![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
https://code.visualstudio.com/docs/setup/raspberry-pi
Hier kan je Visualstudio code vinden voor de Pi, kan je op bijna elk platform draaien. Het is een goede editor met extensions voor Python maar eigenlijk voor zowat alle talen en services zoals Azure. Mocht je die nog niet kennen. |
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik gebruik dit bijna voor alles, python, powershell, xml, text- en logfiles.
|
|
|
|
#184 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat wordt bijvoorbeeld enorm veel gebruikt bij machine learning en bigdata e.d., maar dan moet ge wel weten wat er achter de schermen gebeurt. Er zijn libraries gelijk tensorflow, R, matplotlib die daar allemaal voor gebruikt worden, maar om meester te zijn gaat ge ook de wiskunde erachter moeten begrijpen.
|
|
|
|
#185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eens terug leven inblazen misschien als ik er de tijd voor kan vinden want mijn twee oudjes eisen véél aandacht & zorg ... Door dat soort van toestanden slaap ik nog maar amper een uur of 4. Ik verschiet er zelfs van dat ik sommige teksten nog kan volgen ...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 januari 2022 om 10:02. |
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die visual studio code kan je ook op linux, windows en Mac draaien he, je hebt daar geen Pi voor nodig.
Ik gaf het enkel door voor diegene die op de pi willen prutsen. Maar je kan dat ook op PC en Mac gebruiken voor scripting, powershell enz... |
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Btw betalen brrrr
|
|
|
|
#188 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik moet u niet zeggen wat er allemaal te vinden is aan software om het terrein aanzienlijk uit te breiden. }-)
|
|
|
|
#189 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#191 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ken uw vijand.... Die wiskunde is identiek aan Java he, alleen iets simpeler samengesteld. (Is daarom niet simpeler, maar het coderen zelf wel) Variables zag ik al
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 6 januari 2022 om 10:35. |
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zou ik nog met die 'oude' RasPi aan de slag gaan of schaf ik mij liever het nieuwste model aan (Raspberry Pi 4)
Ergens gelezen dat je op die Raspberry Pi 4 best een koelelement opzet want die zou nogal warm kunnen lopen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ja als ge ze intensief gebruikt koel je die best, een 4 zelfs met ventilator. Maar dat is ook maar naargelang hoe intensief ge dat gebruikt. Doe eerst die 3 en ge hebt er waarschijnlijk op het einde van dit jaar tiental meer.
|
|
|
|
#194 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 januari 2022 om 16:52. |
|
|
|
|
|
|
#195 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zou zeggen AlieExpres, maar die importkosten drijven me toe lokale shops.
|
|
|
|
#196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Even gluren bij de Rpi's dan maar Ik ga het eens proberen met die 'oude' RPi 3 en ik plaats het onder 'bezigheidstherapie' Nog een leukerd gekocht in die winkel voor een PC zijnde: Corsair Force Series MP600, 1 TB SSD (Zwart, CSSD-F1000GBMP600, Gen4 PCIe x4 NVMe, M.2 2280) Overdrachtssnelheid Lezen 4.950 MB/s Schrijven 4.250 MB/s
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben nog steeds op zoek naar die RasPi 3.
Waar 'gooide' ik die of in welke doos verstopt die zich? Operating system images De keuze uit * Raspberry Pi OS with desktop * Raspberry Pi OS with desktop and recommended software (<<-- ik ging voor deze) * Raspberry Pi OS Lite Hash 256 nakijken? Zo, seffens eens voortzoeken naar die RPi
|
|
|
|
|
#198 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die Lite werkte hier niet. Die desktop met recommended software wel.
En niet ieder keyboard of muis werkt daarop he, sommige vragen teveel stroom via usb. EN draadloos connecten zonder de ip van het toestel te weten is voodoo beyond my knowledge. Ge houdt daar best rekening mee Ik zette dat spel op, maar mijn keyboard ging niet via usb. Dan wou ik via de terminal binnen, geen ip bekend, dus ik heb een speciaal klavier moeten bijkopen om alles de eerste keer te ontgrendelen.
|
|
|
#199 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tnx voor de info.
|
|
|
|
|
|
#200 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mijn pi-hole daait raspbian lite, omdat daar toch geen desktop environment nodig is. Dat werkt via een webserver. Zelfde toen mijn unify controller er nog op draaide. Als uw sd-kaartje gemaakt is zet ge in de /boot folder een file "ssh.txt", dan kunt ge vanuit een andere pc naar uw pi ssh'en zonder dat ge die eerst via een scherm en keyboard moet configureren. Als ge uw pi aansluit met toetsenbord en scherm, pak de desktop zonder recommended, anders gaat die veel te veel onnodige rommel installeren.
|
|