![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kort door de bocht Cufi, hoeveel megasievert per parsec wil je aan vermogen uit "alternatieve" energie, en ik vind wel een bestaande, werkbare methode waar we over kunnen babbelen. Eneuh, als je langlevende accu's wil voor in de kelder, kijk eens naar een Edison cel.
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil alles uit alternatieve energie en desnoods een kleinere boiler nemen. Hoe ze dat nu regelen is pure diefstal. Als ik mijn erfenis heb ga ik op een 450m2 in een serre rond een houten huis wonen. Dan pomp ik zelf alle water op en wil ik zelfs geen brievenbus meer.
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 22 januari 2022 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Gouverneur
|
![]() Zou Randall Munroe hier meelezen?
![]()
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beter dan zonnepanelen?
Parabolische spiegel https://m.youtube.com/watch?v=17Kz7N_GbBQ En deze is echt wel de beste die ik zag van allemaal. ![]()
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 22 januari 2022 om 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonnespiegels kan je prima gebruiken. Ik heb daar veel meer vertrouwen in dan in elke vorm van overunity bedenksels
Je kan dan je hele systeem opbouwen rond een gesloten kringloop met koelwater, waarmee je zowat alles kan doen. Je warmt een grote (denk aan een grote betonnen waterput van 10000L+), goed geïsoleerde tank op, met die zonnespiegels (ongeveer 400W warmte per m² spiegel indien goed geplaatst en gericht bij normaal zonlicht) en verbranding van alternatieve brandstoffen. Je zou zelfs een RTG kunnen gebruiken als je dat aandurft en kan verkrijgen. Die opgeslagen warmte kan je dan gebruiken om een continue 200W op te wekken met een Stirling motor/generator setup. Hang daar een 7 kwu edison cel aan (Nikkel-ijzer met natriumhydroxide electroliet), en je zit goed.
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pvc buis, spiegel, waterleiding en ge hebt dus warm water he. Het is om een beetje boos van te worden als je ziet hoe wij geleerd worden van alles afhankelijk te zijn en ons er blauw voor te betalen. Zou ge dat water op druk kunnen zetten door de hitte te recupereren?
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 22 januari 2022 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is ook de meest realistische reactie vanuit de eigen leefomgeving : 'stop met die bullshit, of wij bollen het af'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat klinkt nogal jaren '80 hoor... Huishoudelijk afval verbranden is strikt verboden... Een degelijke houtgestookte fornuis/oven combinatie kost ook snel rond de 9.000 euro, en ik denk niet dat er iemand stom genoeg is om zijn dure toestel naar de filistijnen te helpen door er afval in te gaan verbranden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ge kunt zelfs vuurbestendige cement in een kuip gieten en dan eruit halen. Wel wat izomo meesteken om uw afvoer gat en ovengat te creëren. Of gewoon een ijzeren vat van 200L. Of een put. Afval stookt ge niet op in een houtstoofke he, heiligschennis ![]() Je kan alles do it yourselven. Maar dees is wel de DIY vondst van alles dat ik vond. Kostprijs ruim onder de 100 euro en water op kookpunt, en zelfs warm genoeg op winterdagen als er zon is. https://m.youtube.com/watch?v=gvaObFjOuWQ&t=369s
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 22 januari 2022 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die spiegels gaan het zeker worden. Spiegels en windmolens, allemaal uit pvc en hout. Dus na een beetje researchen heb ik ontdekt dat free energy wel degelijk bestaat. En dat wij geen overheid nodig hebben de emissie tot 0 te leiden, maar zij net de grote vervuilers zijn door zo geen installaties in het groot te bouwen.
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja er is dus perfect stoom te genereren. Hier 1 constructie die 12 kw produceert door stoom.
Ze kunnen daar zelfs water mee reinigen, maar ze dumpen liever pfos. https://m.youtube.com/watch?v=jTvAL7ty53M
![]() |
#112 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Loodaccu's zijn voor de hand liggend. Maar die zijn voor de gevraagde toepassing niet veel goedkoper dan de Edisoncellen Als je op een goeie geografische plaats zit, dan is waterkracht een goeie optie. Dan is opslag een kwestie van een grote vijver op de juiste hoogte. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#113 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1kg 1meter opheffen vraagt 10 Joule aan energie. 10 joule is ook 10watt/seconde.
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is geen groot probleem water omhoog te krijgen als er genoeg warmte beschikbaar is.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 23 januari 2022 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 23 januari 2022 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Of misschien een optie om de versleten batterijen van onze E-wagens opnieuw te gebruiken? ![]()
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar koopt ge best grond ( in België) om een earthship te bouwen?
En compleet afgezonderd van de buitenwereld waar ik geen buren in oogzicht heb. Waterleiding en elektriciteit is niet van doen. ![]() Goedkoper dan een rijhuis, natuurvriendelijker en zelfvoorzienend, dus ook goedkoper op de totale rekeningen.
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 24 januari 2022 om 00:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
Volgens mij moet je voor dat niveau van vrijheid buiten de EU gaan shoppen. Midden Amerika misschien?
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar aangezien we toch al sterk bezig zijn met geothermie in België, waarom geen diepe put boren, groot bekken daar beneden diep uitgraven, vol water ,kappen, op laten warmen, en het warme water oppompen met windenergie. Het afgekoelde water terug laten vloeien via een turbine. Enig nadeel van dit systeem is de kostprijs. Citaat:
![]() |