Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2022, 00:03   #1
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard Vermiste Belgische jongen (4) dood gevonden in Zeeland

Onderwerp:
Vermiste Belgische jongen (4) dood gevonden in Zeeland

Betoog:

1) de verdachte had al eerder een jongetje vermoord en zat tien jaar in gevangenis, vrijgelaten en nu opnieuw jongetje 4 jaar vermoord. Dit is een kindermoordenaar, kan hij pedofiel zijn?? of echte gespleten, psychopatische schizoide Kinderhater?? Hij paste op het kind af en toe en sloeg toe na verloop van tijd. Zo duivels zijn mensen in Kali Yuga.

2) is deze topic hier goed? moet het naar binnenland??

3) kan dit toch een pedofiele moord zijn?? Is niet genoemd maar misschien verzwegen om die ziekelijke Pedo lobby en pedo propaganda te ondersteunen. Dit is in Belgie gebeurd, Zeeland lijk terug gevonden. Duidelijk is dat hij zeker zo zijn moord wilde verdoezelen, lijk in buitenland dumpen is harde bewijs van een typisch moordenaars brein.

4) Laatste jaren komt dit toch heel vaak voor. Ik ben als kind toch door een hel gegaan. Veel kinderen wilden niet geboren worden denk ik vaak, incl mijzelf. Mijn moeder wilde mij aborteren en zij zei mij vaak dat zij er spijt van had om mij toch niet te aborteren. Nu pas begrijp ik haar en ok zij heeft zeker 100 % gelijk.

------------------------------- media 100 % citaat hele tekst

https://www.nu.nl/algemeen/6178760/v...tml?redirect=1

17 januari 2022 22:32 Laatste update: 17 minuten geleden
0 NUjij-reacties
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
Voor dit nieuws hebben we een melding verstuurd. Blijf ook met meldingen op de hoogte van belangrijk nieuws.
Sluiten

De vermiste vierjarige Dean uit België is dood aangetroffen op een locatie in de provincie Zeeland, meldt de politie maandagavond via Twitter. Hoewel het lichaam nog niet officieel is geïdentificeerd, gaat de politie ervan uit dat het om de Belgische kleuter gaat.

Voor het jongetje was maandag een Amber Alert uitgegeven. Een Belgische man werd in de middag aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de vermissing.

De politie meldt dat in de nabijheid van Deltapark Neeltje Jans in Vrouwenpolder een lichaam van een kind is gevonden. De politie houdt er sterk rekening mee dat het om het jongetje gaat.

De man vertrok vorige week woensdag met het kind. Volgens Belgische media was het kind niet van de man zelf, maar van een bevriend koppel. De moeder deed bij VTM Nieuws een oproep om haar zoontje weer thuis te brengen. Het Laatste Nieuws en De Morgen melden dat de man af en toe op het kind paste.

Volgens De Morgen had de man in België ruzie gehad met zijn vriendin, die ook bevriend was met de moeder. Daarna zou hij het kind meegenomen hebben naar Antwerpen.

De vermiste Dean(4) uit #België is helaas zojuist overleden aangetroffen op een locatie in Zeeland. We bedanken iedereen voor de hulp en leven mee met de familie.

POL_Zeeland
POL_Zeeland
21:30 - 17 januari 2022

Verdachte werd eerder veroordeeld voor dodelijke mishandeling

Belgische media melden dat de verdachte Dave D.K. heet. Hij heeft in 2008 een tweejarig jongetje dusdanig mishandeld dat het kind om het leven kwam.

D.K. kreeg daarvoor door een Belgische rechter een celstraf van tien jaar opgelegd. "De betrokkene heeft zijn straf uitgezeten en de straf kende zijn einde in december 2018", meldt het Oost-Vlaamse parket aan persbureau Belga.

De moeder van het vermiste jongetje verklaarde volgens De Morgen dat ze wist dat D.K. in de gevangenis had gezeten, maar niet voor welke feiten. Ze zou het kind anders nooit aan de man hebben toevertrouwd.
Politie zet vindplaats kinderlichaam in Zeeland af
Door: NU.nl Beeld: Provicom Multimediadiensten
0 reacties
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
Lees meer over:
AMBER Alert
Binnenland

----------------------------------

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 00:05   #2
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

ik merk nu overal dat kinderen toch bang zijn voor mensen die zij niet kennen

angst syndroom in hele maatschappij nu overal

Het is een Kindonvriendelijke maatschappij geworden

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 00:32   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Wie geeft zijn/haar kind mee aan iemand die al een veroordeling opgelopen had voor kindermoord in het verleden????

Begrijpe wie begrijpe kan.

Uit de tekst:

Het andere kindje zijn/haar lijdensweg ...

Citaat:
De jongen kreeg onder meer een stofzuiger tegen het hoofd, hij werd op gewelddadige wijze in zijn bedje gegooid en omver gelopen zodat hij van de trap viel. Het jongetje belandde uiteindelijk in het ziekenhuis, maar stierf daar na enkele dagen in de zomer van 2008 aan de gevolgen van een hersenvliesbloeding.
De man kreeg daarvoor 10 jaar.

Laat de uitspraak van een rechter die de zaak toen behandelde wreed raar in de oren klinken:

Citaat:
‘Ik hoop dat deze straf u tot inzicht brengt’, aldus de rechter bij de uitspraak. ‘Ik hoop dat u beseft welk leed u hebt aangericht.’
Had de strop of de guillotine de betere optie geweest?

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 januari 2022 om 00:32.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 07:17   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier zijn geen woorden voor.......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 07:20   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Onderwerp:

Betoog:

1) de verdachte had al eerder een jongetje vermoord en zat tien jaar in gevangenis, vrijgelaten en nu opnieuw jongetje 4 jaar vermoord. Dit is een kindermoordenaar, kan hij pedofiel zijn?? of echte gespleten, psychopatische schizoide Kinderhater?? Hij paste op het kind af en toe en sloeg toe na verloop van tijd. Zo duivels zijn mensen in Kali Yuga.

2) is deze topic hier goed? moet het naar binnenland??

3) kan dit toch een pedofiele moord zijn?? Is niet genoemd maar misschien verzwegen om die ziekelijke Pedo lobby en pedo propaganda te ondersteunen. Dit is in Belgie gebeurd, Zeeland lijk terug gevonden. Duidelijk is dat hij zeker zo zijn moord wilde verdoezelen, lijk in buitenland dumpen is harde bewijs van een typisch moordenaars brein.

4) Laatste jaren komt dit toch heel vaak voor. Ik ben als kind toch door een hel gegaan. Veel kinderen wilden niet geboren worden denk ik vaak, incl mijzelf. Mijn moeder wilde mij aborteren en zij zei mij vaak dat zij er spijt van had om mij toch niet te aborteren. Nu pas begrijp ik haar en ok zij heeft zeker 100 % gelijk.

------------------------------- media 100 % citaat hele tekst

17 januari 2022 22:32 Laatste update: 17 minuten geleden
0 NUjij-reacties
Voor dit nieuws hebben we een melding verstuurd. Blijf ook met meldingen op de hoogte van belangrijk nieuws.
Sluiten

De vermiste vierjarige Dean uit België is dood aangetroffen op een locatie in de provincie Zeeland, meldt de politie maandagavond via Twitter. Hoewel het lichaam nog niet officieel is geïdentificeerd, gaat de politie ervan uit dat het om de Belgische kleuter gaat.

Voor het jongetje was maandag een Amber Alert uitgegeven. Een Belgische man werd in de middag aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de vermissing.

De politie meldt dat in de nabijheid van Deltapark Neeltje Jans in Vrouwenpolder een lichaam van een kind is gevonden. De politie houdt er sterk rekening mee dat het om het jongetje gaat.

De man vertrok vorige week woensdag met het kind. Volgens Belgische media was het kind niet van de man zelf, maar van een bevriend koppel. De moeder deed bij VTM Nieuws een oproep om haar zoontje weer thuis te brengen. Het Laatste Nieuws en De Morgen melden dat de man af en toe op het kind paste.

Volgens De Morgen had de man in België ruzie gehad met zijn vriendin, die ook bevriend was met de moeder. Daarna zou hij het kind meegenomen hebben naar Antwerpen.

De vermiste Dean(4) uit #België is helaas zojuist overleden aangetroffen op een locatie in Zeeland. We bedanken iedereen voor de hulp en leven mee met de familie.

POL_Zeeland
POL_Zeeland
21:30 - 17 januari 2022

Verdachte werd eerder veroordeeld voor dodelijke mishandeling

Belgische media melden dat de verdachte Dave D.K. heet. Hij heeft in 2008 een tweejarig jongetje dusdanig mishandeld dat het kind om het leven kwam.

D.K. kreeg daarvoor door een Belgische rechter een celstraf van tien jaar opgelegd. "De betrokkene heeft zijn straf uitgezeten en de straf kende zijn einde in december 2018", meldt het Oost-Vlaamse parket aan persbureau Belga.

De moeder van het vermiste jongetje verklaarde volgens De Morgen dat ze wist dat D.K. in de gevangenis had gezeten, maar niet voor welke feiten. Ze zou het kind anders nooit aan de man hebben toevertrouwd.
Door: NU.nl Beeld: Provicom Multimediadiensten
0 reacties
Lees meer over:
AMBER Alert
Binnenland

----------------------------------
Als ik twijfel over de plaats waar een art. moet staan, dan stuur ik een privébericht naar de moderator, met daarbij de link van m'n artikel.
Ik denk wel dat ie hier goed zit.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 07:21   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ik merk nu overal dat kinderen toch bang zijn voor mensen die zij niet kennen

angst syndroom in hele maatschappij nu overal

Het is een Kindonvriendelijke maatschappij geworden
Geworden?
Was het vroeger dan beter?
Oud 18 januari 2022, 07:21   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hier zijn wel woorden voor.

Of levenslang steenkool schoffelen, of vrijwillige orgaandonatie.

Na het lezen hoe ie dat de eerste keer heeft aangepakt, moet ik toegeven, die had toen die keuze al mogen krijgen.
10 jaar frustraties opkroppen en een harde leerschool criminaliteit ondergaan is een ideale situatie om terug zo'n dingen te laten gebeuren.

Het is dan gebeurd.
Oud 18 januari 2022, 07:22   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hier volg ik u in.
Gewoon onvoorstelbaar.
Zo iemand hoort niet thuis in onze maatschappij, nooit meer!
Oud 18 januari 2022, 07:31   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel keer mag het gerecht hier in dit land nog falen?

Dit monster had van de eerste keer al minimum 25jaar hebben vastgezeten en voor de rest van zijn dagen onder toezicht hebben gestaan.

Al draagt permanent verwijderen mijn voorkeur voor dergelijke sujetten.
Oud 18 januari 2022, 07:40   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoeveel keer mag het gerecht hier in dit land nog falen?

Dit monster had van de eerste keer al minimum 25jaar hebben vastgezeten en voor de rest van zijn dagen onder toezicht hebben gestaan.

Al draagt permanent verwijderen mijn voorkeur voor dergelijke sujetten.
We mogen dat niet zeggen, laat staan schrijven, maar het geniet ook mijn voorkeur.
En het moet heus geen zachte behandeling zijn, de lantaarnpaal is goed, alleen moet de strop rond z'n "edele" delen, tot de dood er op volgt.
Oud 18 januari 2022, 08:45   #11
Pol Dolf
Europees Commissaris

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

we hebben een vlaamse Dutroux
Oud 18 januari 2022, 09:16   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
we hebben een vlaamse Dutroux
Niet echt.
Dutroux werkte op bestelling, deze kwiet was al gevaarlijk zot voor ie een vervolmakingscursus kreeg in't gevang.

Hier hebben we gewoon een verwarde man die wit is.
Met andere woorden, de kleur van sokken en schoenmaat moet vermeld worden samen met adres en lidmaatschap van het VB of soortgelijk.
Oud 18 januari 2022, 09:35   #13
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Als er een moord wordt gepleegd, draait men snel de bladzijde om.
Als er een moord wordt gepleegd op een kind zoals hierbij, staat de hele maatschappij in rep en roer en schiet men op alle niveaus in actie.
Oud 18 januari 2022, 09:39   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Als er een moord wordt gepleegd, draait men snel de bladzijde om.
Als er een moord wordt gepleegd op een kind zoals hierbij, staat de hele maatschappij in rep en roer en schiet men op alle niveaus in actie.
Och, storm in een glas brak water. We bleiten wat, branden wat kaarsen, leggen wat knuffels, spelen wat muziek....en op naar het volgende slachtoffer.
Oud 18 januari 2022, 10:11   #15
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Tijd voor de afschaffing van kindergeld, kindersubsidies en belastingverhoging voor alleenstaande ouders.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 januari 2022 om 10:11.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 10:23   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het erge is dat deze ontaarde kerel een recidivist blijkt te zijn.
Oud 18 januari 2022, 10:39   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het is de eerste niet, en het zal de laatste niet zijn.
Oud 18 januari 2022, 10:42   #18
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Van Quickenborne: "meer plaats nodig voor zulke psychopaten".

De dader is een drugverslaafde. Van Quickenborne is nota bene zelf een voorvechter voor drugs. Quickie is daarenboven ook een echte psychopaat. Dat blijkt wel uit het feit dat het beleid dat hij voert dat dikwijls lijnrecht ingaat tegen alles waarvoor hij zegt te staan. Alleen een psychopaat hangt zijn hele stad vol camera's en controleert ieders smartphone bewerend liberaal te zijn. Het verschil tussen de dader en Van Quickenborne is het verschil tussen een gefaalde psychopaat en een geslaagde psychopaat.

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 10:46   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nee hoor. om recidivist te zijn moet je binnen uw termijn opnieuw voor dezelfde feiten veroordeeld worden.

Nu, het doet weinig ter zake, Belgie heeft lang geleden al gekozen om het gevangeniswezen te laten rotten. Wat uiteraard met zich meebrengt dat de straffen steeds lichter worden wegens plaatsgebrek.

Keuzes en gevolgen.
Oud 18 januari 2022, 12:57   #20
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad geen woorden voor. Hopelijk vergeten ze zijn veters uit te halen ofzo.

En wat deze kerel betreft: https://www.hln.be/binnenland/waarom...iten~aa9801d6/

Citaat:
In 2007, als gevolg van de hervormingen inzake internering, werd het systeem van de terbeschikkingstelling grondig veranderd. De nieuwe wet van 26 april 2007[5] schaft de terbeschikkingstelling van de regering (TBR) af en vervangt ze door strafuitvoeringsrechtbank (TBS). Er is een bevoegdheidsverschuiving van de uitvoerende macht (minister van Justitie) naar de rechterlijke macht (rechtbank).
Een nieuw artikel 34bis in het Strafwetboek bepaalt De terbeschikkingstelling van de strafuitvoeringsrechtbank is een bijkomende straf die in de door de wet bepaalde gevallen moet of kan worden uitgesproken met het oog op de bescherming van de maatschappij tegen personen die bepaalde ernstige strafbare feiten plegen die de integriteit van personen aantasten. Deze bijkomende straf gaat in na het verstrijken van de effectieve hoofdgevangenisstraf of van de opsluiting. De TBS zal tussen de 5 en 15 jaar kunnen duren.

De TBS dient verplicht uitgesproken te worden:

na een tweede veroordeling tot een criminele straf (behalve als de eerste straf een politiek misdrijf is)
na een veroordeling voor een misdrijf met de dood tot gevolg
wegens terrorisme,
verkrachting, aanranding van de eerbaarheid,
foltering,
ontvoering van een minderjarige

De terbeschikkingstelling is facultatief:

ten aanzien van persoon die in de voorgaande 10 jaar veroordeeld werd tot een straf van ten minste vijf jaar gevangenis wegens feiten waardoor opzettelijk ernstig lijden of ernstig lichamelijk letsel of schade aan de geestelijke of lichamelijke gezondheid werd veroorzaakt, wanneer die persoon voor gelijkaardige feiten opnieuw veroordeeld wordt
ten aanzien van persoon die veroordeeld wordt voor meest ernstige vorm van volgende misdrijven: o.a. schending humanitair recht, gijzelneming, moord, onmenselijke behandeling, mensensmokkel.

Met de nieuwe wetgeving is het toepassingsgebied van de terbeschikkingstelling sterk uitgebreid. Bovendien is er juridische duidelijkheid gekomen over de terbeschikkingstelling: het wordt als een straf beschouwd.
Die Dave DK is in 2010 veroordeeld, de minister van justitie:
Stefaan De Clerck (CD&V) 30 december 2008 tot 5 december 2011
Maw waarom heeft de minister destijds de bestaande wetgeving NIET gebruikt, en is dus mede verantwoordelijk voor dit gebeuren?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be