![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry dat ik de titel een klein beetje aangepast heb. De juiste titel staat hieronder (in het blauw), alhoewel ik die van mij eigenlijk juister vind. Met die "dame" zijn we nog niet aan de nieuwe patatten! Van der Straeten past voor «domme btw-verlaging» op elektriciteit en gas. De minister kreeg vorige week de opdracht van het kernkabinet een analyse te maken van de pistes die op tafel liggen om de energiefactuur te drukken. Ze moeten daarvoor overleg plegen met haar collega van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V). Die had eerder gepleit voor een btw-verlaging op gas en elektriciteit. Ook Vooruit is daar binnen de meerderheid een uitgesproken voorstander van. Slim, niet dom Tijdens een minidebat in de Kamer zette Van der Straeten zich dinsdag af tegen een «domme btw-verlaging». Ze doelt daarmee op een algemene verlaging, die een invloed zou hebben op de lonen via een soort indexsprong. Volgens haar zou dat neerkomen op een transfer van arm naar rijk. Wel staat de minister open voor een «slimme» btw-verlaging, die gericht is en op maat van de energietransitie. Laatst gewijzigd door reservespeler : 18 januari 2022 om 20:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tja, anders kunnen die met een verwarmd zwembad er ook van profiteren....
Dan nog liever kou voor wie het al niet breed heeft.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 18 januari 2022 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want zijt eerlijk, 19% van de bevolking zit met een sociaal tarief, die betalen sowieso al weinig BTW. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tous ensemble.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denk je dat het beter gaat worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Natuurlijk! de groenen willen gewoon dat diegene die nu een sociaal tarief hebben, dit behouden tot de verkiezingen. Vandaar dat de rest geen 'verlaging' krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allee ik zal mijn portefuille nog maar eens trekken, ik hou al een complete assielzoeker in leven op mijn eentje. (dik tegen mijn goesting) moest m hier nog op mijne zolder op een veloke komen zitten voor mijn elletriek te maken ik zou nog zeggen, maar niks van dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou men niet gewoon een extra belasting op bedrijfswagens en wijnkelders kunnen heffen ?
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben nog nooit iets anders gedaan dan voor alles op te draaien. "Betalen!" staat op ons voorhoofd.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En off topic...
Die Tine, dat is nu ook eens een lelijk wijf hé.....je zou nog homo worden als dat naast u ligt.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het licht niet aandoen, en ze duidelijk maken dat ze niet mag praten met de mond vol.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degenen die haar uitspraak dom vinden, dat zijn de echte dommerikken. 1. Het is een paniekmaatregel die later weer ingetrokken gaat worden 2. De eventuele steunmaatregelen dienen af te hangen van het inkomen
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 januari 2022 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik daar in slaag wanneer het over Groen! gaat dan is dat van mijnentwege een flinke prestatie. Want mijn afkeer voor die oenen is groot, zéér groot. Ik denk met heimwee terug aan het gezegende verkiezingsjaar 2003 toen de Vlamingen hen allemaal met hun klikken en klakken uit het parlement zwierden. De zaligheid!!! Jammer genoeg was bij de vorming van de huidige Vivaldi-ploeg de haat tegenover N-VA dusdanig groot dat de trado’s nog liever de groene bakfietstrappers omhelsden dan met de Vlaamsnationalisten een coalitie te vormen. Een zeer zware vergissing.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees, tussen de regels, dat degenen die in de hangmat liggen, gepamperd moeten worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() alleman een gelijke cheque en laat kiezen waar we het aan spenderen
energie of pannekoeken
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, de Belgische manier. Laag inkomen hoge lasten.
![]() |
![]() |