Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2022, 00:53   #301
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een mogelijk besmette antivaxxer op een passagiersvliegtijg zetten tussen normale mensen. Stelt u dat voor?
Naar Europa is dat geen probleem, een negatieve test is voldoende om te vertrekken.

Hij zit daar natuurlijk nog vanwege het beroep op de beslissing, maandag zou dat besproken worden.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2022, 00:58   #302
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Lol, nog een tennisster die opgesloten zit, ze was al een week in het land en nu opeens telt het visum niet meer.

https://www.hln.be/australian-open/d...enis~a613ab69/

Voracova reisde vorige maand al af naar Australië en nam er ook deel aan een voorbereidingstoernooi. Donderdag zou ze van de douane het nieuws hebben gekregen dat haar visum ongeldig is. “Het was als in een actiefilm, helemaal niet prettig”, zegt de Tsjechische. “Ik snap niet waarom ze na een week naar me toe komen om te zeggen: de regels die eerder golden, gelden nu niet meer.”
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2022, 01:02   #303
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
‘Walgelijk’ is en blijft mijn persoonlijke mening.

Vaccinatie vergelijken met Jodenvervolging en Rassendiscriminatie in de US is walgelijk.

Het VB en S&V mogen fier zijn op hun gedachtengoed.
Ik begrijp dat het confronterend moet zijn om vast te stellen dat uw gedachtengoed veel gelijkenissen vertoont met die episodes uit de menselijke geschiedenis. Ik ga ook op die nagel blijven kloppen. Uw gedachtengoed is immers ronduit walgelijk. U discrimineert en u bent er fier op.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2022, 01:13   #304
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik begrijp dat het confronterend moet zijn om vast te stellen dat uw gedachtengoed veel gelijkenissen vertoont met die episodes uit de menselijke geschiedenis. Ik ga ook op die nagel blijven kloppen. Uw gedachtengoed is immers ronduit walgelijk. U discrimineert en u bent er fier op.
Of hoe de meest rabiate nazi’s het hardste roepen dat hun slachtoffers nazi’s zijn.
Oud 8 januari 2022, 01:53   #305
discuz
Minister

Standaard

Covid-19 : les sportifs non vaccinés pourront participer aux grandes compétitions car "la bulle sanitaire le permettra", explique Roxana Maracineanu

Citaat:
Une "exception sportive" en discussion
La ministre ajoute qu'une réunion est prévue lundi prochain avec le Comité interministériel de crise (CIC) "pour redéfinir concrètement, précisément, compétition par compétition, ce qui peut se passer dans les semaines ?* venir". Elle va aussi aborder la question d'une "exception sportive" pour les sportifs non vaccinés qui entrent sur le territoire et qui sont, actuellement, soumis ?* une quarantaine.

En revanche, Roxana Maracineanu ne prévoit pas d'exception pour les salariés des clubs professionnels. Pour eux, "c'est le statut de salarié qui prime. Comme tous les autres, dans tous les secteurs de la société, le contrat de travail peut et risque d'être suspendu, la rémunération également, si on ne respecte pas la règlementation en cours".
https://www.francetvinfo.fr/sante/ma...u_4907775.html

Over sport gesproken, wat een spreidstand zeg. Macron gaat de ongevaccineerden emmerderen en hun leven onmogelijk maken. Of nee, toch niet iedereen. Niet de tennis pros, want die blijven de hele tijd in quarantaine, zelfs als ze de finale van Roland Garros aan het spelen zijn. Of ja, toch wel bijna iedereen. Wel de pro voetballers en andere profclubs, want die vallen gewoon onder de regels voor de werknemers. Oef, we zijn eruit.

Of nee, wacht. Welke sporters of supporters Frankrijk het leven onmogelijk gaat maken, hangt af in welk land ze gedomicilieerd zijn. En het verschilt naargelang ze voor een training of voor een groot evenement komen. Zoiets zal het worden. Enfin voila, we gaan dat allemaal maandag bespreken, prettig weekend iedereen.

Citaat:
Comme pour les supporters, pour "tout joueur, tout sportif qui s'entraîne en France, qu'il soit français ou étranger, s'il est domicilié sur notre territoire, il faudra qu'il ait un pass vaccinal tout le temps pour entrer dans un équipement sportif. En revanche, lorsqu'il y a une compétition, il y a des protocoles sanitaires imposés pour les grands événements par les fédérations en question, qui viennent s'ajouter, s'additionner au protocole du pays", explique-t-elle.
Kan iemand nog wijs uit deze Franse logica?

Laatst gewijzigd door discuz : 8 januari 2022 om 02:07.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2022, 03:47   #306
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Lol, nog een tennisster die opgesloten zit, ze was al een week in het land en nu opeens telt het visum niet meer.

https://www.hln.be/australian-open/d...enis~a613ab69/

Voracova reisde vorige maand al af naar Australië en nam er ook deel aan een voorbereidingstoernooi. Donderdag zou ze van de douane het nieuws hebben gekregen dat haar visum ongeldig is. “Het was als in een actiefilm, helemaal niet prettig”, zegt de Tsjechische. “Ik snap niet waarom ze na een week naar me toe komen om te zeggen: de regels die eerder golden, gelden nu niet meer.”
Ze mag dat Servisch haantjesgedrag bedanken.

Een bevestiging van wat Panda of Gipsy eerder schreven omtrent het hele gebeuren.
In feite deed Doko door zijn idioot gedrag (ongewild) de Aussies effe doordenken. Daarin slagen is trouwens een opmerkelijk succes bij Sheriff-Deputy in Chief Morrison en zijn simpletons.
Oud 8 januari 2022, 04:00   #307
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Kijk, ik heb er geen probleem mee dat iemand een andere mening heeft dan mezelf. En ik hou er nog meer van mijn eigen mening te veranderen als op een logische en inhoudsvolle manier wordt geargumenteerd, en dus blijkt dat mijn mening mis was.
U zegt gewoon niets.
Have a nice life!
Ik zei niets, ik schreef en het ging over kunnen/niet kunnen lezen.
Doet me denken aan Ribery (die bedankte te verkassen naar een Engelse ploeg) om het bij "topsporters" te houden.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  $livres.png‎
Bekeken: 393
Grootte:  402,8 KB
ID: 115540  

Oud 8 januari 2022, 06:00   #308
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mogelijk besmette antivaxxer op een passagiersvliegtijg zetten tussen normale mensen. Stelt u dat voor?
Als hij mogelijk besmet is wil dat zeggen dat die testen niet werken, want hij had wel een negatieve test afgelegd. Als hij dus nu besmet is, dan werd hij besmet door een gevaccineerde douanier he

Mag een besmette vaxxer dan wel tussen normale mensen gaan zitten ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2022, 06:00   #309
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is racisme dan besmettelijk volgens u?
Uiteraard is racisme besmettelijk. Maar weer stel je de verkeerde vraag. De vraag die hier pertinent zou zijn, is: is neger zijn besmettelijk ?
Oud 8 januari 2022, 06:02   #310
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wow zeg, na vaccinatie gelijk te stellen aan Jodenvervolging gaat extreemrechts het nu ook gelijkstellen met rassendiscriminatie in de US.

Walgelijk.
Vaccinatie niet he. Zotte dwang tot vaccinatie wel.
Oud 8 januari 2022, 06:03   #311
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Of hoe de meest rabiate nazi’s het hardste roepen dat hun slachtoffers nazi’s zijn.
Ja, maar ANDERE nazi's ! SLECHTE nazi's, geen GOEIE nazi's
Oud 8 januari 2022, 06:07   #312
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Covid-19 : les sportifs non vaccinés pourront participer aux grandes compétitions car "la bulle sanitaire le permettra", explique Roxana Maracineanu

https://www.francetvinfo.fr/sante/ma...u_4907775.html

Over sport gesproken, wat een spreidstand zeg. Macron gaat de ongevaccineerden emmerderen en hun leven onmogelijk maken. Of nee, toch niet iedereen. Niet de tennis pros, want die blijven de hele tijd in quarantaine, zelfs als ze de finale van Roland Garros aan het spelen zijn. Of ja, toch wel bijna iedereen. Wel de pro voetballers en andere profclubs, want die vallen gewoon onder de regels voor de werknemers. Oef, we zijn eruit.

Of nee, wacht. Welke sporters of supporters Frankrijk het leven onmogelijk gaat maken, hangt af in welk land ze gedomicilieerd zijn. En het verschilt naargelang ze voor een training of voor een groot evenement komen. Zoiets zal het worden. Enfin voila, we gaan dat allemaal maandag bespreken, prettig weekend iedereen.

Kan iemand nog wijs uit deze Franse logica?
Dat komt ervan als je onnozel begint te doen he. Macron gaat het zich nog beklagen, hij denkt nu van de slimme geweest te zijn. Het is als een klein kind dat 1 leugentje heeft verteld. En dan een 2de omdat anders die eerste uitkomt. En dan een derde, en een vierde en op den duur zit men daar een verhaaltje te vertellen waarvan iedereen het belachelijke ziet. Hij heeft zijn "oorlog" begonnen 2 jaar geleden, en nu zijn we aan het Ardennen offensief bezig he, als laatste stuiptrekking.

Dat is wat Djokovic in gang gestoken heeft in Australie ook he. Het beseffen van het waanzinnige, als men probeert uit te leggen waarom het "juist" is zo.

Men gaat hard een groep vilifieren, en dan merken dat men sommige vriendjes ook op zeep aan het helpen is, en uiteindelijk merkt Hitler dat zijn SS voor twee derde joden zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 januari 2022 om 06:21.
Oud 8 januari 2022, 06:22   #313
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat komt ervan als je onnozel begint te doen he. Macron gaat het zich nog beklagen, hij denkt nu van de slimme geweest te zijn. Het is als een klein kind dat 1 leugentje heeft verteld. En dan een 2de omdat anders die eerste uitkomt. En dan een derde, en een vierde en op den duur zit men daar een verhaaltje te vertellen waarvan iedereen het belachelijke ziet. Hij heeft zijn "oorlog" begonnen 2 jaar geleden, en nu zijn we aan het Ardennen offensief bezig he, als laatste stuiptrekking.

Dat is wat Djokovic in gang gestoken heeft in Australie ook he.

Men gaat hard een groep vilifieren, en dan merken dat men sommige vriendjes ook op zeep aan het helpen is, en uiteindelijk merkt Hitler dat zijn SS voor twee derde joden zijn.
"Hard een groep viliferen." Da's net wat jullie ook heel bewust doen, he.

"Al wat ge zegt doet ge zelf beter, ofwa?"
Oud 8 januari 2022, 06:30   #314
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
"Hard een groep viliferen." Da's net wat jullie ook heel bewust doen, he.
Wie vilifieer ik ?

Let op, dwingelanden mogen altijd gevilifieerd worden he. Maar daarbuiten, wie wordt er gevilifieerd ?
Oud 8 januari 2022, 06:58   #315
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat zou hopelijk enig preventief effect hebben op die antivaxers en wappies die niet 100 procent koppig zijn en blijven.
Denk jij echt dat niet meer binnen mogen in Australië ook maar iemand zal overtuigen om een spuit te pakken...???
Oud 8 januari 2022, 07:09   #316
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Anti-vaxxers zijn altijd achterlijk.
Dat wordt niet bevestigd door de vaststellingen op dit forum: hier zijn het de vaccinjunkies die weinig meer produceren dan gescheld, leedvermaak en gezagsargumenten, en zijn het de antivaxxers die steevast hun betoog onderbouwen met wetenschappelijke argumenten en studies.
Oud 8 januari 2022, 07:18   #317
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Djokovic is zeker al één keer besmet geweest (en allicht twee maal), de eerste maal was zelfs tijdens een uitbraak op een tennistoernooi in 2020 (Adria Tour)
Meer dan 5 maanden geleden, dat telt niet meer hé.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2022, 07:21   #318
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat moet u dan de Australische ambassade kwalijk nemen, want zij gaven Djokovic nu eenmaal een visum, alhoewel hij geen bewijs heeft voorgelegd van die dubbel vaccinatie.
Nee, hij kwam met medische documenten die niet op hem van toepassing waren.
Dit werd misschien te laat vastgesteld.

Ik, heb u dat al tig keren uitgelegd, maar wat baten kaars en bril als ...

Laatst gewijzigd door reservespeler : 8 januari 2022 om 07:22.
Oud 8 januari 2022, 07:22   #319
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En blijft de vraag - die u ook nu weer angstvallig uit de weg gaat - waarom de Australische ambassade dan toch een visum uitreikt aan iemand die geen enkel bewijs heeft voorgelegd van dubbele vaccinatie... Alhoewel, dat naar u eerder schreef, DE vereiste is om Australië binnen te mogen.
Nee, hij kwam met medische documenten die niet op hem van toepassing waren.
Dit werd misschien te laat vastgesteld.

Oud 8 januari 2022, 07:24   #320
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gewoon? Hij is nog steeds in het land... Djokovic heeft zelfs een rechtsprocedure aangespannen. Zo "gewoon" is het blijkbaar toch niet.
Heb ik u ook al uitgelegd.
De kans dat hij die rechtszaak gaat winnen is Nihil.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be