Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2022, 10:13   #101
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je hebt totaal geen idee wat Rusland is en tot wat het in staat is, blijkbaar.
Je denkt echt dat ze ook maar in het minst vergelijkbaar zijn met Het Westen, echt, dat is van een naieviteit die ongelofelijk is.

Dat is denken dat een tijger eigenlijk hetzelfde is als een kat.

Maar ja, als je dat wil blijven geloven, zal niets je overtuigen, het is een proces van bewustwording waar je blijkbaar nog niet aan toe bent.
20 jaar geleden dacht ik ook nog een beetje, maar sindsdien, na een aantal bezoeken aan Rusland Oekraiene en Kirghistan en een hoop bijkomende info, vooral sinds 2014, is die illusie volledig verdampt.
Ventje, mijn schoonzus heeft jarenlang in Ulan-Ude en Moskou gewoond en gewerkt. Ik heb vrienden en kennissen in beide steden.
Al 80 jaar maakt het Westen van Rusland de vijand. Ga daar maar lekker verder in mee.
Oud 2 februari 2022, 10:13   #102
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

In Europa voor kernenergie gaan en en de gastoevoer uit Rusland, Qatar en de VS decimeren!

Gaza 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 10:14   #103
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De druk komt helemaal niet uit het Westen. Moskou speelt al vele jaren een kinderlijk spelletje van onderhuidse aanvallen op het Westen. Ontkent u de schending van het Baltisch luchtruim?

Als Europa als lotsbestemming iets betekent, dan heeft "de westerse man in de straat" wel iets te maken van Polen of de Balten of de rest van Midden- en Oost-Europa. De enorme onwetendheid van "de westerse man in de straat" kan je moeilijk aangrijpen als strohalm om je goedpratend gemonkel over het verdoken Russisch imperialisme goed te praten. "De westerse man in de straat" kan op dat vlak heel veel leren van de Oost-Europeanen die we hier, in historisch perspectief, trouwens op meerdere vlakken dankbaar mogen zijn. Waren de Polen er niet geweest bij het beleg van Wenen, dan was Europa nu islamitisch en Turks. Maar ja, dat weet die "westerse man in de straat" niet.
Misschien moet je objectief het Russisch imperialisme eens vergelijken met dat van de USA en hun bondgenoten. Hoeveel doden buiten Rusland hebben de Russen de laatste 10 jaar op hun geweten? En hoeveel de Amerikanen en de rest van het Westen?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 2 februari 2022 om 10:16.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 10:16   #104
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ventje, mijn schoonzus heeft jarenlang in Ulan-Ude en Moskou gewoond en gewerkt. Ik heb vrienden en kennissen in beide steden.
Al 80 jaar maakt het Westen van Rusland de vijand. Ga daar maar lekker verder in mee.
Dan zou je moeten weten dat Rusland allesbehalve een democratische samenleving is. Wel een samenleving met een vrij apathische bevolking die zich laat leiden door een elite die uit is op het vergroten van haar geopolitieke invloed. Rusland is niet de vijand voor het Westen, maar het gedraagt zich wel zo.

En wat komt u aanzetten met die "tachtig jaar"? Of lees ik hierin dat u eigenlijk een communist bent geworden die de onderdrukkende politiek van de Sovjet-Unie nu aan het goedpraten bent?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 10:18   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien moet je objectief het Russisch imperialisme eens vergelijken met dat van de USA en hun bondgenoten.
Als de Balten, de Polen, de Oekraïners... vragen om deel te worden van de NAVO, dan is dat hun vrije en democratische keuze. Nogal een verschil met wat u omschrijft als "imperialisme". Op dat vlak oogst de Russische beer wat ze zelf gezaaid hebben. De Balten waren en zijn het Russisch imperialisme meer dan beu, want zij hebben het vele tientallen jaren na WO I ook mogen ondergaan.
Oud 2 februari 2022, 10:18   #106
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zou je moeten weten dat Rusland allesbehalve een democratische samenleving is. Wel een samenleving met een vrij apathische bevolking die zich laat leiden door een elite die uit is op het vergroten van haar geopolitieke invloed. Rusland is niet de vijand voor het Westen, maar het gedraagt zich wel zo.

En wat komt u aanzetten met die "tachtig jaar"? Of lees ik hierin dat u eigenlijk een communist bent geworden die de onderdrukkende politiek van de Sovjet-Unie nu aan het goedpraten bent?
Ga je ontkennen dat het Westen de Russen al 80 jaar demoniseren? En het ook na het uiteenvallen van de SU geen haar verbeterd is?
Oud 2 februari 2022, 10:37   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga je ontkennen dat het Westen de Russen al 80 jaar demoniseren? En het ook na het uiteenvallen van de SU geen haar verbeterd is?
Ik zie geen reden om de Sovjet-Unie positief te benaderen. U schijnbaar wel. Blijkbaar bent u communist geworden.
Oud 2 februari 2022, 11:06   #108
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie geen reden om de Sovjet-Unie positief te benaderen. U schijnbaar wel. Blijkbaar bent u communist geworden.
Wat ze in een land een paar duizend km verder doen laat me, als rechtse anarchist, volkomen koud.
Oud 2 februari 2022, 11:14   #109
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij kennen hun geschiedenis.
De hond van Pavlov kent ook zijn geschiedenis, en kwijlt juist daardoor op het verkeerde moment.
Oud 2 februari 2022, 11:14   #110
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ze in een land een paar duizend km verder doen laat me, als rechtse anarchist, volkomen koud.
Prima, onthoud u dan ook van onzinnige commentaren tov personen die het niet koud laat.

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 11:16   #111
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
"demoniseren"?

Oud 2 februari 2022, 11:23   #112
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien moet je objectief het Russisch imperialisme eens vergelijken met dat van de USA en hun bondgenoten. Hoeveel doden buiten Rusland hebben de Russen de laatste 10 jaar op hun geweten? En hoeveel de Amerikanen en de rest van het Westen?
14 000 dode Oekraieners staan op het Conto van Rusland, naast nogal wat dode Syrische burgers (dat krijg je als je ziekenhuizen bombardeert), en ook Dawn Sturgess een engelse dame van 44 die stierf aan Novichok waarmee de Russen de skripals probeerden vermoorden :

https://www.bbc.com/news/uk-england-wiltshire-59332227

De 300 doden van MH17 staan ook op het conto van Rusland natuurlijk, waaronder 200 nederlanders, 6 belgen en 80 kinderen.
Over de moordpartijen van de Russische Wagner huurlingen weten we weinig qua aantallen maar dit zijn een paar van die jongens aan het werk in Syrie :

https://sofrep.com/news/russian-merc...ia-identified/

Laatst gewijzigd door parcifal : 2 februari 2022 om 11:28.
Oud 2 februari 2022, 11:51   #113
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
14 000 dode Oekraieners staan op het Conto van Rusland, naast nogal wat dode Syrische burgers (dat krijg je als je ziekenhuizen bombardeert), en ook Dawn Sturgess een engelse dame van 44 die stierf aan Novichok waarmee de Russen de skripals probeerden vermoorden :

https://www.bbc.com/news/uk-england-wiltshire-59332227

De 300 doden van MH17 staan ook op het conto van Rusland natuurlijk, waaronder 200 nederlanders, 6 belgen en 80 kinderen.
Over de moordpartijen van de Russische Wagner huurlingen weten we weinig qua aantallen maar dit zijn een paar van die jongens aan het werk in Syrie :

https://sofrep.com/news/russian-merc...ia-identified/
Over Irak en Afghanistan ga je zwijgen?
Oud 2 februari 2022, 11:53   #114
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Prima, onthoud u dan ook van onzinnige commentaren tov personen die het niet koud laat.

Als de inmenging en bemoeienis van het Westen waar ik woon een impact kan hebben op mijn leefomgeving heb ik daar wel degelijk het recht op commentaar en kritiek te geven.
Oud 2 februari 2022, 12:07   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schijnbaar niet, want u zit u hier op te winden over Rusland. De Balten en Polen interesseren u "als rechtse anarchist" (wat dat ook moge betekenen) schijnbaar niet, maar Rusland wel. Begrijpe wie begrijpen kan.
Oud 2 februari 2022, 12:08   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De hond van Pavlov kent ook zijn geschiedenis, en kwijlt juist daardoor op het verkeerde moment.
Pavlos richtte zijn hond af. De Polen en Balten hebben het africhten door de Russische meesters achter zich gelaten. Nu denken ze zelfstandig en weten hoe de Russen hun honden (lees: hun nuttige idioten en handlangers) africhten.
Oud 2 februari 2022, 12:09   #117
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schijnbaar niet, want u zit u hier op te winden over Rusland. De Balten en Polen interesseren u "als rechtse anarchist" (wat dat ook moge betekenen) schijnbaar niet, maar Rusland wel. Begrijpe wie begrijpen kan.
Blijkbaar begrijpt u het niet goed. Dat de Navo en de USA dreigend met vuur spelen interesseert me zeer zeker. De reactie van de Russen zou evenzeer niet mis kunnen zijn.
Hier nog een staaltje van uw geliefde USA die zich overal ter wereld gaan moeien.
https://www.hln.be/buitenland/washin...ging~a16915cb/
Oud 2 februari 2022, 12:10   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de inmenging en bemoeienis van het Westen waar ik woon een impact kan hebben op mijn leefomgeving heb ik daar wel degelijk het recht op commentaar en kritiek te geven.
Kortom, gedacht door de "rechtse anarchistische" egoïst. Wat de anderen meemaakten, interesseert hem slechts in zoverre het een mogelijke impact heeft op het eigen leven. Niets anders dan "als ik het maar goed heb, wat interesseert mij de ellende van een ander".

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 2 februari 2022 om 12:10.
Oud 2 februari 2022, 12:10   #119
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge praat tegen extremistische geindoctrineerden.

Tegen mijn goesting: zelfs meer extremistisch dan Tomm a/d andere kant.
En dat is verdomd moeilijk om toe te geven.
Oud 2 februari 2022, 12:12   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar begrijpt u het niet goed. Dat de Navo en de USA dreigend met vuur spelen interesseert me zeer zeker. De reactie van de Russen zou evenzeer niet mis kunnen zijn.
Ik begrijp het heel goed, beste man. De enige die hier met vuur speelt, is Poetin die Oekraïne behandelt als een kleine kleuter die enkel mag luisteren naar de meester in Moskou. Net zovele Russen heeft Poetin het niet verteerd dat de Oekraïners hun eigen toekomst in handen nemen en niet meer willen zitten onder de bemoeienissen van de Rus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be