![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#13601 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat weet ik maar mensen ZIEN die grafiek toch.
![]() |
#13602 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat mensen ONGELOFELIJK DOM zijn als het op "wetenschappelijke" en "wiskundige" dingen aankomt. En ik heb het niet eens over Jan met de Pet, ik heb het over het journaille en zo. Je kan dingen debiteren en cijfers tonen die in directe contradictie zijn met wat je aan het zeggen bent, als je dat met genoeg gezag afkondigt dat die cijfers dat "bewijzen" dan geloven ze dat en gaan dat zelfs napraten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13603 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een studie die duidelijk aangeeft dat omicron milder is.
https://www.medrxiv.org/content/10.1....30.21268495v1 Merk trouwens op dat omicron NOG milder moet zijn dan wat die studie vindt, want men bekijkt daar geen omicron zieken vs delta zieken, maar wel zieken TERWIJL ER MEER OMICRON is (zonder te kijken wat ze hadden) met een periode voor er omicron was. De methode wordt getest door twee "delta" periodes met elkaar te vergelijken op dezelfde manier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13604 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hoe meer er bevestigd wordt wat omikron werkelijk is, hoe absurder het is wat de hollanders gedaan hebben met hun panieklockdown. Op het zelfde nivo als onze "paaspauze", een zinloze, dure beslissing die ab-so-luut nergens voor nodig is
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#13605 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vraag me wel af hoe ze het CST nu gaan proberen te blijven verkopen.
![]() |
![]() |
#13606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"omdat de omicron besmettingen sterk toenemen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13607 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeker in Frankrijk snap ik daar niets van - daar lopen toch gemiddeld nog meer mensen rond die al eens nadenken. In zo'n land zou men normaal toch minder wegkomen met imbeciliteiten.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 3 januari 2022 om 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13608 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sta er ook versteld van. Zeker "vanaf 12 jaar", dat is ongehoord. Mochten ze dat nu nog boven de 50 of zo ingevoerd hebben, maar vooral in een periode dat het vaccin eigenlijk niet veel meer doet lijkt dit gewoon waanzinnig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13609 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen, laten we opkijken naar de Zweden. ![]()
![]() |
![]() |
#13610 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, als je in Parijs bent, zie je daar meer mensen een boek lezen, zelfs in de metro, dan in andere landen. Je merkt ook in gesprekken dat mensen bepaalde historische, literaire... referenties nog kennen. Al zal het daar ook wel achteruitgaan wellicht.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 3 januari 2022 om 17:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13611 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het algemeen zijn Fransen wel wat kitteloriger als men hen wil dwingen. Het is geen volgzaam volk in 't algemeen. Of ze slimmer zijn zou ik niet denken, maar ge kunt een beetje minder gemakkelijk met hun dingskes rammelen zonder gevolgen. Denk aan de gele hesjes en zo. Maar in deze vraag ik mij af wat er gaat gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13612 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De horeca en handelszaken in Antwerpen zijn wel in hun nopjes. Een ongeziene omzet. Progressies van tientallen procenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13613 | |
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is geld verdienen belangrijker dan de gezondheid van de mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13614 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"geld verdienen" is een sofistische manier om neerkijkend te doen over welvaart en welzijn. Wat je dus eigenlijk zegt is: Blijkbaar is het welzijn en de welvaart van 99% van de bevolking veel belangrijker dan de gezondheid van 1%. Eh, ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13615 | |
|
![]() Citaat:
want dan krijgen ze een burn out citaat: AD Aantal coronabesmettingen na een bezoek aan Oostenrijk verzesvoudigd Ruim duizend Nederlanders testten positief op corona na een reis naar een wintersportland rond kerst en oud en nieuw. Het aantal coronabesmettingen na een bezoek aan Oostenrijk verzesvoudigde. Waar het aantal Nederlanders dat in Oostenrijk was geweest en positief testte in de week na 21 december nog bleef steken op 144, is dat in de week tot 3 januari opgelopen tot bijna duizend mensen. Ook na terugkeer uit Zwitserland en Italië is het aantal coronabesmettingen bijna verdubbeld. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die deze site heeft opgevraagd bij het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). https://www.ad.nl/binnenland/aantal-...digd~a628c037/ Laatst gewijzigd door cato : 4 januari 2022 om 08:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13616 | |
|
![]() Citaat:
Is dat omdat de horeca , het bier en de vakanties het belangrijkste zijn voor een Belg, of omdat ze dit welvaart en welzijn noemen? Laatst gewijzigd door cato : 4 januari 2022 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13617 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Absoluut. Dat is belangrijker, dat is nogal evident. Ik begrijp niet dat jij dat niet snapt: het leven van een klein groepje mensen is UITERAARD minder waard dan de welvaart en het welzijn van de grote meerderheid en ja, vakantie is daar een belangrijk deel van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13618 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het bier, de horeca en de vakanties, dat IS voor een goed deel de welvaart en het welzijn. Snap je dat dan niet ? Dat is een belangrijke reden waarom wij eigenlijk zelfs maar zouden leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je begrijpt toch dat dat afhangt van de HOEVEELHEID reisgangers he, en hoe het IN HET ALGEMEEN evolueert ? Maar meer nog: in welke mate is dat een PROBLEEM ? Veruit de meeste van die mensen gaan een verkoudheid, of iets griepachtigs meemaken. Ik denk dat veruit de meesten inderdaad dat verkiezen, samen met de pret van hun reis, dan "geen keelpijn en ook geen reis" als alternatief, he. Maw, de welvaart van die mensen met snotneus is hoger dan de welvaart van thuisblijvers zonder snotneus. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 januari 2022 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13620 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is dan triestig, even los van de rest.