![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijke selectie - creationist
Genetische drift - creationist Wetten van Mendel - creationist Rassenleer/racisme - darwin. Ik weet hoe evolutie plaatsneemt en NIETS toont vissen die tot mensen transformeren. Dat is een sprookske.
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De platte aarde is nog moeilijk te slikken laat staan verteren.
![]() |
#224 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De reden dat dat idee bij technisch onderlegde mensen minder populair is is de hoeveelheid detail die we in de wereld zien. Het maken van een gedetailleerde simulatie is niet alleen een kwestie van goede software, op een gegeven moment heb je gewoon meer rekenkracht nodig. Onze wereld, met het detail tot waarop zijn gesimuleerd is en de grootte van de simulatie, zelfs als we aannemen dat alles wat wij minder goed kunnen zien minder gedetailleerd gesimuleerd wordt, heeft een gigantische hoeveelheid rekenkracht nodig. Op zijn minst sterrenstelsels aan materiaal heb je nodig om zelfs maar theoretisch een computer te kunnen bouwen die een dergelijk programma kan runnen (wilde schatting, maar om een computer te maken waar je alle redelijkerwijs zinnige potjes schaken in op kan slaan waarbij elke bit op een enkel atoom opgeslagen kan worden heb je al meer atomen nodig dan er in ons universum zijn, dus ik vermoed dat ik nog te laag aan het schatten ben hier). Je verondersteld voor een dergelijke theorie dus niet alleen een universum met belachelijk veel resources, maar ook dat ze die resources zouden gebruiken om ons te simuleren. Waarom dan? Wat is ons doel? Zijn wij een game? Een reality serie? Konden ze daar echt niks spectaculairders voor verzinnen dan ons? Misschien iets met een minder lange gesimuleerde aanlooptijd? I'm not buying it. Filosofen gonna filosoof. Eukaryoten zijn dan ook een complot van hun eigen cellen en mitochondria.
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een holografisch universum wordt zeer serieus besproken hoor. Dat filosofie dood is hebben er een paar gezegd ja, maar dat is niet zo. Filosofie verliest gewoon interesse omdat meelopers liever niet meer voor zichzelf willen/kunnen/durven denken. Scholar.google.com -> holographic universe
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb overigens nergens gezegd dat filosofie dood is, dat maak jij ervan. (En sommige filosofen, en Stephen Hawking). Wat ik gezegd heb is dat dit idee heel anders wordt ontvangen door mensen die goed met logica kunnen omgaan zonder daarbij gehinderd te worden door technische kennis en zij die zowel met logica als met technische kennis kunnen werken. En bij die laatste groep zullen relatief weinig mensen horen die snaartheorie voor The Matrix aanzien.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 7 januari 2022 om 00:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om het even kort en bondig te zeggen zonder google binnenstebuiten te draaien. Edit: Toch even een bron die het kort uitlegt binnen de context van wat hier besproken wordt. The holographic universe principle suggests that we’re living in a simulated reality (this is different from the hypothesis that states we live in a computer simulation). Essentially, it claims our physical world is nothing more than a detailed illusion. This illusion is actually projected by our brains, as energy fields are being decoded into the seemingly three-dimensional universe we see around us. Meer: https://futurism.com/the-holographc-...hould-never-be
Job 13:5 Laatst gewijzigd door CUFI : 7 januari 2022 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
|
![]() Citaat:
EDIT: zoals de quote die jij toevoegde terwijl ik aan het reageren was zegt: dit is iets anders dan het idee dat de wereld een computersimulatie is. En dat is waar de discussie hier over leek te gaan.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 7 januari 2022 om 00:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoelde was dat films als the matrix ons meer leren dan we durven vermoeden, met als hint “we are the borg.” Maar wie weet zijn we toch een batterij? Wie kan het weten.... niemand behalve de architect.
![]() |
![]() |
#231 |
|
![]() U-n-I-vers-all.
![]()
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#233 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Govern-ment.
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders zit je inderdaad in hetzelfde straatje als "om de schepping van de wereld op te lossen vind ik god1 uit". Maar hoe bekomen we god1 ? Daarvoor vind ik god2 uit, die god1 kon scheppen. Enz... Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2022 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
Nou ben ik zelf als laborant überhaupt niet zo van de mega-wiskundige theorieën. Ik hou mezelf vooral bezig met duidelijk bewezen zinnige modellen, zoals atoommodellen (ondanks dat orbitalen niet rechtstreeks waarneembaar zijn is er wel genoeg te experimenteren om een goed model te bouwen) en evolutie. Qua cosmologie en dergelijke ben ik dan ook altijd blij met dit soort artikelen, waar een wiskundige oplossing toch geen nieuw soort materie nodig heeft en dark matter mogelijk toch gewoon als zwarte gaten (en eventueel neutronensterren, rode en bruine dwergen en rogue planets) te verklaren is. Ik heb me dus ook niet zo verdiept in bijvoorbeeld snaartheorie, en ik doe dus ook een klein beetje mijn eigen cherry picking in wat ik wel en niet geloofwaardig acht zonder dat ik de complete wiskunde ervan begrijp. Maar ik ga dan ook niet lopen beweren dat ondanks dat ik niet snap hoe de theorie werkt ik wel zeker weet dat niet alleen het model compleet anders werkt dan de experts zeggen maar dat de overheid, waar voornamelijk mensen werken die rechten of geschiedenis gestudeerd hebben, zover voorloopt op iedereen anders dat zij de wiskunde gehackt hebben en ons nu... wat? Virussen en dinosaurussen laten zien die er niet zijn? Dat is toch echt het punt waarop je jezelf volslagen onzin aan het verkopen bent. Het is techno babble, je verzint een verhaal waarvan de wetenschappelijke onderbouwing niet meer dan drie buzzwords diep is zodat je een verhaal kan vertellen dat jou politiek gezien goed uitkomt. Dat is leuk in science fiction films, het is minder geschikt om je levensbeschouwing op te baseren.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 7 januari 2022 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is dan ook nog nooit een vis tot mens 'getransformeerd'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ET leert dat een sequentie aan mutaties over 450 miljoen jaar vissen in mensen veranderde. Ge stamt zo van vissen, amfibieën, reptielen, knaagdieren en andere primaten af. En ze geloven het nog echt ![]()
Job 13:5 Laatst gewijzigd door CUFI : 7 januari 2022 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
|
![]() Jij gelooft dat de overheid kwaadaardig is en de realiteit gehackt heeft en zichzelf toch de ontwikkeling van alle medicijnen moet toe-eigenen omdat de overheid zo goed en aardig is. ik weet niet of jij nou wel echt heel hard mensen met wel goed onderbouwde ideeën moet gaan lopen uitlachen.
![]() |