Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2022, 20:00   #381
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Als ge aan de macht zou zijn, wat zou ge doen…
Per direct alle maatregelen afschaffen en elke burger (via email of post) de Barrington Declaration opsturen. https://gbdeclaration.org/great-barr...on-nederlands/
Daarna vaccins beschikbaar stellen voor wie het wil en tevens Ivermectine en vergelijkbare eerstelijnsmedicatie verkrijgbaar maken op voorschrift.

Dan zou ik de openbare omroep opdracht geven, om een praatprogramma uit te zenden waar het 'expertengroepje' het verbaal opneemt tegen gecensureerde wetenschappers, mbt het gegeven 'advies' van de afgelopen 2 jaar.

Per direct ontslag van alle vaxministers, provinciegouverneurs ea totalitaire dwingelandjes (over nieuwe verkiezingen ben ik nog niet uit ).
De rest gewoon laten waaien.
Citaat:
…met mij?
Niks ntl, het feit dat je – na m’n genomen maatregelen – de wereld om je heen niet zal zien doodvallen, zal je genoeg maagkrampen en innerlijke onrust bezorgen om de rest van je leven wat minder goedgelovig te zijn.
Oud 2 februari 2022, 20:01   #382
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dit gebeurde in 1933. Ik wacht op een paralelle vergelijking met deze vaccincrisis:
Misschien moet u de tekst van Veldman eens lezen om het verschil te weten tussen "vergelijking" en "gelijkstelling". De geschiedenis herhaalt zich trouwens nooit op identieke wijze. Wel volgens bepaalde patronen.

Gerrit Veldman:

Citaat:
Maar als je beweert dat elke vergelijking tussen de behandeling van ongevaccineerden nu en de Joden toen een gelijkstelling is van de huidige situatie met de Holocaust, dan ben je evenzeer onzinnig bezig.

Een vergelijking is namelijk geen gelijkstelling. Een vergelijking is niet meer dan de vraag stellen of en in hoeverre er misschien bepaalde overeenkomsten zijn. En dat zonder te ontkennen of te verzwijgen dat er natuurlijk ook verschillen zijn. Grote en essentiële verschillen wellicht. Ik zou daarom niet weten waarom een vergelijking niet zou mogen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 20:02   #383
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Subject. Wordt ik hier ontmenselijkt?
M’n beste, als hooggeschoolde mens zou je toch moeten weten dat elke vorm van klinisch gedragsonderzoek dat soort aanduidingen gebruikt.
Heeft dus helemaal niks te maken met jou te ontmenselijken, al vermoed ik dat je nu de woketoer opgaat, om mij – bij je gebrek aan argumentatie in zowat heel deze draad – als ‘onmenselijk’ te kunnen vilifiëren.
Oud 2 februari 2022, 20:04   #384
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien moet u de tekst van Veldman eens lezen om het verschil te weten tussen "vergelijking" en "gelijkstelling". De geschiedenis herhaalt zich trouwens nooit op identieke wijze. Wel volgens bepaalde patronen.

Gerrit Veldman:
Ik vraag net zoals Veldman in zijn laatste zin: "Ik zou daarom niet weten waarom een vergelijking niet zou mogen. " Ik vraag een vergelijking op basis van mijn input.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 20:05   #385
Diego Raga

Standaard

Citaat:
van zodra ongevaccineerden gedeporteerd worden, in kampen gestoken worden en massaal en systematisch vermoord worden, vanaf dan mag je de vergelijking maken.
Vanaf dán pas ?
Dan is het (stap voor stap opgebouwde) proces al onomkeerbaar geëvolueerd en dus veel te laat, om dan nog iets te doen.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 2 februari 2022 om 20:05.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 20:08   #386
Diego Raga

Standaard

Is er ondertussen nog nieuws over Trudeau of is 'm z'n enige kans aan het missen, om met een delegatie protesters in dialoog te gaan ?
Oud 2 februari 2022, 20:09   #387
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
De jodenster was niet het begin van de onderdrukking van de Joden hee. En vóór het begin van de effectieve onderdrukking, was er de retoriek.

Het is perfect redelijk om daarin parallellen met vandaag te zien.
En die retoriek is er volop. Net zoals de Joden verantwoordelijk werden geacht voor alle ellende tijdens de Weimarrepubliek en gezien werden als een verachtelijke knaagdieren die de samenleving in gevaar brachten, net zo zien we die demonisering van de ongevaccineerden.

De beruchte verklaring van De Croo:

Citaat:
Als samenleving kunnen we niet aanvaarden dat mensen keuzes maken die anderen in gevaar brengen. Niemand heeft het recht om vrijwillig anderen in gevaar te brengen.
Citaat:
Wie zich niet laat vaccineren is mede verantwoordelijk voor het feit dat op sommige plekken strengere maatregelen blijven. Wie zich niet laat vaccineren, zet zijn eigen leven en dat van anderen op het spel. Deze epidemie is een epidemie van niet-gevaccineerden aan het worden.
De retoriek is gelijklopend: de ongevaccineerden zijn de oorzaak dat het nu in onze samenleving misloopt en dat de andere burgers de negatieve gevolgen moeten ondergaan. Die ongevaccineerden zijn een gevaar.

Dus onderliggend: de ongevaccineerden moeten aangepakt worden. Of zoals Macron openlijk durfde zeggen: men moet ze "emmerder" tot er geen meer zijn. Net zoals je de Joden moest "emmerder" tot ze zelf opstapten.
Oud 2 februari 2022, 20:11   #388
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik vraag net zoals Veldman in zijn laatste zin: "Ik zou daarom niet weten waarom een vergelijking niet zou mogen. " Ik vraag een vergelijking op basis van mijn input.
En daarom antwoordde ik

Citaat:
geschiedenis herhaalt zich trouwens nooit op identieke wijze. Wel volgens bepaalde patronen.
Hitler, Stalin en Mao ware wrede dictators, maar toch waren er op meerdere vlakken verschillen. Je zal bijvoorbeeld een spiegelvoorbeeld vinden voor de culturele revolutie van Mao. Moeten we dan concluderen dat Mao geen dictator was?
Oud 2 februari 2022, 20:12   #389
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Dus het CST zou moeten blijven bestaan omdat er veel mensen zijn die door middel van propaganda en leugens angstig zijn gemaakt?

Er bestaat enkel nog steun voor het CST bij volledig gevaccineerde personen die de risico’s op ernstige ziekte matig tot hoog inschatten. Dat blijft een aanzienlijke groep, al daalt het draagvlak wel omdat de omikronvariant als minder ziekmakend ingeschat wordt.

https://www.hln.be/binnenland/moet-c...euze~a192151a/
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 20:13   #390
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Vanaf dán pas ?
Dan is het (stap voor stap opgebouwde) proces al onomkeerbaar geëvolueerd en dus veel te laat, om dan nog iets te doen.
Kortom, volgens Voltian mochten de nazi's Joden aan de lopende band discrimineren, zolang ze er maar geen in de gaskamer stopten. Of in onze tijd: Kim Jong-un is een toffe pee, zolang hij zijn eigen volk maar niet in heropvoedingskampen stopt. Alleen dan mogen we het regime in Noord-Korea afkeuren.
Oud 2 februari 2022, 20:15   #391
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Dus het CST zou moeten blijven bestaan omdat er veel mensen zijn die door middel van propaganda en leugens angstig zijn gemaakt?

Er bestaat enkel nog steun voor het CST bij volledig gevaccineerde personen die de risico’s op ernstige ziekte matig tot hoog inschatten. Dat blijft een aanzienlijke groep, al daalt het draagvlak wel omdat de omikronvariant als minder ziekmakend ingeschat wordt.
Net zoals de Duitsers door een goed draaiende propagandamachine angstig werden gemaakt voor Joods bloed en hoe het een enorm gevaar vormde voor de saniteit van het Duitse volk. Ook compleet irrationeel.

De overheid heeft een waar mistgordijn over dat CST opgezet net alsof het een middel was om het virus tegen te houden. En wie als ongevaccineerde dus geen CST had (tenzij na negatieve test), was een gevaar voor de volksgezondheid.
Oud 2 februari 2022, 20:24   #392
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U stelt zelf dat de vergelijking niet mag, omdat we nog niet zitten in het stadium van de echte vervolgingen, beroepsuitsluiting e.d. Mag ik dan aannemen dat u nazi-wetgeving die discriminerend was voor de Joden maar nog niet levensbedreigend geen voorwerp van contestatie vindt? Zolang er geen Joden werden vermoord, was schijnbaar alles ok met de wetgeving van 1939.
ugh...

nee
Oud 2 februari 2022, 20:25   #393
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ugh...

nee
Wel, dan kun je wel deelaspecten vergelijken.
Oud 2 februari 2022, 20:27   #394
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zoals al eerder aangegeven: hij onderbouwt zijn mening. U niet. U blijft maar herhalen: het is overdreven, het is niet proportioneel... Net alsof er in nazi-Duitsland ook geen aanloop is geweest en er geen discriminerende maatregelen bestonden voordat men Joden ging doden. In alles is er een aanloop. Als je nu niet de aanloop naar het totalitarisme ziet, zal je het pas ontdekken als het eigenlijk al te laat. Net zoals die Joden die in Duitsland bleven...
Gij wilt mijn argumentatie gewoon niet lezen

wees zuinig met straffe vergelijkingen
boy who cries wolf
niet proportioneel
het is niet nuttig

Ik onderbouw mijn mening evengoed

Waarom discussieren we hier nog over? We verschillen van mening. punt. Wilt ge mij nog overtuigen van iets of zo? Uw (enfin, die van Veldman) mening is duidelijk. Ik vind ze niet voldoende overtuigend. Ik ga u ook niet kunnen overtuigen. Dus wat gaan we doen, beetje op en af roepen of zo?
Oud 2 februari 2022, 20:29   #395
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij wilt mijn argumentatie gewoon niet lezen

wees zuinig met straffe vergelijkingen
boy who cries wolf
niet proportioneel
het is niet nuttig

Ik onderbouw mijn mening evengoed

Waarom discussieren we hier nog over? We verschillen van mening. punt. Wilt ge mij nog overtuigen van iets of zo? Uw (enfin, die van Veldman) mening is duidelijk. Ik vind ze niet voldoende overtuigend. Ik ga u ook niet kunnen overtuigen. Dus wat gaan we doen, beetje op en af roepen of zo?
Al aangegeven dat ik de vergelijking heel terecht vind en dat die ook onderbouwd kan worden. Dus wel proportioneel en zelfs bijzonder nuttig om de goedgelovigen misschien toch nog een geweten te schoppen.

Vindt u trouwens nog steeds dat er aan het CST een medisch gegronde reden ligt? Ik wil wel eens weten welke dan wel...!

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 2 februari 2022 om 20:29.
Oud 2 februari 2022, 20:30   #396
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat schrijft u daar? Het CST "medisch gegrond"... Euh, in welke parallelle wereld leeft u eigenlijk? Als een Van Gucht al stelt dat een CST hem een compleet onveilig gevoel geeft. Als een Vlieghe ook al aangeeft dat het CST op zich geen medische veiligheid garandeert,wat komt u hier dan aanzetten met de bewering dat er een medische gegrond reden is voor zoiets als een CST?
de medische grond is dat ongevaccineerde meer ziekte verspreiden of dat als ze zelf ziek worden waardoor ze zorgcapaciteit van de deugdelijke gevaccineerden innemen.

Ik vind het persoonlijk niet proportioneel en ben het er totaal niet mee eens dus, maar de medische/"sanitaire" argumentatie is er wel. Bij de Joden was er zo'n grond niet natuurlijk, alleen ene pseudo-wetenschappelijke rassentheorie. Toch een verschilleke

is
all
I'm
saying
...
Oud 2 februari 2022, 20:32   #397
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Per direct alle maatregelen afschaffen en elke burger (via email of post) de Barrington Declaration opsturen. https://gbdeclaration.org/great-barr...on-nederlands/
Daarna vaccins beschikbaar stellen voor wie het wil en tevens Ivermectine en vergelijkbare eerstelijnsmedicatie verkrijgbaar maken op voorschrift.

Dan zou ik de openbare omroep opdracht geven, om een praatprogramma uit te zenden waar het 'expertengroepje' het verbaal opneemt tegen gecensureerde wetenschappers, mbt het gegeven 'advies' van de afgelopen 2 jaar.

Per direct ontslag van alle vaxministers, provinciegouverneurs ea totalitaire dwingelandjes (over nieuwe verkiezingen ben ik nog niet uit ).
De rest gewoon laten waaien.

Niks ntl, het feit dat je – na m’n genomen maatregelen – de wereld om je heen niet zal zien doodvallen, zal je genoeg maagkrampen en innerlijke onrust bezorgen om de rest van je leven wat minder goedgelovig te zijn.
ok, goed. Toch al geen tribunaal voor de "collaborateurs". Heb ik ook al gelezen links en rechts...
Oud 2 februari 2022, 20:33   #398
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
M’n beste, als hooggeschoolde mens zou je toch moeten weten dat elke vorm van klinisch gedragsonderzoek dat soort aanduidingen gebruikt.
Heeft dus helemaal niks te maken met jou te ontmenselijken, al vermoed ik dat je nu de woketoer opgaat, om mij – bij je gebrek aan argumentatie in zowat heel deze draad – als ‘onmenselijk’ te kunnen vilifiëren.
ge hebt gelijk.
Oud 2 februari 2022, 20:34   #399
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de medische grond is dat ongevaccineerde meer ziekte verspreiden of dat als ze zelf ziek worden waardoor ze zorgcapaciteit van de deugdelijke gevaccineerden innemen.
Gelooft u nu echt die ongefundeerde onzin wanneer bij de vierde en vijfde golf duidelijk wordt dat het om een regelrechte besmettingsgolf gaat van gevaccineerden en waarbij ook de meerderheid van de coronapatiënten gevaccineerd zijn?
Oud 2 februari 2022, 20:34   #400
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelooft u nu echt die ongefundeerde onzin wanneer bij de vierde en vijfde golf duidelijk wordt dat het om een regelrechte besmettingsgolf gaat van gevaccineerden en waarbij ook de meerderheid van de coronapatiënten gevaccineerd zijn?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be