![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en zelfs met een nog leukere situatie.
Citaat:
Je betaald dus aan België belastingen op inkomsten, als je in de VS woont, maar in België inkomsten genereerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#782 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De faciliteitenregeling ligt definitief vast in wetgeving... 'meningen' of 'standpunten' of interpretaties wie wat denkt over een (idd...) verworven recht ==> leuk voor aan den toog, maar verder nogal steriel en nutteloos. Je bent hier fake news aan het rondstrooien... Met de huidige wetgeving blijft de faciliteitenregeling ad perpetuum gelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#784 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederland is een gewaardeerde buurstaat van ons, net als Frankrijk en duitsland dat zijn. Verder gaat het niet. Dat het ietsje gemakkelijker is om handel te drijven met een buurland dat dezelfde taal spreekt is leuk, maar écht niet van determinerende orde toch ? Wat ik wel niet begrijp in je reactie is waar jij een 'dubbele' houding ziet van 'de' Vlamingen. In de praktijk (politieke praktijk, partijpolitiek zowel van uit NL als vanuit BE) is toch écht niemand daarmee bezig ? ![]() Ken jij één partij met gewicht in Nederland die daarmee bezig is ? Ik niet... Ken jij één partij met gewicht in België die daarmee bezig is ? Ik niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#785 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank ?
![]() Gewoon de logische consequentie van de wetgeving die we collectief stemden en waar nu wat LoLo politici over lopen te vertellen dat het 'eigenlijk' een andere bedoeling had... Sorry hoor, maar zowat 2/3 van de parlementsleden van alle partijen zijn jurist en die mensen kunnen heus wel een wetsontwerp lezen en begrijpen. Achteraf gaan lullen dat men 'iets anders bedoelde' zijn leuke verhalen aan den toog, maar verder waardeloos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#786 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Vivaldi waar de barometer constant op "stormy weather" staat.... Zegt "kapot regeren u iets " .... In 2024 zal het u wel duidelijk worden dat De Croo het blauwe pestpartijtje niet tot aan,maar eerder volledig in de politieke afgrond zal gereden hebben... U zal dan blij moeten wezen als ze nog 5% zullen halen op federaal niveau... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#788 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#789 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#790 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#791 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#792 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#793 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#794 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, Vlaanderen gaat massaal bij Nederlandse winkels kopen zodra er zich in Vlaanderen vestigen. Denk aan het succes van Action, Kruidvat, Hans Anders, AH, Jumbo, Zeeman... Zegt dat niet iets meer over de Vlamingen dan over de Nederlanders?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#795 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelden ga ik eens verse vis kopen in Axel. Om mijn vrouw plezier te doen ben ik een goed jaar geleden naar Amsterdam geweest. Heb het haar afgeraden omdat er niets te zien is (buiten de Nachtwacht), dat wist ik al decennia terug. Heb express geen hotel geboekt omdat ik wist dat het haar ook niet zou aanstaan. Wat zo ook uitkwam. We waren content dat we daar weg waren. Holland is voor mij onaantrekkelijk op alle gebied, te clean, eentonig, saai. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#796 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#797 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Nederlandse winkelketens komen massaal naar België, je vind ze ook in Wallonië, omdat hun Nederlandse klanten massaal in België komen winkelen. Zaterdag nog gezien, in Stabroek en Kalmthout heel de parking vol met auto's met geel/zwarte nummerplaten en daartussen enkele met Blauw/witte nummerplaat. Een auto met wit/rode nummerplaat leek wel een verloren gelopen sukkelaar. En alle tankstation hetzelfde verhaal. Zelfs aan de tankstations die door de Belgen worden vermeden, wegens duurder dan de rest lange rijen Nederlandse voertuigen. Ondertussen kon ik als Belg, rustig gaan winkelen in Nederland, waar amper volk te zien was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#798 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#799 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- de katholieke godsdienst is de staatsgodsdienst - pastoors en bisschoppen zijn onschendbaar zoals parlementairen; ze hebben voorrang van rechtsmacht zoals rechters, maar dan voor een speciale katholieke rechtbank - ... Gebetoneerde wetgeving, daar moet je zuinig mee zijn. Dingen kunnen zich tegen jou keren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 31 januari 2022 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#800 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U wil graag in sprookjes geloven. De werkelijkheid doet blijkbaar iets te pijnlijk aan. |
|
![]() |
![]() |