![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien is 66 miljoen jaar zelfs voor mensen met onze extreem lange jeugd al gauw ruim 2,5 miljoen generaties. Ik weet niet wat jij daar precies zo veel te kort aan vind voor een fatsoenlijke hoeveelheid evolutie. Stel dat jij een schilderij van Picasso zou naschilderen, waarbij je maar hele kleine afwijkingen maakt ten opzichte van het origineel, en daarna maak je dat schilderij weer na, en daarna dat, en dat 2,5 miljoen keer. Je zou er het origineel na de duizendste stap waarschijnlijk al niet meer in herkennen. En dan ben je nog niet op een half promille van de 2,5 miljoen keer schilderen. O, en je woordspeling is heel grappig, echt een dijenkletsen, die moet je nog wat vaker zeggen. Snap je, snap je, het betekent dat mensen die geloven in zaken als "bewijs" en "logica" duivelsaanbidders zijn. Wow, wat een toppunt van humor. Vaker, vaker! Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 8 januari 2022 om 18:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Google eens genetische drift en hoe dat zich fixeert. Citaat:
Dus op 165 miljoen jaar werd dit een mens volgens die theorie? https://www.livescience.com/60888-ra...ancestors.html Citaat:
![]() |
![]() |
#423 |
|
![]() Ik ben een biochemicus. Als ik dit soort vragen stel dan bedoel ik niet 'leg me uit hoe ik kan googelen", dan bedoel ik "leg me uit hoe jij het begrijpt en waarom, dan kan ik je proberen te helpen snappen hoe het wel zit."
En misschien leer ik er ook nog wel wat van, maar dat zou dan wel echt iets specifieks zijn, niet iets breeds waar ik maar zelf naar moet googelen. In het verlengde daarvan, als iedereen die zegt biologie te begrijpen in een kwaadaardig complot zit dat nepkennis verspreid dan zit ik bijna per definitie in dat complot. Maar het blijft een geweldige woordspeling hoor, die moet je echt vaker maken. Ik begrijp dat het in jouw wereldbeeld de zwaarste belediging is die je iemand aan zijn broek kan hangen, en het is niet eens banbaar! Wat een topwoordspeling!
![]() |
![]() |
#424 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe weet je absoluut zeker dat er eerst iets simpel was dat door mutaties al die complexiteit werd? Citaat:
En nu kijkt ge naar de muurtekeningen en lopende draad die over de continenten verspreid zijn... Van het laatste is meer te vinden dan het eerste. Mutatie aan evolutie toevoegen om de diversiteit te verklaren is volgens mij nooit echt concreet gemaakt. Citaat:
Citaat:
In den beginnen schiep God, de aarde en de hemel + lees onderschrift. Citaat:
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soortovergangen gebeuren door selectie of drift. Bij selectie door variatie te nemen die er al is. Bij drift door het weinige dat overschiet opnieuw te fixeren. Jij zei dat je het niet begreep he? ![]()
Job 13:5 Als jullie stil zouden blijven, zou dat voor jullie wijsheid zijn Laatst gewijzigd door CUFI : 8 januari 2022 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
|
![]() @ bovenbuur;
De draad heeft niets meer met de titel te maken, maar ik vind het wel een interessant onderwerp, de maan. Als wij altijd dezelfde kant van de maan zien, dan draait de aarde op zijn as, maar de maan niet. Ik deed net (hoe gek kan een mens doen) de oefening, samen met mijn vrouw. Zij (de aarde) stond in het midden, en ik (de maan) draaide rond haar, zodat zij steeds, 100% van de tijd, mijn aangezicht kon zien. Zij deed een asrotatie, maar ik niet. Dus in principe draait de maan rond de as van de aarde. Een perfect equilibrium. Of begrijp ik het verkeerd?
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, die techniek van mutatie en drift/selectie wordt zelfs in andere contexten technologisch toegepast, he. https://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_algorithm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht de maan niet draaien rond haar as, dan zou het *de verre waarnemer* zijn die steeds dezelfde kant zag van de maan. Om steeds dezelfde kant naar de aarde te tonen, moet de maan even snel rond haar eigen as draaien, als ze rond de aarde draait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | ||
|
![]() Citaat:
P.S. De nieuwe avatar is in mijn mening een verbetering, die oude deed me altijd denken dat je of naar de poster boven je wees om daarop te reageren. Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 8 januari 2022 om 21:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat was er nu eerst? Het is een geloofssysteem als je denkt dat alle genotypes terug te draaien zijn naar blauwalgen, of iets dat daarop lijkt. En sorry, tis serieuze hocus pocus pats en appels met peren zodra iemand dat concreet probeert te maken. Lees mijn onderschrift. Alles is binnen zijn categorie geschapen en die evolueerden verschillende fenotypes uit ja
Job 13:5 Als jullie stil zouden blijven, zou dat voor jullie wijsheid zijn Laatst gewijzigd door CUFI : 8 januari 2022 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Basicly kijken we enigszins hetzelfde naar de evolutie van fenotypes. Maar dat fenotypes geheel nieuwe genotypes worden en de mens alzo van alle soorten een voorouder deelt, is niet hard te maken. En daar praten we naast elkaar, omdat ik die sprong niet maak; ook niet als ge het lang genoeg tijd geeft. Iedere soort (vissen, reptielen, amfibieën, zoogdieren) is ontstaan/geschapen zoals de aarde die voort bracht. En die diversiteit is gegroeid door de bestaande variatie steeds te verdelen en te verenigen via de natuurlijke selectie. En die dieren hebben eigenlijk de hele aarde geterrascaped waarna de Schepper de mens de levensadem kon inblazen.
![]() |
![]() |
#432 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals ik zei, grappig, en erg onbevooroordeeld. Super gebaseerd op het bewijs en de data ook.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 8 januari 2022 om 22:54. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
|
![]() Citaat:
De afstand van mekaar heeft er niets mee te maken. Als we steeds dezelfde kant van de maan zien, dan draait de maan rond de as van de aarde, en behoudt ze tijdens die rotatie hetzelfde gezichtspunt.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 8 januari 2022 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil helemaal geen inzicht laten zien, ik zie wat ik zie en het spreekt de Bijbel niet tegen, het ontstaan van soorten wel. Nogmaals: mutaties zijn ze te zeldzaam om via selectie tot een geheel nieuwe soort te komen. Bij genetische drift zou een mutatie meer kans maken, maar ook daar zou ik geen conform voorbeeld kunnen aanhalen. Tenzij ge sprookjes rond het fossielenbestand verzint, maar dat bewijst geen evolutie van vis naar mens. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze staat dus perfect of de aarde zou instabiel wiegelen en geheel andere seizoenen kennen. De maan staat perfect afgesteld om het leven mogelijk te maken. Zo gedaan voor de tekens en de seizoenen, zegt de Schepper. ![]()
![]() |
![]() |
#436 | |
|
![]() Citaat:
Mooi plaatje wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit: Bovendien staat de maan niet altijd even ver van de aarde en de aarde niet altijd even ver van de zon. en verschillen die afstanden. Maar het is door die mathematische opstelling dat wij een volledige zonne-eclips kunnen waarnemen van op de aarde. Ze wisten dus duizenden jaren geleden al dat de maan invloed op de seizoenen had en ze voor tekens gebruikt zou worden in de astrologie, astronomie, kalender en meer. Bekijk de winterzonnewende bv en het Pascha. Er is een berekening op te maken om uw klok er op te zetten en dan in 7 dagen weken op te delen. Doe dat maal 4 x 12 en ge hebt uw 12 maan-den. Aan de hand van de afstand tussen de hemellichamen stelden ze toen hun klok/kalender gelijk, het liep synchroner dan nu alleszins. It is written in Genesis.
Job 13:5 Als jullie stil zouden blijven, zou dat voor jullie wijsheid zijn Laatst gewijzigd door CUFI : 9 januari 2022 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
|
![]() Logisch dat volkeren probeerden invloed te hebben op de natuur, want ze waren ervan afhankelijk (nu nog altijd, want als oogsten mislukken zit je met problemen).
En dat men daar allerlei geloofssystemen aan koppelde, verwondert mij ook niet. Wat daar zo wonderbaarlijk aan is, moet men mij eens uitleggen. Het is niet omdat misvattingen duizenden jaar oud zijn (ouder dan Genesis), dat het daarom plots waarheden worden.
![]() |
#439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de grootte van de hemellichamen zelf delen wel een heel solide wiskunde. ![]()
![]() |
![]() |
#440 |
|
![]() Heeft het niet gewoon te maken met “evenwicht?”