Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2022, 09:51   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is ook zo een Groen toverwoord he, ... warmtepompen, ...

Snappen de meesten eigenlijk wel hoe die dingen werken, wat ge daaarvoor nodig hebt en hoe goed uw kot moet geisoleerd zijn voor een beetje effect te hebben. (eigenlijk moet het zo goed als vacuum getrokken zijn. )

Dat is eigenlijk enkel geschikt voor een nieuw huis of een complete renovatie, waar vloerverwarming wordt geinstalleerd en heel de zaak passief wordt gemaakt.

Anders vergeet het,
Zeker. En zelfs dan verbruik je nogal wat elektriciteit hoor. Elektriciteit die je met je zonnepanelen niet opwekt op het moment dat je het nodig hebt. Dan sta je daar met niet meer terugdraaiende teller
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 09:51   #22
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

100€...Dat is 150 liter mazout om mijn zwembad te verwarmen.
Oud 1 februari 2022, 09:54   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een tijdelijke BTW verlaging is in ieder geval beter dan een ‘permanente’.
Kijk

Als de staat op een normale prijs X verwacht uit BTW opbrengsten, dan valt er iets voor te zeggen dat wanneer de prijs extreem stijgt, er tijdelijk naar een lager tarief kan worden overgeschakeld worden, gelijk met wat ze anders aan inkomsten hadden verwacht.

Of ietskes meer om hun ambetantenaren te kunnen indexeren.

Maar je moet ook rekening houden dat als je die BTW niet verlaagd, de totale factuur omhoog gaat, waardoor het perverse index mechanisme weer aanslaat, en dan moet de staat haar ambetantenaren nog meer betalen. en ook de prive bedrijven, waardoor die hun producten duurder moeten maken,

waardoor de koopkracht daalt,

waardoor .... allee ja ge snapt het wel.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 09:55   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zeker. En zelfs dan verbruik je nogal wat elektriciteit hoor. Elektriciteit die je met je zonnepanelen niet opwekt op het moment dat je het nodig hebt. Dan sta je daar met niet meer terugdraaiende teller
Een agregaatje zetten op zelfgemaakte zonnebloempittenolie of zelfgestookten alcool van al mijn bessen, sorry vogelkes, ik heb ze nodig om ellentriek te maken. En het is de groen hun schuld !
Oud 1 februari 2022, 10:00   #25
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U denkt dat dit tijdelijk is dat de energieprijzen zo hoog zijn? U bent vergeten dat we al onze strategische assets verkocht hebben aan het buitenland en U bent ook vergeten dat we ons nu ook afhankelijk willen maken van Putin?
Niemand weet het, we hebben nog al dergelijke tijden van hoge energieprijzen gehad.

Persoonlijk (mijn eigen mening dus ) denk ik dat het tijdelijk is. De cowboys (hedgefund-leveranciers) gaan er hopelijk uitgaan zodat de situatie terug normaal wordt.
Oud 1 februari 2022, 10:00   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U denkt dat dit tijdelijk is dat de energieprijzen zo hoog zijn? U bent vergeten dat we al onze strategische assets verkocht hebben aan het buitenland en U bent ook vergeten dat we ons nu ook afhankelijk willen maken van Putin?
het moet nog beginnen doorsijpelen... (en dan zijn de russen momenteel nog braaf... )
Oud 1 februari 2022, 10:01   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, daarom zou thuisbatterij bij zonnepanelen verplicht zou moeten zijn.
Oud 1 februari 2022, 10:02   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand weet het, we hebben nog al dergelijke tijden van hoge energieprijzen gehad.

Persoonlijk (mijn eigen mening dus ) denk ik dat het tijdelijk is. De cowboys (hedgefund-leveranciers) gaan er hopelijk uitgaan zodat de situatie terug normaal wordt.
Die willen alleen maar meer hoor Dadeemelee, als ze zien dat dat goed opbrengt flikken ze dat volgend jaar terug, en crisisisje uitlokken in het midden van de winter en hopla, daar gaan we weer.

En de groenen willen mega gascentrales, wet van vraag en aanbod, ... allee ja het moet toch duidelijk zijn dat alleen al door de Duitsers hun kernuitstap en het stopzetten van gaswinning in Groningen alleen al de prijzen geweldig onder druk zet.

Tenzij we hier morgen in de Limburg een gasbel aanboren, gaat het duur blijven.
Oud 1 februari 2022, 10:04   #29
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij een gemiddeld verbruik van 15kW/h per dag ga je nogal een serie batterijen moeten zetten. Zeker om de winter te overbruggen wanneer je gemiddeld per dag 3kWh produceert.
Oud 1 februari 2022, 10:04   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hopla nog eens 10 000 euro , ik zal eens vragen aan mijn ezel of hij nog wat kan bijschijten.

bij de Europese Nationale bank lossen ze dat ook zo op, dus waarom mag ik dat niet.
Oud 1 februari 2022, 10:06   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die willen alleen maar meer hoor Dadeemelee, als ze zien dat dat goed opbrengt flikken ze dat volgend jaar terug, en crisisisje uitlokken in het midden van de winter en hopla, daar gaan we weer.

En de groenen willen mega gascentrales, wet van vraag en aanbod, ... allee ja het moet toch duidelijk zijn dat alleen al door de Duitsers hun kernuitstap en het stopzetten van gaswinning in Groningen alleen al de prijzen geweldig onder druk zet.

Tenzij we hier morgen in de Limburg een gasbel aanboren, gaat het duur blijven.
De overheid zou restrictiever moeten zijn bij vergunningen voor leveranciers. Persoonlijk (eigen mening!) denk ik dat ze verplicht zouden moeten zijn om xx% van hun verkoop zelf te produceren.
Oud 1 februari 2022, 10:06   #32
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Feit is dat we inderdaad bijzonder hoge gasprijzen hebben momenteel. Een ander feit is dat het een ongezien zacht winter is. Vooral dat laatste zal een cruciale factor spelen daar het grote verbruik zich net in de winter situeert.

Het zou wel eens interessant zijn dit af te toetsen door verbruikscijfers van deze periode met vorig jaar te vergelijken.

Kortom, niettegenstaande de hoge prijzen, denk ik dat de eindafrekening nog goed gaat meevallen. Neem daarbij nog de maatregelen die je zelf kan nemen door verwarming wat lager te zetten, minder ruimtes te verwarmen of wat dan ook.
Oud 1 februari 2022, 10:07   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hopla nog eens 10 000 euro , ik zal eens vragen aan mijn ezel of hij nog wat kan bijschijten.

bij de Europese Nationale bank lossen ze dat ook zo op, dus waarom mag ik dat niet.
Als je iets doet moet je het meteen goed doen. Enkel zonnepanelen geven meer problemen dan soelaas.
Oud 1 februari 2022, 10:09   #34
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Feit is dat we inderdaad bijzonder hoge gasprijzen hebben momenteel. Een ander feit is dat het een ongezien zacht winter is. Vooral dat laatste zal een cruciale factor spelen daar het grote verbruik zich net in de winter situeert.

Het zou wel eens interessant zijn dit af te toetsen door verbruikscijfers van deze periode met vorig jaar te vergelijken.

Kortom, niettegenstaande de hoge prijzen, denk ik dat de eindafrekening nog goed gaat meevallen. Neem daarbij nog de maatregelen die je zelf kan nemen door verwarming wat lager te zetten, minder ruimtes te verwarmen of wat dan ook.
Zeer zeker. In plaats van enkel in het weekend stook ik nu alle dagen hout. Dat scheelt op dit ogenblik al 700 liter mazout sedert september, op naar 1500l/jaar.
Oud 1 februari 2022, 10:09   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De overheid zou restrictiever moeten zijn bij vergunningen voor leveranciers. Persoonlijk (eigen mening!) denk ik dat ze verplicht zouden moeten zijn om xx% van hun verkoop zelf te produceren.
Ja daar valt iets voor te zeggen, maar dan nog moeten die gas kopen he.

Zoals vandaag wel wind, dus de molens kunnen draaien (als ze ze niet moeten stilzetten omdat het te hard waait) maar betrokken dus geen zonne energie.

Dus mag je de gascentrale aanzetten, want kernenergie mag niet meer (binnenkort) dus gas verbranden.
Oud 1 februari 2022, 10:11   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zeer zeker. In plaats van enkel in het weekend stook ik nu alle dagen hout. Dat scheelt op dit ogenblik al 700 liter mazout sedert september, op naar 1500l/jaar.
En nog ecologisch ook want "herbruikbare" energie, ... De lokale groene mannen zullen blij zijn als ze nog eens een fijnstof meting doen.
Oud 1 februari 2022, 10:12   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je iets doet moet je het meteen goed doen. Enkel zonnepanelen geven meer problemen dan soelaas.
In dien tijd bestond dat nog niet,
Oud 1 februari 2022, 10:22   #38
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En nog ecologisch ook want "herbruikbare" energie, ... De lokale groene mannen zullen blij zijn als ze nog eens een fijnstof meting doen.
Laat dat groen er maar vanaf, aangezien dit niets met groen te maken heeft.
U mag "groen mannen" vervangen door buren in het algemeen.

Er zit hier een anti-groene op het forum met een Porsche die al uitvoerig beschreven heeft hoe zijn leven een hel wordt door een egoïstische, houtstokende buur.
Oud 1 februari 2022, 10:24   #39
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
klopt, men dient daar dringend iets aan te doen. Verplichte filters is een must, eventueel extra belastingen en ook zwembaden dient men te belasten door het bijvoorbeeld het KI te verhogen. Via satelliet beelden kan men dit gemakkelijk regelen.
Oud 1 februari 2022, 10:25   #40
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Warmtepomp sector is blij dat politieke marjonetten hun lobby werk gevolgd hebben, alsof iedereen een warmtepomp staan heeft.
Aardgas prijs springt door het dak waarvan veel mensen al weten waarvoor hun verlofgeld zal dienen en daar word een pleistertje voor gegeven van 100 euro.
Jongens toch, dan geven ze aan festivaloplichter(s) miljoenen. Wat een politieke bende federaal.
VLD zal als kopploeg zware klappen krijgen volgende keer, dat staat als een paal boven water.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be