![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#83 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De raadkamer moet vaststellen dat aan volgende voorwaarde is voldaan: 1) ernstige aanwijzingen van schuld (wat nog geen volledige beslissing over de grond van de zaak is) 2) feit waarvoor u wordt vervolgd moet strafbaar zijn met een gevanisstraf van minstens 1 jaar 3) de aanhouding moet noodzakelijk zijn voor openbare veiligheid, waarbij met worden voldaan aan één van volgende 4 voorwaarden: a) recidivegevaar b) collusiegevaar c) vluchtgevaar d) gevaar dat men bewijzen zou doen verdwijnen Men moet dus voldoen aan voorwaarden 1), 2) en één van de voorwaarden onder 3). Het is aan de raadkamer om die afweging te maken. |
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#85 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sociale dienst komt even langs tijdens het familiefeestje voor de communicanten. Die zeggen zo, u hebt gedronken, politie erbij, boeien aan, een uur later terug in Wortel opgesloten. De Kale, een motorrijder, buiten met een bandje. Krijgt na verloop van tijd wekelijks een uurtje 'vrijaf' en gaat dat uurtje rijden met de motor wat perfect toegelaten was. Op tijd terug thuis, sociale dienst staat al te wachten, hij had tijdens dat vrije uurtje, op de moto, de gsm niet afgepakt. Boeien aan en terug opgesloten in de gevangenis. Dat er, net zoals bij gevangeniscellen, duizenden bandje te kort zijn, ja, dat komt door het beleid niet waar?
|
|
|
|
|
#86 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vier maand achtereen aanvaarde de raadkamer dat, daarna hadden zelfs zij genoeg van die tactiek en lieten ons vrij. Zie, je hebt zo weinig kans voor de raadkamer dat ik 's morgens, in de gevangenis, al beroep indiende tegen het vonnis van de raadkamer nog voor ik verscheen.
|
|
|
|
|
#87 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#88 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Xenophon, ik ben het eens met u dat de raadkamer te vaak volgzaam het OM volgt.
Maar dat is vooral een verwijt aan de raadkamer (en in beroep de KI). Zij zou moeten optreden als onafhankelijke rechterlijke instantie. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 januari 2022 om 13:26. |
|
|
|
|
|
#89 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De theorie daarachter, dat is dat wanneer je een beterweter-cipier hebt, die dat beroep niet indient in uw naam, de cipier een procedurefout begaat. Het is me nooit gelukt, maar proberen gaat mee zeggen ze in Antwerpen. Moest het echter zo lopen dat de Raadkamer u toch vrijlaat, dan is het beroep zonder voorwerp, niks aan de hand.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 januari 2022 om 13:39. |
||
|
|
|
|
|
#90 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch zijn er blijkbaar die erin slagen met een enkelband het vliegtuig naar Turkije te nemen.
https://www.ad.nl/buitenland/mogelij...land~a58196cb/
|
|
|
#91 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#92 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik begrijp van héél die zaak niets meer.
Toen ik met mijn ouders naar TV zat te kijken kort na bepaalde berichten had ik een eigen 'draaiboek' over de zaak. Er was een moment in de berichtgeving dat men zei dat de 'dader' het kindje afgezet had bij een vriendin? Daar bouwde ik mijn 'draaiboek' rond. Stel dat die vriendin dat jongetje niet baas kon en hem wat tikken verkocht heeft met kwalijke gevolgen ... Stel dat de 'dader' bij de vriendin terug binnenliep en geconfronteerd is geworden met bepaalde daden??? Dan moest het 'lijkje' nog verdwijnen ... De 'dader' wist dan wel een plaats waar raar of zelden iemand voorbij zou komen en zou het lijkje van het ongelukkige kindje daar gedumpt kunnen hebben????? Na die actie is hij zich lazerus gaan zuipen??? Zou dat kunnen?¿ p.s. Best wreed eigenaardig dat men de dader op het kindje heeft laten passen. Waren er laatst géén berichten in de media die blokletterden dat als je met kinderen wilde omgaan er zorg voor verlenen al een serieuze screening achter de rug moest hebben tot zelfs een model 2 van het bewijs van goed gedrag en zeden??? Uni op het verkeerde pad???
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
#93 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#94 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als de raadkamer u vrijlaat, wat ik heb meegemaakt, dan is het beroep zonder voorwerp en komt het niet op het bureau van de KI te liggen en moeten ze het bijgevolg niet eens onontvankelijk verklaren.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 januari 2022 om 15:19. |
||
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 19 januari 2022 om 15:27. |
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik heb het over de situatie waarbij u beroep aantekent vooraleer de beschikking van de raadkamer er is, maar de raadkamer u niet zou vrijlaten. Als u in dat geval enkel beroep heeft aangetekend voorafgaand aan de beschikking van de raadkamer, zal dat beroep (denk ik) onontvankelijk moeten worden verklaard. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 januari 2022 om 16:25. |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe tragisch dit geval ook is, de oplossing lijkt me niet te zijn dat je een uittreksel uit het strafregister moet tonen om een relatie aan te gaan.
|
|
|
|
#98 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
ja joh zat in HVB PI noordsingel rotterdam ruim juni 2002 tm maart 2003, meestal in aparten en ja hoor die Raadkamer zal altijd jouw voorarrest verlengen, ze kunnen zelf een argument verzinnen of het gewon BESLISSEN, hun macht is almachtigheid, zaak poederbrieven aan hindoe apen organisaties doorgedraaid psychose RM werd niet verlengd dus eind 2003 vrijgelaten uit joris delft gesloten kliniek B3, OPgesloten zitten is toch KUT, in bewaring of gedetineerd altijd KUT NU toch afgeschreven, overal weggejaagd, vechten, ruzies, verstoten, onaanraakbare paria nu mede omdat mijn poederbrieven zaak nationaal bekend werd met foto naam piklengte van mij, adres op internet allemaal slechte KARMA Is geen pretje ok als iedereen weet dat je in PolitieCEL, HVB of gevangenis of psychiatrische kliniek zat ooit, en volgens mij heeft tien tot zelfs 20 procent van de bevolking dit al zeker ooit meegemaakt. |
|
|
|
|
|
|
#99 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#100 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
AL wat ik onthoud is dat die politici zichzelf verrijken, privé koks en butlers raadplegen, Vlaams Belangers voor andere criminaliteit duwen en gevangen vrij lieten omdat ze corona als ebola behandelde.
Resultaat: onschuldige mensen dood. Dank u Quickenborn.
|