![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hele bedoeling ontgaat je volgens mij omdat je er te abstract naar kijkt. Citaat:
![]() Maar ik deel u dit mee: https://m.youtube.com/watch?v=kkGeOWYOFoA |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#782 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De natuur zit zeer wiskundig in elkaar. Maar dat wijst daarom niet naar een god. Wat zou je dan als aanduiding van niet-goddelijk zien? Pure willekeurigheid? Bijv. de ene keer valt iets op de grond als je het laat vallen, de andere keer vliegt het naar boven, en nog een andere keer blijft het hangen? Ik vind het prachtig en soms heel bizar hoe dingen in elkaar zitten, maar ik zie daar geen god in.
![]() |
![]() |
#783 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben al blij dat je gekeken hebt, het is naar mijn mening de mooiste youtube die ik tot heden zag. Wat ik als niet goddelijk zie is hoe ze die kennis voor de mens weerhouden, corrumperen en imiteren om draadloze communicatie en veel erger toe te laten. Laatst gewijzigd door CUFI : 13 januari 2022 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#784 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar opnieuw geen antwoord op mijn vraag gekregen. Het feit dat er zoveel wiskunde in de natuur zit (=orde) vind je een bewijs van goddelijkheid? Vind je dan wanorde een bewijs van het gebrek daaraan? Zo'n somber wereldbeeld.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 13 januari 2022 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#785 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Ik begrijp dat verschil niet. Als platentectoniek "een feit" is, dan MOETEN er stukken die onder water zaten, op bergen gevonden worden. Want platentectoniek zegt juist dat bergen "tijdelijke" omhoogstuwingen zijn van lager gelegen delen. Ik vind het eigenaardig dat je platentectoniek als een feit beschouwt eigenlijk. Dat is toch een even grote veronderstelling dan dat de maan een bol zou zijn die ergens in de ruimte zweeft en geen schilderij op de binnenkant van het firmament ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#786 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke is de kans dat een maan van een planeet min of meer dezelfde apparante afmetingen heeft als de ster waar ze rond draait, op 5% na ? Wat zou dat zijn ? 1 op 100 ? Er is niet zoveel keuze hoor, in die afmetingen. De zon moet in het firmament ongeveer de afmeting hebben die ze heeft, want als ze veel groter was zou het hier te heet zijn, en als ze kleiner was, te koud. Het is de zichtbare diameter van de zon die het klimaat op aarde ongeveer bepaalt. En wat de maan betreft, de maan is een van de grotere manen in het zonnestelsel, maar niet "uitzonderlijk". Ze zit in een "normale maan" afmeting ergens aan de hoge kant. Haar afmetingen zijn ook niet willekeurig, want die afmetingen bepalen de sterkte van de getijen. In de mate dat de getijen dus een belangrijke rol zouden gespeeld hebben in het ontwikkelen van het leven, moeten die maan en die zon min of meer van die afmetingen geweest zijn. Natuurlijk niet PRECIES zo, maar in de buurt. Een veel kleinere zichtbare diameter van de maan, en er zijn geen getijen meer met enig effect. Een veel grotere en de getijen zijn te hevig en veroorzaken teveel vulkanisme. Kortom, de orde van grootte van die twee dingen is ongeveer wat ze moet zijn om een leefbare planeet te hebben. En welke is de kans dat dezelfde genetische code door alle levende wezens op aarde gebruikt wordt, maar dat die verder geen verwantschap hebben en dus geen familie van elkaar zijn ? ==> 1 op 10^84. Uw besluit is dus: gezien ik iets waargenomen heb dat een kans van 1 op 100 was, moet een raar boek absoluut juist zijn, en al die zeveraars die ongelofelijk veel dingen hebben in bibliotheken vol met boeken, die een ontigelijke kleine kans hebben dat dat toevallig zo viel, dat zijn mensen die rare veronderstellingen maken die op niks gebaseerd zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 januari 2022 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#788 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verloopt de snelheid van platentektoniek aan een constante snelheid? Zoneen, hoe kan je dat als oorzaak aanduiden? Het is niet omdat we iets waarnemen, je dat 100tal miljoen jaar kan terugdraaien he. Condities vandaag zijn zelden condities van nog maar duizendtal jaar geleden. Ook niet met een hypothese wanneer ze het model tegenspreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#789 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Platentektoniek is abstract bewijs dat die vissen en schelpen van honderdtal miljoen jaar geleden zijn. Want die snelheid/wiskunde is abstract en een constante? Zeer consequent hoor. En over die vissen besloot ik niets, parcifal zei dat er geen fossielen op die hoogte lagen en ik gaf meerdere voorbeelden. Ik heb dat zelf nooit als “bewijs” geopperd, zo ben ik niet geconditioneerd. Appels blijven appels, peren blijven peren. }-) Zo ook blijven bacteriën bacteriën en vissen vissen. ![]() Ik heb trouwens altijd gezegd dat de wiskunde constant in beweging is, er stond daarom bij die mathematische berekening een accuracy rate. Als ge mij zegt het is nu 9h56m30s, is dat ook niet meer “waar” tegen je dat uitspreekt he. Maar aan zoiets simpel wordt wel zichtbaar wie hier het licht in de zon ontkent. Er is een verhouding tussen die hemellichamen die zo ver we weten uniek in de kosmos is. Hear no truth, see no truth, speak no truth; he? Laatst gewijzigd door CUFI : 14 januari 2022 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#790 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"fossielen" van een paar duizend jaar oud dus en DIE zijn er niet. Jouw fossielen zijn honderden miljoenen jaren oud. Ik had nog niet door dat je naast radiometrische datering ook basis geologie en geofysica ontkent. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 14 januari 2022 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#791 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik zeg u, nobody knows jack shit. Hebt ge al eens onderzocht hoe ze zoiets dateren? Werkelijk, ... Kijk, als men radiometrische metingen doet op het licht van sterren, dan weet je dat ze iets abstract vast hebben. Als je het verval in die isotopen in een ster berekent, schommelen de cijfers niet te random. Maar ik nodig u uit zoiets eens eerlijk te onderzoeken op een planeet. Dat berekenen ze hier niet met carbon meer als ze “miljoenen” jaren terug gaan he. Hocus pocus pats. Appelzaden zaaien en perenbomen verkopen. Die methode die ze op sterren toepassen, verloopt dus niet zo abstract als wanneer ze dat op aards materiaal toepassen. Laatst gewijzigd door CUFI : 14 januari 2022 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#792 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals "het is toch niet omdat ik vandaag bij de bakker een brood kan kopen, dat dat noodzakelijk constant is, dus wie zegt dat hij verleden week bij de bakker een brood had gekocht, moet gegarandeerd mis zijn ? Laatst gewijzigd door patrickve : 14 januari 2022 om 10:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#793 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is niet veel abstracte wiskunde daarin. Ik zeg U gewoon dat er eigenlijk niet veel mogelijkheden waren in de schijnbare diameters van zon en maan om een leefbare planeet met vloeibaar water en getijden te hebben.
Het is niet verwonderlijk dat die min of meer overeenkomen. Komen die niet overeen, de temperatuur is niet goed of de getijden gaan verkeerd. Citaat:
Zie je, dat is het verschil tussen een boek met rare onafhankelijke beweringen, gespinde verhaaltjes OM HET BOEK uit te leggen, enerzijds, en wetenschap anderzijds. Ik heb dat al gezegd: uw verhaaltjes dienen om te zeggen dat de dingen die in het boek staan, "juist" zouden zijn. Zij dienen NIET om uit te leggen wat we waarnemen. Je pikt uit wat we waarnemen enkel maar dingen die de verhaaltjes zouden ondersteunen van het boek. Wetenschap doet het omgekeerde: het wil dingen uitleggen die we waarnemen. Wetenschap gaat er niet van uit dat we dingen willen waarnemen om een boek te bewijzen. Wetenschap wil de verklaring zijn van de dingen die we waarnemen. Het DOEL van wetenschap is de dingen te begrijpen die we waarnemen. UW doel, van gelovige, is aanwijzingen te vinden in sommige dingen die we waarnemen, om te zeggen dat uw boek juist is. Het probleempje is dat uw boek niks "verklaart". Het zegt dinges. Het zegt niet hoe het werkt, welke de mechanismen zijn, en dergelijke meer. Het zegt gewoon "en toen had god hoofdpijn, en besloot van zus en geen te doen". Daar zijn we niks mee. Als er geen mechanisme in staat hoe die god werkt, dan is dat geen ballen waard he. Want dan kunnen we daar niks mee begrijpen. Als er morgen een grote vulkaan uitbarst, zal dat dan weer die god zijn die hoofdpijn heeft waarschijnlijk, maar als we niet kunnen weten waarom die hoofdpijn heeft, als we dat mechanisme niet kennen, dan is dat een uitleg die niks waard is. Met zo een dingen kunnen we niet weten, of niet hopen van te weten, hoe we dinges kunnen doen die werken ; uw Bijbel dient tot niks om elektronica mee te doen bijvoorbeeld. Daar staat niet in hoe we computer chips zouden kunnen maken, de principes waarop die werken en zo voort. Kortom, dat is grotendeels een collectie van arbitraire uitspraken. Of ge die nu kunt laten "overeenkomen" met wat waargenomen is of niet speelt zelfs geen rol. Het is een waardeloos stukje informatie. Het geheel van wetenschappelijke kennis, daarentegen, dat past op "merkwaardige" manieren in elkaar. Bijvoorbeeld past de evolutie van het leven toevallig ook in de platentectoniek. Dat "moest" niet. In een "Bijbelse" aanpak zouden dat "aparte" dingen zijn, en zou men aparte verhaaltjes vertellen. Maar het merkwaardige is, in de wetenschappelijke aanpak, dat daar waar er "meerdere aspecten" zijn, die allemaal SAMEN uitgelegd worden door VERSCHILLENDE theorieen. De evolutie van het leven is een andere theorie dan de platentectoniek. Twee verschillende studie domeinen. Maar het gegeven dat we OUDE levesnvormen (die uit het eerste stukje theorie kwamen, ET) bovenaan bergen vinden KOMT MOOI UIT met het gegeven dat in die andere theorie, platentectoniek, bergen opgestuwde dingen zijn. Bijvoorbeeld, mocht er een andere theorie over bergen zijn, namelijk dat bergen bijvoorbeeld "grote meteorieten" zijn die op de aarde gevallen zijn, en daar een berg gevormd hebben, dan hadden we EEN PROBLEEM met die oude fossielen daarboven. Het feit dat op dat raakvlak van geologie en evolutie theorie, we iets hebben dat in BEIDE klopt, is een versterking van beide theorieen. Je had eerder gezegd dat je platentectoniek als een feit beschouwt. Dat is eigenaardig, want het heeft wat voeten in de aarde gehad voor men dat eigenlijk wilde accepteren: pas in de jaren 1960 is dat algemeen aanvaard ! Waarschijnlijk heb je DAAR geen problemen mee, omdat er nooit in uw boek rare verhaaltjes over geologie zijn verteld, en je dus daar best het vakgebied wil beschouwen. Zoals bij elektronica of zo. Kortom, je ziet wel dat normale wetenschap aanvaardbaar voor U is, behalve DAAR waar uw boek rare dingen vertelt. Als uw boek geen rare dingen vertelt, dan is wetenschap OK. Als uw boek rare dingen zegt, dan is het allemaal fout wat wetenschappers doen. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 januari 2022 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#794 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard is daar misschien materiaal bijna zo oud als deze aarde. Maar er is voldoende materiaal dat mij toont dat er ooit een andere aarde was. Als ik naar de aanwijzingen luister van de mensen die beweren een globale ramp overleeft te hebben, dwingt me dat ook anders naar het model te kijken. Niet alleen dat, er is mij iets bewust geworden. Ze liegen moedwillig. Citaat:
Wij kunnen door de constante bewegingen de hemellichamen voorspellen en perfect vooruit en achteruit draaien. Maar je kan dat helaas niet op een aarde waar de condities constant veranderen over eeuwen en je nog niet eens meer weet wat er 500 jaar geleden gaande was. Meer mysteries dan oplossingen. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#795 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je spreekt duidelijk voor jezelf. ![]() Citaat:
![]() Zit je hier nu spectroscopie te verwarren met radiometrische datering? ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 14 januari 2022 om 10:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#796 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat is geen willekeur maar puur voorspelbaar omdat ze volgens verhoudingen tot stand komen. Computer chips en alles anders is nagebouwd naar de principes die ons leven vormen. Men vindt dat niet uit, men ontdekt het en beeldt het uit. Wat zou Nikola Tesla doen? Er is een model bepaald door een andere vorm van mensen en zij zijn te koppig het andere model toe te laten omdat ze het voor zichzelf houden. En daarom zal de theorie van evil lucion ons uiteindelijk inlijven in een imitatie van iets dat voor alle mensen bedoeld was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#797 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat werkt. Carbon dating werkt ook nog tot een zekere extend. Uranium lood methode wordt al tricky op aarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#798 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens uw scheppingsverhaaltje geeft dat zelf ook aan. Voor het zonnestelsel geschapen was, was het helemaal niet regelmatig want het bestond niet. En toch is het nadien regelmatig. Je kan - in uw redenering - dus helemaal niet zeggen dat omdat iets NU regelmatig is, dat vorige week ook was he. 3 weken na de schepping, in uw verhaaltje, was het zonnestelsel heel regelmatig, en toch bestond het niet eens 2 maanden daarvoor. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 januari 2022 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#799 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus het is echt wel solide. Het scheppingsverhaal heeft dat vernuft verpakt in de 7 dagen creatie. Voeg eens een dag toe, of trek eens een dag van uw week af en dan verloopt het model niet meer synchroon he. Hier beneden is een uitbeelding van daarboven en de meeste invloeden daarvan, kunt ge niet met het menselijke brein/oog waarnemen. Frequencies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#800 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, uw punt dat platentectoniek niet REGELMATIG is, verandert niks aan het feit dat platen bewegen en dat bergen opheven stukken laag-liggend land zijn, dat ook onder de zeespiegel kan liggen. |
|
![]() |
![]() |