![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pannekoeken!
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij kunnen als volk eendrachtig aan 1 touw trekken en verwachten dat degene die ons aanmaanden thuis te blijven, minstens de helft opleggen.
Diezelfden hebben nota bene onze beste centrales verkocht en de andere slecht onderhouden. En alsof wij als gewoon huiswoning nog centrales nodig hebben? Ze hebben dat zo gemaakt en forceren hun wanbeleid op, maar op de aarde zijn er al heel wat woningen die volledig zelfvoorzienend zijn en geen stroomtekorten ervaren. De nieuwe wereld die deze politiek voor ogen heeft is gewoon meer van het vorige alleen met de schijn van groene energie.
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet mijn gedacht nog eens herhalen:
Op de eerste schijf van elektrisch en gas verbruik (per persoon in het gezin): btw 6 procent. De tweede schijf: 12 procent (wie echt zuinig is, zou daaraan kunnen ontsnappen) De derde schijf: 21 of meer procent (wie een zwembad buiten het top-hoogseizoen verwarmt, kan hieraan niet ontsnappen). Dat is technisch heel simpel te regelen, zowel in de schatting van de voorschotfacturen, als voor de definitieve jaarlijkse afrekening. Merk op dat de tweede verblijven daarmee automatisch in de hoogste categorie vallen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degene die elektrisch of via een warmtepomp verwarmt, heeft meer elentriek nodig dan iemand die met steenkool of hout verwarmt. Hout meestal gene BTW, steenkool 12% BTW |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was steenkool geen 6%? Ik meen dat vorige week op de radio te hebben gehoord.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel mensen die nu al handenvol geld afdragen voor die lagere klasse die niks kan betalen en voor alles langs de kassa passeert denk je dat er in de problemen gaan komen nu. Ik bedoel dan alleenstaande moeders met kinderen, die werken he, maar die net "te veel" gaan verdienen. De staat kan dat bekostigen want door de hogere prijs van het gas hebben ze zo al een hogeger inkomst uit de BTW, zelf als ze die laten zakken tot 6 % Het is gewoon om de linkse hobby's van de PS en groenen te bekostigen dat die BTW niet omlaag mag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laag inkomen door arbeid, bedoel je zeker?
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat de natuur zijn gang gaan. Nog even, en ze zijn allemaal dood.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het principe van solidariteit: de ‘rijken’ geven aan de ‘armen’. Overigens hoeft het niet ‘alles of niks’ te zijn. Van mij mag de middenklasse (oa ik dus) ook zijn deel hebben.
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Diegene met een 'laag' inkomen betalen al 6%. Groen wil dat zo houden! De middenklasse is niet hun kiespubliek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt nogal gejongleerd met ‘lagere middenklasse’. Iemand met 1200€ netto is volgens mij niet middenklasse. https://economie.fgov.be/nl/themas/e...al-tarief-voor
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 januari 2022 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En groen houdt dus het been stijf, omdat zij niet willen dat 'iedereen' minder BTW moet betalen. Nooit gedacht dat de VLD op de knieën zou gaan voor Groen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor ondernemers heeft de BTW verlaging geen kloten van de Schoof voordeel daar deze toch wordt afgetrokken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor het postje van De Croo hé ,knielen zullen ze ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Altijd handig "het mag niet van Europa" om zich achter te verbergen.
![]() |
#39 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Volgens mij houden ze de prijs van energie(electriciteit) hoog omdat als er, zoals de regering wilt, in 2030 alleen elec. auto's gaan geproduceerd worden en dat de accijzen op benzine en diesel wegvallen.
Dat plan is er volgens mij nu al. En diegene in de regering die zei minder electriciteit verbruiken moet zich eens afvragen wat dan te doen als de elec. wagens moeten worden opgeladen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal naast de kwestie waarde mede-forummers....
De laatste 50 jaar zijn de uitgaven van de staat ,zowel als de werkingskosten zo gezwollen dat nu al minstens 30% van de werkende bevolking rechtstreeks of onrechtstreeks aan de Staat werkt (ter illustratie,iedereen die in een dienstenchecque-bedrijf werkt,of een maaltijdchecque-bedrijf....,werkt eigenlijk "aan de staat"...denk daar maar een,s over na) Dus heeft de staat geld NODIG......korting op het ene MOET onvermijdelijk ergens anders terug genomen worden.... EN zo is zelfs "de kracht van verandering" onmogelijk als de staat niet KRIMPT... Het zal niet gebeuren dus.....alles is uiteindelijk broekzak,vestzak met ieder jaar een grotere zak die moet gevuld worden.... ![]() Wat zitten we hier over energie en BTW te klappen,hulp ZAL niet van de OORZAAK,de STAAT komen hoor! Laatst gewijzigd door kelt : 21 januari 2022 om 18:32. |
![]() |
![]() |