Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2022, 19:26   #13761
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

https://factcheck.vlaanderen/factche...ten-aan-vaccin

1/42 is wel veel...
Oud 11 januari 2022, 19:31   #13762
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
De Mambo's zijn volop actief want de bullshit moet harder gaan dan de werkelijkheid.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2022, 19:34   #13763
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De Mambo's zijn volop actief want de bullshit moet harder gaan dan de werkelijkheid.
Ik ben nog maar enkele dagen terug op dit forum maar, eerlijk gezegd, ik heb nog niet echt veel bullshit gelezen van Mambo. Wat heeft de man misdaan?
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2022, 19:58   #13764
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik ben nog maar enkele dagen terug op dit forum maar, eerlijk gezegd, ik heb nog niet echt veel bullshit gelezen van Mambo. Wat heeft de man misdaan?
Maatschappelijk heeft hij vaak gelijk. Maar de theorietjes die hij aanhangt/hing waren nogal "typisch", zoals Bill Gates met zijn chips, en 2 miljard vaccinatie doden en zo voort. Het probleem is natuurlijk dat zo een flagrante dingen juist in de kaart spelen van de maatregelaars, omdat ze gemakkelijk iedereen die kritiek heeft, met zulke "wappies" associeren.
Oud 11 januari 2022, 21:27   #13765
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig, want sterven met Corona of door Corona wordt ook op een hoop gegooid
Oud 11 januari 2022, 22:08   #13766
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mambo heeft niets verkeerd gedaan, en een dikke steen bijgedragen tot het ontmaskeren van de hoax.

Hij ging daar soms héél ver in, en ik zou er niet van verschieten dat bepaalde samenzweringstheorieën, hoe ver gezocht ook, wel eens waar zouden kunnen worden.
Net zoals wat wij nu meemaken in februari 2020 ook nooit geloofd zou geweest zijn.

"Politiek" gezien was het soms wel gemakkelijk om hem in een hoek te drummen, en ik heb de indruk dat hij dat zelf ook begrepen heeft.

Respect voor hem.
Oud 11 januari 2022, 22:09   #13767
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maatschappelijk heeft hij vaak gelijk. Maar de theorietjes die hij aanhangt/hing waren nogal "typisch", zoals Bill Gates met zijn chips, en 2 miljard vaccinatie doden en zo voort. Het probleem is natuurlijk dat zo een flagrante dingen juist in de kaart spelen van de maatregelaars, omdat ze gemakkelijk iedereen die kritiek heeft, met zulke "wappies" associeren.
Patrick, pas op, wat we meemaken kon 2 jaar geleden ook niet waar zijn. De realiteit overtreft soms de fictie, en ik zie die smeerlappen a la gates tot alles in staat.
Oud 11 januari 2022, 22:36   #13768
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

https://www.ladepeche.fr/2022/01/10/...t-10037885.php

Volgens Raoult lijken de vaccins als katalysator te werken voor de epidemie.
Oud 11 januari 2022, 23:05   #13769
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Den Jeff gaat er hard in op een verboden NL joetoepkanaal. Hier is een spiegel-upload.

Jeff Hoeyberghs: "Marc Van Ranst mag niks overkomen!"
https://www.youtube.com/watch?v=cGepNj3N_Ko
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2022, 23:55   #13770
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Well, soms ging die wel erg meegaand in wat facebook shit, zo erg dat die meer schade doet dan goed. Hij is wel wat bijgedraaid de laatste tijd.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2022, 00:15   #13771
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

https://www.facebook.com/photo/?fbid...cnf.1106671659

a question to ask
Oud 12 januari 2022, 06:56   #13772
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Mambo heeft niets verkeerd gedaan, en een dikke steen bijgedragen tot het ontmaskeren van de hoax.

Hij ging daar soms héél ver in, en ik zou er niet van verschieten dat bepaalde samenzweringstheorieën, hoe ver gezocht ook, wel eens waar zouden kunnen worden.
Net zoals wat wij nu meemaken in februari 2020 ook nooit geloofd zou geweest zijn.

"Politiek" gezien was het soms wel gemakkelijk om hem in een hoek te drummen, en ik heb de indruk dat hij dat zelf ook begrepen heeft.

Respect voor hem.
Vele van die zogenaamde complottheorieën zijn ondertussen realiteit geworden, nietwaar? Ik denk dat de meer verstandige zgn. complotaanhangers de kanaries in de mijn zijn.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
Oud 12 januari 2022, 09:02   #13773
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vele van die zogenaamde complottheorieën zijn ondertussen realiteit geworden, nietwaar? Ik denk dat de meer verstandige zgn. complotaanhangers de kanaries in de mijn zijn.
Een "Mamboke doen" is ondertussen een staande uitdrukking geworden op dit forum.

Het betekent : kritiekloos de allerdomst mogelijke (complot-) onzin plaatsen, vaak gecopy pasted van Social Media of Vuilbakwebsites als Niburu, 9forNews, NaturalNews of erger.

En bij kritiek of onvermijdelijke debunking van die onzin, negeert hij dat uiteraard en doet gewoon verder, zijn persoonlijke onzin-draad is dan ook niet veel minder dan een shit-fontein. Er zitten serieus onwelriekende pareltjes tussen.

Nu kan je zeggen : per hectoliter shit die uit de fontein komt zit er ook misschien wel een goudklompje. Sorry, maar dan moet hij zelf maar die goudklompjes eruit filteren en die plaatsen.
Dit forum is niet gemaakt om hectoliters shit te filteren.

Laatst gewijzigd door parcifal : 12 januari 2022 om 09:03.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2022, 09:23   #13774
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat je met 1/42 doelt op het aantal doden ten opzichte van het totaal aantal meldingen? Dat is natuurlijk ook totaal verkeerd. Je moet dat aantal doden vergelijken met het aantal mensen dat in die periode gevaccineerd werd, niet met het aantal mensen dat bijwerkingen rapporteerde.

En inderdaad, de factcheck heeft een punt: gerapporteerd als mogelijke bijwerking betekent niet dat er een oorzakelijk verband is. Zo'n oorzakelijk verband is ook heel moeilijk aan te tonen in een individueel geval. Je kunt alleen statistisch vaststellen dat er plotseling wel heel veel bijwerkingen gerapporteerd worden. Als je dan hoort dat er in VAERS voor het covid-vaccin meer mogelijke bijwerkingen gerapporteerd worden dan van alle andere vaccins de afgelopen 20 jaar samen... dan zou je als overheid dat toch als een alarmsignaal moeten zien. Eens nakijken of er iets van aan is. Dokters oproepen om bijwerkingen correct te registreren, en om gemelde bijwerkingen te onderzoeken. En vooral niet zeggen dat het vaccin 100% veilig is.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2022, 09:30   #13775
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik vermoed dat je met 1/42 doelt op het aantal doden ten opzichte van het totaal aantal meldingen? Dat is natuurlijk ook totaal verkeerd. Je moet dat aantal doden vergelijken met het aantal mensen dat in die periode gevaccineerd werd, niet met het aantal mensen dat bijwerkingen rapporteerde.

En inderdaad, de factcheck heeft een punt: gerapporteerd als mogelijke bijwerking betekent niet dat er een oorzakelijk verband is. Zo'n oorzakelijk verband is ook heel moeilijk aan te tonen in een individueel geval. Je kunt alleen statistisch vaststellen dat er plotseling wel heel veel bijwerkingen gerapporteerd worden. Als je dan hoort dat er in VAERS voor het covid-vaccin meer mogelijke bijwerkingen gerapporteerd worden dan van alle andere vaccins de afgelopen 20 jaar samen... dan zou je als overheid dat toch als een alarmsignaal moeten zien. Eens nakijken of er iets van aan is. Dokters oproepen om bijwerkingen correct te registreren, en om gemelde bijwerkingen te onderzoeken. En vooral niet zeggen dat het vaccin 100% veilig is.
Die database is ook een PITA om in te vullen en de meeste bijwerkingen zijn niet zo duidelijk verbonden met het vaccin, dat zal maar later duidelijk worden bij de statistieken. Ik vermoed dat we een sterke stijging gaan zien van jonge mensen die doodvallen aan hartproblemen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2022, 10:07   #13776
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Die database is ook een PITA om in te vullen en de meeste bijwerkingen zijn niet zo duidelijk verbonden met het vaccin, dat zal maar later duidelijk worden bij de statistieken. Ik vermoed dat we een sterke stijging gaan zien van jonge mensen die doodvallen aan hartproblemen.
Als je gezonde sportmensen alleen al bekijkt dan zie je een zeer hoge stijging. En kom nu niet af dat er vroeger ook wel eens ene ooit een hartattack heeft gekregen.

Een paar dagen geleden weeral ene.

https://www.youtube.com/results?sear...y+heart+attack

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 12 januari 2022 om 10:08.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2022, 11:07   #13777
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Als je gezonde sportmensen alleen al bekijkt dan zie je een zeer hoge stijging.
Ik denk dat als dat flagrant is, daar gemakkelijk statistieken over gemaakt kunnen worden. Het volstaat om binnen verschillende sporten, een zeker "niveau" van sporten te duiden, en de statistieken te maken van de sportleden in dat geval die 3 jaar geleden dood vielen, en die die nu dood vallen he.

Dat vraagt werk, maar is te doen.

Bijvoorbeeld, bij voetbal: alle voetballers van 1ste liga in land X. Hoeveel zijn daarvan gestorven in 2018 bvb ? Hoeveel in 2022 ? Hoeveel in 2021 ?
Oud 12 januari 2022, 11:16   #13778
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat als dat flagrant is, daar gemakkelijk statistieken over gemaakt kunnen worden. Het volstaat om binnen verschillende sporten, een zeker "niveau" van sporten te duiden, en de statistieken te maken van de sportleden in dat geval die 3 jaar geleden dood vielen, en die die nu dood vallen he.

Dat vraagt werk, maar is te doen.

Bijvoorbeeld, bij voetbal: alle voetballers van 1ste liga in land X. Hoeveel zijn daarvan gestorven in 2018 bvb ? Hoeveel in 2022 ? Hoeveel in 2021 ?
De meeste zijn niet doodgevallen en leven nog. Maar er zijn alleen al bij de gefilmde profs een zeer duidelijke toename van sporters die zonder contact neervallen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2022, 11:17   #13779
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nu kan je zeggen : per hectoliter shit die uit de fontein komt zit er ook misschien wel een goudklompje. Sorry, maar dan moet hij zelf maar die goudklompjes eruit filteren en die plaatsen.
Dit forum is niet gemaakt om hectoliters shit te filteren.
Dat hangt ervan af wat je interesseert in het leven hé. Mij interesseren die goudklompjes genoeg om ze uit de shit te filteren.

En in de gesubsidieerde media gaat ze niet echt vinden hé, die goudklompjes.
Oud 12 januari 2022, 11:18   #13780
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Als je dan hoort dat er in VAERS voor het covid-vaccin meer mogelijke bijwerkingen gerapporteerd worden dan van alle andere vaccins de afgelopen 20 jaar samen... dan zou je als overheid dat toch als een alarmsignaal moeten zien. Eens nakijken of er iets van aan is. Dokters oproepen om bijwerkingen correct te registreren, en om gemelde bijwerkingen te onderzoeken. En vooral niet zeggen dat het vaccin 100% veilig is.
Voila, dat is het gezond verstand. En het is die redelijkheid die in de huidige massapsychose volledig verloren gegaan is.

En daar zullen we voor boeten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be