Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: De verantwoordelijken voor het coronabeleid moeten gestraft worden!
Yup, geen proces nodig, lynchen die handel 3 6,38%
Een speciaal volkstribunaal is op z'n plaats en zal een gepaste straf vinden, mogelijks de doodstraf 22 46,81%
Het gerecht moet tenminste een onderzoek voeren naar strafrechtelijke vervolging 7 14,89%
Niet via het gerecht, maar straffen in het stemhokje! 7 14,89%
Het beleid was (grosso modo) wel ok; waarom straffen?! 5 10,64%
Iets anders (specifieer) 3 6,38%
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2022, 16:22   #1
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard De verantwoordelijken voor het coronabeleid moeten gestraft worden!

Naar aanleiding van een levendige neven-discussie elders (https://forum.politics.be/showthread...71#post9886571), bij deze een topic alleen over dit thema (het zal ongetwijfeld ook al elders aan bod gekomen zijn).

De vraagstelling is simpel: velen zijn het niet eens met het gevoerde corona-beleid de afgelopen 2 jaren. Sommigen menen zelf dat het beleid "crimineel" is en eisen gerechtigheid! Dat gaat soms nogal ver.

Bij deze dus een poll, wat vind jij?

By all means, elaborate!
Oud 3 februari 2022, 16:43   #2
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Eerlijk gezegd heb ik te veel te verliezen om aan een histerische massa deel te nemen. Maar ik hoop er wel stiekem op dat ze de massa kwaad genoeg krijgen met hun gemaatregel.

Het fatsoen is al te ver gepasseerd, lantarenpalen dwingen zich op. Dit is een te gevaarlijk precedent om zonder consequenties te laten passeren. Wat gaat de volgende pandemie brengen anders?
Oud 3 februari 2022, 16:45   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Juridisch kan je niets aanvangen wegens democratisch, hoe onaangenaam ook.
Het zal in het stemhokje moeten gebeuren.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 16:45   #4
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Eerlijk gezegd heb ik te veel te verliezen om aan een histerische massa deel te nemen. Maar ik hoop er wel stiekem op dat ze de massa kwaad genoeg krijgen met hun gemaatregel.

Het fatsoen is al te ver gepasseerd, lantarenpalen dwingen zich op. Dit is een te gevaarlijk precedent om zonder consequenties te laten passeren. Wat gaat de volgende pandemie brengen anders?
Dat precendent waar je naar verwijst, is dat dan "het gemaatregel" of de lynchpartij?...
Oud 3 februari 2022, 16:46   #5
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Naar aanleiding van een levendige neven-discussie elders (https://forum.politics.be/showthread...71#post9886571), bij deze een topic alleen over dit thema (het zal ongetwijfeld ook al elders aan bod gekomen zijn).

De vraagstelling is simpel: velen zijn het niet eens met het gevoerde corona-beleid de afgelopen 2 jaren. Sommigen menen zelf dat het beleid "crimineel" is en eisen gerechtigheid! Dat gaat soms nogal ver.

Bij deze dus een poll, wat vind jij?

By all means, elaborate!
Vrij simpel; we geven ze het voordeel van de twijfel. Aangezien er van, laat ons zeggen maart 2020 tot maart 2021, een gerede kans is dat men gewoon niet wist wat er ons te gebeuren stond, zou men voor die periode voor diegenen die onze vrijheid afnamen, het "door de vingers kunnen zien."
We geven ze géén gelijk, maar als ze mea culpa slaan, en zeggen dat ze het eigenlijk niet wisten, maar dat ze "iets moesten doen."
Allez vooruit, 't is goed. Alle "maatregelen binnen 1 uur afschaffen."

Maar, dat deden ze niet. Zelfs na de nog elke dag verder aangroeiende berg bewijzen dat maskers, lockdowns en vaccinaties zo goed als niets hebben gedaan om ons te redden van een virus waar we niet voor moesten worden gered, blijven de "maatregelen" van kracht.

En vanaf dan spreken we in eerste instantie van nalatigheid, en in laatste instantie van zuiver crimineel gedrag.

En elke dag dat we in huidige situatie blijven, schuiven we verder op van zuiver crimineel gedrag, naar moorddadig gedrag.

Gezien zo weinigen verantwoordelijk zijn voor het leed van zovelen, dient men per verloren levensjaar een straf vast te stellen. Houden we het 1 op 1.

Een 60-tal ministers hebben 2 levensjaren verkwanseld voor 11 miljoen mensen. Dat zijn 22 miljoen levensjaren / 60 = 366.666 levensjaren per minister.

Gemiddeld 1/3de van een straf moet worden uitgezeten, dus brandluchtje en z'n kornuiten mogen voor 122.222 jaar in den bak.

Dood moet niet meteen.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 februari 2022 om 16:48.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 16:47   #6
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het stemhokje bracht ons niet waar we zijn, dus waarom zou het stemhokje ons terug moeten brengen waar we waren?
Oud 3 februari 2022, 16:48   #7
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat er überhaupt nog iemand stemmen ? Democratie is in dit land een lachertje.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 16:48   #8
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Via het stemhokje kunnen anti-democratische partijen het juridisch mogelijk om wél iets aan te vangen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 16:48   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat precendent waar je naar verwijst, is dat dan "het gemaatregel" of de lynchpartij?...
Het mag geen wilde lynchpartij worden he. Het moet via een vorm van tribunaal gebeuren, zodat er voor de toekomst een duidelijk signaal is dat als men te ver gaat, men aan een lantaarnpaal eindigt. Als die link niet gelegd wordt door een schuldvraag, dan is dat nutteloos en zal geen signaal vormen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 16:50   #10
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het mag geen wilde lynchpartij worden he. Het moet via een vorm van tribunaal gebeuren, zodat er voor de toekomst een duidelijk signaal is dat als men te ver gaat, men aan een lantaarnpaal eindigt. Als die link niet gelegd wordt door een schuldvraag, dan is dat nutteloos en zal geen signaal vormen.
waarom wordt die link naar het laatste "tribunaal" niet gelegd?
Oud 3 februari 2022, 16:50   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat men tijdens de Franse revolutie ook niet gaan zoeken is of men wel het akkoord van de koning had om zijn kop eraf te kappen he. Nochtans was dat de gangbare legale manier destijds om mensen hun kop eraf te doen. Dit kan niet binnen het systeem opgelost worden, omdat het systeem zelf helemaal is ontspoord.
Oud 3 februari 2022, 16:50   #12
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Niks gaan stemmen! Volkstribunaal voor die psychopaten (ge weet wel wie) die ons al 2 jaar gijzelen! ze zijn sowieso schuldig, allemaal!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 16:51   #13
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Vrij simpel; we geven ze het voordeel van de twijfel. Aangezien er van, laat ons zeggen maart 2020 tot maart 2021, een gerede kans is dat men gewoon niet wist wat er ons te gebeuren stond, zou men voor die periode voor diegenen die onze vrijheid afnamen, het "door de vingers kunnen zien."
We geven ze géén gelijk, maar als ze mea culpa slaan, en zeggen dat ze het eigenlijk niet wisten, maar dat ze "iets moesten doen."
Allez vooruit, 't is goed. Alle "maatregelen binnen 1 uur afschaffen."

Maar, dat deden ze niet. Zelfs na de nog elke dag verder aangroeiende berg bewijzen dat maskers, lockdowns en vaccinaties zo goed als niets hebben gedaan om ons te redden van een virus waar we niet voor moesten worden gered, blijven de "maatregelen" van kracht.

En vanaf dan spreken we in eerste instantie van nalatigheid, en in laatste instantie van zuiver crimineel gedrag.

En elke dag dat we in huidige situatie blijven, schuiven we verder op van zuiver crimineel gedrag, naar moorddadig gedrag.

Gezien zo weinigen verantwoordelijk zijn voor het leed van zovelen, dient men per verloren levensjaar een straf vast te stellen. Houden we het 1 op 1.

Een 60-tal ministers hebben 2 levensjaren verkwanseld voor 11 miljoen mensen. Dat zijn 22 miljoen levensjaren / 60 = 366.666 levensjaren per minister.

Gemiddeld 1/3de van een straf moet worden uitgezeten, dus brandluchtje en z'n kornuiten mogen voor 122.222 jaar in den bak.

Dood moet niet meteen.
Ik vraag me dus af waarom die redenering opgaat voor, in casu, het coronabeleid, maar niet voor -ik zeg maar wat- het woonbeleid wat volgens gelijkaardige standaarden even crimineel/moorddadig is.

Waarom is die redenering specifiek voor corona en niet voor de rest (...of zou ze ook van toepassing moeten zijn voor ander beleid?)
Oud 3 februari 2022, 16:52   #14
Voltian
Minister-President

Standaard

we zijn nog geen pagina ver en ik heb al spijt van de poll. Aaaah, nothing has changed
Oud 3 februari 2022, 16:54   #15
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het stemhokje bracht ons niet waar we zijn, dus waarom zou het stemhokje ons terug moeten brengen waar we waren?
Waar moeten we heen Gunter? (los van coronabeleid dan). Een wereld waarin lynchpartijen "ok" zijn?
Oud 3 februari 2022, 17:09   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me dus af waarom die redenering opgaat voor, in casu, het coronabeleid, maar niet voor -ik zeg maar wat- het woonbeleid wat volgens gelijkaardige standaarden even crimineel/moorddadig is.
Dat is U uitgelegd. Maar blijkbaar beseft ge het concept "fundamentele burgervrijheid" niet. Men heeft met het corona "beleid" geraakt aan de diepe intimiteit van de sociale relaties, van het mens-zijn, van noties zoals gastvrijheid, van uw familie te zien, van normale dingen te doen.

Dat is wat anders dan een of ander gedoe over wat je allemaal mag KRIJGEN van een overheid.

Dat iemand die in de kou staat, krepeert in de kou is geen inbreuk op gelijk welke vrijheid. Hoe die daar geraakt is is zijn affaire. Het is niemand verboden om die mens binnen te pakken, maar het is niemand verplicht ook niet. Die die daar in de kou staat, kan zijn plan trekken of niet. Daar zijn geen vrijheden geschonden.

Maar dat iemand 1000 Euro boete krijgt omdat hij een toestel naar zijn zus bracht, DAT is een onvoorstelbare inbreuk op de intieme vrijheden van mensen.

Dat gij dat verschil niet ziet is merkwaardig.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 februari 2022 om 17:11.
Oud 3 februari 2022, 17:10   #17
gunter5148

Standaard

Citaat:
Waar moeten we heen Gunter? (los van coronabeleid dan). Een wereld waarin lynchpartijen "ok" zijn?
Ik heb geen enkel probleem met een lik-op-stuk beleid. Als onze grondrechten worden afgenomen, dan heeft een bevolking, en elk individu dat daartoe behoort, het recht zijn grondrechten terug te nemen, op welke manier dan ook. Goedschiks, of kwaadschiks.

Ik zou liever zien dat onze scherpe pennen "de afnemers" op andere gedachten kan brengen. En gezien ik geweld tot in het diepste van mijn wezen verafschuw, is geweld echt het laatste redmiddel.
Maar laten we wél wezen, we staan tegenover scrupuleloze tegenstanders.
Oud 3 februari 2022, 17:12   #18
gunter5148

Standaard

Citaat:

Waarom is die redenering specifiek voor corona en niet voor de rest (...of zou ze ook van toepassing moeten zijn voor ander beleid?)
Ze is van toepassing telkens onze grondrechten worden afgenomen. Het recht op "wonen" of het recht op "onderwijs" en dat soort toestanden reken ik NIET tot onze grondrechten.

Ik moet eigenlijk stellen als ons grondrecht (enkelvoud) wordt afgenomen; het eigendomsrecht op mijn eigen lichaam.
Oud 3 februari 2022, 17:13   #19
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

Ik kan nog niet stemmen in deze poll.

Als ik dat wel kon zou mijn stem die van het volkstribunaal zijn. Willens nillens vrijheidsberovingen blijven uitvoeren zonder enig sanitair nut is crimineel gedrag.
Oud 3 februari 2022, 17:13   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is MIJN droomwereld, maar dat hoeft niet eens. We hebben het niet over wilde lynchpartijen van Jan en Alleman he. Zegde je dat ook tegen Nuerenberg ? Waar moeten we heen, wanneer mensen die braaf deden wat hen opgedragen werd, nu gestraft worden hoewel ze alles deden volgens de regeltjes waaraan zij zich dienden te houden zoals men hen had gezegd ?

Deze dingen moeten uitzonderlijk blijven, en enkel maar toegepast worden wanneer bestuurders over de rode lijn gaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be