![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#702 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een primitief volk dat denkt dat zijn wereld beperkt is tot zijn directe omgeving waar een overstroming gebeurt, ja. Trouwens, had Noah een koppel indianen op zijn boot genomen ook, en is hij die in Amerika gaan afzetten voor hij teruggevaren is ? Laatst gewijzigd door patrickve : 13 januari 2022 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#703 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De context van die vloedverhalen tonen echt wel dat alles onder water kwam en alle leven uitroeide, het was geen lokaal incidentje. Maar als ge gecondtioneerd zijt in tunnelvisie gefixeerd 1 versie overal te zien, en bij tegenstrijdigheden hypotheses begint te rijmen; kan ik daar niet in helpen’ Massavorming... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#704 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan u verzekeren dat zelfs voor hooggeleerden 1x lezen niet voldoende is. Ik ontloop theologische discussies omdat ik dan niet met die mensen in discussie ga, maar met vooringenomenheid en hun google. Belangrijke edit: Ben dat gaan opzoeken en voor de zondvloed was het niet Nimrod, die beschaving was daarna. Voor de zondvloed waren het de gevallen engelen die mensen hybridiseerde en de aarde genetisch aanpasten. Waarna er een vloed werd veroorzaakt om een stabieler klimaat te voorzien voor een nieuwe bio diversiteit. Laatst gewijzigd door CUFI : 13 januari 2022 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#705 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de essentie voor mij is dat ik geloof dat er een wereldwijde vloed was die de hele aarde op zeer korte periode veranderde in klimaat. Alles is voorspelbaar in deze creatie eens ge haar patroon ontcijfert en dan hebt ge mensen die waarschuwen voor incident X, niet geloofd worden maar is die op zijn ark toch maar gered he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als dat landschap een woestijnlandschap is waar je door te kijken naar de layout van het landschap, het meten van de leeftijd van de vrijgesleten rotsen, het vergelijken met fysieke schaalmodellen, computersimulaties en andersoortig onderzoek en meet kan aantonen hoe lang dit al een woestijn moet zijn geweest om dergelijke fraaie rotspunten die niet bestand zijn tegen de vloed der vloeden vrij te slijten, waarbij die punten bovendien geen sporen van erosie door stromend water laten zien, ja, dan spreekt het bestaan van dat landschap zo'n vloed ook tegen. Citaat:
Dus het antwoord op je vragen is ja, deze zaken spreken een wereldwijde vloed in de tijd waar jij haar plaatst naar het model dat jij eraan hangt absoluut tegen. Sterk genoeg dat ik zou zeggen dat enkel deze paar voorbeelden zoals uitgelegd door mij, geen geoloog, het idee al haast onherroepelijk weerleggen. Moet je nagaan wat het echte bewijs met het idee doet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oftewel: je eigen bron, die jij gevonden hebt, en waaruit jij haalde dat dat bewijs is voor een wereldwijde overstroming, spreekt dit juist uitdrukkelijk en meermaals tegen. Ze dragen duidelijke geologische bewijzen aan die het tegenspreken. Zij denken wel bewijs gevonden te hebben voor overstroming in zuidoostelijk Mesopotamië, die de basis gevormd zou kunnen hebben voor de vloed in het verhaal van Gilgamesh, en (meer indirect) mogelijk ook voor de vloed in Genesis. Dat is wat ze zeggen. Jij hebt dit compleet gemist omdat je alleen maar bezig was met zoeken naar wat jij wilde zien. Het ene stuk bewijs dat je kon vinden bleek geen bewijs, want jij, niet ik, was met oogkleppen op de literatuur ingedoken. Dankzij je aannames. Ik laat de microfoon hier op de grond een eindje onder mijn hand achter, het staat u vrij deze weer op te rapen.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 13 januari 2022 om 11:28. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#707 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Kijk eens in de spiegel... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#708 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#709 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom is dat de essentie, en passen die dan niet in "schrijvers en een tijdsgeest" ? Zoals anderen al zeggen, je kan niet voortdurend van standpunt veranderen he. Enfin, je kan dat wel, maar dan ben je aan het lullen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#710 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Bovenbuur goh dateren.. daar ga ik niet in mee zoals u wel zou vermoeden. Maar uw argument was toch dat die grot platgedrukt moest zijn door een vloed? Ik vind dat een beetje ver gezocht persoonlijk.
De eigen link toont dus wel dat er sporen zijn. Dat ik de rest er niet bij plaatste was omdat enkel dat specifiek stuk u tegensprak. De link spreekt inderdaad dat andere locaties geen onderstroming tonen. Maar er zijn ook verhalen van een vloed in Australië en Amerika. Het is niet enkel lokaal gebonden. Als daar nu 10 tot zelfs 30% land niet overspoeld was, dan ga ik daarom mijn Bijbel niet weggooien. Dan weet ik dat daarin een stuk geschiedenis bewaard is gebleven dat toont dat er ooit veel grotere wezens op aarde leefden dan nu. En dat beste Bovenbuur.... is in het fossielenbestand ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#711 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er was een vloed, dat water kwam uit de aarde, sneller dan de maan kon volgen en alle land kwam onder water, meeste bio diversiteit stierf uit, nieuw klimaat en de mens kon beter boeren dan ooit tevoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#712 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En direkt plakt u er voorwaarden aan.
Citaat:
1 taal, da's wat uw god ook heeft verneukt met de Ziggurat van Babel.
![]() |
![]() |
#713 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben dat gaan opzoeken en voor de zondvloed was het niet Nimrod, die beschaving was daarna. Voor de zondvloed waren het de gevallen engelen die mensen hybridiseerde en leven op aarde genetisch aanpasten. Waarna er een vloed veroorzaakt werd om een stabieler klimaat te voorzien voor een nieuwe bio diversiteit. Na Adam en Eva nam iets onze biologie dus op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#714 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is opgeschreven, maar weg gezet als mythe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#715 | |
|
![]() Citaat:
Verhalen worden doorverteld, dat maakt ze nog niet waarheid.
![]() |
![]() |
#716 | ||
|
![]() Citaat:
U spreekt van schrijvers en tijdsgeest, maar u blijft herhalen (bericht 711 bijv.) dat u zegt dat de zondvloed echt heeft plaatsgevonden. Volgens de bijbel werd die zondvloed georganiseerd door god zelf. Op welke manier is hij dan geen massamoordenaar? Ik heb u dat niet logisch horen verklaren. Of gelooft u dan dat het gewoon een natuurramp was, waar god niets mee te maken had? Citaat:
U kunt mij gerust op de negeerlijst zetten, maar de rest zal mijn berichten dan blijven zien, en ik zal blijven ingaan tegen uw verhaaltjes.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 13 januari 2022 om 13:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#717 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zondvloed nam echt plaats en was geen lokale, maar globale ramp die het hele klimaat aanpaste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#718 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar alle leven ontstond uit 1 oercel, mutaties in virussen en bacteriën bewijzen dat consequent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#719 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mutaties zorgen er voor dat er variatie is waarmee de evolutie kan spelen. Dat al het leven op aarde rats dezelfde genetische taal spreekt is een kanjer van een aanwijzing dat al dat leven met elkaar verbonden is. Analyse van het DNA van onder andere oesterzwammen, muggen, mandarijnen en arrogante mensen laat toe een zicht te krijgen in hoe dat historisch gezien gelopen is. Het gekke is natuurlijk dat Darwin niets afwist van DNA en hoe dat allemaal in elkaar zat. Deze ontdekkingen kwamen later, en maakten a posteriori zijn evolutietheorie nog overtuigender. Veel boeiender dan dogmatisch zeggen dat alle soorten afzonderlijk werden geschapen, en zich dan afsluiten voor alle verbanden, verschillen en gelijkenissen tussen de vele levende wezens op aarde.
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 13 januari 2022 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#720 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Darwin oriënteerde zijn werk vooral op andermans werk en onderscheidde zich vooral met racisme, laten we dat nu eens aub voor eens en altijd inzien. |
|
![]() |
![]() |