![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Is een coronabarometer zinvol ? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,09% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 72,73% |
Ik twijfel. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,64% |
Geen idee. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,55% |
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een akkoord. De coronabarometer start in het rood. Dat begrijp ik niet zo goed.
Persconferentie om 19 uur. Het goede nieuws is dat we terug pinten mogen pakken tot middernacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01...-januari-2021/ Op het kabinet-Vandenbroucke klinkt het dat het om een eerste stappenplan gaat, waar zeker over gediscussieerd kan worden. Het is de bedoeling dat de sector zelf ruim inspraak krijgt. “Samen met het coronacommissariaat hebben we hier de laatste weken hard aan gewerkt, om de sector een toekomstgericht plan te bieden, zodat er voor hen toch een beetje voorspelbaarheid komt”, zegt woordvoerder Arne Brinckman. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het allemaal niet een beetje oeverloos geblaat wat men de man/vrouw in de oren schreeuwt aangaande het Corona virus?
Begrijpt u mij niet verkeerd: het virus is er en volgt zijn dodelijke tocht nog steeds verder. U kijkt toch ook naar het nieuws waar je meestal als eerste punt een spreekgestoelte ziet waar die mensen die er aanzitten u weten te vertellen dat het nog steeds opletten geblazen is. Even na het spreekgestoelte komt dan een melding van dat men een zaal aan het inrichten is waar men een 12 of 24u dansfestival gaat organiseren. Dan mompel je tijdens het TV kijken: met wie zijn/haar voeten denken die te spelen??? ![]() Van op het ogenblik dat er een deftig medicijn tegen het virus op de markt komt dat ook werkt zal het misschien gedaan geraken maar anders????
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 21 januari 2022 om 17:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat had de toestand dan moeten zijn toen de besmettingen aanleiding geven tot vele ziekenhuisopnames? Dit lijkt zo gestuurd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Reeds in september 2020 (anderhalf jaar geleden) was die man zijn taak die barometer uit de grond te stampen. bron : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10...jk-moet-komen/ bron : https://www.standaard.be/cnt/dmf20201006_95869255 En dan was er 4-5 maand daarvoor al een advies om zo'n barometer snel op te stellen Citaat:
Wat een zooi ongeschikte traagheid !
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 21 januari 2022 om 17:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Ik dacht dat sommige maatregelen enkel in noodtoestand konden. Hoe kan je dat nog rijmen met iets dat je sowieso kan verwachten. Elk jaar komt er 2 keer per jaar een griepgolf. Iets wat te verwachten val, kan je toch geen noodtoestand meer noemen. Daar kan je u toch op andere manieren op voorbereiden.
Dat is zoals in Oostenrijk geen lawinebrekers zetten en telkens bang afwachten tot er weeral op het zelfde stuk een lawine naar beneden komt en dan 5 keer per jaar ramp roepen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met alle respect voor de overlevingsdrang van het virus, maar het muteert toch niet om de maand hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk zouden ze het beter hebben over een pandemiebarometer in plaats van coronabarometer. Kwestie van een beetje vooruitziend te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand weet op welke basis er in de toekomst vergaderd en overlegd zal worden. U doet dus nogal eigengereide uitspraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk eens aan, Rudy is een "wappie" geworden! Dat dergelijke instrumenten ook andere doelen konden dienen, werd immers al eerder aangebracht. Toen natuurlijk afgedaan als "wappiepraat".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel te late zever in pakskes.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik het heb over een corona- of pandemiebarometer dan denk ik in de eerste plaats aan een instrument dan kan dienen om bepaalde scenario's te koppelen aan wel gedefinieerde criteria, rampsituaties. Die situatie is er momenteel en voorlopig niet, en bijgevolg zouden er geen maatregelen meer mogen zijn. Hoogstens vragen aan de mensen ietwat voorzichtig te zijn. Daar is ook niets mis mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: wanneer 5% van de bevolking zou kunnen uitsterven op een paar maanden tijd: eerste niveau van "pandemie plan" Wanneer meer dan 3% van de aktieve bevolking zou kunnen uitsterven op een paar maanden tijd: tweede niveau van pandemie plan. Zoiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit: grrr openbare enquete. ![]() Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 21 januari 2022 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Partijlid
|
![]() Begrijpt die man wel wat hij zegt? Dit is van de orde "De schaal van Beaufort meet de windsnelheid, maar wij bepalen wanneer het stormt".
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() T'is een prik meter.
Als hij in rood komt is het prik seizoen.
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |