug-ins surpass 10% market share in California as Tesla sales surge

Posted July 2, 2021

Tesla had a particularly powerful quarter, increasing its sales by 12.5% year-over-year. Its two newest models both topped their sales segments: Model Y was the #1 seller in the Luxury Compact SUV segment; Model 3 was #1 in the Near Luxury segment; and Model S was #4 in Luxury and High End Sports Cars. The Telsa Model Y, with 13,786 sales, was the third best-seller among all light vehicles (yes, including pickup trucks), behind only Toyota’s RAV4 (17,266 sales) and Camry (15,526).

According to CNCDA’s data, Tesla had a 5.3% share of the total California market in Q1, and an impressive 1.7% share of the total US market.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2021 om 10:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 13:24   #404
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Tesla model 3 en model Y gaan ook in Noorwegen bestverkochte EV-modellen worden van 2021, in Noorwegen betekent dat ook de bestverkochte automodellen algemeen. Pure ICEs halen daar nauwelijks 10 % of minder.

Model Y moet enkel nog de VW ID.4 inhalen, maar dat zal nog in de laatste week van december gebeuren. Nog ~360 stuks in te halen, deze avond kan dat nog 300 worden.
Top 10 van 2021 momenteel:
Citaat:
https://elbilstatistikk.no/
Data last updated: 2021-12-21 13:12:44

1. Tesla model 3 : 11.432
2. VW ID.4 : 8.422
3. Tesla model Y : 8.058
4. Nissan Leaf : 6.536
5. Audi e-tron : 6.485
6. FORD Mustang Mach-E : 6.012
7. Skoda Enyaq : 5.885
8. Hyundai Kona : 5.545
9. Volvo XC40 : 4.975
10. Mercedes-benz Eqc 400 : 4.122
(....)
**15. VW ID.3 : 3.155
** men krijgt de indruk dat de VW ID.3 nochtans een van de goedkoopste EVs "wat opgeofferd of verdrongen" wordt voor de VW ID.4.

Verleden jaar september-oktober-november was de verse ID.3 nog de best verkochte EV in Noorwegen, toen in de lente 2021 de ID.4 kwam zakte de ID.3 zelfs langzaam tot buiten de top tien. Want de andere merken doen ook hun best genoeg nieuwe EV-modellen te verkopen.

Bij Tesla kunnen we dat fenomeen nog altijd niet vaststellen tussen m3, sedan- en mY, of cross-over-versie. En het model 3 is al bijna 3 jaar op de Noorse markt (sinds februari 2019), het model Y sinds augustus.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2021 om 13:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 15:45   #405
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla model 3 en model Y gaan ook in Noorwegen bestverkochte EV-modellen worden van 2021, in Noorwegen betekent dat ook de bestverkochte automodellen algemeen. Pure ICEs halen daar nauwelijks 10 % of minder.
Tesla model Y nu ondertussen ook op 1 in Nederland, enkel december, in november geraakte het model Y maar op de 12e plaats, in oktober maar 47e.
Ook het model 3 herpakt zich en staat terug in de top 5 in december. Nederland loont zich weer als "Tesla-land"?
Citaat:
Elektrische Auto Kentekenregistraties
registraties bijgewerkt t/m 20 december 2021
december 2021 , totaal: 6.496

1 Tesla Model Y 490
2 Volkswagen ID4 482
3 Kia Niro 441
4 Tesla Model 3 423
5 Kia EV6 416
6 Hyundai Ioniq 5 379
7 Audi Q4 375
8 Ford Mustang Mach-E 337
9 Volkswagen ID3 325
10 BMW X3 321

https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/

Model Y grafisch per dag: https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/T...-dag/njn7-kcgw
(ik dacht al daar gaan toch ook genoeg Nederlanders overblijven voor een model Y / model 3 te bestellen in 2021?
(na dat model 3 recordjaar 2019)

Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2021 om 15:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 21:14   #406
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Tesla Model Y haalt hoogste veiligheidsresultaat bij IIHS.

https://electrek.co/2021/12/21/tesla...safety-rating/
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 14:48   #407
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Nog een heel tevreden klant https://www.autoblog.nl/nieuws/man-b...ye810D5AnX00q4
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 15:04   #408
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Heb je de aangehaalde details in de reacties ook gelezen? Niet dus, hoe naïef kan je zijn?

pomoek zegt 21 december 2021 om 08:44

Mijn Fins is niet meer zo sterk als ooit. Maar ik begrijp een beetje dat dingen opblazen zijn ding is. Lijkt me meer een gevalletje van de minste gelegenheid aangrijpen om.

SimonMc zegt 21 december 2021 om 12:46

@Hubert: batterij zat er niet meer in…


Pascal zegt 21 december 2021 om 09:09

Bij de video wordt ook meteen aangekondigd dat er betaalde promotie in zit, dus het winstoogmerk is in elk geval ook duidelijk zichtbaar


Joris24 zegt 21 december 2021 om 13:42

“ik heb deze 2013 tesla gekocht en kreeg na 1500 km problemen. Toen moest er een nieuwe accupack in en dat kostte me teveel geld”.

Oftewel, je hebt een accu-auto gekocht waarvan de km stand niet vermeld is en die 8 jaar oud is. Wie weet was het een gare taxi. Ik ben geen tesla fanboi maar het hele verhaal van ‘onvrede’ is gewoon flauwekul. Hij heeft ergens een super skere ouwe tesla model S die toch al afgeschreven was op de kop getikt en een ‘excuus’ verzonnen om ‘m voor de likes op te blazen. En opruimen, ja de brokken bij mekaar zoeken, maar een hoop ga je echt niet meer terug vinden na een knal van 30 kilo dynamiet.

Naja, het is mijn humor niet in elk geval, vooral niet met zo’n slecht verhaaltje vooraf. Zeg dan gewoon dat je knaken wil verdienen met het opblazen van spullen.

marcomanta zegt 21 december 2021 om 21:43

Zo zag ik een filmpje op Youtube over iemand die zijn BMW voor de showroom in elkaar sloeg met hamers uit onvrede over de auto.

(....)

Laatst gewijzigd door Micele : 22 december 2021 om 15:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 15:42   #409
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

vervolg ... en zulke typetjes heb je ook. Schatrijk via Youtube.

https://www.autoblog.nl/nieuws/video...-de-fik-184187

Video – Youtuber steekt zijn AMG in de fik

25 oktober 2020

In dit geval, HELAAS zeker geen clickbait. We hebben hier te maken met een gevalletje absolute waanzin. Daarvoor hoeven we de taal niet te spreken.

evdw zegt 25 oktober 2020 om 13:36

Dit ventje heeft bijna 5 miljoen abonnees op youtube en door deze actie aandacht te geven zal dit aantal alleen maar toenemen waardoor hij nog meer geld gaat verdienen zodat hij nog meer van dit soort stompzinnige acties kan uithalen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 22:15   #410
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heb je de aangehaalde details in de reacties ook gelezen? Niet dus, hoe naïef kan je zijn?

pomoek zegt 21 december 2021 om 08:44

Mijn Fins is niet meer zo sterk als ooit. Maar ik begrijp een beetje dat dingen opblazen zijn ding is. Lijkt me meer een gevalletje van de minste gelegenheid aangrijpen om.

SimonMc zegt 21 december 2021 om 12:46

@Hubert: batterij zat er niet meer in…


Pascal zegt 21 december 2021 om 09:09

Bij de video wordt ook meteen aangekondigd dat er betaalde promotie in zit, dus het winstoogmerk is in elk geval ook duidelijk zichtbaar


Joris24 zegt 21 december 2021 om 13:42

“ik heb deze 2013 tesla gekocht en kreeg na 1500 km problemen. Toen moest er een nieuwe accupack in en dat kostte me teveel geld”.

Oftewel, je hebt een accu-auto gekocht waarvan de km stand niet vermeld is en die 8 jaar oud is. Wie weet was het een gare taxi. Ik ben geen tesla fanboi maar het hele verhaal van ‘onvrede’ is gewoon flauwekul. Hij heeft ergens een super skere ouwe tesla model S die toch al afgeschreven was op de kop getikt en een ‘excuus’ verzonnen om ‘m voor de likes op te blazen. En opruimen, ja de brokken bij mekaar zoeken, maar een hoop ga je echt niet meer terug vinden na een knal van 30 kilo dynamiet.

Naja, het is mijn humor niet in elk geval, vooral niet met zo’n slecht verhaaltje vooraf. Zeg dan gewoon dat je knaken wil verdienen met het opblazen van spullen.

marcomanta zegt 21 december 2021 om 21:43

Zo zag ik een filmpje op Youtube over iemand die zijn BMW voor de showroom in elkaar sloeg met hamers uit onvrede over de auto.

(....)
Heb het helemaal gezien ......de hoeveel dynamiet was wel vernietigend .....wel spijt dat de batterij er niet op aangesloten was -> kon men ineens zien of ze wel versleten was.
Het geld voor een nieuwe of ruil batterij is veel maar hij had op zijn minste de auto in onderdelen kunnen verkopen.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2021, 23:01   #411
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Heb het helemaal gezien ......de hoeveel dynamiet was wel vernietigend .....wel spijt dat de batterij er niet op aangesloten was -> kon men ineens zien of ze wel versleten was.
Het geld voor een nieuwe of ruil batterij is veel maar hij had op zijn minste de auto in onderdelen kunnen verkopen.
Verkopen? De batterij zal hij waarschijnlijk wel verkocht hebben, die is zeker nog bruikbaar voor een elec-knutselaar, voor opslag van zonne-energie ofzo. Er zijn er die zelfs off-grid gaan met opgekochte gebruikte Tesla batterijmodules, gerecupereerd van ongevalwagens ofzo. Die modules kun je netjes stapelen. Link of talrijke YT-videos kan je googlen, kijk maar hier:
https://www.google.com/search?q=off+...client=gws-wiz

Quasi 99% off grid:
Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-hack...ome-batteries/

Jason Hughes, white hat hacker who’s perhaps best known as the man who leaked Tesla’s plans for a P100D a half year ahead of the company’s actual announcement, has revealed photos of his impressive Tesla battery powered compound in North Carolina. The 4,500 square-foot home utilizes 102 commercial-grade solar panels to capture energy from the sun which then gets stored into a home battery storage unit composed of battery modules ripped from two Tesla Model S 85 kWh packs.

The 44.4 kW home solar system produces enough energy to not only power the entire home and all of its electrical appliances, but also provides enough energy to charge a pair of his and hers Model S each day. The end result is an elaborate home-engineered system that took roughly a year to design and build, and has allowed Hughes and his family to remain 99% ‘off-grid’ for the past year. A measly $200 was paid to the utility company for the entire year, most of which, according to Hughes, was a base connection fee to keep the meters operational.

The battery banks used for storing solar energy are derived from battery packs found from a salvaged Model S. Hughes dismantled the packs to create a stacked array of battery modules. A total of 36 modules are used in the home set up which equates to 2.25x Model S 85 kWh battery packs. Here’s a video of Hughes performing a teardown of one of the Model S battery packs.


De YT video van dynamite man heeft ondertussen meer dan 2,1 miljoen kliks wat denk je wat dat opbrengt?

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=7_9aVzf5fC4

Mies joka räjäytti TESLANSA!! Tesla Model S & 30kg dynamiittia.
2.112.530 Aufrufe. Premiere am 17.12.2021
Deze link legt het even uit:
Citaat:
https://www.carscoops.com/2021/12/di...-drivers-seat/

The era of YouTube and social media has seriously blurred the lines between reality and entertainment (read views) videos. This clip from Finnish YouTube channel Pommijätkät, whose name translates to ‘Bomb Dudes’, would have us believe that a disgruntled owner of a Tesla Model S approached them to blow up the EV. (....)
Hier prijzen van gebruikte Tesla modules: € 1200 voor 5,3 kWh
https://eveurope.eu/product/tesla-mo...3-kwhr-24-vdc/

Een model S (85) heeft er zo 16!
Citaat:
https://057tech.com/products/battery_modules

Pricing $1389 + shipping

Significant discounts available for purchases of two or more modules
US Customers: Get a quick quote with shipping!
Or contact Us for details!


Die van de Tesla 100 kWh hebben natuurlijk meer kWh per module: tot 6,4 kWh.

Men acht een batterijpack voor een EV "versleten" als die onder 70% van zijn capaciteit zit. Je weet toch hoeveel 65% van 100 kWh is, en wat je daar allemaal mee kunt doen?

Laatst gewijzigd door Micele : 22 december 2021 om 23:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 11:50   #412
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

https://www.auto55.be/nieuws/33971-v...een%29+premies

Daar geen ander merkt tegenop ....zoveel batterijen in stock?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 13:20   #413
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard Grootste groei Tesla-superchargers zal in Europa plaatsvinden

Volgens een gegevensanalyse van >> Lease Fetcher uit de UK.

De grootste groei van Tesla superchargers zal er komen in Europa, vooral Duitsland mag blij zijn (als transitland), soit Tesla made in Europa is nu eenmaal D.

Nederland heeft gemiddeld de meeste Suc-palen per station: 15,7 (is ook het dichtsbevolkte land, dat past)

Canada heeft de meeste zware V3 suc-palen. enz...

# vertaald via: https://teslamag.de/news/meiste-tesl...u-europa-44332

# Tesla zelf publiceert alleen geschatte en onregelmatig bijgewerkte informatie over het aantal van zijn wereldwijde superchargerstations voor snel opladen van elektrische auto's, maar een leasemaatschappij heeft nu alles verzameld wat op de website te vinden is ter informatie. De evaluatie, getiteld "Anatomy of the Supercharger Network", is gemaakt door het Britse leaseportaal Lease Fetcher en is gebaseerd op gegevens van de internationale en Chinese Tesla-websites tot begin december. Daaruit blijkt onder meer dat er bijna nergens anders zoveel nieuwe superchargers gepland staan als in Duitsland.

40,8% van alle superchargers in de VS

De laatste tussentijdse resultaten van Tesla zelf kwamen half november en lazen wereldwijd 30.000 Supercharger-columns. Op de website lees je ook de informatie over 3000 stations. Volgens Lease Fetcher waren er begin december precies 3.382 snelle Tesla-laadstations. De focus ligt duidelijk op de VS, waar 1215 Supercharger-locaties met 12.325 kolommen zijn. China heeft met 1134 bijna hetzelfde aantal stations, maar met in totaal 8401 kolommen zijn ze gemiddeld aanzienlijk kleiner.

Voor Europa vermeldt Lease Fetcher alleen het geschatte aantal van 700 Supercharger-stations dat recentelijk in zijn analyse werd overschreden. Met in totaal 30.168 Tesla-laadpunten wereldwijd is het nog eens nauwkeuriger: volgens de analyse bevindt 23,7 procent zich in Europa, 27,8 procent in China en 40,8 procent in de VS. Binnen Europa is Duitsland met 105 vestigingen en 1132 pijlers in absolute zin het best bevoorraad, gevolgd door Frankrijk. Een opvallend aantal Tesla Superchargers (85 stations met 1146 kolommen, zelfs meer dan in Duitsland) staat in het elektrische autoland Noorwegen.

Daarnaast lijkt Nederland bijzonder dichtbevolkt met superchargers. In het relatief kleine land staan 36 Tesla-stations met een hoog aantal van 566 oplaadpalen. Met 15,7 kolommen per locatie leidt het ook de landenranglijst voor dit criterium, gevolgd door Noorwegen. Wellicht is de royale uitrusting de reden dat Tesla zijn test begon met een Supercharger-opening voor elektrische auto's van derden in Nederland.

Duitsland als Tesla-focus

Volgens de door Lease Fetcher verzamelde gegevens zal het wereldwijde Tesla-netwerk tegen eind 2022 naar verwachting met 1047 locaties groeien. Hier ligt de focus op zijn beurt op Europa, dat 36,5 procent van alle momenteel aangekondigde nieuwe Supercharger-stations voor zijn rekening neemt. 49 hiervan zijn alleen voor Duitsland gepland, meer dan voor enig ander Europees land - Tesla plant alleen meer in Canada, China en de VS wereldwijd.

Met een totaal van 33,7 procent van alle nieuw geplande Supercharger-locaties tegen het einde van 2022, wordt Europa gevolgd door China en vervolgens de VS met 23 procent. Al met al resulteert dit in een geplande groei van 31 procent binnen 13 maanden. Maar dat is waarschijnlijk alleen het deel dat Tesla al openbaar heeft gemaakt: zijn technologiebaas Drew Baglino zei eind oktober dat het Supercharger-netwerk de komende twee jaar zelfs zou moeten verdrievoudigen, na een verdubbeling in de 18 maanden ervoor.
- - - - - - --

Met interessante grafiekjes.

Citaat:
>> https://www.leasefetcher.co.uk/conte...harger-network

Tesla plans to boost their Supercharger Network by 30.96% by the end of 2022



Percentage Increase in Coming Soon Locations
The table below is ordered by percentage increase in 'Coming Soon' locations for all countries with at least 10 Live Charging Locations.
(....)

You’re more likely to find an unoccupied charging point in the Netherlands than anywhere else in the world



Canada has the most technologically advanced Supercharger Network in the world



In 2019, Tesla introduced the V3 Supercharger which is said to cut charging time by 50% to around 15 minutes. V3 units are designed to allow Tesla batteries to charge at the full power their battery can manage, rather than splitting it with the cars charging nearby.

Older versions of the Tesla Model S and Model X received over-the-air updates to take advantage of these faster charging speeds, and all new Teslas can now charge at a maximum of 250kW - the maximum charging speed of a V3 charger. This means almost anybody with a Tesla can benefit from the new charging standard.

Currently, 37.4% of Tesla’s Supercharger network is formed of V3 Chargers.

Canadian Tesla drivers are best placed to take advantage of this - 48.1% of the entire Supercharger network in Canada is composed of V3 chargers.

China comes next with 42.9%, then South Korea with 42.1%.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 december 2021 om 13:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2021, 20:17   #414
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
https://www.auto55.be/nieuws/33971-v...een%29+premies

Daar geen ander merkt tegenop ....zoveel batterijen in stock?
Ter info ->>>>>>>Oude batterijen van 2018 verkopen in nieuwe auto van 2021 ...Tesla kwaliteit !
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 15:11   #415
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Tesla heeft blijkbaar geen chipproblemen, men ziet het ook aan de verkoopscijfers.

Nu worden ook in de USA de eerste model 3 en Y uitgeleverd met snellere grafiekchips van AMD Ryzen voor het infotainment:

Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-mode...u3-deliveries/

Tesla has started producing and delivering Model 3 and Model Y vehicles equipped with AMD-powered MCU3 infotainment systems in North America.

In November, Tesla Giga Shanghai kicked off Tesla Model Y Performance deliveries. The Made-in-China (MIC) Model Y Performance was equipped with an AMD Ryzen graphics chip, which new owners happily showcased on social media.

Citaat:
The first Model 3 and Y vehicles with MCU3 (Infotainment Computer with AMD Ryzen) are now being produced and delivered in North America! https://twitter.com/teslascope/statu...51869608411136
— Teslascope (@teslascope) December 28, 2021
Besides the Ryzen chip, MIC Model Y Performance owners also revealed that their vehicles were equipped with a 12V lithium-ion battery like the Model S Plaid.
Welke Ryzen n° staat er niet bij, maar ik vermoed de beste, ttz zuinigste/snelheid.
https://itdaily.be/blogs/kantoor/cor...p-moet-letten/

Laatst gewijzigd door Micele : 29 december 2021 om 15:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 18:10   #416
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Derde fysieke terugroepactie of recall voor het model 3 in 2021, betreft model 3 tem september 2020, 356.309 wagens. Het coax-kabeltje van de acheruitcamera, dat ergens het koffermechanisme passeert, kan voldoende beschadigd geraken na langere duur, dit zou ~1% wagens direct kunnen betreffen, men (1% of meer in enkele jaren) kan pech hebben met de afwerking van de bevestiging/ligging van die coax. Dan valt de achteruitcamera uit, en zal men het zonder moeten doen zoals "de gewone wagens".

Nu zullen ze een duurzame oplossing hebben en zullen ze alle wagens (preventief) aanpassen op korte termijn, imo.

Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-mode...-trunk-recall/
Posted on December 30, 2021

Tesla is recalling over 356,000 Model 3 vehicles based on potential issues owners may encounter with the rearview camera cable, which could be damaged when the trunk is closed. This can cause the camera to malfunction, documents state.

The recall applies to 356,309 units, according to a Safety Recall Report shared with Teslarati by the NHTSA. Only 1% of the vehicles recalled are expected to have the defect, the documents state. It applies to Model 3 sedans manufactured between July 15, 2017 and September 30, 2020.

“The Model 3 trunk harness is equipped with a solid core coaxial cable that provides the rearview camera feed for visibility on the center display. Over time, repeated opening and closing of the trunk lid may cause excessive wear to the coaxial cable. If the wear causes the core of the coaxial cable to separate, the rearview camera feed is not visible on the center display,” the NHTSA’s description of the defect states. The agency states that excessive damage to the coaxial cable can cause the unavailability of the rearview camera. This risk “may affect the driver’s rearview and increase the risk of a collision. If there is a loss of rearview camera display, the driver can continue to operate the vehicle by performing a shoulder check and using their mirrors when backing,” the NHTSA added.

It appears that the damage to the coaxial cable is caused by a harness on the trunk lid, which extends or folds as the trunk opens or closes. While the trunk is in its closed position, the harness can fold and experience a tight bend radius over an extended period, “stressing the core of the cable.” Owners can observe visible material wear on the harness to see if their car is affected. The wear can cause flickering or intermittent rearview camera visibility on the center display.

The issues were first observed by the Field Quality team, which observed “a potential trend in trunk harness consumption in Service and initiated an engineering study.” The recall determination was made on December 14, after the investigation came to a close on December 10. The NHTSA observed 2,301 warranty claims and 601 field reports that related to this malfunction between October 2017 and December 2021. Tesla is not aware of any crashes, injuries, or deaths due to the malfunction.

This is the third recall on the Model 3 in 2021, the first two being related to seatbelt and brake caliper bolt issues.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 december 2021 om 18:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 18:11   #417
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.481
Standaard

De Amerikaanse overheidsorganisatie NHTSA verplicht Tesla om een aanzienlijk aantal wagens binnen te roepen.

https://arstechnica.com/cars/2021/12...es/?comments=1

In beide gevallen is het probleem beslist niet met een software-update te remedieren,en dat probleem met de koffer die kan openen tijdens het rijden lijkt me van de hoogste veiligheidsorde te zijn...veel meer dan spelen tijdens het rijden (hetgeen uiteindelijk de moron achter het stuur zelf moet doen)

Wel,nu zal Tesla het gebrek aan "dealer" garages (voor de typische Amerikaanse Tesla klant bevindt die zich ook vele uren rijden weg),en hun weigering om samen te werken met reparatiecentra(Tesla is absoluut vijand van independent repair) ,gaan beginnen voelen zie.


Wie het een beetje volgt kan al merken dat DAT zo langzamerhand DE achillespees van Tesla geworden is....dit en de ZOTTE reparatieprijzen.....
Voor ICE-wagens bestaat nog steeds een heel dicht netwerk van capabele reparatieplaatsen,en een immense hoeveelheid wisselstukken, in alle prijsklassen.....De concurrenten van Tesla zullen natuurlijk hun bestaande dichte netwerk gebruiken en ongetwijfeld "inzakken" in het reeds bestaande ecosysteem.

Tesla-rijders staan feitelijk bijna naakt in vergelijking daar mee....Tesla lijkt helemaal niet geinteresseerd in het helpen opbouwen van een "ecosysteem"

Dat gaat BIJTEN,want de aangehaalde probleempjes hebben NIKS te maken met de E-drive en zo.........het lijkt echt ouderwets mechanisch priegelwerk te moeten worden.

Laatst gewijzigd door kelt : 30 december 2021 om 18:20.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 18:24   #418
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De Amerikaanse overheidsorganisatie NHTSA verplicht Tesla om een aanzienlijk aantal wagens binnen te roepen.
Ik was 1 minuut eerder bezig, maar wel enkel over de 3e recall van het model 3.
Was wel geen echt veiligheidsgeval, coaxkabeltje achteruitcamera kan beschadigd geraken op langere termijn.

Het frontdeksel van het model S lijkt me daar wel veel gevaarlijker...

Tesla zal wel nog altijd het minst aantal recalls hebben van de ganse autoindustrie. Bron CAM 2019-2020(H1)


https://www.focus.de/auto/ratgeber/s..._12255814.html

Want ze lossen het dikwijls OTA op, dus een software-update.

Het is al nieuws als Tesla een fysieke terugroepactie doet, zo zelden gebeurd het. lol

Citaat:
Wel,nu zal Tesla het gebrek aan "dealer" garages (voor de typische Amerikaanse Tesla klant bevindt die zich ook vele uren rijden weg),en hun weigering om samen te werken met reparatiecentra(Tesla is absoluut vijand van independent repair) ,gaan beginnen voelen zie.
Bij mij weten heeft Tesla in dat geval nog altijd mobiele werkplaatsen, die komen het oplossen waar uw Tesla geparkeerd staat, dus ook bij uw werkgever.
Citaat:
https://www.tesla.com/nl_BE/support/mobile-service

Mobile Service-ondersteuning

Om de service aan uw auto te kunnen uitvoeren op het moment en de locatie die ú het beste uitkomt breiden we onze vloot aan Mobile Service-voertuigen voortdurend uit. Als de reparatie kan worden uitgevoerd door een Mobile Service-monteur en deze is beschikbaar in uw regio bieden wij deze optie aan.

Plan een servicebezoek in uw Tesla-app, waarna uw serviceaanvraag zal worden behandeld. Het Tesla serviceteam zal bepalen of de reparatie kan worden uitgevoerd door een Mobile Service-monteur. Als de benodigde service kan worden uitgevoerd via Mobile Service, wordt u in de Tesla-app gevraagd een datum en tijd naar keuze te selecteren.

Als een bezoek aan een Service Center meer op zijn plaats is, verwachten wij u bij het Service Center dat u via uw Tesla-app hebt geselecteerd, op de datum en tijd die u via de app hebt gekozen.
Citaat:
Wie het een beetje volgt kan al merken dat DAT zo langzamerhand DE achillespees van Tesla geworden is....dit en de ZOTTE reparatieprijzen.....
Voor ICE-wagens bestaat nog steeds een heel dicht netwerk van capabele reparatieplaatsen,en een immense hoeveelheid wisselstukken, in alle prijsklassen.....De concurrenten van Tesla zullen natuurlijk hun bestaande dichte netwerk gebruiken en ongetwijfeld "inzakken" in het reeds bestaande ecosysteem.
Hebben die mobiele werkplaatsen die desnoods zelfs banden komen vervangen bij uw thuis? (zeker in USA aangeboden)
https://www.tesla.com/support/tire-r...ce?redirect=no

Laatst gewijzigd door Micele : 30 december 2021 om 18:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 09:13   #419
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik was 1 minuut eerder bezig, maar wel enkel over de 3e recall van het model 3.
Was wel geen echt veiligheidsgeval, coaxkabeltje achteruitcamera kan beschadigd geraken op langere termijn.

Het frontdeksel van het model S lijkt me daar wel veel gevaarlijker...

Tesla zal wel nog altijd het minst aantal recalls hebben van de ganse autoindustrie. Bron CAM 2019-2020(H1)


https://www.focus.de/auto/ratgeber/s..._12255814.html

Want ze lossen het dikwijls OTA op, dus een software-update.

Het is al nieuws als Tesla een fysieke terugroepactie doet, zo zelden gebeurd het. lol


Bij mij weten heeft Tesla in dat geval nog altijd mobiele werkplaatsen, die komen het oplossen waar uw Tesla geparkeerd staat, dus ook bij uw werkgever.



Hebben die mobiele werkplaatsen die desnoods zelfs banden komen vervangen bij uw thuis? (zeker in USA aangeboden)
https://www.tesla.com/support/tire-r...ce?redirect=no

Deze Fin heeft toch zo zijn eigen mening over Tesla....
https://www.dumpert.nl/item/100017895_4643f8be
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 10:25   #420
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Deze Fin heeft toch zo zijn eigen mening over Tesla....
https://www.dumpert.nl/item/100017895_4643f8be
Maar wel eerst het batterijpack en de motor uitbouwen. (wat dynamite man gedaan heeft)

zo zijn er tientallen miljoenen die een mening hebben over Tesla. lol

Al een paar maal aangetoond (in dit forum, gemist?) dat dit puur voor het geld is en niets met Tesla te maken heeft.

Zoals de vele yt-filmpjes waar ze veel duurdere autos opblazen of opzettelijk stukslaan en zelfs met een helicopter laten neerstorten. Allemaal voor de kliks abbos en likes.
Citaat:
https://www.theverge.com/2021/12/26/...on-repair-bill
Katainen handed his 2013 Tesla Model S over to Pommijätkät, a group of explosion experts on YouTube who loves to make things go “boom,” after he was quoted $22,600 for a battery replacement. “Well when I bought that Tesla, the first 1,500km [932 miles] were nice,” Katainen recounted. “Then, error codes hit.” After Katainen brought his Tesla to a mechanic, he found out that the only way to fix the car would be to replace the entire battery pack, which would cost him at least 20,000€, or around $22,600.

I think anyone would be pretty frustrated at that point, considering that the base price for a new 2013 Tesla Model S started at $57,400, later increasing to $59,900 when the car first came out. Even a standard used model currently goes for around $30,000 at the lowest. That’s probably why Katainen picked up the Tesla from the shop and told the mechanic that he’s going to “explode the whole car away.”

For context, these cars come with an eight-year (or up to 150,000 miles) battery and drive unit warranty, but the warranties on older models are starting to expire, revealing the potential cost behind a full battery replacement. In September, Electrek reported on a Tesla owner in need of a battery replacement on a Model S that was no longer under warranty. As noted in the report, he was quoted $22,500 from Tesla, but ended up getting a repair for $5,000 from a third-party shop. Katainen’s quote was also from Tesla, and it’s unclear whether he had access to an alternative repair service.
Of 8 jaar garantie net afgelopen. Anders had hij wel een recentere Tesla aangekocht met pakweg 4 jaar garantie.

De uitgebouwde batterij kan hij zeker nog goed verkopen want meestal zijn maar enkele modules defect of hebben teveel degradatie, van de 16 modules hé. Ook voor opslag van zonne-energie goed te gebruiken.


Is eerder reklame, de Tesla-verkoop in Finland zal alvast verder gestegen zijn. Of er rijden al genoeg Teslas in Finland.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Download.png‎
Bekeken: 73
Grootte:  252,0 KB
ID: 115503  


Laatst gewijzigd door Micele : 31 december 2021 om 10:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be