![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht ik zeggen "we moeten Van Ranst opknopen" dan is dat een oproep tot geweld, of kan dat als dusdanig zo geklasseerd worden. Ik doe dat dus niet. Dat ik zeg: "de schuldigen aan zo een zware schade aan de maatschappij zouden moeten berecht worden, en indien schuldig bevonden, aan een lantaarnpaal opgeknoopt" is een "wetsvoorstel" als het ware. Dat je misschien zou afleiden dat ik dat eigenlijk wel denk is gewoon een gevolg van de hypocrisie van de beperking van vrije meningsuiting, maar ik ga mij dus niet laten vangen om die hypocriete regeltjes te overtreden he, je zal ermee moeten leven ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 3 februari 2022 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met uw redenering was de bestraffing van de nazikopstukken uit den boze geweest. Slecht beleid kan inderdaad afgestraft worden in vrije verkiezingen, als die er nog komen. Criminaliteit echter hoort bestraft te worden, ook als ze zich als "beleid" vermomt. Tenminste als we in een humane maatschappij met basisrechten willen blijven leven.
![]() |
![]() |
#483 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We zijn al een tijdje afgestapt van het concept om in ongenade gevallen leiders te liquideren. Ik vind dat persoonlijk een goede evolutie.
![]() |
![]() |
#484 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politici mogen dus gelijk wat doen voor U. Ze zijn onaantastbaar. Als er morgen dus politici beslissen dat de Joden terug naar gaskamers moeten en ze doen dat "volgens het wettelijke boekje", dan is dat slecht beleid, maar gaan we ze daar niet op afrekenen. Enkel nadien niet meer op stemmen.
Laatst gewijzigd door patrickve : 3 februari 2022 om 09:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Als de Nurembergwetten, de vervolging van de Joden en de holocaust u niet aanstaan, stem dan voor een andere volksvertegenwoordiger, of stel uzelf kandidaat."
![]() |
#487 |
Minister-President
|
![]() Fout, zoek zelf maar uit waarom
![]() |
#488 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als wetenschapper stoort mij dat.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is dat wat je zegt. Want de Duitsers hadden er nadien maar niet moeten op stemmen en 't was in orde geweest.
De vergassingen tijdens hun mandaten waren gewoon slecht beleid. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 februari 2022 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Er is de grondwet, er zijn wetten die, via verkozen volksvertegenwoordigers, bepaald worden door het volk. Gooi het maar allemaal op nen hoop. Wat een belachelijke opmerking Patrick.
![]() |
![]() |
#492 |
Minister-President
|
![]() Ik mag hopen dat niet ook jij voor een (volks)tribunaal wilt? Als dat zo is, dan zakt de moed me in mn schoenen
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 3 februari 2022 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als die kwiebussen te ver gaan, dan mogen ze dat volgens U. Maar dan was er niks mis met de nazi's. Na de oorlog zouden de Duitsers wel voor anderen gestemd hebben zekers. Ze hebben gewoon slecht beleid gevoerd, en dus was hun straf van de volgende keer niet op hen te stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Minister-President
|
![]() Allé, zijt ge nu de vergassingen (de holocaust dus eigenlijk) aan het vergelijken (niet gelijkstellen) met het coronabeleid? We zijn weer een stapje verder gekomen.
![]() |
#495 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat Voltian het zelf niet weet?
![]() |
#496 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ziedaar het belang van de rechtsstaat.
![]() |
![]() |
#497 |
Minister-President
|
![]() Ik heb echt geen zin om dit aan proberen uit te leggen.
![]() |
#498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij zegt dat politici nooit op hun beleid mogen afgerekend worden, anders dan er de volgende keer niet meer voor te kiezen. Wel, dan waren de nazi's die toch ook verkozen waren, gewoon slechte beleidsvoerders, en mochten we hen nadien ook niet op een tribunaal veroordelen he. Ze voerden enkel maar slecht beleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, zolang politici van de burgervrijheden afblijven, want dat is de rode lijn he, de ene kant is de speelplaats van de politiek, de andere van het individu, kan men beschouwen dat het systeem min of meer "werkt". Eens men die rode lijn oversteekt, en dus aan de fundamentele burgervrijheden komt, zoals het recht op vereniging, het recht om sociaal contact te hebben, het recht om dingen voor een ander te doen, het recht om U te verplaatsen, het recht om mogen blijven te leven, en zo voort, dan gaan die politici te ver. Nu kan het zijn dat het "nodig" is, maar dan legt de politicus die dat doet, dus wel zijn kop op het blok, en zal die eraf vliegen als zou blijken dat het resultaat tegenvalt he. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 februari 2022 om 09:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar door alweer met deze stropop op de proppen te ontkomen, ontkom jij aan de noodzaak om de kritiek op je "slecht beleid" stelling te moeten confronteren. Ik probeer nog eens: wat met de aangerichte schade door "slecht beleid"? De vergaste Joden waren zo'n aangerichte schade. Moet daar dan niemand voor boeten?
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 3 februari 2022 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |