![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je je wat meer wenst te verdiepen in de armoede situatie van de VS zelf, is er veel meer data voorhanden dan dat nogal gekleurde rapport van Unicef. Hier zijn de cijfers van hun bureau voor statistiek. http://www.census.gov/prod/2004pubs/p60-226.pdf Uiteindelijk daalde op lange termijn de armoede gestaag in de VS, met uiteraard logische schommelingen up and down die de economische cycli volgen. Ergens rond het midden van de jaren 70, bereikt de armoede een historisch minimum en sindsdien zijn de cijfers quasi constant. Het inkomen steeg echter veel zwaarder dan de inflatie, wat inhoudt dat het median income sterker gestegen is dan de inflatie, wat op zijn beurt wil zeggen dat de uiteindelijke koopkracht van de armen gestegen is. Relatief zijn er dus evenveel armen, maar absoluut hebben ze het beter. Ook opmerkelijk is dat het aantal sociale voorzieningen voor die armen in de periode 70-nu jaar na jaar is aangegroeid, zodat ze het niet alleen beter hebben kwa inkomen, maar ook kwa hulp van de overheid. Het is ook opmerkelijk dat de metingen aanduiden dat kinderen (-18) veel zwaarder vertegenwoordigd zijn in die low income bracket. Now think: de totale armoede is quasi constant, en -18 is constant zwaarder vertegenwoordigd. Wat wil dit zeggen? Dat die mensen allemaal sterven eens ze 18 zijn? Uiteraard niet, ze beginnen met niets, en een overgrote meerderheid werkt zich op uit die relatieve armoede tov de ouderen. Dat is een cultureel gegeven in de VS, waar je jong start met weinig inkomen en je dan opwerkt. Ik wil er u verder nog op wijzen dat deze discussie op gang kwam in vergelijking met Cuba. De landen vallen niet te vergelijken kwa armoede. Als de gemiddelde Belg morgen in Monaco gaat wonen verdient hij plots minder dan 40% van de mediaan, maakt dat van hem van de ene dag op de andere arm? Uiteraard niet, maar statistisch wel. Ik neem dan nog aan dat de Castro Junta eerlijke cijfers publiceert in de census, iets wat ik na een bezoek aan Cuba eerder in twijfel zou moeten trekken, maar bon, je moet van ergens vertrekken. Uiteindelijk is er een reden waarom mensen in Cuba op een binnenband de zee in springen in hoop dat de stroming hen tot in US waters brengt, het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze dat doen om te ontsnappen aan het aards paradijs omdat ze liever arm zijn in de VS. Ik ben het gewoon beu dat men stereotypes hanteert over zogenaamde legioenen van armen in de VS die helemaal aan hun lot worden overgelaten door de medemens. Dat zijn Moresiaanse taferelen die de werkelijkheid tarten. Objectief bekeken kan je je in deze post een totaalbeeld vormen.
![]() |
![]() |
#182 |
Gouverneur
|
![]() Kijk, misschien begrijp je het verkeerd.
Ik beweer hier niet dat ik liever in Cuba zou geboren worden dan in de VS [tenzij bij echt arme mensen, maar soit]: de VS is een land dat een veel grotere mogelijkheid biedt om 'op te klimmen'. Wat ik wel wil zeggen, is:
![]() |
#183 | |
|
![]() Citaat:
De vraag is echter wat het alternatief is. Een pro Amerikaans, stabiel beleid zou dat land in een mum van tijd kunnen omvormen in een toeristisch centrum van het kaliber van de Bahamas, de Keys, de Virgin islands etc. Wat links graag doet is Cuba vergelijken met Haiti, waar al tientallen jaren een quaisi burgeroorlog woedt. Het is niet dezelfde situatie. Het is verkeerd om uit te gaan van het feit dat dat land nu eenmaal een ontwikkelingsland is, dat land heeft een veel groter potentieel dan dat.
![]() |
![]() |
#184 |
Minister
|
![]() Precies. Laat Cuba maar voor wat het is. Ik houd zelf niet zo van dat massatoerisme.
Laat me raden; het toppunt van Amerikaans Cultuur Imperialisme: Platvloerheid ten top en dikbuiken op het strand zeker? Wat de rest van je commentaar betreft, TomB, hierboven: Ik denk dat je aardig in de buurt zit. Ik begrijp in elk geval wat beter dat de USA nog steeds bezig is om een sociaal systeem op te zetten. Unicef beweert vervolgens dat de armoedebestrijding niet noemenswaardig is in de USA, dus dat neem ik aan. De rest zouden politieke discussies worden die deze draad ver te buiten zouden gaan. Dus dat doe ik maar niet..
Laatst gewijzigd door Mephisto : 15 maart 2005 om 19:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#186 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
"De Duitse mannen zijn dikker dan de Amerikanen en de Griekse ![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...10&postcount=1 Laatst gewijzigd door Chipie : 16 maart 2005 om 00:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
|
![]() Italianen verlaten in september Irak
http://planet.nl/planet/show/id=8510...9199/sc=9f5aa9 En daarmee verliest Bush zijn laatste (en grootste) bondgenoot van het Europese vasteland in Irak. (na de terugtrekking van eerder al Spanje en Nederland) Dat is natuurlijk goed nieuws voor de Italiaanse militairen en hun familie.
![]() |
![]() |
#188 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar die Irakezen dat zal U natuurlijk worst wezen... ![]() Misschien toch nog vlug vermelden dat ik lees dat de Italianen juist beslist hebben hun verlbijf in Irak met een halg jaar te verlengen en dat ze vanaf september zich geleidelijk terugtrekken, na overleg met de Iraakse overheid... Citaat:
Laatst gewijzigd door Chipie : 16 maart 2005 om 01:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drugsparadijs is nog altijd beter dan het moordparadijs dat het was. Laatst gewijzigd door illwill : 16 maart 2005 om 06:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zieeeeeeeeeeeeeeeeeelig.. en dat voro iemand zonder ziel!. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat hier niet over het doodsgereutel van een, in een witte jurk, rondstuntelende kerkviool.
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() http://www.prisonplanet.com/articles...5bushnazis.htm
In bovenenstaande videoclip wordt er door John Buchanan kort uitgelegd hoe de Bushes gelieerd zijn aan de Nazi's! Dit zou elke Antoon zeker moeten bekijken...
![]() |
![]() |
#197 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act. (George Orwell) "Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Burgemeester
|
![]() Om op de Topic Title terug te komen hier een door een amerikaan geschreven artikel die de hypocrisy van Bush duidelijk aan het licht stelt, mbt tot zijn binnen en buitenlands beleid.
http://www.alternet.org/columnists/story/21513/
In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act. (George Orwell) "Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |