![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In the last three months, five conservative talk show hosts have died from COVID https://www.bostonglobe.com/2021/10/...g-an-audience/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er is in België helemaal geen oversterfte in 2021. Er is met andere woorden helemaal niks aan de hand. En kom aub niet aandraven met "dat komt door de vaccins". De covidkwestie heeft veel weg van een religie
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kortom, het zal een heel flinterdun lijntje geworden zijn tussen "wat minder vurig uw job doen" en "moord" he. Want het vallen als vliegen van prominente antivaxxers valt statistisch niet meer uit te leggen, als je ziet hoe klein de kans was dat die stierven het jaar daarvoor he. Sinds het uitvinden van vaccins zouden niet-gevaccineerden van middelbare leeftijd plots van aanvankelijk 1 kans op 2000 of zo om te sterven, naar 1 kans op wat, op 20 of zo geevolueerd zijn. Maar enkel maar als ze prominent anti-vax waren, niet als ze gewoon anoniem waren. Tenzij er 100 keer meer "prominente antivaxxers" zouden rondlopen dan we denken he. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 december 2021 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Kan iemand dit bevestigen? (Betrouwbare) Cijfers voor België momenteel beschikbaar? Laatst gewijzigd door Bach : 1 januari 2022 om 04:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
Iedereen heeft zo zijn gevoeligheden. https://www.voiceforscienceandsolida...ndervaccinatie Toch mss verder lezen?
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
|
![]() Het is dat ik meen dat er meer dan 4 procent niet gevaccineerden rond lopen in Duitsland. De gevaccineerden zouden dan oververtegenwoordigd zijn bij de omicron variant (of totale huidige) besmettingen. Dat zou toch groot nieuws zijn? Wat klopt er hier niet? De cijfers? Het vaccin? De media?
Laatst gewijzigd door Bach : 1 januari 2022 om 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals die twee vakbondsafgevaardigden in Martinique, en die "alt right" radio commentatoren in de USA deze zomer. Het is toch eigenaardig dat een ziekte die in een leeftijdsklasse van 40 jaar maar 1 kans op 2000 heeft om iemand te doden, zoveel 40-ers die prominente antivaxxers zijn, heeft neergelegd he. Dat wil zeggen dat er oftewel 2000 keer meer zulke PROMINENTE antivaxxers rondlopen, dan wel dat hun kans op overlijden in 't ziekenhuis enorm veel hoger is geworden sinds er vaccins zijn, en sinds ze hun standpunten gekend maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niettemin is het zo dat dat niet noodzakelijk wil zeggen dat het vaccin U KLINISCH meer blootstelt aan infectie. Het kan gewoon een verschil zijn in de groepen, en misschien gewoon een gevolg van gedrag, van het CST en dergelijke meer. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 januari 2022 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is toch grootteordes lager dan 1/2000?
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eh, nee. De kans om aan corona te sterven als je positief getest bent, was van de orde van 1 op 2000 in de 40-jarigen groep, he.
Ik had dat hier toch al aangegeven, hoewel door de andere opdelingen in leeftijdsgroepen wat moest jongleren. In de tweede golf (november 2020) waren er in de groep 40-49 jaar 180 000 cases. In de groep 24-45 jaar waren er iets van een 46 doden. Als we nu kijken naar de groep 40-44 jaar, en we nemen aan dat de meeste doden van de 25-44 jaar groep in de groep 40-44 vielen, dus die 46 doden allemaal in de groep 40-44 jaar vielen, en we nemen aan dat de cases uniform verdeeld zijn over 40-49 jaar, en dus de groep 40-44 de helft heeft van die cases, dan: hebben we ongeveer 90 000 cases in die groep 40-44 hebben we 46 doden in de groep. Dat is dus 1 op 2000 he. Natuurlijk: er zullen ook wel wat doden gevallen zijn in de 25-39 jaar groep, maar ik neem aan dat dat minder is dan in de 40-44 groep. er zijn natuurlijk een hele hoop infecties die geen cases waren, maar hier gaat het om cases (CFR en niet IFR). Vandaar mijn schatting van 1 op 2000. Dat is toch weinig, niewaar ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel ruw gezien had ik ergens in mijn achterhoofd dat ik als 50-er een kans had van 1 op 400 of zo om aan covid te sterven als ik het opdeed. En je had een factor van ongeveer 10 per 20 jaar jonger. Dat gaat wel over de IFR. De CFR is hoger met de factor waarbij men cases mist. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33289900/ ![]() Een sterfkans van 1 op 100 000 vind je enkel in de lagere school he. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 januari 2022 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het rare is dat ik nu op andere getallen uitkom. Edit: Oei, ik moet eens nagaan op dat echt wel dezelfde tool is.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 1 januari 2022 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.teletrader.com/95-6-omic...=1641033273336 Het bevestigd voorlopig wel mijn theorie dat natuurlijke immuniteit zonder extra vaccin beter is dan natuurlijke immuniteit met vaccin. Dat onderscheid zit niet in die cijfers maar als er echt zoveel gevaccineerden besmet geraken dan wordt dat eigenlijk wel bevestigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |